Nupat Latviju sasniedzis jau no pērnā gada nogales solītais “Mazda” pikaps “B2500 Pick Up”. Līdz ar to tirgū tagad pieejami piecu marku pikapi – četri japāņu (bez “Mazda” vēl “Nissan Pick Up”, “Mitsubishi L200”, “Toyota Hilux”) izcelsmes un Eiropas tirgum pielāgotais amerikānis “Ford Ranger”.
Tiesa, Latvijā pikapi, kas pēc būtības ir vieglais kravas transports, nav izplatīts auto tips. Tos pārsvarā izmanto dažādi tehniskie dienesti – ceļu būvētāji un uzturēšanas dienesti, energo un sakaru kompānijas, mežsaimnieki. 2002. gadā tika pārdoti 142 pikapi, tomēr vēl pirms gada bija tikai 68. Tātad pieaugums vairāk nekā 100 %. “B2500 Pick Up” prezentācijā “Mazda” pārstāvja Latvijā “M-Motors” jaunais direktors Andrejs Rihters paziņoja, ka tagad firma pievērsīs lielāku vērību šī segmenta attīstībai, lai spētu klientiem piedāvāt plašāku modeļu gammu. “Mazda B2500 Pick Up” nevar uzskatīt par gluži jaunu modeli, jo veikts virsbūves feislifts, kā arī uzlabota drošības un komforta komplektācija, tomēr “Mazda” pikaps principiāli mainījies nav. Hirošimas koncerns vienkārši izdarīja nepieciešamo, lai “Mazda” pikaps neatpaliktu no konkurentu izaugsmes. Tomēr vienā ziņā “B2500” pašlaik ir aizsteigušies citiem priekšā. Pamanāmākais jauninājums modernizētajam “B2500” ir četrvietīgā kabīne “Freestyle Cab”. Tagad arī šai versijai, kur bez divām pamatsēdvietām otrajā rindā ir neliels sols vēl vismaz diviem cilvēkiem, ir četras durvis. Interesantākais ir tas, ka no virsbūves ir pazudusi vidusstatne, un pakaļējās durvis veras uz aizmuguri. Lai arī sākumā šāds risinājums var likties neparasts, nevar noliegt ērtības, ko tas sniedz. Iekāpt kabīnes aizmugures daļā ir krietni vieglāk, jo iegūta 1,5 m plata aile. Vienīgais – šaurākā aizmugures vērtne atverama tikai tad, ja iepriekš attaisītas priekšdurvis. Jāpiebilst gan, ka šogad gaidāmais “Ford Ranger” pēc modernizācijas arī būs pieejams ar “Freestyle” tipa kabīni, bet pagaidām pat piecvietīgās “Double Cab” pakaļējās durvis citiem pikapiem ir visai šauras, un iekāpšana pa tām neērtāka nekā “Freestyle”, vieglajā auto vai apvidniekā. No citiem jauninājumiem jāmin modernāks priekšas bampers, efektīgāka un izskatīgāka optika, kā arī jauna radiatora reste. Ritošajā daļā būtisku izmaiņu nav, taču tiek apgalvots, ka ir uzlabotas “B2500” gaitas īpašības uz šosejas. Efektīgāka kļuvusi bremžu sistēma, kas kravu pārvadāšanai paredzētam auto patiesi ir svarīgi. Priekšā parādījušies ventilējami bremžu diski. Standartā pieejama divkanālu bremžu ABS ar elektronisko bremzēšanas spēka sadali un divi drošības gaisa spilveni. Kopumā “Mazda B2500” tiek piedāvāts ar trīs veidu kabīnēm, tai skaitā piecvietīgo “Double Cab”, kas pēc salona komforta ir vistuvākā pasažieru automobilim Pikapa bāzes dzinējs ir 2,5 l turbodīzelis ar 109 Zs jaudu un 266 Nm griezes momentu no 2000 apgriezieniem. Tikai pakaļpiedziņas variantā ar divvietīgo “Regular Cab” tiek uzstādīta arī dīzeļa atmosfēriskā versija, kam jauda ir 83 Zs, bet griezes moments nepilni 194 Nm. “M-Motors” pārstāvji pastāstīja, ka tirdzniecībā uzsvars būs tieši uz jauno “Freestyle Cab”, jo pārējās modifikācijas speciāli jāpasūta, un piegādes laiks ir līdz 6 mēnešiem. Pilnpiedziņas auto ar atslēdzamu priekšējo tiltu “Freestyle Mid” versijā brīvi pieejams par Ls 13 200. Interesanti, ka tiek piedāvāta iespēja apgādāt ”B2500” ar dažādu papildaprīkojumu – lāpstu, rotējošu birsti, dažādām kravas kastes būdām, tai skaitā pat refrežeratorkulbu, kā arī citiem agregātiem. Piebildīšu, ka vislētākais “B2500” ar divām sēdvietām un pakaļpiedziņu maksā Ls 9879, un ir vienīgais pikaps, ko Latvijā jaunu var nopirkt, palienot zem 10 tūkstošiem latu. Tiesa, auto jāgaida aptuveni 6 mēneši. Jāatzīmē, ka mūsdienīgs pikaps var būt ne tikai darba auto, jo bez nelielu kravu transportēšanas iespējām, sniedz vieglajiem auto tuvu komfortu salonā un apvidnieku gaitas īpašības uz autoceļiem, turklāt ir teicami bezceļu braucamie. Ar četrvietīgo kabīni pikaps ir vislabākais kompromiss, jo lietojams gan darbam, gan sadzīvei. Ideāli piemērots pikaps ir laiku saimniecībām un medniekiem, diemžēl, šī potenciālā pircēju kategorija reti var atļauties pikapu, jo šī tipa auto ir visai dārgi. Minivenam “Mazda Premacy” tagad septiņas vietas “M-Motors” prezentējot modernizēto “Pick Up” atgādināja, ka markas minivenam “Premacy”, ko arī Latvijā pazīst itin labi, tagad parādījusies septiņvietīgā modifikācija. Līdzīgi kā populārajam līdziniekam “Opel Zafira”. Septiņvietīgs “Premacy” Latvijā nopērkams jau no pagājušā gada decembra. “Mazda” minivens ar trim sēdekļu rindām piedāvā dažādas salona transformēšanas iespējas, tomēr “Opel Flex-7” sistēma, šķiet, joprojām ir funkcionālāka. Septiņvietīgajam “Premacy’ uzstāda tikai jaudīgākos dzinējus – 2,0 l (131 Zs) benzīna motoru un 2,0 l (101 Zs) ekonomisku dīzeli. Versijā ar benzīnu pieejama transmisiju izvēle – manuālā vai automāts. Jāpiebilst, ka cenas starpība automobilim ar piecām vai septiņām vietām ir tikai 310 lati. Ainārs Zariņš, žurnāls Salons, speciāli iAUTO- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Labi ka tas naf Ford Ranger ar kaut kadam tizlam uz otru pusi vermam aizmugurejam durvim...