Kompānija Volvo ir izstrādājusi projektu elektromobilim, kas darbojas no virsbūves paneļos iebuvētām baterijām.
Attēls: Volvo
Šāds automobilis tirgū var parādīties pēc trim gadiem, teikts kompānijas preses relīzē.
Tiek plānots, ka virsbūves paneļi, kas vienlaicīgi kalpos arī kā automobiļa elektromotora akumulatori, tiks izgatavoti no kompozītmateriāliem uz oglekļšķiedras un polimēru sveķu bāzes. Pie šāda materiāla izstrādes šobrīd strādā Londonas Impērijas koledžas speciālisti. Viņi 2010.gada sākumā prezentēja šo bateriju projektu. Kopā ar deviņiem citiem projekta dalībniekiem, Volvo ir vienīgais autoražotājs, kas piedalās šajā projektā.
Šāds materiāls spēs noturēt un uzkrāt enerģiju. Elektrība tiks ražota ar bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmas palīdzību. Tāpat baterijas varēs uzlādēt arī no parastā elektrotīkla. Jaunais kompozītmateriāls būs arī izturīgāks un elastīgāks, kas ļaus to izmantot automobiļu ražošanā. No šāda materiāla ražots elektromobilis būs par 15% vieglāks nekā tā analogs ar tērauda virsbūvi un standarta elektromotoru.
Pēc jaunā materiāla izgatavošanas un pilnveidošanas kompānija Volvo integrēs virsbūves baterijas savos automobiļos. Volvo speciālistiem ir jāaprēķina arī šādu elektromobiļu pašizmaksa un to praktiskums. Jaunā materiāla izmēģinājumus Volvo sāks ar tā uzstādīšanu rezerves riteņa vietā. Šāds materiāla daudzums būs pietiekams, lai iedarbinātu dzinēju, piemēram, pie luksofora.
Jau agrāk kompānija Volvo paziņoja par sava pirmā elektromobiļa izstrādi 2012.gadā. Par to kļūs Volvo hečbeka C30 versija. Auto tiks aprīkots ar 111z.s. elektrodzinēju, kas darbosies ar litija-jona akumulatoriem. Šāda auto gājiena rezerve bū 150 km. Elektriskā C30 maksimālais ātrums būs 130 km/h.
Labi ka tie nav skābes akumulatori. :) A pa pirkstiem nesitīs, kas notiks moikā?