Izplatītākais KASKO pieteikumu iemesls - sadursme ar citu auto 3

 
1.februāris 2011 14:12

Līdzīgi kā pagājušajā gadā arī šoziem izplatītākais KASKO pieteikumu iemesls ir ceļu satiksmes negadījumi (70% no visiem saņemtajiem pieteikumiem).

Tie visbiežāk notiek, iekļūstot sadursmēs ar citu transportlīdzekli, uzbraucot objektam vai krītoša priekšmeta rezultātā, liecina apdrošināšanas sabiedrības “BALTA” apkopotie dati. Savukārt Drošas Braukšanas Skolas (DBS) eksperti situāciju skaidro ar autovadītāju neuzmanību un nespēju precīzi novērtēt mainīgo laikapstākļu radītos draudus uz ceļa. Salīdzinoši mazāk atlīdzību pieteikumi saņemti par zaudējumiem, ko auto īpašniekiem radījuši uz transportlīdzekļa uzkrituši priekšmeti (18%), zagļi (9%) vai vandāļu uzbrukumi (4%).

„Sadursmes ar šķēršļiem vai citiem automobiļiem, kā arī nobraukšana no ceļa – iemesls šādām situācijām parasti ir nepareizi aprēķināta attiecība starp ātrumu un riteņu saķeri ar ceļu. Ziemas mainīgos laika apstākļos, salīdzinājumā ar sausu asfaltu, riepu saķere ar ceļa segumu var kļūt četrreiz, savukārt atkalas laikā pat desmitreiz sliktāka. Šādos gadījumos vienīgais saķeres uzlabošanas veids ir ātruma samazināšana, jo negadījuma smagums lielā mērā ir atkarīgs no ātruma, ar kādu braucis autovadītājs,” norāda DBS apmācību direktors Andris Pļavenieks.

„Lai arī šogad situācija būtiski nav mainījusies, joprojām pieteikto KASKO atlīdzību skaits ir samērā liels. Šoziem lielā sniega daudzuma rezultātā par 5% palielinājies to atlīdzību pieteikumu skaits, kas saistītas ar transportlīdzekļa uzbraukšanu objektam. Autovadītāji visbiežāk radījuši bojājumus savam spēkratam, uzbraucot sniega kupenām, zem sniega esošiem priekšmetiem vai ieslīdot grāvī. Šajā ziemā pieaudzis arī to negadījumu skaits, kas notikuši trešās personas dēļ. Visbiežāk tie ir gadījumi, kad, izvairoties no sadursmes ar gājēju, autovadītājs ir veicis neparedzētus manevrus un radījis bojājumus savam transportlīdzeklim,” situāciju skaidro AAS “BALTA” Atlīdzību direktora vietnieks Ingus Savickis.

„Jāatzīst, ka statistikas dati pilnībā atspoguļo reālo situāciju uz ceļa. Autovadītāji aizmirst vienkāršās patiesības: saplānot vairāk laika ceļam, operatīvi reaģēt uz laika apstākļu un ceļa stāvokļa izmaiņām, samazināt braukšanas ātrumu un palielināt distanci starp automobiļiem sliktas saķeres laikā. Turklāt svarīgi atcerēties, ka ziemā biežāk ir jātīra automobiļa logi un lukturi, regulāri jāpārbauda riepu stāvoklis un spiediens tajās. Tomēr – pats svarīgākais – nedrīkst pieļaut riska un kompromisa gadījumus, upurējot brauciena drošību,” skaidro A. Pļavenieks.

Pēc AAS “BALTA” apkopotās KASKO pieteikumu informācijas radīts arī ceļu satiksmes negadījumos visvairāk cietušo automobiļu marku tops. “Īpaši tajā izceļas Volkswagen markas automobiļi, kuri šoziem visbiežāk guvuši dažādus bojājumus, piemēram, iekļūstot sadursmē ar citu transportlīdzekli, uzbraucot kādam objektam vai krītoša priekšmeta rezultātā,” stāsta I. Savickis.

Šajā ziemā visbiežāk negadījumos cietuši Volkswagen (10%), Toyota (10%) un BMW (7%) markas automobiļi. Savukārt visbiežāk, uzbraucot kādam objektam, bojājumi radīti Volkswagen (9%), Audi (8%), BMW (8%) un Toyota (4%) markas automobiļiem. Visvairāk atlīdzību pieteikumu par transportlīdzekļu detaļu zādzībām iesnieguši BMW (40%), Mercedes-Benz (20%), Audi (6%) un Lexus (6%) markas automobiļu īpašnieki. Turpretim no krītošiem priekšmetiem visbiežāk cietuši Volkswagen (12%), Toyota (9%), Renault (9%) un Mercedes-Benz (7%) markas automobiļi.

DBS ar sadarbības partneriem AAS “BALTA” un “Latvija Statoil” iestājas par drošu braukšanu un rekomendē pievērst īpašu uzmanību gan automobiļa tehniskajam nodrošinājumam, gan laika apstākļiem. Savukārt, lai apgūtu patiešām profesionālas auto vadīšanas iemaņas un spēju atbilstoši reaģēt negaidītās un bīstamās situācijās uz ceļa, ieteicams apmeklēt speciālus drošas braukšanas treniņus.

 
Visi komentāri
 
281415. viesis 1.februāris 2011 15:23
0 0 Atbildēt

Muļķības – lielākoties pieviļ auto elektronika – ko apdrošinātāji un DBS experti neatzīst :D

281417. viesis 1.februāris 2011 16:53
0 0 Atbildēt

ļoti "noderīga" statistika pieminēta rakstā :D:D:D:D

Nez cik proči no kopējā apdrošīnāto verķu skaita sastāda katras markas auto .

281431. viesis 2.februāris 2011 15:08
0 0 Atbildēt

Vispār jau KASKO strauji zaudē popularitāti. Pateicoties daļējam lizinga kompaniju "spiedienam", pret auto "turētājiem" šis apdrošināšanas pakalpojuma veids vispār arī vēl pastāv. Nesen vēl paziņu aprindās dzirdēju nopietnas sarunas, ka dažās apdrošināšanas sabiedrībās šogad darbiniekiem tiek samazinātas algas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen modernizēs elektrisko ID.3

Volkswagen paziņojis par sava pirmā uz elektriskās piedziņas platformas MEB radītā modeļa ID.3 modernizāciju. Lasīt vairāk

 

"Sadales tīkls": Sadales tarifu projektā samazinājums varētu būt par pārdesmit procentiem

Pārskatot elektroenerģijas sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" iesniegto tarifu projektu iepriekš paredzētais 75% pieaugums varētu tikt samazināts par pārdesmit procentiem, intervijā aģentūrai LETA teica "Sadales tīkla" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons. Lasīt vairāk

 

Ceļu pārņemšana ilgst mēnešiem, atsaucība – maza (+ VIDEO) 6

Valsts vietējo ceļu nodošana pašvaldībām jau ilgst mēnešiem un daudzas pašvaldības, kas piekritušas ceļus pārņemt, šoziem vēl nemaz tos apsaimniekot nav sākušas. Atsaucību Satiksmes ministrijas aicinājumam pārņemt nelielus, nomaļus ceļus, raksturo arī tas, ka septiņas pašvaldības nemaz nav atbildējušas. Lasīt vairāk

 

Iekšlietu dienestos darbinieku piesaistei vajag lielāku algu (+ VIDEO) 12

Valsts policijā trūkst apmēram piektā daļa darbinieku, VUGD un glābšanas dienestos - virs 10 procentiem. Iespējamais risinājums darbinieku piesaistei būtu lielākas algas un labāki darba apstākļi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti