Atteikšanās no automobiļa ieekonomē naudu 12

 
18.marts 2011 0:10

Sabiedriskā transporta izmantošana automobiļa vietā ļautu amerikāņiem ieekonomēt 825 ASV dolārus mēnesī vai 9904 tūkstošus dolāru gadā.

Pie šāda secinājuma ir nonākuši ASV Sabiedriskā transporta asociācijas (APTA) speciālisti, izanalizējot automobiļu ikgadējās ekspluatācijas un apkopes izmaksas lielākajās ASV pilsētās.

Izmaksās speciālisti iekļāva auto īpašnieku degvielas tēriņus, jaunas riepas un sīkos remontdarbus. Šajā summā tika iekļauta arī apdrošināšana, stāvvietu apmaksa un dažādas nodevas. Tēriņi tika aprēķināti vidēja izmēra automobilim, kuru ikdienā lieto divi ģimenes locekļi, ar kopējo nobraukumu 15 tūkst. jūdzes (24 000 km) gadā un degvielas patēriņu 10 litri uz 100km.  

No iegūtās izdevumu summas tika atņemta sabiedriskā transporta braukšanas biļetes cena katrā ASV pilsētā. Tā rezultātā vislielāko naudas summu, pārkāpjot no automobiļa sabiedriskajā transportā, var ieekonomēt Ņujorkas iedzīvotāji - gandrīz 1200 dolārus mēnesī vai 14,4 tūkst.dolāru gadā.

Pārējās ASV pilsētās naudas ekonomija būtu nedaudz mazāka - Bostonā 1099 USD mēn./13,2 tūkst.USD gadā, Čikāgā - 991 USD mēn./11,9 tūkst.USD gadā, Losandželosā 894 USD mēn./10,73 USD gadā.

APTA speciālisti cer, ka publicētais pētījums sekmēs sabiedriskā transporta izmantošanu lielākajās ASV pilsētās.

 
Visi komentāri
 
282088. viesis 18.marts 2011 1:02
0 0 Atbildēt

"825 ASV dolārus mēnesī vai 9904 tūkstošus dolāru gadā."

9904 tūkstoši ir gandrīz 10 miljoni, ne? ;]

--Luuseens

282090. viesis 18.marts 2011 7:31
0 0 Atbildēt

kas tie par auto?

Tādas summas!

P.S MAN GAN AR AUTO SANĀK LETĀK BRAUKT PAR SAB.TRANS

A_P

282094. viesis 18.marts 2011 9:26
0 0 Atbildēt

Mēs ar tādu summu mēnesī maksājam par visu gan par mājokli gan izdzīvi gan to pašu auto :) Pat ne visi..

----------------------

Visi Latvijas autoservisi

www.autoserviss24.lv

282108. viesis 18.marts 2011 14:58
0 0 Atbildēt

nu tad gan tur izaksas... pie mums vid auto (jauns) izmaksā līdz 500 mēnesī...

ja pēr lietotus tad vēl mazāk...

tikko piemetu, iepriekšējais auto gadā izmaksāja 1500 Ls nolietojums, 700 remonti, nepilni 200 nodokļi, octa, csdd un 1500 dd... un kādi 100 kopšana

4000 Ls/gadā par jaunu bulcinieku ar nobraukumu ~30t gadā

ja paņem kādu lepnāku auto, tad tā tik vien savācās tās summas...

282109. viesis 18.marts 2011 15:04
0 0 Atbildēt

vienīgi tas ir arī darba auto... un tad ~350 Ls/mēn ir normāli...

ar sabiedrikso dienā vajadzētu 2h klāt privātajiem braucieniem kā minimums, nemaz nerunājot par darba lietām...

kas attiecas uz izmaksām, tad sab. transports man izmaksātu tik par cik degvielas izmaksas šim ceļa posmam, vai nedaudz vairāk..., bet ekonomija sanāktu ...

tiesa ja ņem lietotu, tad izmaksas varētu samazināt... bet nedomāju ka jūtami... max -1000 ls/gadā

282111. viesis 18.marts 2011 16:58
0 0 Atbildēt

Nav korekti salīdzināt ar izmaksām LV-USA ir pavisam savādāki apstākļi- gan auto lietošanas izmaksu gan sabtransa jomā.

282118. viesis 18.marts 2011 23:16
0 0 Atbildēt

LV sabiedriskais transports tiek dotēts, ja nedotētu tad auto būtu izdevīgāks braucot vairāk kā 1 cilv.

282119. viesis 19.marts 2011 9:08
0 0 Atbildēt

Nav tik viennozīmīgi. Ja braukā pa 1 un neplānojot optimālus maršrutus, tad varbūt. Ja brauc tikai tad, kad tiešām nepieciešams, bieži vien auto izmaksas ir tuvas sab.transporta. Tikai laika ziņā ar auto sanāk 3x ātrāk.

282128. viesis 19.marts 2011 17:30
0 0 Atbildēt

vēl jāņem vērā fakts, ka ja ar auto braucot uz darbu ceļā pavadu 1h, tad ar sab-trans - 2h. pārrēķinot naudiskā izteiksmē sanāk zaudējumi ap 500eur/mēnesī. so, nekā izdevīga nav braukšanā ar sab trans. un protams pat ja nav tieši skaitliski zaudējumi, tad jāņem vērā, ka tā ir stunda no 24 stundām nost no "lietderīgi" izmantojamā laika.

tā kā nu galīgi nav viennozīmīga sab. trans. izmantošana.

282129. viesis 19.marts 2011 17:36
0 0 Atbildēt

282121. viesis pirms 6 stundām

Laipni lūgti www.salaboauto.lv mājas lapā.

___________________________________

ej un noraujies podā jo benmu dak.

282143. viesis 21.marts 2011 8:00
0 0 Atbildēt

ekonomija sanāk, tad, ja pietura ir pie mājas un pie darba, visa diena tiek pavadīta darbā un pa dienas vidu nav vēl nepieciešams nokļūt punktā 'C"

282154. viesis 21.marts 2011 16:25
0 0 Atbildēt

Nu, ja - benzīns jau strauji sadārdzinās : driz jau būs 1 ls litrā, pēc tam vēl dārgāk. Ar auto no zoļļuka līdz darbam centrā ikdienā turp un atpakaļ braucam kopā ar sievu . Dienesta autostāvvieta manam auto par brīvu. Ikdienas nobraukums vidēji ap 20km. Degvielā (rēķinot pikus) tas varētu būt līdz max. līdz 3 ls dienā. Izmantojot sabtransu ( bus vai mikrobuss) mums kopā kopsumma būtu vidēji ap 2 ls dienā. Pagaidām - tā būtu ekonomija vidēji 1 ls. Vai dēl tā lata ir vērts atteikties no auto sniegtā komforta, stipri vien šaubos. Kad kļūs siltāk , sāksim dzivot Jūrmalā - tad jau tas brauciens būs dārgāks - dienas min. nobraukums būs jau ap 80 km. Tas jau velk degvielā uz 6-7 ls dienā. Alternatīva - vilciens vai mikrobuss diviem cilvēkiem abos virzienos : vidēji ap 4-5 ls abiem. Plus vēl iespējamais "komforts" par to naudu - pārpildīti vagoni un sakarsuši mikrobusiņi bez kondiķa. Diez cik spoža tā situacija attiecībā uz sab.transu tomēr neizskatās. Protams, ģimenēs, kur katrs santims ir svarīgs, var nākties pieņemt, kā saka, arī nepopularus lēmumus. Jau pie pašreizējām degvielas cenām, ikdienas vidēji tālo distanču braucēju (Jelgava, Lielvārde, Tukums, Saulkrasti) autovadītāju skaits samazinās , bet pie attiecīgo dzelzceļa staciju auto stāvlaukumiem mazinās brīvo vietu skaits. Situacija sarežģīsies vēl vairāk, ja tiks palielinātas vilcienu/busu biļešu cenas un staciju autostāvvietām pielikti skaitītāji.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 3

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti