Astra ecoFLEX darbību nodrošina īpaši ekonomiskais 95Zs jaudīgais 1.3 CDTI dzinējs. Maksimālo griezes momentu 190Nm tas sasniedz jau pie 1750 apgriezieniem.
Common-Rail turbodīzeļdzinējam ar četru vārstu tehniku ir jaunākās paaudzes daudzpakāpju degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas darbojas ar līdz pat 1 600 bāru lielu darba spiedienu. Pievienojušās arī tādas būtiskas īpašības kā maināma atgāzu turbokompresora turbīnas ģeometrija, jaunais motora vadības bloks „E59“ un vēl vairāk uzlabotā atgāzu recirkulācija – tās nodrošināšanai tagad tiek izmantota dzesēšana ar ūdens palīdzību, līdz ar to nodrošinot sadegšanas procesu praktiski bez kaitīgajiem izmešiem. Šiem dzinējiem ar dīzeļdegvielas cieto daļiņu filtru ir piecpakāpju transmisija, kuras pārnesumus Opel inženieri ir noregulējuši tā, lai maksimāli tiktu taupīta degviela.
Ja Astra 1.3 CDTI ecoFLEX piedurvju hečbeka versijai Start/Stop sistēma ir pieejama pēc izvēles, tad Astra Sports Tourer ecoFLEX versija iet ar šo tehnoloģiju roku rokā. Šis ekonomiskais universāls patērē 4,1 litru degvielas uz 100 kilometriem, bet CO2 emisijas ir 109 grami kilometrā.
Īpašas ecoFLEX iezīmes uzlabo aerodinamiku un degvielas patēriņu
Astra modelim 1.3 CDTI ecoFLEX versijā ir priekšējā restē integrēts aktīvs gaisa plūsmas vadīšanas elements – aizvērtnis, tas palīdz uzlabot mašīnas aerodinamiskos rādītājus. Braucot ar nelielu ātrumu zem motora pārsega caurvējam tiek ļauts nodrošināt optimālākos apstākļus dzinēja darbībai; ātrumam palielinoties, režģī ietvertās lameles automātiski aizveras, lai maigi novadītu gaisa plūsmu automobilim visapkārt. Turklāt arī mašīnas grīdai ir aerodinamisks pārsegums. Indikators instrumentu panelī iedegas un signalizē, kad pienācis ideālais brīdis pārslēgt augstāku pārnesumu – tādējādi vadītājs var visā pilnībā izmantot šī auto degvielas ekonomijas potenciālu. Šāds indikators ir visiem Astra modeļiem ar manuālo pārnesumkārbu.
Astra ecoFLEX nevainojami iederas videi draudzīgo Opel modeļu ar dīzeļdzinēju saimē, pie kuras pieder gan 94 CO2 gramu Corsa 1.3 CDTI ar 70 kW/95 ZS, gan 129 gramu Insignia ar 118 kW/160 ZS. Pats uzņēmums jaunu, tīru dzinēju izstrādē ir ieguldījis tieši miljardu eiro. Šo aktivitāšu plašais spektrs sniedzas no motoru tilpuma samazināšanas un dzinēju uzlabošanas līdz pat modeļiem ar autogāzes un dabasgāzes piedziņu, kā arī no veiksmīgas Start/Stop tehnoloģijas ieviešanas līdz pat pilnībā jaunām piedziņas sistēmām. Kā nākotnes risinājumu Opel uztver automašīnas ar hibrīdu un akumulatoru elektriskajām tehnoloģijām un elektroautomobiļus ar pagarinātu nobraucamo distanci, kā Opel Ampera, kas nonāks pie pircējiem šī gada beigās.
Es tā arī neesmu sapratis šīs start/stop sistēmas lietderību. Nu cik tāds mazmotors brīvgaitā patērē? 0.5 L/h? Tas ir mazāk par 1 santīmu minūtē. Domāju, ka pie startera remonta/maiņas visa šī ekonomija tāpat būs dibenā. Bet ražotājam galvenais ir novilkt garantijas laiku, a pēc tam jau pokuj.