Koki - ātruma kameru alternatīva 21

 
10.marts 2011 11:24

Koki var pildīt ātruma kameru funkcijas, jo tie liek autovadītājiem samazināt ātrumu.

Pie šāda slēdziena ir nonākusi Norfolkas grāfistes (Lielbritānija) vadība, izvērtējot četros ciematos veiktā eksperimenta rezultātus.

Eksperimenta laikā Norfolkas ciematu ceļmalās tika iestādīti koki un krūmi. Pēc to parādīšanās automobiļu vidējais braukšanas ātrums caur šiem ciematiem samazinājās par 1,5%. Automobiļu skaits, kas pārvietojās ar ātrumu 65-100 km/h, samazinājās par 20%. Tam par iemeslu kalpoja fakts, ka koki pasliktina redzamību uz ceļa, kā rezultātā šoferis ir spiests samazināt ātrumu un braukt uzmanīgāk.

Lielbritānijas Ceļu satiksmes drošības ministrs Endrjū Hovards uzskata, ka eksperimenta rezultāti pierāda koku un krūmu izmantošanas lietderību uz ciematu autoceļiem ātruma kameru vietā. Augi ne tikai samazina automobiļu plūsmas ātrumu, bet arī nomierina autovadītājus.

Tomēr analītiķi ar skepsi noraugās uz šāda eksperimenta rezultātiem. Viņuprāt, koki ir daudz bīstamāki par ātruma kamerām, jo tie var izraisīt autoavārijas, kuru rezultātā var iet bojā cilvēki.

 

 
Visi komentāri
 
281947. viesis 10.marts 2011 11:39
0 0 Atbildēt

Kārtējais murgs.

Vai ātruma samazināšana ir pašmērķis?

Es savā naivumā biju iedomājies, ka mērķim ir jābūt satiksmes drošībai, bet ātruma samazināšana - tikai piespiedu līdzeklis mērķa sasniegšanai.

Ideāla satiksme būtu, ja visi varētu pārvietoties maksimāli ātri, bet tai pašā laikā droši...

281948. viesis 10.marts 2011 11:44
0 0 Atbildēt

Mees vareetu miglu uzpuust, vai uzsaldeet ledu, arii brauks leenaak :D

281950. viesis 10.marts 2011 11:49
0 0 Atbildēt

Uz vecās Tallinas šosejas pirms Salacgrīvas, kur agrāk bija divas joslas katrā virzienā un koku aleja, nebija gandrīz neviena neapskādēta koka. Gandrīz katram bija rētas mizā.

281951. viesis 10.marts 2011 11:51
0 0 Atbildēt

vēl labāk koks samazina ātrumu, ja tas guļ šķērsām pāri ceļam.

281955. viesis 10.marts 2011 12:22
0 0 Atbildēt

"Viņuprāt, koki ir daudz bīstamāki par ātruma kamerām, jo tie var izraisīt autoavārijas, kuru rezultātā var iet bojā cilvēki."

Interesanti, kā koki var izraisīt autoavārijas?

281958. viesis 10.marts 2011 13:06
0 0 Atbildēt

nekad neesi dzirdējis par kokiem , kuri metas zem braucošiem auto? citi cenšas trāpīt uz stāvošiem auto. nav brīnums ka Latvijā cenšās visus kokus nafig aizvest uz Zviedriju :)

281959. viesis 10.marts 2011 15:30
0 0 Atbildēt

No tiem kokiem nekad neko nevar zināt - labāk tomēr, ja to koku ceļmalās nav. Lai koki aug mežos. Atceros, savulaik autoceļš Sloka - Ķemeri (Ventspils šoseja) visā distancē bija kā aleja, ar kokiem abās pusēs. No 60-tajiem gadiem līdz pat šai tūktošgadei, kad tos kokus beidzot nožāgēja, uz tā autoceļa posma avarējot kokos - bojā gājuši vairāk nekā 100 cilvēku.... Ne velti, pat Babītē, kur ir vecā nobrauktuve Jūrmalas virzienā (vēl vēsturiskais ceļa posms no 60-to gadu jūrmalenes), vecā bērzu aleja abās ceļa pusēs pat ierobežota ar modernu metāla barjeru. Drošības dēļ. Bet vēl 60-tajos gados visa toreizējā jūrmalene - no Babītes līdz Lielupes tiltam bija pašreizējās viadukta nobrauktuves platumā un "ietīta" bērzu alejā.

Vispār jau iauto redakcijas pārstāvji varēja parakņāties arhivos un sameklēt kādas bildes un aprakstus no 60-to gadu toreizējās jūrmalenes. Man šķiet, ka šodienas jaunie autovadītāji vairums domā, ka pašreizējā izskatā jūrmelene ir jau vismaz 100 gadus.... Nekā - pirmais 3+3 joslu posms no Lielupes tilta līdz Babītes viaduktam tika atklāts tikai 1972.gadā. No Jūrmalas Rīga varēja nokļut braucot TIKAI caur Babīti. Tālāko taisno posmu aiz Baībtes vidaukta līdz Kalnciema ielai pabeidza ap 1974.gadu. Lielirbes ielas posmu tikai 80-to sākumā. Tur, kur tagad ir lidostas viadukts, 70-tajos bija zaļas pļavas.

281961. viesis 10.marts 2011 16:24
0 0 Atbildēt

Nja, var jau būt, ka UK vadītāji samazina ātrumu, braucot gar kokiem, taču vispārpieņemt prakse mūsdienās ir izvairīties no koku stādīšanas ceļmalās, sevišķi alejveida stādījumu veidošanas. Jo vadītājam aizmiegot pie stūres, vai izvairoties no sadursmes ar kādu objektu no ceļa un iebraucot kokā letāls iznākums ir biežāks, nekā vnk. iebraucot klajā laukā, vai saduroties ar barjeru (kuras parasti tiek veidotas, lai "noturētu" auto, nevis atsviestu to atpakaļ uz ceļa.

281963. viesis 10.marts 2011 20:27
0 0 Atbildēt

Kas ir ātruma kamera? Vai kas līdzīgs gāzes kamerai?

281964. viesis 10.marts 2011 21:33
0 0 Atbildēt

Bīstamība no kokiem ir tieši to mestās ēnas dēļ. Braucot nepārtraukti ir ēna-saule-ēna-saule un redzamība ir nekāda. Alejas stādīja kariešu laikā, lai būtu ēna. Tagad tādas stāda tikai neizglītoti ainavu arhitekti i to pamanās iestādīt tās projektā grāvjos un uz elektrokabeļiem :D

281965. viesis 10.marts 2011 21:47
0 0 Atbildēt

da ja grib samazināt ātrumu tos kokus vajag asfaltā stādīt un biezā slānī, ja kāds vispār pēc tam izkustēsies no vietas ar būs labi :D:D

281967. viesis 11.marts 2011 9:11
0 0 Atbildēt

Varbūt vajag līdzīgi guļošajiem policistiem ieviest guļošos kokus?

281968. viesis 11.marts 2011 9:15
0 0 Atbildēt

Tikai cik % iespēja izdzīvot pēc ietriekšanās kokā? :)

281972. viesis 11.marts 2011 9:46
0 0 Atbildēt

281968. viesis

Lielāka kā ietriecoties pretimbraucošā fūrē vai mājas sienā.

281973. viesis 11.marts 2011 11:17
0 0 Atbildēt

:D

un koki samazina nekvalitatīvju blīvju skaitu, jo avārija proporcionāli būs ar letālām sekām

281977. viesis 11.marts 2011 13:57
0 0 Atbildēt

viesi 972.

ievelkot mājas sienā kā reizi traumas būs mazākas nekā liekot kokā...

281982. viesis 11.marts 2011 21:00
0 0 Atbildēt

tas jau kā trāpa :D

282009. viesis 14.marts 2011 15:23
0 0 Atbildēt

Tad jau labāk uz visiem ceļiem ierīkot mākslīgo lietu :), jo tas arī būtiski samazina braukšanas atrumu

282014. viesis 14.marts 2011 15:35
0 0 Atbildēt

nu tad jātrāpa mājas kolonnā vai tieši stūrī. Ap koku auto aptinas un sekas ir smagas.

282025. viesis 14.marts 2011 19:43
0 0 Atbildēt

nu tie Lielbritānijas vietējie pašvaldības darboņi aiz bezdarbības galīgi sacepušies ar saviem kokiem...

viennozīmīgi koki nedrīkst būt tik tuvu ceļa malām, kā tas daudzviet vēl ir, kas tad mums Latvijā cilvēku par daudz?

smuki jau ir, bet bīstami. diezgan neomulīgi - braukt pa tādu aleju, kad slikta redzamība, vasarā tumšs, jo lapas, rudenī slīd, ziemā arī.

282159. viesis 22.marts 2011 9:48
0 0 Atbildēt

Nē nu dažiem autovadītājiem olas ar traucē ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti