Labāk «eZvans» nekā kapu zvani! 15

 
4.februāris 2011 9:15

Ministru kabinets atbalstīja pievienošanos saprašanās memorandam par eZvana (eCall) ieviešanu.

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) uzskata, ka tādējādi valdība ir strikti apstiprinājusi gan Latvijas atbildību par kopējo ES satiksmes drošību, gan vienotību ar pārējām dalībvalstīm rūpēs par satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazināšanu. Memoranda parakstīšana ir tikai pirmais posms, lai eZvanu Latvijā reāli ieviestu. Protams, tas ir finansiāli ietilpīgs projekts un atradīsies ne viena vien balss, kas šajā brīdī to uzskatīs par nelietderīgu. Tomēr kā gan satiksmes negadījumos izglābtas dzīvības varētu būt nelietderīgas!

LAMB jau vairakkārt ir vērsusi sabiedrības, autovadītāju un atbildīgo institūciju uzmanību eZvana projektam, kuru vairākus gadus intensīvi apspriež un popularizē Eiropas Komisija. Briselē pat tiek vērtēta iespēja administratīvi vērsties pret dalībvalstīm, kas eZvana iniciatīvu un kopējos satiksmes drošības programmas mērķus ignorē.

Eiropas Komisijas pētījumi liecina, ka eZvana brīdinājuma sistēmas ieviešana varētu samazināt neatliekamās medicīniskās palīdzības reaģēšanas laiku par 50% un gada laikā izglābt 2500 cietušo dzīvības. Pēc automašīnas nokļūšanas ceļu satiksmes negadījumā, eZvana iekārta izvēlas telefona numuru 112 un nosūta trauksmes signālu centram informāciju par ceļu satiksmes negadījuma vietu, kā arī nodrošina balss sakarus ar cietušo. Tādējādi autovadītāji un pasažieri varētu saņemt palīdzību daudz savlaicīgāk, pat ja viņi fiziski nav spējīgi to izdarīt vai nezina savu atrašanās vietu. Arī Latvijā ir bijuši gadījumi, kad autovadītājs gājis bojā, jo palīdzība saņemta pārāk vēlu.

EZvana ieviešana ir komplekss uzdevums, kam būtu jābalstās uz valsts un privāto partnerību. Tajā jāiesaista gan elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēji, gan citi atbilstošu nozaru uzņēmēji. Tomēr vadība un atbildība par projektu jāuzņemas valsts institūcijām, kas jau noticis Latvijai parakstot sadarbības memorandu. Kopumā to jau parakstījusi lielākā ES dalībvalstu daļa un vairāk nekā 100 sabiedriskās organizācijas.

Kā Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) dalībniece LAMB labi pārzina Rietumeiropas autoklubu neatlaidīgo darbu stiprinot satiksmes drošību. Vērtējot situāciju Latvijā, jāuzsver, ka kopējās pozitīvās tendences negadījumu statistikā nav saistītas tikai ar amatpersonu panākumiem, bet arī sociāli ekonomisko situāciju, tādēļ nav pamata pašapmierinātībai, un eZvana ieviešana mūsu valstī nav mazāk aktuāla kā citās ES valstīs.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
281460. viesis 4.februāris 2011 9:22
0 0 Atbildēt

kaatad - Briselē pat tiek vērtēta iespēja administratīvi vērsties pret dalībvalstīm, kas eZvana iniciatīvu un kopējos satiksmes drošības programmas mērķus ignorē. - peekshni kautkaadai briselei interesee banaanijas iedziivotaaju mirstiibas samazinaashana - zirgam jaasmejaas

281465. viesis 4.februāris 2011 10:37
0 0 Atbildēt

Kārtājā iespēja saujiņai funkcionāru ieviešot šo projektu, tikt pie pateicībām...

"Arī Latvijā ir bijuši gadījumi, kad autovadītājs gājis bojā, jo palīdzība saņemta pārāk vēlu."

Vai kāds ir pētījis cik LV ir gājuši bojā dēļ tā, ka cietušais vai liecinieks nezina kur atrodas?

Vai kāds ir pētījis cik tieši šī "prieciņa" ieviešana maksās?

Cik liela būs šī pakalpojuma abonēšana?

Obligāti ievērojamas/ieviešamas ir regulas, direktīvas, bet ne memorandi, tā kā baidīšana ar to, ka Brisele tikai izskatīs iespēju, kaut ko sodīt ir buļļa kaka...

memorands

Izcelsme - latīņu memorandum ‘tas, kas jāatceras’.

1. Diplomātisks dokuments, kurā iztirzāta kāda jautājuma būtība, izklāstīta faktiskā un juridiskā argumentācija, sniegts valdības viedoklis un kuru parasti pievieno notai vai iesniedz patstāvīgi bez paraksta un zīmoga.

2. Oficiāls iesniegums (valdībai, monarham u. tml.).

3. Vienošanās formulējums diplomātiskajās sarunās.

4. Dokuments, teksts ar kādu īpašu atgādinājumu kaut ko ievērot.

memorands . 1. Diplomātisks sarakstes dokuments, kurā detalizēti analizēta sarakstē skarto jautājumu būtība, izklāstīti jautājuma faktiskie un juridiskie argumenti. 2. Vienošanās formulējums (diplomātisks sarunās). 3. Oficiāls iesniegums (valdībai). 4. Vienkāršots emisijas prospekts, ko emitents vai persona, kas laiž vērtspapīrus publiskajā apgrozībā, likumā Par vērtspapīriem noteiktajos gadījumos iesniedz Vērtspapīru tirgus komisijai, lai saņemtu atļauju vērtspapīru laišanai publiskajā apgrozībā. 5. Tirdzniecībā – vēstule ar atgādinājumu. 6. Kādas iestādes rakstveida ziņojums vai izziņa. 7. Tādu nelaimes gadījumu uzskaitījums apdrošināšanas polisēs, uz kuriem apdrošināšana neattiecas

281466. viesis 4.februāris 2011 10:51
0 0 Atbildēt

P.S. un ņemot vērā, ka vētru ūdens glāzē ceļ viena organizācija, tad laikam tai ir tīri merkantila interese nevis rūpes par cietušajiem...

To ezvanu ieviešot taču būs iespēja vākt kopā sasistos bleķus, pēc principa, biedriem, līdz 50% atlaide (atkarībā no iegādātās kartes cenas), pārējiem "po polnoj"...

281473. viesis 4.februāris 2011 14:39
0 0 Atbildēt

Yetti laikam ir bezdarbnieks, kam daudz laika. Tik daudz sarakstīt vai sakopēt un pilīgā bezjēgā. Bet par lietu, uz eZvanu ir jāiet, jo tas tikt tiešām nākotnē būs nozīmīgs, lai glābtu cilvēkus. Protams, nedodot iespēju sazagties un iedzīvoties, bet kopumā Ok. Jāskatās uz priekšu neviss tikai uz savu netīro istabas stūri.

281474. viesis 4.februāris 2011 14:41
0 0 Atbildēt

Es arī par jaunajām tehnoloģijām. Bedres, protams, jālabo, tomēr jāiet arī līdzi laikam.

281476. viesis 4.februāris 2011 15:10
0 0 Atbildēt

kad beidzot sapratīsim, ka katra dzīvība ir no svara, mūsu taču ir tik maz...

281477. viesis 4.februāris 2011 15:10
0 0 Atbildēt

Kāpēc par katru cenu ir jāglābj tie cilvēki? Pasaule tāpat ir pārapdzīvota.

281485. viesis 4.februāris 2011 18:56
0 0 Atbildēt

lai aitinjas droshi ganiitos plavaa, katrai jaapieliek uztveereejs - un tad saimnieks var izlemt - paslaveet aitinju vai nokaut - atkariibaa no taa, kur ganiijaas un ko eeda

281488. viesis 5.februāris 2011 11:04
0 0 Atbildēt

Kad tiks pieņemta regula par obligātu raidītāju iešūšanu zem ādas visiem cilvēkiem?

281498. viesis 5.februāris 2011 19:14
0 0 Atbildēt

ahem

visi tie kas slavina e-zvanu aizmirst tādu sīkumu ka e-zvana iekārta ļauj valdībā precīzi un akurāti izsekot iekārtu vairs ne ar precizitāti +/- viens tornis, bet apmēram +/- 20metri.

Otrkārt - es gribētu redzēt ekonomisko aprēķinu - cik cilvēki ir gājuši bojā tāpēc ka nezina kur atrodas, cik maksās ieviešana un uzturēšana un cik visi liekie izsaukumi uz pavisam vieglām avārijām.

Parasti pūli apstrādā tā - atrod kādu sirdi aizkustinošu stāstu par kādu kas dēļ kaut kā ir gājis bojā, vēlams līdzjūtību raisošu bērnu/sievieti/ģimeni/grūtnieci vienalga. Tad to visu papildina ar kādu stāstu cik ļoti brīnumaini kāds ir izglābies. Tad pāris reizes to atskaņo lai zemapziņai pielec. Un tad aunu bars pats prasīs sev uzlikt kaklasiksnu un vēl ar prieku to paši apmaksās.

281476. viesi: mums katru dienu mirst cilvēki jo mēs nevaram apmaksāt normālu veselības aprūpi simtiem tūksošu cilvēku, tajā pat laikā izgrūžam milzu naudas apšaubāmas atdeves un rentabilitātes megaprojektos ( e-talons, d-tilts ). Tā ka pat tad ja katra dzīvība ir no svara iespējams šo naudu būtu labāk novirzīt kaut vai zāļu kompensēšanai.

281499. viesis 5.februāris 2011 21:49
0 0 Atbildēt

a kur ir e - bedre?

281502. viesis 6.februāris 2011 1:27
0 0 Atbildēt

Svarīgi ir, lai VARA par to domā. Protams, ir cilvēki, kuru ziemas riepām kordus var redzēt. Bet vai tas nozīmē, ka nav jāattīstās?

281503. viesis 6.februāris 2011 2:40
0 0 Atbildēt

To: 281498. viesis

Nu vot :(

Tu ar' bezdarbnieks un istabai stūris netīrs...

:D

281509. viesis 6.februāris 2011 15:29
0 0 Atbildēt

Atbalsāma lieta, tikai baigi jāseko līdz, lai nav DIENVIDU tilts2!

281512. viesis 7.februāris 2011 8:47
0 0 Atbildēt

INTRESĒ TIKAI PIĶIS !!!

CERAMS, KĀDAM LAIKAM VĒL PIETIKS AUTO BEZ ELEKTRONIKAS,

CERAMS MANI NESKARS ŠIS MURGS!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti