Igaunija nopērk elektromobiļus apmaiņā pret kvotām 16

9.marts 2011 12:50

Igaunijas valdība 3.martā ir apstiprinājusi neizmantoto CO2 emisiju kvotu pārdošanu konglomerātam Mitsubishi Corp. apmaiņā pret elektromobiļiem.

Darījuma rezultātā Mitsubishi Corp. iegūs 10 miljonus kvotu vienību. Apmaiņā pret to Igaunija saņems 507 elektromobiļus Mitsubishi iMiEV, kuri tiks nodoti lietošanā sociālajiem darbiniekiem, tādējādi paaugstinot sociālo pakalpojumu pieejamību un kvalitāti. Par atlikušo darījuma summu Mitsubishi Corp.Igaunijā izveidos elektromobiļu uzlādes stacijas.

Igaunijas valdība plāno arī izveidot privātpersonu atbalsta shēmu, kas popularizētu elektromobiļus un sekmētu to pārdošanu. Tajā pat laikā valdība nodarbojas arī ar apkārtējās vides aizsardzības un saprātīgu enerģētisko resursu izmantošanas propagandu.

 
Visi komentāri
 
281922. viesis 9.marts 2011 15:14
0 0 Atbildēt

Kās sakars elektromobīlim ar "zaļo" transportu. Elektrības ražošanai jau tāpat galvenokārt rezultāts ir CO2 izmeši.

281925. viesis 9.marts 2011 15:54
0 0 Atbildēt

ātomenerģijai un hidrostacijām kaut kā nav novēroti CO2 izmeši...

281926. viesis 9.marts 2011 15:56
0 0 Atbildēt

nerunājot jau par resursiem, kuri tika patērēti tā elektro-s*da ražošanai...

281927. viesis 9.marts 2011 16:13
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Atomenerģijas izejviela krīt tāpat no debesīm?

hidrostacijas strādā tad, kad ir ūdens... Rīgas HES piemēram nespēj realizēt visu savu ražošanas jaudu - jo elementāri trūkst ūdens... un ko darīt sausajā vasarā?

savukārt vēja elektroģeneratori šogad pie lielā sala apstājas- jo nebija vēja...

281928. viesis 9.marts 2011 16:15
0 0 Atbildēt

Vai Rolls Royce s**a 377 g/km (avots:www.rolls-roycemotorcars.com/#/phantom/spe...ion/standard/) CO2 izmešos ierēķina tā būvēšanu vai kāda cita s**a pēc tevis paša vārdiem ražosana tiek atspoguļota CO2 izmešos - atbilde ir NĒ! CO2 izmešus rēķina no tā, cik auto izmet jau pārvietojoties pa pasauli izmantojot sev iebūvēto enerģiju. Varbūt vēl ierēķināsi transportkuģa CO2 izmešus???? Elektrība pasaulē šā vai tā tiek ražota lielākoties no naftas, gāzes un oglēm upload.wikimedia.org/wikipedia/com...ces_graph.png, tanī pat laikā strauji attīstās saules un vēja enerģijas izmantošana.

281929. viesis 9.marts 2011 16:36
0 0 Atbildēt

Da nu labi! Igauņi apmaiņīja to, kas reāli nemaz neeksistē pret ~500 autosiem + infrastruktūru elektroautiņu uzlādei, par ko arī viņu priekšā cepure ir jānoņem.

Latvijā tādā pašā darījumā būtu par dažiem centimetriem pagarinājuši Lembergam hūti, papildus piesaistot Eiropas naudas :)

281930. viesis 9.marts 2011 16:36
0 0 Atbildēt

tie izmeši vel skaitās siltam.... cold start dod tik daudz izmešu, ko autiņš izmet nākamajos 300 km...

281936. viesis 9.marts 2011 20:44
0 0 Atbildēt

Latviešiem interesē tikai žīdu nauda un ar iespējami lielākiem procentiem... Vajag šito ideju pamest Dombroskim. Tas būtu labs iemesls uz kvotu notirgošanas rēķina konsolidēt budžetu un pārdodot kvotas palikt vēl parādā.

281937. viesis 9.marts 2011 20:52
0 0 Atbildēt

Tak strīds par elektromobiļu "kaitīgumu" ir tumsonība. Kas ir labāk braukt ar auto, kurš tikai 30-35% enerģijas izmanto, lai kustētos uz priekšu(iekšdedzes dzinējs), neņemot vērā piesārņojumu no loģistikas, pārējo enerģiju tupa izmetot pa izpūtēju. Vai tomēr braukt ar auto, kura efektivitāte ir 85% ņemto vērā arī zudumus elektrostacijā?

Nemaz nerēķinot kādu skādi nodara auto uzpildīšana ar degvielu DUS, kur benzīna tvaiki izgaro gaisā, daļa tiek nolieta uz zemes, regulārās eļļas maiņas, kuras elektroauto nav nepieciešamas. Nav pat jēga salīdzināt, tas ir intiutīvi skaidrs, ka elektroauto ir efektīvāks un akumulatori ir otreiz pārstrādājami.

281938. viesis 9.marts 2011 20:58
0 0 Atbildēt

Nu šoreiz gan tas igauņu darījums ir īstermiņa sūds. Latvijā piedāvātā programma privātajiem apkures sistēmu uzlabošanai ir daudz prātīgāka.

281939. viesis 9.marts 2011 21:16
0 0 Atbildēt

Esmu izpētījis to programmu. Pilnīgākā lohu ķeršana. Ja to lietu dara bez lieka trokšņa un čeka, tad izmaksas ir mazākas par tavu līdzmaksājumu tajā programmā. Tur ir ļoti daudz zemūdens akmeņu un ierobežojumu.

Pamēģini kaut vai dabūt oficiālā ceļā atļauju no būvvaldes uzlikt saules paneļus uz ēkas jumta Rīgas "vēsturiskajā" centrā.

281940. viesis 9.marts 2011 21:17
0 0 Atbildēt

Un vēl kas, tai programmai nav nekāda sakara ar CO2 votām.

281941. viesis 9.marts 2011 21:23
0 0 Atbildēt
281942. viesis 9.marts 2011 22:03
0 0 Atbildēt

Latvijas programmai ir vistiešākais sakars ar CO kvotām. Programmu finansē no kvotām iegūtā nauda.

281943. viesis 10.marts 2011 1:26
0 0 Atbildēt

2 281937. viesis

par to efektivitāti, gan sabrauci auzās... atomelektrostacijām lietderības koeficients ir ap 35%....

281986. viesis 13.marts 2011 0:23
0 0 Atbildēt

brauksim visi ar elektroautiem un maksāsim 30santīmus/kWh, jo kā gan atdalīsi 220V no tiem, ko izmanto tējas uzvārīšnai no tiem, ko ielej akkumulātorā savam e-auto? kas vēl nebūs, ceļa un akcīzes nodoklis tak jāiekasē, rezultātā, kamēr nav izdomātas kabatas formāta kodolsintēzes AES, iesaku visiem par eauto aizmirst, un turpināt maksāt šeihiem un austrumu kaimiņam.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 7

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Kravinieks cenšas izvairīties, taču kļūst tikai sliktāk (+ VIDEO) 24

Kravas auto šoferis cenšas izvairīties no vieglā auto, kas izbrauc priekšā un nobremzē, taču kļūst tikai sliktāk - kravinieks iebrauc pretējā joslā un saduras ar SUV, turklāt gandrīz uzbrauc arī diviem gājējiem, kas pēdējā mirklī pamūk malā. Lasīt vairāk

 

Tikai viena uzlāde - elektriskais Mini ierodas Frankfurtē saviem spēkiem 2

Mini Cooper SE, britu kompānijas 60 gadu vēsturē pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis, Frankfurtes autoizstādē ieradies saviem spēkiem, nobraucot 400 km no Minhenes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti