Pirms pasaulē pirmās demonstrācijas 2011. gada 12. maijā Barselonas auto izstādē Hyundai ir sniegusi informāciju par jauno i40 sedanu.
Sedana debija seko i40 universāla demonstrēšanai Ženēvas auto izstādē šī gada martā. i40 sedans ir jaunākais modelis, kas pārstāv uzņēmuma jauno zīmola devīzi „New Thinking. New Possibilities”.
i40 sedanam piemīt neviltoti „eiropeiska identitāte”: tā projektētāji un konstruktori strādā Hyundai Pētniecības un attīstības nodaļas Eiropas galvenajā mītnē Riselshelmā (Vācijā). i40 sedans pārstāv jaunu posmu uzņēmuma unikālās formu valodas – „plūstošās skulptūras” idejas attīstībā.
„Plūstošās skulptūras” idejas īstenošana ir saistīta ar dabas iedvesmotu līniju izmantošanu dinamiska ārējā izskata radīšanai. Pirmo reizi šī ideja tika iemiesota Hyundai ix-onic konceptauto, kas tika demonstrēts 2009. gada Ženēvas auto izstādē. Kopš šīs pirmās koncepcijas demonstrācijas „plūstošās skulptūras” ideja ir iemiesota visos jaunajos Hyundai modeļos, piemēram, plašu atzinību ieguvušajos modeļos ix35 un ix20.
„Lai piešķirtu i40 skaidri izteiktu ārieni, mēs esam izmantojuši ļoti spēcīgi izteiktas plūstošas līnijas no automašīnas priekšgala līdz aizmugurei”, paskaidroja Hyundai Motor Europe Tehniskā centra galvenais konstruktors Tomass Burkle (Thomas Bürkle). „Mēs vēlējāmies atteikties no ierastā trīsapjomu sedana un radīt automašīnu, kas atbilst i40 universāla sportiskajam raksturam. Izveidojot zemu un pagarinātu jumta līniju, mēs esam piešķīruši i40 sedana virsbūvei izcilu, kupejas tipa virsbūvei līdzīgu siluetu”, viņš piebilda.
i40 sedanam ir raksturīgs ne tikai pievilcīgs siluets, bet arī ļoti komfortabls salons. Tā riteņu bāze ir 2,77 m, un galvai (1025 mm), pleciem (1455 mm) un kājām (1170 mm) paredzētās telpas izmēri atbilst labākajiem šīs kategorijas automašīnu salona parametriem.
„i40 sedana āriene piesaista uzmanību ar pludlīnijas formām, bet augstas kvalitātes salona noformējums ir praktisks un nodrošina komfortu vadītājam un pasažieriem”, nobeigumā uzsvēra Tomass Burkle.
Hyundai Motor Europe galvenais viceprezidents un galvenais izpilddirektors Alans Rašforts (Allan Rushforth) teica: „Šī sedana ieviešana tirgū ir nākamais solis modeļa i40 ievadīšanā Eiropas tirgū pēc ļoti atsaucīgās i40 universāla uzņemšanas. i40 sedanam piemīt tās pašas īpašības, kas raksturīgas i40 universālim, tajā skaitā dinamisks dizains, kas palielina i40 pievilcību D segmenta automašīnu pircēju uztverē.”
„Sedanu tirgus Spānijā ir ļoti spēcīgs, un sedanu daļa veido vairāk nekā 40% no D segmenta, tāpēc Barselonas auto izstāde ir loģiska šīs automašīnas pirmās demonstrācijas vietas izvēle. Mēs ļoti priecājamies par iespēju pirmo reizi demonstrēt i40 sedanu Barselonā – dinamiskā, augstas kultūras un jaunrades tradīcijām bagātā Eiropas pilsētā”, viņš piebilda.
Pilnīgi jaunā i40 sedana pasaulē pirmā demonstrācija notiks Hyundai stendā, kas atrodas Montjuïc izstāžu centra 8. zālē, ceturtdien, 2011. gada 12. maijā pulksten 12:20 (Centrālās Eiropas laiks).
Atceros, ka pirms kādiem pāris gadiem ši auto konceptualais modelis tika pasniegts kā jaunā Sonata. Arī dažos mūsu vietējo portalu AUTO blogos. Bet,izskatās, ka Sonatu tomēr uztaisija citu, kuru šoreiz nemaz nepalaida eiropas tirgū, bet šo modeli pielīdzināja D klasei un nosauca par i40.