«Statoil» par iespējamo akcīzes nodokļa palielināšanu 9

 
9.februāris 2011 11:43

Nodokļa paaugstinājums, augstās degvielas cenas, ko ietekmējusi arī naftas produktu biržas cena pasaulē, jau šobrīd ir samazinājis pārvietošanās paradumus.

„Latvija Statoil” veiktās aptaujas liecina, ka iedzīvotāji retāk pārvietojas ar savu auto, izvērtējot savas finansiālās iespējas un maciņa biezumu.

Provizoriski var secināt, ka gada laikā valstij šādu izmaiņu dēļ var neizdoties iekasēt pat vairākus desmitus miljonus latu, kas bija plānoti kā ieņēmumi akcīzes nodokļa veidā. Lai šāda samazinājuma nebūtu, steidzami jāievieš nozīmīgāki pasākumi nelegālā degvielas tirgus ierobežošanai un jāveicina legālais tirgus. Savukārt, ja tiek lemts par akcīzes nodokļa palielināšanu, tas jākompensē ar atvieglojumu ieviešanu autovadītājiem, uzskata „Latvija Statoil”.

„Latvija Statoil” aptaujas parāda, ka jau šobrīd autovadītāji ir sākuši retāk izmantot savu auto, kas visbiežāk tiek skaidrots ar augstajām degvielas cenām. Iedzīvotāji ļoti rūpīgi plāno savus izdevumus un meklē iespējas ietaupīt.

„Mūsuprāt, nodokļu palielināšana pati par sevi nav efektīvs valsts budžeta ieņēmumu palielināšanas veids. Tādēļ akcīzes nodokļa iespējamā celšana būtu jāaizvieto ar nozīmīgāku nelegālās degvielas ierobežošanas pasākumu ieviešanu,” uzskata SIA „Latvija Statoil” izpilddirektors Sandis Šteins.

„Savukārt, akcīzes nodokļa izlīdzināšana starp Baltijas valstīm ir jāvērtē kontekstā ar citiem maksājumiem, kas tiek iekasēti no autobraucējiem. Piemēram, šobrīd Latvijā ir augstākā PVN likme, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju. Tāpat būtu jāvērtē iespējas samazināt tehniskās apskates biežumu, kas, piemēram, jauniem auto Igaunijā ir reizi divos gados. Tāpat jāizvērtē iespējas atcelt vai samazināt ikgadējās transportlīdzekļu nodevas,” saka Sandis Šteins.

Kā norāda Sandis Šteins, pirms plānoto pasākumu apspriešanas un lēmumu pieņemšanas būtu ļoti svarīgi redzēt aprēķinus par to, kā palielinātais akcīzes nodoklis varētu ietekmēt inflācijas rādītājus, kā tas atspoguļosies cilvēku izdevumos un par cik var palielināties uzņēmēju izdevumi, jo degviela ir būtiska daudzu uzņēmumu izmaksu sastāvdaļa.

„Situācija ir vēl komplicētāka arī tādēļ, ka šobrīd pasaulē naftas produktu tirgus cenai ir tendence pieaugt. Papildus tam aprīlī visiem degvielas tirgotājiem jāsāk tirgot dīzeļdegviela ar obligāto bio piejaukumu, kas sadārdzina dīzeļdegvielu. Tāpat gaidāms lēmums par maksājumiem par obligāto valsts rezervju uzturēšanu, kas arī var kāpināt degvielas cenas,” norāda S. Šteins.

 
Visi komentāri
 
281549. viesis 9.februāris 2011 12:01
0 0 Atbildēt

Ja pielīdzina akcīzi Lietuvai, tad vajag arī pielīzināt Lietuvai (un laikam arī Igaunijai) ceļa nodokli (kas tur nav kā šķira, jo kas cvairāk brauc, tas vairāk nomaksā ceļa nodokli pērkot degvielu), kā arī degvielai jāizlīdzina PVN visās baltijas valstīs...

281553. viesis 9.februāris 2011 13:52
0 0 Atbildēt

Nu, jā - jāpiekrīt statoilistu pamanītajam, ka auto intensitāte pēdējā mēneša laikā ir jūtami samazinājusies. Tas ir fakts. Degvielas komersanti, protams, to izjūt kā zaudējumu, bet pārējie braucēji - kā zināmu atvieglojumu satiksmē. Mazāka intensitāte - mazāki sastrēgumi. Turpinās pieaugt degvielas cenas - satiksmes intensitāte turpinās samazināties. Domāju, ka līdz latam litrā vairākums autovadītāju izturēs, bet kad cena būs virs lata litrā - satiksmes intensitātes kritums būs radikāls. CP pārstāvji visticamāk būs spiesti barot savas ģimenes uz velosipedistu rēķina. Pirmās tendences šajā sakarā jau vērojamas šoziem...

281554. viesis 9.februāris 2011 14:50
0 0 Atbildēt

intensitāte jau sen dramatiski nokritās, decembrī bija vērojama tikai tradicionāla palielināšana, ka teikt svētku eiforija - visi izvilka auto no kūpēnam un aizbrauca iepirkties... tagad realitāte back...

Statiolisti vienmēr mācēja gudri ūdeni liet, lai sāk ar sevi - samazina degvielas cenas... 2 saņus viņi uzgrieza lai imitētu lojalitātes programmu... pārsi santīmu uz DD vismaz točno bez reāla pamata... Neste arī nav svētie - tas bezmaksas kredīts uz mēnesi arī ir pāris santīmi pie degvielas cenas...

Par to degvielas pirkšanu - ja neskaita ārkārtējus gadījumus, no jaunā gada auto lietoju x3 retāk... mainīju paradumus, nomainīju darba veidu, degvielu pērku tikai kad ir vērā ņemamas atlaides... nav atlaides- nav degvielas pirkuma. Par kreiso degvielu vel nedomāju, bet auto izmantošu principiāli retāk.

Līdz momentam kad degviela maksās latu, domāju ka strādāšu jau ārzemēs... jo nesaskatu šeit vair neko tādu dēļ kā būtu jacieš pa labu šai valstij. Medicīnas šeit izņemot Rīgu praktiski vairs nav, vietējie ir psc... domāju ka tie, kurus daži tē 16. martā godā, savos kapos jau sen apgriezušies no tā, cik ciniski viņu "pēcteči" patrioti ir fiziski pārdeva savu tēvzemi.. te faktiski Latvijas kāda bija PSRS laikos, un pirms iestāšanas ES vairs nav. Un vienīgie kam reāli rūp te attīstīt ekonomiku - ir krievi... kurus tēvzemes pārdēvēji ienīst dēļ tā, ka tie pretstatā patriotiem spēj kaut ko radīt, ne tikai iznīcināt.

281560. viesis 9.februāris 2011 16:04
0 0 Atbildēt

281554. viesi!

bļāviens, cik precīzi uzrakstīji!

gluži manas domas!

281562. viesis 9.februāris 2011 18:51
0 0 Atbildēt

Galvenais, viesi, aizjājies pēc iespējas ātrāk nauhj no tejienes ,mazāk smirdēs.

Ja tu nejēdz un neredzi,kas te notiek un ko kas dara, labāk visiem,ka tādi tukšpauri no tejienes aizvācas mazgāt apenes angļu medniekiem :D

281567. viesis 10.februāris 2011 10:48
0 0 Atbildēt

Nu ja, te tagad ir briiva kapitalistiska valsts- ja kas nepatiik, visi celji valjaa... :D

Ne visai arii piekriitu, ka auto ir palicis mazaak... Butiska samazinaajuma uz ielam nav. Tapat joprojam pie lielveikaliem regulari nav kur nolikt auto- kad lielveikalu stavlaukumi saaks palikt tukshi briivdienaas un vakaros, tad saakshu ticeet shim apgalvojumam.

Pats gan sen parvietojos pamataa ar kajam un velo, arii ziemaas, lai gan pelnu virs videjaa it kaa (oficiali ar visiem nodokljiem!). Tas tikai apliecina, ka realie cilveeki ienakumi diezgan dramatiski atshkiras no oficialiem ienakumiem, un tie ir daudz lielaaki par videjiem oficialiem...

281571. viesis 10.februāris 2011 19:40
0 0 Atbildēt

"gada laikā valstij šādu izmaiņu dēļ var neizdoties iekasēt pat vairākus desmitus miljonus latu, kas bija plānoti kā ieņēmumi akcīzes nodokļa veidā.".. Statoil gan gribētu, lai tauta vairāk brauktu un tērētu degvielu, bet tā kā Latvija pati savu naftu neiegūst un degvielu neražo, tad tas ir tikai valstiski labāk, ka cilvēki mazāk tērē importa resursus.

281605. viesis 12.februāris 2011 15:58
0 0 Atbildēt

281567. viesis pirms 2 dienām

Nu ja, te tagad ir briiva kapitalistiska valsts- ja kas nepatiik, visi celji valjaa...

-----------------------

valsts ka tāda - te vairs nav... un pēc fakta latviešiem viņa vairs nepieder... tu vari pat nošauties - bet viss jau ir ieķīlāts! Ieej kadastrā, ievadi kāda ceļa kadastra numuru, un tu sapratīsi kādā veidā tev nozaga valsti. Kādas Latgales pilsētas apvedceļš ir novērtēts par nepilnam 2000 Ls... par to naudu tur katru gadu iekšā bedrītēs salāpa... bet kad ieķīlāja Pasaules bankai - tad drošvien kādus 1400Ls dabūja...

visi lohi priecājas ka kadastra vērtība ir tik zema, bet tajā pat laikā par tam pašām kapeikām, visa valsts tiek atdota ārzemniekiem...

te labākā gadījuma ir ES "Krāslavas rajons"....

vai arī zviedru "Brīnumu lauks", kur šie joprojām gūst ievērojamo peļņu.... tas kā saulainais 300Ls kredīts pensīm uz 6 gadiem... katru mēnesi atskaita dvacaru, no kuras 1.56Ls ir pamatsummas dzēšana... :D

281610. viesis 13.februāris 2011 2:03
0 0 Atbildēt

Vards valsts bija jalasa ar zirga devu ironijas... :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti