Aizliegums pie stūres lietot telefonu ASV palielinājis avāriju skaitu 16

 
29.septembris 2010 11:56

Pēc aizlieguma lietot mobilos tālruņus pie auto stūres ieviešanas ASV dažos štatos ir palielinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits.

Pie šāda secinājuma ir nonākuši ASV Ceļu avāriju institūta (HLDI) pētnieki, balstoties uz pētījumiem četros ASV štatos, teikts ASV Ceļu drošības institūta mājaslapā (IIHS).

<250>Pētījumi tika veikti Kalifornijā (aizliegums stājās spēkā 2009.gada janvārī), Luiziānā (2008.gada jūlijā), Minnesotā (2008.gada augustā) un Vašingtonā (2008.gada janvārī). To laikā tika uzskaitītas visas auto avārijas, kurās iesaistīti automobiļi, kuru vecums nav lielāks par deviņiem gadiem. Vienīgais štats, kurā uzreiz pēc aizlieguma avāriju skaits samazinājās, bija Vašingtona. Taču jau pēc dažiem mēnešiem ceļu satiksmes negadījumu skaits atkal atgriezās iepriekšējā līmeni un turpmāk pat vēl palielinājas.

Kā novēroja pētnieki, pēc aizlieguma ieviešanas visos četros štatos palielinājās to avāriju skaits, kurās iesaistīti autovadītāji, kas jaunāki par 25 gadiem. Tieši šī vecuma grupa visbiežāk raksta īsziņas, atrodoties pie auto stūres. Kalifornijā šādu avāriju skaits pieauga par 12%. Taču kaimiņštatos, kuros šāds aizliegums netika ieviests, avāriju skaits palika iepriekšējā līmenī.

Eksperti uzskata, ka šāda tendence liecina par šī aizlieguma neefektivitāti, jo amerikāņi tik un tā to neievēro. Bet avāriju skaita palielināšanos viņi saista ar to, ka autovadītāji, zinot par aizliegumu, cenšas noslēpt savu tālruni, lai to nevarētu ieraudzīt policija vai kameras. Tā rezultātā, lai uzrakstītu īsziņu, autovadītājiem ir jāskatās uz leju, tādējādi novirzot uzmanību no situācijas uz ceļa.

ASV piecu gadu laikā par 6% ir palielinājies avāriju skaits, kurās autovadītāju neuzmanības dēļ iet bojā cilvēki. Visbiežāk autovadītāju neuzmanība ir saistīta ar īsziņu rakstīšanu telefonā.

 
Visi komentāri
 
279100. viesis 29.septembris 2010 13:42
0 0 Atbildēt

Šito varēja kāda no partijām paņemt kā pirmsvēlēšanu lozungu. "Mēs atļausim runāt pa mobilo pie stūres, turot klausuli rokās!"

Aiziet labāk nekā solījums nesamazināt pensijas...

279107. viesis 29.septembris 2010 18:05
0 0 Atbildēt

beidzot kads pamatots petiijums telefonu sakara... man jau bija taada aizdoma, ka aizliegumam nav nekaadas jegas. ;)

279112. viesis 29.septembris 2010 20:18
0 0 Atbildēt

Vasilijspetrovichs 6 [?] pirms 2 stundām

beidzot kads pamatots petiijums telefonu sakara...

man jau bija taada aizdoma, ka aizliegumam nav

nekaadas jegas. ;)

============================

Nu shim fenomenam ir saistiiba tikai ar debiilikjiem,

kuri pie stuures raksta iiszinjas :-)

279116. viesis 29.septembris 2010 21:08
0 0 Atbildēt

Cik sanācis empīriski novērot, ja priekšā vai blakus braucošais pēkšņi neadekvāti samazina ātrumu, nerāda pagriezienus vai "peld" starp joslām, tad apdzenot varēs pārleicināties, ka 90% gadījumu pie auss būs piespiests mobilais telefons.

Īpaši izteikti tas ir pabiezām mašīnām - vai tiešām naudas priekš hands-free nepietiek?

279117. viesis 29.septembris 2010 21:10
0 0 Atbildēt

Pavērojiet kas parasti notiek ar priekšā braucošo,kad tas paņem rokā "trubu" - cilvis aiziet citā dimensijā un tad sākas visādi "brīnumi" uz ceļa,pat pa Discovery tika rādīts tests,ka divi aliņi ir mazāk kaitīgāk kā mobilais rokā.

279120. viesis 29.septembris 2010 21:31
0 0 Atbildēt

Handsfree jau arī nepalīdz. Problēma ir cita, zemā sakaru kvalitāte(apgrieztas frekvences), jo runātais ir jāsaprot tas nav kā runāt ar blakussēdētāju. Vēl tāda lieta kā apkārtējie trokšņi.

279121. viesis 29.septembris 2010 22:48
0 0 Atbildēt

Piekrītu, ka arī hands-free nav nekāds labais risinājums, bet labāks par trubu rokā ir. Sevišķi tiem, kam manuālā kārba.

Pilnīgi žēl skatīties(ir viens tāds paziņa) kā ar vienu roku gan pārslēdz ātrumus, gan stūrē, gan arī pagr. rādītāju slēdz.

Vēl atceros šīs vasaras hitu - tante pie stūres ar saldējumu vienā rokā un mobilo otrā...

279123. viesis 30.septembris 2010 8:00
0 0 Atbildēt

Kanibaals 243 [?] pirms 10 stundām

Handsfree jau arī nepalīdz. Problēma ir cita, zemā sakaru kvalitāte (apgrieztas frekvences), jo runātais ir jāsaprot tas nav kā runāt ar blakussēdētāju. Vēl tāda lieta kā apkārtējie trokšņi.

===================

Slikta sakaru kvalitaate? Nu nezinu ... Jeb tas laikam domaats runaajot

pa mobilo pie auss. Man bija auto Nokia CARK kaut kaads tur - vienkaarshi

ideaali, pats iesleedzas, pats izsleedzas, radio skanju nogriezh. Plus veel palaadee telefonu ... Bet kadri, kam vienaa rokaa saldeejums, pie auss ar plecu piespiests mobilais, ar labo roku veel kaut ko uz panelja pierakstiit censhas ... diezgan pabriesmiigi izskataas, turklaat stuuri ljautinjsh aciimredzot ar kaaju no apakshas pietur ... :-(

279125. viesis 30.septembris 2010 9:03
0 0 Atbildēt

Handsfree nelietoju principā. Ja ilgāk jārunā, tad ieslēdzu telefonam skaļo režīmu.

279126. viesis 30.septembris 2010 10:49
0 0 Atbildēt

Jārunā man daudz, tai skaita pie stūres. Ir vismaz 2 protokoli par runāšanu pie stūres. Tomer kamer pats dēļ intensīvas sarunas gandrīz neiebremzējos dupsī pēc iegriešanās pagriezienā - vienkāŗši pietrūka rokas.

Nopirku austiņu. Ir labāk.

279130. viesis 30.septembris 2010 12:34
0 0 Atbildēt

Visforšākās pie mums ir jaunās dāmītes, kuras uzsākot telefona bazāru , aptur savu auto visneiedomajamākajās vietās - piem. uz Kalnciema ielas viadukta, uz vantinieka 2 joslā, valdemara/kalpaka krustojumā, arī reiz dzelzceļa tunelī blakus štokmanim...u. c. Protams, migalkas parasti ir ieslēgtas, un baazārs notiek itin netraucēti kamēr kādam neiztur nervi un tas sāk taurēt, jeb uzrodas kāds CP notocikletists. Bet tas jau ir retums. Galvenā būtība šeit tomēr ir tā, ka vairumam meičām- autovadītājām šīs telefonu lietas nav iemācītas jau autoskolā. Un tā jau ir problema.

279141. viesis 30.septembris 2010 21:50
0 0 Atbildēt

Crankshaft 270 [?] pirms 13 stundām

Slikta sakaru kvalitaate? Nu nezinu... Jeb tas laikam domaats runaajot

pa mobilo pie auss. Man bija auto Nokia CARK

=================

Skaļums jau neatrisina problēmu, diez vai tas verķis atjauno balss pamattoni(zemās frekvences).

279144. viesis 1.oktobris 2010 8:30
0 0 Atbildēt

Kanibaals 246 [?] pirms 11 stundām

Skaļums jau neatrisina problēmu, diez vai tas verķis

atjauno balss pamattoni (zemās frekvences).

==================

Labaak , nekaa pasha telefona murminofons jau nu atainoja,

plus veel vareeja palaist skanju arii caur auto audiosisteemu :-)

279145. viesis 1.oktobris 2010 9:37
0 0 Atbildēt

NU par tām apgraizītajām frekvencēm ir Kanibālam taisnība - nezinu īsti kā tagad no Telekomunikāciju nozares esmu jau "izkritis", bet vecos laikos ar 9600 kbit kas bija atvēlēti vienas sarunas "plūsmai" gribēdams nevarēja pārraidīt pilnu frekvenču diapazonu. Arī parastajai telefonijai kādreiz bija tieši tas pats.

Visinteresantākais bija ka Eiropa un ASV izmantoja dažādus "kompresijas" algoritmus un pieejas. Eiropā tipa cilviņi runāja mierīgāk - un svarīgākas bija zemās frekvences, kamēr amīšiem mode esot bļaut klausulē - jamiem savukārt augstās frekvences. Un to relatīvi "neizmantojamo" skaņas frekvenču galu attiecīgi "optimizēja" - t.i. praktiski nogrieza.

279246. viesis 2.oktobris 2010 19:49
0 0 Atbildēt

WALA, nekas nav mainiijies arii tagad... Kamer handsets nebuus pilnibaa IP terminalis, tikmer arii nekas netiks mainiits.

279252. viesis 3.oktobris 2010 2:59
0 0 Atbildēt

Vot šis jautājums kā reiz nevienā pētijumā neatspogoļojas vai ir salīdzināts telefonijas sakari vai vienkārši handsfree austiņa, kas pieslēgta pie kvalitatīva avota. Tāpēc arī izsaku aizdomas par balss pamattoni, jo kā reiz iekrīt zem nogrieztās

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti