«BMW kauss» ir sasniedzams katram! 45

 
3.februāris 2003 0:00

Jaunas auto sacensības? Atkal liela nauda? Nē, šoreiz nē! Pēc sarunas ar kādreizējo Golfa kausa dalībnieku, tagad BMW kausa idejas autoru Andi Meilandu nācām pie secinājuma, šis sports būs pieejams daudziem...

Ideja veidot jauna veida auto sacensības radusies, vērojot profesionāļus – tur uzvarētājs tomēr lielā mērā ir atkarīgs arī no naudas summas, kas ieguldīta automobilī. Tāpēc radās ideja izveidot nedaudz cita veida sacensības – tādu kā "lēto autosportu", kurā varēs piedalīties tikai vienas markas auto – BMW E30, ar 2 litru 6R12V dzinēju. Protams, jāatzīmē, ka tikai ar "klasisko" (aizmugurējo) riteņu piedziņu. Tika izstrādāti tādi noteikumi, lai dalībnieki nevarētu auto stipri izmainīt – lai lielāko panākumu daļu noteiktu tieši sportistu brauktprasme. Auto ir tikai minimāli jāpārbūvē – jāuzstāda drošības karkass (~400Ls), sporta sēdeklis(~180Ls), FIA atzītas drošības jostas (~100), kā arī LAF akceptēta ugunsdzēšamā sistēma. Ja parasti pārbūvējot mašīnu par sporta auto, nepieciešami ļoti lieli līdzekļi, tad pēc mūsu aprēķiniem, varētu "iekļauties" ap 1000-1500 latu robežās. Pats dārgākais no visa būtu LAF apstiprināts sporta karkass un FIA apstiprināts sēdeklis un drošības jostas. Interesantākais ir tas, ka šoreiz nav jāveic tāda pārbūve, kas ar šo auto liegtu braukt pa ielu... Starp sīkajiem darbiņiem būtu tādi, kā dzinēja un aizmugurējā vāka slēdži (nomontējot oriģinālos), jāuzstāda ārējais masas slēdzis. Noteikti jāaizmetina lūka, ja tāda bijusi. Principā vieglāk ir pateikt, ko nedrīkst darīt. Oriģināliem jābūt: mērinstrumentu panelim, gaismām, logu tīrītājam, sadales vārpstai, izplūdes kolektoram ("zirnekli nedrīkst"), piekares sistēmai, nedrīkst būt sporta amortizatori. Var mainīt gaisa filtru, drīkst izslēgt stūres un bremžu pastiprinātājus, bet tos nedrīkst demontēt. Reduktors nedrīkst būt ar "bloķi". Arī pārnesumu kārba nedrīkst būt no "M" modifikācijas. Īpaša uzmanība tiks pievērsta spoileriem, lai tie neizvirzītos no auto gabarītiem. Arī mašīnas dzinēja "kompjūteram" nāksies būt oriģinālam. Šādi tehniskie ierobežojumi ir radīti speciāli, lai neļautu "izplūst naudā". Šīs sacensības būs pieskaitāmas pie zema budžeta pasākumiem. Nevienam nav noslēpums, ka, piemēram, labi sporta amortizatori maksā lielu naudu. Speciāli pārslīpēta sadales vārpsta – vēl dārgāka... Tāpēc tas ir aizliegts. Riepas arī visiem būs pilnīgi vienādas – tās varēs iegādāties ar ļoti lielām atlaidēm. Īpašs noteikums – auto un vadītāja kopējā massa nedrīkst būt mazāka par 1150 kg. Tas izdomāts tāpēc, lai kausa dalībnieki nemēģinātu ekonomēt "uz drošību" – lai nevajadzīgi neatvieglinātu savu auto. Šāda veida sacīkstes "pa īstam" varētu sākties jau nākošgad, bet tie, kas auto būs uzbūvējuši jau šogad, varēs sākt ar tiem trenēties. Domājams, ka šogad būs uzbūvētas kādas 6-7 mašīnas. Lai kļūtu par "BMW kausa sportistu", ir jāsaņem medicīniskā atļauja, jāapdrošinās, kā arī jāsaņem LAF licence. Ja dalībnieku skaits būs vismaz 10, LAF varēs akceptēt atsevišķus startus, ieskaites un iespēju cīnīties par Latvijas čempiona titulu "BMW klasē". Interesi par "BMW kausu" jau ir izteikuši sportisti arī citur Baltijā. Ļoti iespējams, ka tiks rīkots ne tikai Latvijas BMW kauss, bet arī Baltijas čempionāts. Ar šādi sagatavotiem auto būs iespējams arī piedalīties citās sacensībās – piemēram, "1000 km". Beidzot katram no mums ir radusies iespēja piedalīties īstās sacensībās – bez stindzinoši lieliem izdevumiem. Tuvāka informācija par auto pārbūvi, sacensībām un citiem jautājumiem: Andis 6532859. Ja jūs vēlaties un jums ir līdzekļi, par ko pārbūvēt savu BMW, bet gribat to uzticēt citiem, arī varat zvanīt Andim un viņš ieteiks labākos un izdevīgākos variantus, kur to izdarīt. iAuto, izmantojot materālu no www.bmwpower.lv Tālāk varat iepazīties ar pilniem tehniskiem noteikumiem (kuri varētu nedaudz tikt nedaudz "pieslīpēti").

TEHNISKIE NOTEIKUMI

1. TERMIŅI. Noteikumi ir spēkā no 2003. gada l. janvāra līdz 2008. gada 31. decembrim. 2. DAŽU TERMINU DEFINĪCIJAS. BMW E30 - BMW E30 sērijveida automašīnas, atļauta tikai pakaļējo riteņu piedziņa. NAV IEROBEŽOTS - attiecīgā daļa vai detaļa drīkst tikt jebkādi pārveidota vai nomainīta pret citu, pilnīga brīvība arī attiecībā pret attiecīgās vai attiecīgo detaļu materiālu, formu un skaitu. Iespējama arī šīs detaļas demontāža, ja tas nav pretrunā ar drošības nodrošināšanas noteikumiem. Uz visām daļām vai darbībām, uz kurām netiek attiecināts termins "nav ierobežots", spēkā ir termins "sērijveida", vai arī "nav atļauts". SĒRIJVEIDA - daļa vai detaļa tādā veidā, kādā tā iebūvēta BMW rūpnīcā - izgatavotājā, bez jebkādas mehāniskās, ķīmiskās, termiskās vai cita veida apstrādes. 3. DROŠĪBAS PASĀKUMI. 3.1.Drošības jostas - atbilstoši FIA appendix J art.253.p6. 3.2.Pilotam jāspēj ne vairāk, kā 5 sekunžu laikā atsprādzēt jostas un pamest automobili. 3.3.Pilota sēdeklis - atbilstoši FIA appendix J art.253.pl6. 3.4.Drošības karkass - automobilim jābūt aprīkotam ar drošības karkasu, atbilstoši FIA appendix J art.253.p8.. Karkasa daļas, kas atrodas 50 cm rādiusā ap braucēja galvu, jāapvelk ar mīkstu materiālu. 3.5.Ugunsdzēšanas aprīkojums - atbilstoši FIA appendix J art.253.p7.un tā atrašanās vai iedarbināšanas vietu jāatzīmē ar burtu "E" sarkanā krāsā uz balta apļa ar minimālo diametru 80 mm. Ugunsdzēšanas balonam ar pulvera pildījumu jābūt apgādātam ar pildījuma masas spiediena mērītāju. 3.6. Salona apsildes sistēma - nav obligāta. 3.7. Dzinēja kartera ventilācija - atļauts to atvienot no ieplūdes sistēmas, bet šādā gadījumā tai jābūt ievadītai atsevišķā, eļļas izturīga materiāla tvertnē ar minimālo tilpumu - vismaz 2 litri. 4. KAROSĒRIJA. 4.1. Karosērijai aizliegts atvieglināt noņemot metālu - urbjot, griežot un. tml., izņemot vietas, kas saistītas ar drošības karkasa un citu sistēmu uzstādīšanu, paneli starp motora telpu un ventilācijas sistēmu, aizmugurējā sēdekļa balstu - BMW E30. Ja izmantota karosērija ar jumta lūku, lūkas atvere jāaizmetina, izmantojot tērauda skārdu, ne plānāku pārjumta materiālu. max att. starp metinājuma p-tiem 30 mm Atļauts pastiprināt karosēriju, izņemot zonu starp automobiļa priekšgalu un priekšējo amortizatoru statņu atbalstiem. 4.2. Priekšējie spārni - sērijveida. Maksimālais platuma gabarīts: -1645 + 5 mm. 4.3. Durvis (karosērijas sastāvdaļa - sērijveida) - aizliegts izmantot cita materiāla durvis. Sānu durvju rokturiem un slēdzenēm jābūt kārtībā un droši jāfiksē durvis aizvērtā stāvoklī. Pakaļējā vāka slēdzenei brauciena laikā jābūt noņemtai vai jābūt citādi nepieļautai tās noslēgšanai, pakaļējais vāks jāapgādā ar vismaz 2 papildus (viegli pieejamiem un no ārpuses atveramiem) stiprinājumiem, kuri nepieļauj to atvēršanos brauciena laikā. Braucēja pusē durvīm jābūt vienlaidus metāla vai dūralumīnija uzlikai (minimālais biezums l mm). Tai jānosedz durvis no iekšpuses zemstikla daļā pa visu perimetru. Kniedējumam (minimālais diametrs 4 mm) jābūt pa perimetru un visām pieguļošām plaknēm. Maksimālais attālums starp kniedēm vienā rindā ir 80 mm. 4.4. Motora pārsegs - sērijveida, pārsegam jābūt apgādātam ar vismaz 2 papildus stiprinājumiem, kuri nepieļauj tā atvēršanos brauciena laikā. Motora pārsega sērijveida atslēgai braucienā laikā jābūt demontētai vai jābūt citādi nepieļautai tās noslēgšanai. Uz motora pārsega nedrīkst atrasties nekāda veida aerodinamiskas uzlikās. 4.5. Atļauts noņemt - karosērijai jebkādus trokšņa izolācijas un pretkorozijas materiālus, tapsējumus, paklājus, ārējos moldingus un. tml. Nav atļauts noņemt - oriģinālo priekšējo paneli salonā kopā ar tā stiprinājumiem. Nav atļauts noņemt - aizsargbuferus kopā ar to stiprinājuma detaļām. Atļauts uzstādīt - aerodinamiskās palīgierīces( spoilerus), uz kuriem raugoties no priekšas horizontāli, tāpat vertikāli no aukšas, jāiekļaujas bāzes modeļa virsbūves kontūrās. 4.6. Jebkādām aerodinamiskajām palīgierīcēm jābūt droši nostiprinātām, tās nedrīkst būt bīstamas braucējam vai skatītājiem, tās nedrīkst būt regulējamas brauciena laikā. Par stiprinājumu drošibu lemj LAF un IAF tehniskā komisija. 4.7. Stiklojums - priekšējam stiklam obligāti jābūt vairākslāņu (Triplex tipa). Citiem virsbūves stikliem jāatbilst sērijveida izpildījumam. Tie var būt sērijveidā tonēti, bet aizliegta stiklu papildus aptumšošana. Vismaz braucēja pusē jābūt darboties spējīgam stikla tīrītājam. Stiklojumu atļauts ielīmēt. 4.8. Aizmugures skata spoguli - katrā automobiļa pusē jābūt vienam atpakaļskata spogulim ar minimālo virsmas laukumu 55 kvadrātcentimetri katram. Salona atpakaļskata spogulis - obligāts. Spoguļu virsma nedrīkst būt jebkādā veidā bojāta. 4.9. Ārējās apgaismes ierīces - obligātas sērijveida priekšējo un pakaļējo lukturu normālas funkcijas gabarītuguņu un bremžu signālu režīmā. Gaismas ķermeņiem jābūt bez bojājumiem, tie nedrīkst būt aptumšoti. Priekšējos gaismas ķermeņus, vismaz 60 % virsmas jāpārklāj ar līmplēvi. Pakaļējie lukturi pilnīgi jāpārklāj ar gaismu caurlaidīgu līmplēvi. Spuldžu min. jauda: 10 w - gabarītiem, 21 w - bremzēm. Bremžu -gabarītu signāliem jābūt atdalītiem. Aizmugurējo loga augšdaļā simetriski jābūt uzstādītam papildus bremžu signālam ar min. jaudu - 21 w. 4.10. Virziena raditaji-sērijveida. 4.11. Kronšteini automašīnas vilkšanai - atbilstoši FIA appendix J art.253.plO.5. 5. AUTOMOBIĻA SVARS. Minimālais automobiļa svars kopā ar braucēju un ekipējumu 1150kg. 6. DZINĒJS. 6.1. Atļauts izmantot atmosfēriskos sērijveida (ar diviem vārstiem uz cilindru) BMW dzinējus, izņemot BMW Motorsport. Darba tilpums -R6 M20 līdz 2015 kubikcentimetri ar sērijveida elektronisko degvielas iesmidzināšanu. Kompresi]as pakāpe: 10,5: l 6.2. Barošanas sistēma - atļauts izmantot tikai elektronisko iesmidzināšanas sistēmu, kuru paredz sērijveida R6 M20 dzinēju komplektācija. Atļauta iesmidzināšanas sistēmu jebkāda regulēšana, vadības spiediena regulators nav ierobežots. Gaisa padeve bez ierobežojumiem līdz droseļvārstu korpusam. Atļauts izmantot brīvā tirdzniecībā pieejamu benzīnu, kas atbilst DIN EN 228 (DIN 51 607) 6.3. Gaisa filtrs un tā korpuss - nav ierobežots. 6.4. Droseļvārsta korpus - sērijveida. 6.5. Droselvārsta pievads (ieskaitot vārsta asi) - nav ierobežots, bet tam jābūt apgādātam ar pietiekami spēcīgu atsperi piespiedu aizvēršanai pievada bojājuma gadījumā. 6.6. Degvielas tvertne - sērijveida. 6.7. Degvielas sūkņi - nav ierobežoti, nedrīkst atrasties salonā. 6.8. Degvielas cauruļvadi -ja tie atrodas salonā, tiem jābūt droši nostiprinātiem pie virsbūves. Ja tie ir no plastiska materiāla, tiem jābūt aizsargātiem ar metāla ekrānu. 6.9. Ieplūdes kolektors - sērijveida, atļauta mehāniska apstrāde saglabājot ārējos parametrus. 6.10. Izplūdes kolektors - sērijveida, atļauta mehāniska apstrāde saglabājot ārējos parametrus. 6.11. Izpūtējs - nav ierobežoti, izputējām jābeidzas virsbūves gabarītos. Izpūtēja gala atverei jāatrodas ne dziļāk, kā 100 mm no automobiļa sānu vai aizmugures gabarīta. Trokšņa līmenis tiek mērīts pēc sekojošas metodes: FIA kodeksa artikuls 252 p. 3.6. 6.12. Cilindru bloks - sērijveida - atļauta tikai apstrāde remontizmēra virzuļu uzstādīšanai un saskares plakņu izlīdzināšanai. 6.13. Cilindru bloka galva - sērijveida, atļauta ieplūdes - izplūdes kanālu apstrāde, vārstu vadīklas nav ierobežotas. Vārstu ligzdu materiāls - sērijveida. 6.14. Cilindru bloka galvas blīvējums - sērijveida. 6.15. Kloķvārpsta - sērijveida, atļauta tikai kakliņu slīpēšana remontizmēru ietvaros. Atļauta svarošana, ja tās izpildījums nerada aizdomas par atvieglināšanu. 6.16. Klani - sērijveida, atļauta to apstrāde tikai svara izlīdzināšanai, ja izpildījums nerada aizdomas par atvieglināšanu. 6.17. Virzuļi, to gredzeni, pirksti - sērijveida. 6.18. Sadales vārpsta un tās pievada zobrats - sērijveida. Domstarpību gadījumā tiek izdarīti mērījumi, lai tos salīdzinātu ar minētās detaļas parametriem atbilstību rūpnīcas datiem. Grādu mērripas minimālais O 200 mm. 6.19. Vārsti un to pievada detaļas - Dzinēja ieplūdes vārsta galvas ārējais diametrs - maksimāli 40+0,1 mm; izplūdes - 34+0,1 mm; vārstu kāta minimālais diametrs vadīklas darba zonā -7+0,1 mm; vārstu atsperes - nav ierobežots. 6.20. Eļļošanas sistēmas sūknis - sērijveida. Dzinēja kartera vākā atļauts iemetināt starpsienas. 6.21. Atļauts uzstādīt - eļļas radiatoru. 6.22. Aizdedzes sistēma - sērijveida. 6.23. Dzesēšanas sistēma - nav ierobežota, papildus radiatorus izvietot salonā nav atļauts. Sūknim jābūt sērijveida, tā piedziņa nav ierobežota. 6.24. Dzinēja stiprinājuma veids - nav ierobežots. 7. SAJŪGS UN ĀTRMKĀRBA, SPĒKA PĀRVADA DETAĻAS. 7.1. Spararats - sērijveida, atļauta apstrāde. 7.2. Sajūga līdzņēmējdisks - sērijveida. 7.3. Sajūga spiedējdisks - sērijveida. 7.4. Pārnesumkārba - sērijveida, jebkuras BMW modifikācijas, mehāniskā. Pārnesumu skaits - maksimāli pieci, atļautas kombinācijas no dažādu BMW modifikāciju ātrumkārbu detaļām. Diferenciāļa bloķēšana nav atļauta. Korpusā jābūt sagatavotai vietai plombas uzstādīšanai. Sporta tehniskajā pasē jāsniedz pilnīga deklarācija par pārnesumu attiecībām. 7.5. Riteņu pievadi (pusasis) - sērijveida, no jebkuras BMW modifikācijas izņemot BMW Motorsport. 7.6. Kardāna pārveds - sērijveida. 7.7. Ātrumkārbas pārslēgšanas mehānisms - sērijveida. 8. RITEŅU PffiKARES UN AMORTIZATORI 8.1. Aizliegts izmainīt riteņu piekaru un amortizatoru stiprinājumu vietas. 8.2. Amortizatori - nav ierobežoti 8.3. NAV ATĻAUTS regulējamo amortizatoru statņi. 8.4. Atsperes - nav ierobežotas, saglabājot to tipu. 8.5. Stabilizators (-i)-nav ierobežoti. 8.6. Piekares šarnīri - sērijveida. 8.7. Piekares bukses - nav ierobežots, saglabājot to oriģinālos izmērus, tipu un skaitu. 8.8. Amortizatoru augšējais atbalsta gultni - sērijveida. 8.9. Priekšējā piekare un pakaļējais tilts - sērijveida, to jebkāda veida apstrāde nav atļauta, izņemot materiāla pievienošanu. 9. BREMŽU SISTĒMA 9.1 .Sērijveida konstrukcijas, jebkura tās detaļu apstrāde - aizliegta. 9.2.Atļauts atslēgt - ABS un demontēt tās daļas, kuras tieši neietekmē bremzēšanas efektivitāti un neapdraud braukšanas drošību. Tāpat atļauts atslēgt bremžu pastiprinātāju, bet ne demontēt to. 9.3.Punkts 9.l. attiecas arī uz bremžu pedāli un tā kronšteinu. 9.4. Atļauts nomainīt - bremžu sistēmas šļūtenes pret modernāka tipa, tai skaitā sacīkšu mērķiem paredzētām. 9.5.Rokas bremze nav obligāta, bet ieteicama, tās konstrukcija - nav ierobežota. 9.6.Bremžu regulators - nav ierobežots. 9.7. Atļauta bremžu disku apstrāde (tikai izlīdzināšanai ) 9.8. Atļauts uzstādīt - sporta tipa bremžu diskus, kuru izmēri atbilst oriģinālajiem sērijveida bremžu disku izmēriem. 9.9. Atļauts uzstādīt - sērijveida aizmugurējās disku bremzes. 10. STŪRES SISTĒMA 10.1. Visas stūres sistēmas detaļas - sērijveida. 10.2. Stūres rats - atļauts uzstādīt citu, tai skaitā sporta tipa. 10.3. Stūres bloķēšanas iekārta - sacīkšu laikā tai jābūt noņemtai. 10.4. Stūres pastiprinātājs - atļauts atslēgt to vai demontēt. 10.5. Stūres vārpsta - atļauts ievietot starplikas starp tās kronšteinu un virsbūvi, lai nolaistu zemāk stūres ratu. 10.6. Zobstienis - sērijveida. 11. RITEŅI UN RIEPAS 11.1. Atļauts izmantot riepas, kuru izmēru, marku un modeli nosaka sacensību nolikums. Aizliegts jebkurā veidā mainīt protektora zīmējumu. 11.2. Riteņu diski - maksimāli 7" plati. Atļauts izmantot starplikas starp riteņu disku un rumbu. 11.3. Atļauta riteņu stiprinājumu pārveide no skrūvēm uz tapskrūvēm / uzgriežņiem, nesamazinot diametru. 11.4. Uz automašīnas uzstādīta riteņa augšējai daļai jābūt nosegtai ar automašīnas virsbūvi, mērot vertikāli no augšas caur riteņa centru . 11.5.Neviena automobiļa detaļa nedrīkst pieskarties zemei maksimāli samazinot spiedienu jebkurā no automobiļa riepām, izņemot attiecīgā riteņa disku. 12. ELEKTROSISTĒMA 12.1. Elektroiekārtas izpildījums - brīvs, ievērojot sekojošo: 12.2. Ģenerators var tikt noņemts, bet jebkurā sacensību momentā automobiļa iedarbināšanai var tikt izmantota tikai uz tā uzstādītā akumulatora enerģija. Ģeneratora vietā atļauts uzstādīt brīvas konstrukcijas spriegotājskriemeli. 12.3. Akumulatoru bateriju atļauts demontēt no oriģinālās vietas. Šajā gadījumā tās nostiprinājumam jāatbilst FIA appendix "J" art. 255 p.10 un p.l 1.. 12.4. Visiem kabeļiem un vadiem jābūt labi izolētiem un droši nostiprinātiem. 12.5. Automobilim jābūt apgādātam ar slēdzi, atbilstoši FIA appendix J art.253.pl3. Slēdzim jābūt pieejamam no braucēja vietas, tam normāli sēžot sēdeklī, kā arī no automobiļa ārpuses pie jumta kreisā vai labā priekšējā statņa. Automobiļa ārpusē slēdža vieta jāapzīmē ar zilu trijstūri, kura malas minimālais garums ir 80 mm. 12.6. Galvenajām elektropatērētāju ķēdēm (apgaismojums, salona ventilators, radiatora ventilators, degvielas sūknis, logu tīrītājs) jābūt apgādātām ar drošinātājiem, izņemot starteri. 13. AUTOMOBIĻU KOPSKATS 13.1. Automobilim jābūt bez izteiktiem vizuāliem un konstruktīviem defektiem (rūsa, stipri deformētas virsbūves daļas, stipri saplaisājuši stikli tiešās redzamības zonā un. tml.), kuri var jebkādā veidā ietekmēt sacensību drošību vai radīt negatīvu iespaidu par tām. 13.2. Automobiļa krāsojumam ierobežojumu nav, izņemot sacensību Nolikumā minētās prasības. 13.3. Katram automobilim jābūt apgādātam ar starta numuriem un sacīkšu Nolikumā reglamentētajiem uzrakstiem (reklāmu), ko nodrošina Organizators. 13.4. Automobiļa radiatora režģim jābūt sērijveida komplektā. 13.5. Durvju, motora pārsega, spārnu utt. saskares vietas ar karosēriju aizlīmēt nav atļauts. 14. Tehniskajos noteikumos var tikt ieviesti papildinājumi vai precizējumi neskaidrām situācijām, kurus rakstiski apstiprina LAF un LAF Šosejas komisijas divas nedēļas pirms spēkā stāšanās.
 
Visi komentāri
 
62262. viesis 2.februāris 2003 11:26
0 0 Atbildēt

Shitas pasakums varetu but interesants, a to tie golfi jau biki apnikushi:D

62264. viesis 2.februāris 2003 12:17
0 0 Atbildēt

IIsteniibaa jau baigi interesanti, bet vai pret 325 nebuutu bijusi lielaaka interese.

62269. viesis 2.februāris 2003 13:55
0 0 Atbildēt

Ar pakaļas piedziņu jaunie gurķi taisīs pigorus? Jaudas bezpriģels plus pusplikas riepas...veči, a ja lietus??? Manliekas to izdomājuši bmw pretinieki, lai no tiem ... tiktu vaļā. Vienīgais ko es paredzu - šrotēs cenas celsies bembjiem. Nē, es apsveicu ideju, bet ne jau ar bembjiem - puikas, nu padomājat - sākat ar kaut ko mazāk jaudīgu...un tad lēnītēm līdz 1 formulai.

Redaktors 2.februāris 2003 14:06
0 0 Atbildēt

Pirmkārt - riepas būs jaunas un visiem vienādas. Jaudas bezpridela nav, tieši tāpēc arī ir ierobežojums uz dzinēju (max 2litri, 12vārsti) un tā pārbūvi. Nekāda lielā skriešana neiznāks. Ļoti apsveicama doma un man šī doma ir iepatikusies. Es tiešām sāku meklēt E30, lai ķertos pie pārbūvēm...

62289. viesis 2.februāris 2003 19:00
0 0 Atbildēt

Nu tad beidzot visiem tiem, ka klaigaa BMW rulz utt buus iespeeja pieraadiit, ko rulz un ko nee!!!

Ideja laba, un ljoti ceru ka tas nebuus golf nr 2, jo saakumaa jau golf kausam arii bija tipa vienaadas mashiinas...

62318. viesis 2.februāris 2003 23:17
0 0 Atbildēt

Coooolll

62333. viesis 3.februāris 2003 0:49
0 0 Atbildēt

Nu bet nezinu, shis vareetu buut incanti tik pashiem brauceejiem, bet pasaakums manupraat nekaads skataamais neizveersiisies, jo visi tak buus vienaadi... :P Nu nez, nez... Vareeja labaak vairaakus auto, ar vairaak vai mazaak vienaadaam jaudaam un tikai orgjinaalajiem motoriishiem... buutu bik incantaak, arii pashiem brauceejiem, imho...

62380. viesis 3.februāris 2003 11:09
0 0 Atbildēt

Soore, bet shis tas ir pilniigi garaam rakstaa :-) Pirmkaart, pieskaitiet veel vadiitaaja ekipeejuma cenu, kaa minimums, tur arii drusku salasiisies (protams, ja neizmantos viltotos pagriides darinaajuma kombinezonus) ... bez tam, jebkuras izmainjas auto salonaa, shai gadiijumaa drosjiibas karkasa uzstaadiishana, velk aiz sevis paarmainjas attieciibaas ar CSDD - automaatiski shaadaam mashiinaam ir jaasanjem Sporta Auto Pase no LAF un jaaiet tehapskates shiim mashiinaam noteiktajaa kaartiibaa, citaadi jebkursh CP taas varees "nonjemt no distances" , kaa tik ieraudziis uz ielas ...un kursh tad buus tas, kursh spees izkontroleet ECU atbilstiibu standarta izpildiijumam? Varbuut tad jaaparedz ECO "kastiishu" izloze pirms starta? :-)

Redaktors 3.februāris 2003 11:13
0 0 Atbildēt

Par kastīšu izlozi jau bija domāts, bet izrādās, ka tur ir iespējami dažādi štekeru varianti. Šobrīd noteikumi ir tādi, ka kastītei ir jābūt redzamai, lai redzētu iejaukšanās pēdas...

62383. viesis 3.februāris 2003 11:26
0 0 Atbildēt

labs, labs

62387. viesis 3.februāris 2003 12:04
0 0 Atbildēt

God .Redaktor: kaa cilveeks, kas gadiem ilgi ir "ganiijis" chaklo roku iipashniekus autosportaa, njemos apgalvot, ka visu var samenedzheet taa, ka nekas nebuus redzams ... :-)

62389. viesis 3.februāris 2003 12:11
0 0 Atbildēt

1') pasākums no skatītāju viedokļa būs skatāms un pat skatāmāks nekā visi citi līdz šim notikušie autosporta pasākumi , jo organizatori ir jauni cilvēki, domā progresīvi un moderni ! Bet nu negribu palikt tik pat stulba un stāstīt ka būs tā un tā, tāpat kā to dara daži - stāstot - šitas pasākums galīgi garām utt...kad būs - atnāciet paskatieties un tad izdariet secinājumus, vai arī varbūt šeit ir kāds profesionāls zīlētājs?

2) ar šo konkrēto auto varēs pārvietoties gan pa ielu gan piedalīties sacensībās, JA : tas atbilst visiem drošibas pasākumiem utt.tehniskiem sacensību noteikumiem UN ŠIM AUTO IR SPORTA PASE, uzrādot to tehniskajā apskatē, var saņemt arī atļauju pārvietoties pa koplietošanas ceļiem - teh.uzlīmi :-)

3) nekādi pezpriģeli un pusplikas riepas nebūs !!! man domāt , ka kārtējo reizi viesi ir visgudrākie :-) Neaizmirstie - šī ir un būs profesionāla autosporta klase !

Redaktors 3.februāris 2003 12:12
0 0 Atbildēt

Pirmkārt, šim dzinējam (2.0 12V) neko daudz samenedžēt nevar. Otrkārt, ja kādam (dalībniekam, tiesnesim) būs aizdomas par pārbūvi, var taču veikt ekspertīzi un ja konstatē "menedžmentu", rezultātus anulēt.

62397. viesis 3.februāris 2003 12:37
0 0 Atbildēt

:-D redaktor - var gan :-P

ar aizdomām vien nepietiek - jāraksta protests, jāiemaksā nauda ~ 100 Ls, notiek pārbaude. Ja atklājas nevis pārbūve - bet gan tas, kas ir aizliegts teh. not. - tad lemj - vai nu diskvalificēt, vai brīdiājusm, vai ......., ja neko neatrod - 100 ls paliek "aizdomās turamajam "

principā tāpat kā goilfiem :-)

62412. viesis 3.februāris 2003 13:35
0 0 Atbildēt

goilfiem :) :) :), jaaaaa jaa ssii bij laba lieta, ja tik tie GOLFi nebuutu paarveertussies kaa F1. Un tiessi tamdeell ceru ka topossais BMW kauss maaciisies no ieprieksseejo diezgan nelaagaas pieredzes, kaa rezl. GOLF kauss vairs nebij "tautas" gonkas. :(

Ja organizaatori sekos liidzi lai nevareetu neko tjuuneet e30 tacckaam tad viss buus O.K.-ei. Un ssitais pasaakums patiesi izdosies.

Tiekamies iekss BMW kausa! :)

62476. viesis 3.februāris 2003 14:42
0 0 Atbildēt

sportisiem vismiiljaakie punkti teh. noteikumos droshvien ir par svaroshanu un liidzinaashanu, protams ja nav aizdomas par atvieglinaashanu :):):):)

62612. viesis 3.februāris 2003 23:57
0 0 Atbildēt

Idejas autors vareja pats uzbuvet ap 15 BMW(vins tak saka nav dargi) un iret tiem kas grib braukt, tad intrese varetu but lielaka, neka es tagad pirksu vecu BMW, buvesu,u.t.t. pa ielu es tak tapat nebrauksu, un lai viss notiek godigi auto pirms starta izlozet, ja divi braucieni, tad ne tikai izlozet, bet ari startet otradi.

62621. viesis 4.februāris 2003 9:07
0 0 Atbildēt

Man viena lieta gan nav saprotama - kas iisti ir sporta amortinji un kaa vinji taisaas atshkjirt sporta amortinjus no parastajiem? un kaa buus ar pussporta amortinjiem, kurus piedaavaa dazjas firmas?

62639. viesis 4.februāris 2003 10:44
0 0 Atbildēt

viesi - tev idejas kā mājas !!!

Iespējams, ka būs cilvēki, kas uzbūvēs tādus pāris auto un īrēs !!

kamikadze - teh, not. ir atļauti amortizatori kādus vien gribi, titikai nedrīkst būt regulējamie amortizatori, kā arī amortizatori aar regulējamu statni ! Leic kaut pussporta, sporta, vai brauc kkaut ar orģinālajiem eļļas !!! Bet vispār doma ir tāda, ka visiem ddalībniekiem piedāvās amortizatoruz tāpat kā riepas, vienādas, ppa rāzošanas cenu.

62643. viesis 4.februāris 2003 10:47
0 0 Atbildēt

Tāpēc radās ideja izveidot nedaudz cita veida sacensības – tādu kā "lēto autosportu", kurā varēs piedalīties tikai vienas markas auto – BMW E30, ar 2 litru 6R12V dzinēju. Protams, jāatzīmē, ka tikai ar "klasisko" (aizmugurējo) riteņu piedziņu.

bet vaitad ir arii e30 ar priekshas piedzinju? cik man zinaams visiem BMW ir tikai aizmugureejaa. un vispaar vareeja buut no 2.0 liidz 2.5 l. buutu dzudz interesantaak, jo katrs brauc savaadaak

62648. viesis 4.februāris 2003 10:54
0 0 Atbildēt

un kaads tur "Lētais autosports" ja autinjam jaabuut taa apriikotam ar standarta apriikojumu. tad tikuntaa nesanaak nekaads leetais. jo piemeeram sertyificeets droshiibas karkass maksaa piki un kur ta lai es taadu uzstaadu saveejam? ja veel vajaga sporta benjki, es domaaju, ja jau standarta leetais tad leetais

62660. viesis 4.februāris 2003 11:32
0 0 Atbildēt

pakaļējā piedziņa noteikti tika pieminēta tādā sakarā - kā pirmā klase ar klasisko piedziņu !!!!!!!!!!

lēts autosports - soore, vecīt, ja nevari atļauties, šis sports noteikti nav domāts paŗtikas veoakla pārdevējam ar 100 Ls darba algu :-) Bet secinājums ir tāds, ja cilvēkam nav mājā sieva un 6 bērni, tad ar kautcik normāliem ikmēneša ienākumiem var atļauties arī braukt.

Šis noteikti ir vislētākais no esošajiem autosportiem Latvijā !!!

'Drošibas karkass (ap 400Ls) ir tāda lieta, kā tas ir obligāti nepieciešams, jo diemžēl neviens negrb un neviens neuzņemsies atbildību ja tu nositīses pie āruma 200 KM/h !!!

Karkaas, beņķis, jostas, ekipējums ir obligātās noteiktās prasības visos profesionālajos sportos. Pie tam - neaizmirstiet, ka tie ir vinreizējie pirkumi. Vienreiz ielic to karkasu un viss. Protams ir arī ieskrūvējamie karkasi, kas maksā lētāk.

Turklāt - ja konkrēti tu viesi šo visu nevari pavilkt, tad nevajag te tādā tonī bļaustīties !!!!!!! Tribīnēs vietas ir brīvas!!!

62720. viesis 4.februāris 2003 22:53
0 0 Atbildēt

pakalas piedzina ir mineta tapec ka eksiste 4x4 BMW eksemplari. Sitas pasakums ir loti apsveicams un cerams ka vins attistisies. Un ja jau braukt gribas tad sitik lielu naudinu jau sameklet var un so to jau var ari iznomat no kada utt.

80

62770. viesis 5.februāris 2003 11:41
0 0 Atbildēt

Ha :)

Luuk cenas:

1) drošības karkass sertificēts vismaz 600 Ls (ja ir kur lētāk, tad dodiet ziņu)

2) beņķis - 250 Ls lai nečakarētu muguru un būtu ērts.

3) Jostas - 200 Ls

4) Ķivere - 150 Ls

5) Kombezons - 150 Ls

6) Ugunsdzēšamā sistēma - 200 Ls

7) BMW - 1000 Ls

8) sagatavot - 500 Ls

9) katra gonka vismaz - 200 Ls

10) remonti 100 Ls

Pa lēto sezonā ap 4000 - 5000 Ls.

62772. viesis 5.februāris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

Muļķības. Tāda ugunsdzēšamā sistēma nav vajadzīga - ir vajadzīgs balons, kuram ir manometrs (25Ls). Benķis nav vajadzīgs tik dārgs - pietiek ar 180Ls. Drošības jostas - 200Ls??? Pietiks ar 100Ls par jaunām. Drošības karkass sertificēts maksā ~400Ls (Andis tā teica). Un tie izdevumi jau nebus katru sezonu, bet gan tikai vienu (pirmo) reizi.

62799. viesis 5.februāris 2003 13:21
0 0 Atbildēt

Koroche - autosports ir leets ;) !!!

Uz priekshu jo aatraak aplauziisies jo labaak pasham buus ...

62802. viesis 5.februāris 2003 13:39
0 0 Atbildēt

viesi - Ha ha haaaaaaaa kas tās par mistiskām cenām ???

Sākšu jua ar to pasū veco penteri - NEKAD NEVIENAM IZMAKSAS NEBŪS VIENĀDAS !!!

Karkass - precīzi 400 Ls pie M.Zirņa ādažos. Otrs sertificētais variants ir Pie Dambja, laikam 350 Ls, bet pusgada rinda. Trešais variants ir ~ 200 Ls - ieskrūvējamās, par brīnumu gan sertificētas viņas ir, bet no drošības viedokļa - tas tomēr nav piemetināts :-)

beņķis - autofavorītā bij laikam 150 Ls

jostas - 100 Ls ar atliektiem galiem :-)

ugunsdzēšamais balons - 25 Ls :-)

un tagad sākas elastīgums un katra paša indivīda iespējas - kombinzons - vai jauns vai vari dabūt lietotu, tāpat ar ķiveri un češkām :-)

Viesi - kas ir katra gonka - nu neticu, ka nevarēs dabūt sponsoriņu, kas kaut eļļiņu nopirktu, tāds varētu būt pat viens uz visiem, kas dotu eļļas :-)

riepas - PILNĪGI ATKARĪGS NO TĀ KĀ TU BRAUC - ir cilvēki kas ar 1 komplektu brauc 1 gonku - ir cilvēki kas brauc 4 gonkas + trenniņus :-) tur arī atšķiras izmaksas :-)

Remonts - vai nu brauc uz servisu vai algo mehus, vai skrūvē garāžiņā pats !!!!!!!!!!!

Rozalija

62803. viesis 5.februāris 2003 14:01
0 0 Atbildēt

Ja man ar to nebuutu nekaada sakara, tad ae neteitu neko, bet vai Jums ir zinaams taads fakts, ka Latvijaa uz doto briidi nav neviens sertificeets karkasa liceejs?

Un starp citu pie Zirnja liku maksaa 600 Ls ta nu tas ir

But anuway dariet kaa ziniet, bet ja nav 4000 Ls kabataa katru gadu, tad nevienam neiesaku saakt.

Tam ko es teicu nav juridiska speeka, bet tikai informatiivs raksturs.

jauku dienu visiem!

62846. viesis 5.februāris 2003 16:24
0 0 Atbildēt

man nav kabatā 4000 Ls, bet viesi tu redzēsi, ka es sākšu !!!

Un arī organizatoram nav un nebij, bet viņš jau sāk :-)

Un varbūt tev Zirnis, par cik tu tāds bišku neritīgs, arī prasa 600 Ls, bet visiem pārējiem nezinkapēc 400 ! :-)

62870. viesis 5.februāris 2003 19:28
0 0 Atbildēt

ja ienaakumi ir nedaudz virs 200ls taa kaa man, tad daudziem tas paliek tikai sapnis

62876. viesis 5.februāris 2003 19:57
0 0 Atbildēt

kaa ar virsbuuves tipu!? vai derees gan sedans,gan coupe?

62885. viesis 5.februāris 2003 22:50
0 0 Atbildēt

Nu vispaar jau paliek interesanti.No saakuma biju pilniigs shii pasaakuma skeptikjis,bet tagad saak izskatiities,ka te tiesham kaut kas var sanaakt.

RWD

Redaktors 5.februāris 2003 23:41
0 0 Atbildēt

iAuto ir vienošanās ar Andi («BMW kausa» idejas tēvu), ka šeit tiks publicēti arī apraksti par viņa auto pārveidošanas procesu: no parasta e30 līdz BMW kausa cienīgam auto.

62911. viesis 6.februāris 2003 9:05
0 0 Atbildēt

Nu atkaartoju veelreiz uz doto briidi ne Zirnis un nekaads cits Latvijaa karkasus nav sertificeets likt, tas ir shogad sakaraa ar jaunajiem FIA noteikumiem un saac kaut vai ar latu kabataa...

Un apmierinies ar savu paarlieciibu - ROZALIJA!!!!

Jauku dienu visiem!

;)

62953. viesis 6.februāris 2003 12:24
0 0 Atbildēt

Viesi 9:05 - tam nav nekaada sakara ar "jaunajiem FIA noteikumiem", shai plaaksnee tur radikaalu izmanju nav, ir precizeejumi. pamataa sadaardzinaajumam ir IBNA izdomaatie sertifikaacijas cenraazhi, tjipa 250 Ls uz karkasu un ikgadeeja shiis sertifikaacijas atkaartoshana, kaa tas nav nekur pasaulee.

Citiem vaardiem naudinjai jaanaak griezhoties ...un aizmirstiet par leetajaam jostaam un seedekljiem, taapat par leetajaam kjivereem - leetaa gala izstraadaajumi visbiezhaak ir bez FIA homologaacijas un neviens neparakstiisies izlaist trasee shaadi apriikotu mashiinu ...tas pats attiecas uz ugunsdzeesiibas sisteemu - nav valsts, kur jebkaadas shosejas saciikstes atljautu bez taadaam!!! Kaadam ta zem tiem papiiriem buus jaaparakstaas un jaauznjemas atbildiiba. Kursh tas buus?

62955. viesis 6.februāris 2003 12:26
0 0 Atbildēt

Viesi - VĒL !!!!!!!!! vēl nav sertificēts.......

tu ko gribi teikt, ka tā arī šitas beigsies un Latvijā nebūs neviens kantoris, kas liks sertificētas trubas ?

neāksties viesi :-)

jā, var braukt gan ar e30 sedanu gan coupe :-)

62974. viesis 6.februāris 2003 13:24
0 0 Atbildēt

Ja paliks taada situaacija, kaa taa ir shobriid, Rozaalij, tad nebuus - kursh veeleesies likt taas par taadu naudu :-) razhotaajs ta savas "tipa" sertifikaacijas izmaksas automaatiski ieliks karkasu cenaa, turklaat ikgadu veel buus jaastiep konkreetais auto atjaunot sertifikaaciju. Citiem vaardiem, tas paliks juutami daargaak visiem - i razhotaajiem i klientiem. Izeja shaadaa situaacijaa - braukt sacensiibaas aiz LV robezhaam...

63022. viesis 6.februāris 2003 17:02
0 0 Atbildēt

Nu bliiiin, bazars Jums te!!! Kolenval --> tu ko gribi teikt ka autosports Latvijaa izmirs, kaa suga??? Te naf ko *******ies vajag aiziet uz LAFu un visu smalki noprasiit, vai piezvani Andim, vinnss par BMW kausu un taa izmaksaam zin viss vairaak. Un vispaar ko Juus te blameejat AUTO SPORTu!!!!

Ssim pasaakumam ir patiesi normaalas izmaksas, to es zinu no pieredzes. Un gribi brauc, gribi nebrauc, bet tad arii nebllausties!!!!!!! Ja esi dzejnieks, filozofs -----> Tev te veciit nav ko dariit un iekss auto sporta ne tik.

BASTA!!!

63026. viesis 6.februāris 2003 17:17
0 0 Atbildēt

Ja jau tas autosports butu bijis tik leets , kaa organizatori iedomaajas, tad kaapec jau tagad mums nav pilni Bikernieki ar gaazeetaajiem, + 5 trases rindaa, kaujoties par iespeeju uznjemt so superpasaakumu- leeto :D BMW :D kausu! :D:D:D

To Max. Nomierinies, Kolenvals ta ka drusku zin ko runaa, atskiriiba no paareejiem :D

Girac

63030. viesis 6.februāris 2003 17:22
0 0 Atbildēt

Girac tu tak esi tups, tu ko esi iedomaajies ka kaadreiz pasaulee buus leets autosports, leeti var uzspeeleet basiiti, bet ne gaazt ar autinju pa trasi, shis bmw kauss vienkaarshi buus letaaks par citiem autosportiem latvijaa, neskaitot golf kausu.

63036. viesis 6.februāris 2003 17:45
0 0 Atbildēt

Jebkura gadiijuma, dziive visu saliks pa vietaam, :), ar fanaatismu var pacelt daudzas lietas, notureet - tikai ar naudu! :) Veiksmigu dienu visiem! :)

63048. viesis 6.februāris 2003 21:09
0 0 Atbildēt

sheit saak palikt interesanti,var piekrist vieniem gan otriem.man ari garaazaa staav bmw rudeni noaardiiju,lai vareetu uztaisit vienkarshu ielas tuningu,bet tagad gribas gaast pa trasi.buus jaakraaj nauda

63327. viesis 9.februāris 2003 15:42
0 0 Atbildēt

Jaanochipo ecu ... bez expertiizes neko pateikt nevarees ..vieniigi var liidzeet ecu izloze ..

chip @ www.mobileweb.lv :))

Rons

65959. viesis 23.februāris 2003 16:23
0 0 Atbildēt

Tie cipi neatmaksaajaas...

73068. viesis 1.aprīlis 2003 22:03
0 0 Atbildēt

Nezinat kur varetu nopirkt BMW 320 ap 500$

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti