Latvija pievienosies iniciatīvai par «eCall» ieviešanu 9

 
1.februāris 2011 14:13

Lai atbalstītu Eiropas Savienības (ES) mērķi samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaitu, Latvija pievienosies izstrādātajai eCall iniciatīvai.

Saprašanās memoranda parakstīšana ir pirmais posms ceļā uz eCall ieviešanu (neatliekamās palīdzības izsaukuma no transportlīdzekļa pakalpojums), un tādā veidā Latvija izrādīs savu gatavību sekmēt pakalpojuma ieviešanu un satiksmes drošības uzlabošanu.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie Ministru kabineta noteikumi „Par Saprašanās memorandu par sadarbspējīga transportlīdzeklī iebūvēta eCall izveidošanu”. Tos otrdien, 1. februārī, apstiprināja valdība.

Projekta eCall mērķis ir samazināt neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku lauku apvidos par 50%, savukārt pilsētās par 40%. Eiropas Komisijas aprēķini liecina, ka Eiropā tādējādi būtu iespējams izglābt līdz pat 2500 cilvēku gadā.

Projekts arī paredz, ka eCall signālu automašīnas pasažieri vai vadītājs varētu raidīt manuāli, bet gadījumos, kad noticis smags negadījums, transportlīdzeklis signālu nosūtītu automātiski.

Informācija, kas tiktu norādīta signālā ir: laiks, precīza atrašanās vieta, transportlīdzekļa identifikators, pakalpojuma sniedzēja identifikators, eCall kvalifikators – norāde, vai eCall izsaukums ir veikts manuāli vai automātiski.

Projekta īstenošanā nepieciešams iesaistīt arī autoražotājus, elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējus un citus partnerus. Nenoliedzami - eCall ir finansiāli apjomīgs projekts, līdz ar to pašlaik nav prognozējams precīzs laiks, kad Latvijā tiktu ieviesta šī sistēma.

Memorandam brīvprātīgi var pievienoties gan ES dalībvalstis, gan citas valstis, sakaru nozares uzņēmumi, transportlīdzekļu ražotāji un privāti pakalpojumu sniedzēji, kas apstrādā ārkārtas izsaukumu datus.

Līdz šim memorandu parakstījušas 20 ES dalībvalstis, kā arī Norvēģija, Šveice, Īslande un 100 publiskas un privātas organizācijas.

Ar koncepciju iespējams iepazīties valdības mājaslapā.
 

 
Visi komentāri
 
281414. viesis 1.februāris 2011 14:42
0 0 Atbildēt

big brother is watching you! solis tuvaak totaalai kontorlei, nekas vairaak!

281416. viesis 1.februāris 2011 16:18
0 0 Atbildēt

Ko dos e-call, ja "ātrie" brauks 2 stundas, cauri puslatvijai?

281418. viesis 1.februāris 2011 18:57
0 0 Atbildēt

piekrītu par "lielo dibenā lūrošo brāli" un protams tā būs kārtējā iespēja ierobežotam lokam vārīties pietuvināto lokam... jo:

"Nenoliedzami - eCall ir finansiāli apjomīgs projekts, līdz ar to pašlaik nav prognozējams precīzs laiks, kad Latvijā tiktu ieviesta šī sistēma."

281419. viesis 1.februāris 2011 18:58
0 0 Atbildēt

Labotam ticēt :D :

piekrītu par "lielo dibenā lūrošo brāli" un protams tā būs kārtējā iespēja vārīties ierobežotam pietuvināto lokam... jo:

"Nenoliedzami - eCall ir finansiāli apjomīgs projekts, līdz ar to pašlaik nav prognozējams precīzs laiks, kad Latvijā tiktu ieviesta šī sistēma."

281422. viesis 2.februāris 2011 7:34
0 0 Atbildēt

NU NAHREN,

LAI SEKOTU, KO ES DARU...

LABI, KA IENĪSTU JAUNĀS LAMATAS,,,

BRAUKŠU AR AUTO VĀRDA ĪSTĀ NOZĪMĒ,

KURŠ KLAUSA PILOTA RĪKOJUMIEM...

KURAM NAV NEKĀDU RAIDĪTĀJU

P.S KO DOS TĀ IZSEKOŠANA, JA LV LIKVIDĒ NEATLIEKAMO PALĪDZĪBU?

A_P

281423. viesis 2.februāris 2011 8:23
0 0 Atbildēt

Peedeejais viesi - nu nevajaga tak izplatiit tirgus tantu pljaapas(ja tik pats neesi tirgus tante)! Neviens neliedz izveeleeties autinja marku, ja tev tuvaaks retro autinjsh un naudas gana - brauc laimiigi!

281424. viesis 2.februāris 2011 9:07
0 0 Atbildēt

Par izsekošanu -arī pašlaik likums nosaka mobilo telefonu operatoriem nodrošināt ziņas "kompetentām valsts iestādēm" par mobilā telefona atrašanās vietu ar diezgan lielu precizitāti.

Tā kā diezvai e-call kaut ko daudz mainīs šajā ziņā...

281425. viesis 2.februāris 2011 9:12
0 0 Atbildēt

Šito vajag obligāti, bez ecālli tehnisko apskati NEDOT!

281427. viesis 2.februāris 2011 11:07
0 0 Atbildēt

kolumbs - dod gan - piem. peec gps datiem automaatiski uzliks sodu par aatruma paarsniegshanu a/m iipashniekam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti