4 sekunžu distance līdz motociklam 14

 
15.aprīlis 2011 10:44

Ja jūs uz ceļa redzat motociklu, ieteicams saglabāt vismaz četru sekunžu distanci, respektīvi, distancei jābūt lielākai kā ar jums priekšā braucošo automašīnu.

Motociklu un mopēdu vadītāji nereti lēni samazina braukšanas ātrumu tā vietā, lai strauji nobremzētu, tāpēc autovadītāji, kas atrodas aiz tiem, nevar paļauties uz to, ka, iedegoties sarkanajai gaismai luksoforā, motocikls vai mopēds tūdaļ apstāsies. Vēl lielāka uzmanība jāievēro, ja motociklists ved pasažieri. Šādā gadījumā motocikls papildu svara dēļ un gaisa pretestības dēļ būs lēnāks un nestabilāks*.

Laika posmā no aprīļa līdz septembrim uz cēliem motociklistus un mopēdistus var sastapt ļoti bieži, tāpēc autovadītājiem vajadzētu saglabāt īpašu uzmanību.

„Pretēji automašīnu vadītājiem, motociklistus un mopēdistus nepasargā braucamrīka virsbūve, drošības spilveni vai drošības jostas. Tāpēc, pamanot uz ceļa mopēdu vai motociklu, vajadzētu iedomāties, ka tas ir cilvēks, nevis braucamrīks,” iesaka Zbignievs Veseli (Zbigniew Weseli), Renault Braukšanas Skolas direktors.

Īpaša uzmanība jāvelta, ja pamanāt, ka motociklists vai mopēdists pārvietojas ar pasažieri. Vēl viena persona uz braucamrīka papildus svara un kustību dēļ ievērojami maina braucamrīka dinamiku. Tas nozīmē novēlotu braukšanas uzsākšanu, garāku bremzēšanas distanci un ilgāks citu transportlīdzekļu apdzīšanas laiks. Pārvadājot pasažierus, motociklu vadītājiem nepieciešama lielāka telpa manevru veikšanai.

Lai gan spēja izveicīgi manevrēt ir viena no galvenajām, kas raksturo motociklu un mopēdu vadītājus, it īpaši pie zemākiem ātrumiem, jāatceras, ka arī motociklistiem ne vienmēr būs iespēja laikus atbrīvot ceļu autovadītājiem. „Autovadītājiem būtu jāsaprot, ka papildu manevru veikšana ne vienmēr nozīmē bezrūpīgu vai agresīvu braukšanu, jo reizēm tā ir nepieciešamība, lai izvairītos, piemēram, no šķēršļiem uz ceļa virsmas,” norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

„Jums vajadzētu ievērot papildus uzmanību, analizējot situāciju, it īpaši sastrēgumos, kā arī mainot braukšanas joslas un veicot kreiso pagriezienu,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori. Noteikti jāatceras, ka motociklisti un mopēdisti var nonākt tā dēvētajā „aklajā zonā”, pilnībā pazūdot no lielāku automobiļu redzesloka.

Lai Latvijā saņemtu mopēda autovadītāja apliecību, ir jābūt sasniegušam 14 gadu vecumu**. Tas nozīmē, ka lielākā daļa mopēdu vadītāju ir nepilngadīgi un nepieredzējuši, un citiem ir jāievēro papildu uzmanība.

Kā galvenie motociklu un mopēdu dēļ izraisīto ceļu satiksmes negadījumu iemesli parasti ir neatbilstošs braukšanas ātrums, neievērota droša distance ar citiem transportlīdzekļiem un braukšanas joslu maiņa.

Drošas braukšanas principi autovadītājiem

• Domājiet par motociklu tā, it kā tas būtu cilvēks, nevis pārvietošanās līdzeklis;
• Rūpīgi skatieties apkārt, it sevišķi krustojumos, mainot braukšanas joslas un veicot kreiso pagriezienu;
• Ieturiet vismaz 4 sekunžu distanci līdz priekšā braucošajam motociklam;
• Uzmanieties no motocikliem un mopēdiem ar pasažieriem;
• Dodiet viņiem telpu brīvi veikt manevrus;
• Atcerieties: mopēdu vadītāji bieži ir nepilngadīgi un līdz ar to – nepieredzējuši!

Drošas braukšanas pamatprincipi motociklu un mopēdu vadītājiem

• Vienmēr izmantojiet ķiveri — tas attiecas arī uz pasažieri;
• Jūsu tērpam vajadzētu ietvert atstarojošus elementus;
• Atrodiet tādu atrašanās vietu joslā, kas padara Jūs visiem redzamu;
• Brīdiniet par saviem nodomiem – vienmēr izmantojiet visiem zināmus signālus;
• Atcerieties, ka Jūsu braucamrīks „uzvedas citādi”, ja aizmugurē ir pasažieris.


* Avots: Motociklu Drošības Nodibinājums (ASV)
** Avots: Ceļu satiksmes drošības direkcija

 

 
Visi komentāri
 
282465. viesis 15.aprīlis 2011 13:53
0 0 Atbildēt

"... līdz septembrim uz cēliem motociklistus un mopēdistus ..."

Un vēl šis tas.

282466. viesis 15.aprīlis 2011 14:58
0 0 Atbildēt

Distance un arī intervāls ir jāievēro tieši motociklistam, ja viņš grib dzīvot...

282469. viesis 15.aprīlis 2011 15:56
0 0 Atbildēt

Tas kas starp kājām, nav transporta līdzeklis!!!

282470. viesis 15.aprīlis 2011 16:19
0 0 Atbildēt

Tas raksta sākums kaut kā pilnīgs bullšits - ja mocis ir priekšā, tad nafig lielāku distanci kā ar auto, jo mocis tāpat nevar nobremzēt tik ātri cik auto, ja vien autovadītājs neguļ. Savukārt ja mocis ir aizmugurē - kādas skujas pēc man jāiespringst par "donoru" kas nespēj ieturēt distanci.

Par to gaisa pretestību - lai arī loģiski, bet nesaprotu kā tas attiecas uz autovadītāju, izņemot ja nu vienīgi to mocistu spēja vēja brāzma apstadina '

kā mietu.

282471. viesis 15.aprīlis 2011 16:32
0 0 Atbildēt

Rakta sākums - lielākais līdz šim lasītais bulshits. Autors takš varēja iedziļināties google tulkojumā un pareizi izveidot domu.

282474. viesis 15.aprīlis 2011 22:11
0 0 Atbildēt

motociklistus un mopēdistus nepasargā braucamrīka virsbūve, drošības spilveni vai drošības jostas - ta ir viņa izvēle , ja grib dzīvot lai pats domā.

282477. viesis 15.aprīlis 2011 23:36
0 0 Atbildēt

kaut kāds sviests...

282479. viesis 16.aprīlis 2011 10:19
0 0 Atbildēt

Raksta saturs atbilst vircas bedrei. Mocis tā ir katra paša izvēle, neredzu nepieciešamību atstāt vietu manevriem vai 4 s distanci (~50m pilsētā). Nekad neesmu speciāli izbraucis priekšā mocim, bet speciāli braucis nost no ceļa arī neesmu.

282480. viesis 16.aprīlis 2011 12:32
0 0 Atbildēt

Es ar savu ričuku centīšos ieturēt 4s distanci no motocikla :D

282483. viesis 16.aprīlis 2011 23:31
0 0 Atbildēt

Vairāk iecietības uz ceļa un viss būs ok. Distances ieturēšana vispār ir visiem aktuāla, ne tikai saistībā ar moci.

Un rādiet pagriezienus, pirms griežaties. Pārējais ir paredzams. Braucot vispirms jau ar autiņu un tikai pēc ta ar moci, varu apgalvot pilnīgi droši, ka motociklisti jau ir pieraduši, ka no sānu ceļiem visādi dunduki lien ārā tieši priekšā, vai nu akli vai negrib redzēt - nezinu, tā ir tāda stulba tendence apzināti vai neapzināti neieraudzīt motociklistu, ka bieži vien zaļais luksofora signāls motobraucējam nenozīmē, ka ir droši šķērsojams krustojums utt.

Un vēl, cik esmu mēģinājis braukt kā visi citi (tipa, iekļaujoties plūsmā), sākas totāls stulbums no atsevišķu autovadītāju puses, kā reiz distances neievērošana, "spiešana" u.c.provocēšana vienkārši aizlaisties no tāda idiņa.

P.S. Visā pasaulē moči brauc ātrāk, agresīvāk un ar to būs jāsamierinās arī LV autovadītājiem :) Man tas problēmas nesagādā, tātad secinu, ka nervozajiem autovadītājiem problēmas ir galvā (savā).

282484. viesis 16.aprīlis 2011 23:53
0 0 Atbildēt

Tā arī no ekspertiem neuzzināju cik liela distance ir jāietur no motobraucēja, kas rauj ratā tieši mana auto priekšā? :D :D Ja nu uz pakaļas norauj, tad ko laist pa vidu vai tomēr bremzēt.

282488. viesis 17.aprīlis 2011 21:54
0 0 Atbildēt

nav nekas pret moci, inčīga tehnika un iespējas, kas ar to saistās... bet cik mocistus uz ielas nācies redzēt, vismaz 80 % ir vienkārši donori, katram mocistam vajadzētu iedot papīru parakstīt ka piekrīt orgānu "dāvināšanai".

282490. viesis 18.aprīlis 2011 8:38
0 0 Atbildēt

Tagad to moču ir daudz mazāķ. Krievu laikā visas malas bija pilnas ar Voshodiem, Jawām, Ižiem, pat Minskām. Dažs labs visu cauru gadu veda miltu maisus un pienu nodot ar emku. A tagad viņu mazāk, bet brauc 4x ātrāk :) Viss atkarīgs no vadītājiem, gan moču, gan auto. Pats neesmu nekāds ideālās braukšanas etalons, bet ir redzēti gan idioti autovadītāji, gan mocisti. Un arī normali mocisti, kas brauc ļoti ātri, bet mani, piemēram, nekādi netraucē :)

282491. viesis 18.aprīlis 2011 12:17
0 0 Atbildēt

Kas ir cēli?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti