«Neste Oil» atklājusi lielāko biodīzeļdegvielas rūpnīcu pasaulē 3

 
7.aprīlis 2011 11:36

Šī gada martā atklāta Somijas korporācijas Neste Oil otrās paaudzes biodīzeļdegvielas rūpnīca Singapūrā, kas ir lielākā šāda veida dīzeļa rūpnīca pasaulē.

Jaunās rūpnīcas jauda ir 800 000 tonnu biodīzeļdegvielas gadā un tās celtniecība Neste Oil izmaksāja aptuveni 550 miljonus eiro (390 miljonus latu). Rūpnīcā iegūtā biodīzeļdegviela apmierinās pieaugošo Eiropas un Ziemeļamerikas tirgu pieprasījumu.

Jaunajā Neste Oil rūpnīcā ražo otrās paaudzes biodīzeļdegvielu NExBTL, kas atzīta par pasaulē tīrāko biodīzeļdegvielu. Tā tiek ražota izmantojot augu valsts izejvielas kā palmu augļu eļļu no speciāli audzētām palmu audzēm Indonēzijā un Malaizijā un dzīvnieku tauku pārpalikumus no Austrālijas un Jaunzēlandes. Rūpnīca nodarbina aptuveni 120 cilvēku, vairākums no kuriem ir no Singapūras un tai netālajām valstīm.

“Singapūra kā jaunās rūpnīcas atrašanās vieta ir pilnībā attaisnojusi mūsu cerības. Singapūra ir trešais lielākais naftas pārstrādes centrs pasaulē. Tā atrodas produktu un izejvielu plūsmas pašā centrā, nodrošinot ērtu loģistiku. Arī Singapūras valdības atbalsts rūpnīcas celtniecībā ir bijis ļoti nozīmīgs,” teica “Neste Oil” prezidents un izpilddirektors Matti Lievonens.

Rūpnīcas celtniecība tika uzsākta 2008.gadā, un jau 2010.gada novembrī tā tika nodota ekspluatācijā. Celtniecības darbos tika pavadītas gandrīz 14 miljoni darba stundas, ko veica darbinieki un apakškontraktori no 13 pasaules valstīm. Neste Oil rūpnīcas celtniecība tika pabeigta laikā un tā iekļāvās plānotajā budžetā, sperot lielu soli pretī uzņēmuma tīrākas satiksmes stratēģijai, kas paredz būtisku CO2 izmešu daudzuma samazinājumu.

Neste Oil pašlaik būvē līdzīga izmēra rūpnīcu Roterdamā, Nīderlandē. To plānots nodot ekspluatācijā šī gada vidū. Darbu turpina arī pirmā NExBTL rūpnīca Porvo, Somijā. Tās divu pārstrādes līniju jauda ir 380 000 tonnu biodīzeļdegvielas gadā. Pēc Roterdamas rūpnīcas atklāšanas kopējā Neste Oil rūpnīcu jauda otrās paaudzes biodīzeļdegvielas ražošanā būs 2 miljoni tonnu gadā. Galvenie NExBTL tirgi ir Eiropa un Ziemeļamerika.
 

 
Visi komentāri
 
282366. viesis 7.aprīlis 2011 15:47
0 0 Atbildēt

Latvijā šāds projekts izmaksātu 2x dārgāk vai labākajā gadījumā tas pats cipars latos. Kamēr lielie rīmas nemainīs attieksmi, tikmēr mums nekā tāda nebūs!

282386. viesis 10.aprīlis 2011 7:21
0 0 Atbildēt

ar šito i`bio maitās mūsu autiņus,

ar likumu spiedīs un alternatīvu nedos izvēlēties!!!

parastam auto taču to i`bio degvielu nedrīkst liet !!!

A_P

282458. viesis 15.aprīlis 2011 8:56
0 0 Atbildēt

AutoPilots 17 [?] pirms 5 dienām

ar šito i`bio maitās mūsu autiņus,

ar likumu spiedīs un alternatīvu nedos izvēlēties! !!

parastam auto taču to i`bio degvielu nedrīkst liet ! !!

---------------------

Kārtējais idiots :-)

Tad ko, visa pasaule tā apzinīgi maitā savus autiņus?

Jeb vienkārši izglītības trūkums organismā? :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti