Lai sniegtu priekšstatu par Saab automobiļu nākotnes dizaina perspektīvām, Ženēvas autošovā kompānija Saab nodemonstrēja konceptautomobili PhoeniX.
Konceptauto Saab PhoeniX Foto: Saab
Par dizainu atbildīgs bija slavenais automobiļu dizaineris Džeisons Kastriota, kurš agrāk ir strādājis Stile Bertone un Pininfarina ateljē un ir bijis atbildīgs par automobiļu Ferrari 599 GTB Fiorano un Maserati Gran Turismo dizaina izstrādi.
"Šis prototips ir Saab dizaina jaunās ēras sākums. Mierīgais skandināvu dizains tiks papildināts ar kaisli un emocijām," paziņoja Džeisons Kastriota.
Saab PhoeniX prototips ir uzbūvēts uz pilnīgi jaunas platformas, kas tiks izmantota nākamās paaudzes 9-3 modelim. PhoeniX ir aprīkots ar hibrīdo spēkiekārtu, kurā ir apvienots 1,6 litru BMW turbodzinējs ar 200 z.s.jaudu, kas virza uz priekšu priekšējos riteņus, un 33z.s. elektrodzinēju, kas griež aizmugurējos riteņus, kā arī litija-jonu akumulatoriem un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.
No nulles līdz 100km/h šis auto spēj paātrināties 5,9 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums - 250km/h. Degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir apmēram 5l/100km, bet CO2 izmešu daudzums - 119/km.
Konceptautomobilī PhoeniX tiek izmantota arī jauna multimediju sistēma IQon, kas darbojas uz Google Android bāzes un attēlo informāciju uz 8-collu ekrāna. Iespējams, ka tieši ar šādu sistēmu tiks aprīkots nākamās paaudzes Saab 9-3.
Izmest ārā visu elektroniku un ekstras, ielikt korvetes dzinēju un būtu monstrs.