Drošības spilveni, pareiza pozīcija un drošības jostas 3

 
11.maijs 2011 10:20

Pētījumu rezultāti liecina, ka tieši satiksmes negadījumi ir viens no biežākajiem mugurkaula ievainojumu cēloņiem*.

Lai samazinātu ievainojumu risku, autovadītājiem vienmēr būtu jālieto drošības jostas un jāievēro pareiza atrašanās pozīcija pie stūres, kas sevī ietver drošas distances ievērošanu no drošības spilvenu atrašanās vietas un pareizi pielāgotu galvas balstu.

Pētījumi liecina, ka drošības jostu izmantošana savienojumā ar drošības spilveniem samazina nāves un nopietnu ievainojumu rašanās risku pat par 63%. Tikai drošības jostu lietošana samazina nāves risku par nepilniem 50%, savukārt paļaušanās tikai uz drošības spilvenu – par aptuveni trešdaļu.**

„Pēc iekāpšanas automašīna, Jums vajadzētu atcerēties trīs lietas: piesprādzēt drošības jostas, pareizi pielāgot galvas balstu un saglabāt drošu distanci starp sevi un automašīnas stūres iekārtu un drošības spilvenu,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Drošības jostas ir veidotas ar mērķi absorbēt sadursmes radīto spēka triecienu un noturēt ķermeni sākotnējā pozīcijā.

Drošības spilvens savukārt pasargā noteiktas ķermeņa daļas: galvu, kaklu un krūškurvi no sadursmes ar stūri, vējstiklu, mērinstrumentu paneli un citām virsmām, kas var radīt ievainojumus, tomēr tas nespēj absorbēt visu triecienu. Vairāku gadu pētījumu rezultāti liecina, ka paļaušanās tikai uz drošības spilvenu samazina nāves risku tikai par vienu trešdaļu, savukārt, ja papildus tiek lietotas vēl drošības jostas, tad izdzīvošanas iespējas ievērojami palielinās**.

Savas drošības nolūkos autovadītājiem vajadzētu ievērot arī citus drošības nosacījumus, piemēram, pareiza pozīcija. Ir ļoti svarīgi ievērot atbilstošu distanci no drošības spilvena – tas nav mīksts, tāpēc, lai būtu efektīvs, tas ir izstrādāts tā, ka pie liela ātruma izmanto pirotehniskās gāzes.

„Lai drošības spilveni būtu maksimāli efektīvi, autovadītājam pie stūres vajadzētu apsēsties tādā pozīcijā, lai, izstiepjot rokas, plaukstu locītavas atrastos uz stūres. Minimālajai distancei starp stūri un krūškurvi vajadzētu būt 25 cm. Īpaši uzmanīgiem vajadzētu būt tiem autovadītājiem, kas ir neliela auguma,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Atrodoties pārāk tuvu drošības spilvenam, mēs palielinām risku gūt apdegumus, savukārt atrašanās pārāk tālu no drošības spilvena samazina tā efektivitāti. „ļoti svarīgi atcerēties arī par galvas balstiem. Jūsu galvas vidum vajadzētu atrastiem aptuveni galvas balsta centrālajā daļā,” norāda instruktori. Pat pie vismazākās sadursmes, galva vienmēr ar lielu triecienu tiek atsista atpakaļ, tāpēc pareizi pielāgots galvas balsts var ievērojami pasargāt jūsu sprandu.

Svarīgi atcerēties, ka sadursmes smagumam vajadzētu būt tieši proporcionālam ievainojumu gravitātei — pat tad, ja automašīna nav ievērojami cietusi negadījumā, pasažieri var būt guvuši smagus ievainojumus***. Pat iebraukšana nelielā bedrē stāvlaukumā var izraisīt muguras sāpes, kas var kļūt par iemeslu ilgstošam ievainojumam. Tieši tāpēc vienmēr jāapmeklē ārsts, ja jūtat kaut mazāko diskomfortu pēc kāda satiksmes negadījuma.

Atcerieties

• Vienmēr piesprādzējiet drošības jostas;
• Saglabājiet drošu distanci ar stūres mehānismu – kā minimums 25 centimetri;
• Pielāgojiet galvas balsta augstumu — Jūsu galvas vidusdaļai jāatrodas aptuveni tā centrālajā daļā;
• Pat šķietami visniecīgākais sitiens var radīt nopietnas mugurkaula traumas — nenovērtējiet situācijas nopietnību par zemu un drošības nolūkos konsultējieties ar ārstu.


* Avots: No Tiesu medicīnas un kriminoloģijas arhīviem
** Avots: Pitsburgas Medicīnas centra universitāte
*** Avots: Muguras ievainojumi ceļu satiksmes negadījumos (Edin Lakasing un Zul A Mirza/Lielbritānija)

 

 
Visi komentāri
 
282739. viesis 11.maijs 2011 10:39
0 0 Atbildēt

Kamēr drošības josta ir pāri vienam plecam, to grūti saut par drošības jostu. Neba nu viena frontāla sadursme ir vienīgais, kas var notikt...

282742. viesis 11.maijs 2011 13:55
0 0 Atbildēt

Stulbs raksts. Ka lai es pelāgoju to galvas balstu, ja vienai daļai auto tas vispār regulējas tikai uz augšu un leju? Nemaz nerunājot par to, ka pat elementāri beņķi ar sava garuma kajām reti kuram var noregulet.

282748. viesis 11.maijs 2011 22:08
0 0 Atbildēt

Volvo galvas balsti vispār neregulējas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: No alternatīvas uz pamatizvēli- Isuzu D-Max (+VIDEO)

Meklējot derīgos izrakteņus šobrīd skopajā pikapu piedāvājumā priekšplānā izvirzās tie, kas iepriekš spēlēja otrā plāna lomas. Viens no tādiem ir japāņu pikaps Isuzu D-Max. Lasīt vairāk

 

Kāpēc saules paneļu saražoto elektrību īpašnieks nevar izmantot citos īpašumos? (+ VIDEO) 1

Īpašnieks uzstādījis savā īpašumā saules paneļus "ar rezervi", cerot, ka tādejādi varēs norēķināties arī par citos savos īpašumos iztērēto enerģiju. Lasīt vairāk

 

Ar skrūvgriezi un āmuru vairs auto nesaremontēsi (+VIDEO) 9

Bosch Car Service izkārtnes pie lielākiem un mazākiem autoservisiem Baltijā kļuvušas par tik ierastu lietu, ka šķiet - tādas Latvijā bijušas vienmēr. Patiesībā sākums bija gauss un grūts. Lasīt vairāk

 

250 000 eiro - septembrī veikta vēsturiski lielākā izmaksa no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu CSNg 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) šī gada septembrī veicis vēsturiski lielāko izmaksu no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg), ko izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, turklāt tā vadītājs bijis alkohola reibumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti