Kā pareizi izvēlēties ziemas apģērbu? 7

 
21.decembris 2010 0:00

Vairāk nekā 15% autovadītāju atzīst, ka nespēj pilnīgi kontrolēt savu auto, kad viņiem kājās ir garie ziemas zābaki ar biezu zoli.* Autovadītājiem, izvēloties savu ziemas apģērbu, vajadzētu domāt par drošības aspektiem pie auto stūres.

"Vadot transportlīdzekli ziemā, vadītājiem nākas saskarties ar lielāku skaitu bīstamu situāciju uz ceļa, tāpēc viņiem ir jāizvairās no faktoriem, kas var papildus samazināt braukšanas drošību", iesaka Renault braukšanas skolas direktors. Tāpēc atbildīgi ir jāizvēlas ne tikai apavi, bet arī jakas, cimdus un cepures.

Vislabākais risinājums ir rezerves apavi, kurus vadītājs lietotu braukšanas laikā. Apavi, kuri būtu paredzēti braukšanai, nedrīkstētu ierobežot potītes mobilitāti, to zoles nedrīkstētu būt pārāk biezas vai platas - pretējā gadījumā, var rasties situācija, kurā tiek nospiests gāzes un bremžu pedālis vienlaicīgi. Turklāt bieza zole samazina spēju sajust spiedienu uz pedāļiem. „Slidenas zoles var radīt situācijas, kurām var būt traģiskas sekas, piemēram, kad kāja pēkšņi noslīd no bremžu pedāļa. Būtu ieteicams pirms braukšanas rūpīgi attīrīt zābakus no sniega un nožāvēt uz automašīnas paklājiņa”, skaidro Renault braukšanas skolas instruktori.

Svarīga apģērba detaļa ziemā arī ir cimdi. Tie cimdi, kas ir izgatavoti no kokvilnas, vilnas vai cita auduma, kas samazina satvēriena spēku, nav piemēroti braukšanai. Vadot automašīnu būtu jāizvairās valkāt dūraiņus un pārāk biezus cimdus, jo tie traucē pienācīgi un droši rīkoties ar stūres ratu. Labākais risinājums ir vadīt automašīnu ar ādas cimdiem.

Jakai nevajadzētu būt pārāk smagai, lai tā neierobežo autovadītāja kustību brīvību. Cepure arī nedrīkstētu būt pārāk liela vai bieza, lai tā neslīd uz leju un nenosedz acis. Renault braukšanas skolas instruktori iesaka: „Nedrīkst vadīt automašīnu, ar kapuci uz galvas, jo tā būtiski ierobežo redzes lauku. Kad automašīnas salons ir pietiekami uzsilis un vadītājs vēlas atbrīvoties no cepures, cimdiem vai jaku, ieteicams būtu apstāties drošā vietā, novilkt paredzēto apģērba detaļu un tikai tad turpināt ceļu.”

* avots: Swinton Apdrošināšana
 

 
Visi komentāri
 
280814. viesis 21.decembris 2010 11:44
0 0 Atbildēt

Tie Reno drošas braukšanas skolas instruktori laikam nekad mūžā nav redzējuši normālu -20 grādu ziemu ... Ādas cimdi jopcik, tikai ne biezi ...

Tad jau uzreiz iesaka ierīkot autonomo apkures krāsniņu un miers, un tad kaut apenēs vadi auto.

280817. viesis 21.decembris 2010 13:18
0 0 Atbildēt

Pie mums autonomās auto apsildes sistēmas līdz šim popularitāti nav guvušas. Tās izmanto tikai retais. Cik manīju Stokholmā, zviedri tās izmanto daudz. Pavēroju tur dažas auto stāvvietas - teju visi auto ar vadiem pieslēgti pie strāvas. kaut laukā auksts, visieim auto stikli tīri. Interesanti, cik tur tie elektribas pakalpojumi kopā ar stāvvietas pakalpojumiem maksā ?

Bet attiecībā uz apģērbu - piekrītu versijai, ka vadot ar auto, tiešām nav jābūt apģērbtam kažokos, šallēs un ausainēs. Jo brīvāks apģērbs, jo ērtāka sajūta pie stūres. Pats ziemas laikā ikdienā valkāju ne pārāk biezu ādas pilotjaku, un jūtos ļoti ērti. Pat bez žaketes - žaketi uzvelku tikai darbā.

Būtībā, cenšos arī neizmantot ziemas zābakus, bet iztieku ar kurpēm. Modernajiem jaunajiem auto salons uzsilst ļoti ātri, arī sēdekļi ir apsildāmi - nekāda lielā salšana nesanāk. Ja nu brauciens ar auto nesanāk, tad protams, var ģērbties biezos kažokos,ausainēs un vaļinkos . Bet tad gan tikai uz autobusa pieturu....

280819. viesis 21.decembris 2010 14:05
0 0 Atbildēt

Vienīgie apavi, kuros ir bijušas problēmas ar auto vadīšanu, ir slēpju zābaki. Bet nu arī aizripināties no vienas kalna stāvvietas līdz otrai var :)

280823. viesis 21.decembris 2010 16:12
0 0 Atbildēt

IV,nejauc autonomo apsildi(darbojas ar degvielu) ar elektriski apsildāmu motora dzesēšanas sistēmu(ko novēroji Zviedrijā),klāt var būt arī salona ventilators ar sildelementu.

280828. viesis 21.decembris 2010 22:20
0 0 Atbildēt

A es ziema vai vasara braucu kails un jutos baigi forši un blakussēdošā beibe arī ir kaila un visi mes te tādi ir :) :) :)

280848. viesis 22.decembris 2010 17:42
0 0 Atbildēt

puslīdz civilizētos zābakos viss ir ok. ar kerziniekiem un gumijniekiem gan visādi var gadīties.

ar cimdiem gan ir tā kā ir - slīd tomēr, jādomā, kā brauc, lai nav strauji slīdes jākoriģē un tml, var auzās iebraukt.

280849. viesis 22.decembris 2010 17:44
0 0 Atbildēt

runājot par to pedāļu vienlaicīgu nospiešanu - pat man ar savu +/-48-o izmēru pat gumijniekos tā nav gadījies.

ja ir tendence pedāļus jaukt, tad ir. neatkarīgi no apaviem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti