«Gada dzinēja balva 2011» – BMW grupai četras godalgas

 
23.maijs 2011 12:32

Dzinēji ar četriem, sešiem un astoņiem dzinējiem ir vadošie savās darba tilpuma kategorijās – BMW grupa atzīta par visveiksmīgāko ražotāju visprestižākajā starptautiskajā konkursā.

Uzvarot četrās kategorijās konkursā “Starptautiskā gada dzinēja balva 2011”, BMW grupa atkārtoja iepriekšējā gada panākumus, vienlaikus nostiprinot savu stāvokli kā visveiksmīgākais ražotājs, kurš piedalās konkursā. Četru, sešu un astoņu cilindru benzīna dzinēji un dīzeļdzinēji bija vadošie savās darba tilpuma kategorijās.

Dzinēji, par kuriem piešķirta balva, ir uzstādīti vairākos pašreizējos BMW modeļos un MINI zīmolu automobiļos. Turklāt Gada dzinēja balva tika piešķirta arī par BMW M3 V8 dzinēju un tiešās iesmidzināšanas sešcilindru benzīna dzinēju ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju, četrcilindru dīzeļdzinēju ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju un jauno četrcilindru dzinēju, kas atrodams zem MINI Cooper S dzinēja pārsega. Balvu ieguvēju godināšana notika tirdzniecības izstādē “Engine Expo” Štutgartē.

Panākumi četrās no astoņām dzinēju jaudas kategorijām pasaulē visatzītākajā dzinēju konkursā vēlreiz apliecina BMW grupas izcilās zināšanas dzinēju izstrādes jomā. Pateicoties Efficient Dynamics tehnoloģijai, ir iespējams izvēlēties ārkārtēji jaudīgus un tajā pašā laikā īpaši efektīvus dzinējus, kas pieejami visiem BMW un MINI zīmolu modeļiem. Kopš 1999. gada uzņēmums konkursā “Gada dzinēja balva” ir spējis gūt vairāk nekā 50 uzvaru gan atsevišķās kategorijās, gan vispārīgi.

Par nominēšanu balvas saņemšanai lemj starptautiska žūrija, kurā šogad bija 65 autožurnālisti no 32 valstīm. Jaudas kategorijā no 1,4 līdz 1,8 litriem balva tika piešķirta par dzinēju, kas uzstādīts jaunajā MINI Cooper S. 1,6 litru četrcilindru dzinējs ir aprīkots ar Twin Scroll turbokompresoru, tiešo benzīna iesmidzināšanu, kā arī maināmu vārstu pārvaldību, pamatojoties uz BMW patentēto VALVETRONIC sistēmu. Šī kombinācija padara 135 kW/184 Zsp dzinēju par pasaulē visefektīvāko šāda veida un izmēra dzinēju. Šis dzinējs ir pārņēmis uzvaru no sava priekšteča – dzinēja, kas izmantots MINI Cooper S modeļos un kas spēja izpelnīties uzvaru šajā kategorijā konkursā “Gada dzinēja balva” četras reizes pēc kārtas.

Otro uzvaru pēc kārtas guva četrcilindru dīzeļdzinējs ar TwinPower Turbo tehnoloģiju. Tāpat kā iepriekšējā gadā, arī 2 litru dzinējs, ar ko aprīkoti BMW 123d un BMW X1 xDrive23d, guva panākumus dzinēju kategorijā no 1,8 līdz 2 litriem. Ar savu iespaidīgo vilcējspēku un ārkārtīgi mazo degvielas patēriņu un izmešu līmeni 150 kW/204 Zsp dzinējs joprojām ir etalons savā kategorijā.

BMW dzinējs spēja atkārtot iepriekšējā gada uzvaru arī darba tilpuma kategorijā no 2,5 līdz 3 litriem. Žūrija arī šoreiz lēma par labu 3 litru, 225 kW/306 Zsp tiešās iesmidzināšanas sešcilindru dzinējam ar BMW TwinPower Turbo tehnoloģiju, kas ir uzstādīts arī jaunajiem BMW 5 Series modeļiem, jaunajiem BMW X3, kā arī 235 kW/320 Zsp versijā jaunajiem BMW 6 Series Convertible un jaunajiem BMW 6 Series Coupé modeļiem. Tā unikālā tehnoloģiju pakete, kas ietver Twin Scroll turbokompresoru, High Precision Injection tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju un VALVETRONIC vārstu pārvaldību, nodrošina īpaši atzinīgi vērtējamu līdzsvaru starp vadīšanas komfortu un degvielas patēriņu. Šajā jomā tas pat pārspēj savu priekšteci, kas ne vien spēja sagādāt balvu savā kategorijā konkursā “Gada dzinēja balva” trīs reizes, bet arī guva vispārēju uzvaru vairākās kategorijās 2007. un 2008. gadā.

Par pašlaik visiespaidīgāko uzvaru sēriju ir atbildīgs vienīgais dabiskās vilkmes dzinējs starp četriem balvu ieguvējiem. Ceturto reizi pēc kārtas V8 dzinējs, kas uzstādīts BMW M3 modeļos, triumfēja 3 līdz 4 litru tilpuma kategorijā. Šis 309 kW/420 Zsp, 4 litru dzinējs vēlreiz pārliecināja žūriju ar ārkārtējo vilcējspēku, ko nodrošina raksturīgā augstu apgriezienu koncepcija, kura tiek izmantota šajā dzinējā. Dzinējs, kurš atrodams zem lieljaudas sporta automobiļu BMW M3 Coupé, BMW M3 Saloon un BMW M3 Convertible dzinēju pārsegiem, apvieno savas izcilās veiktspējas īpašības ar ievērojamu efektivitāti, kas cita starpā ir saistāma ar Auto Start Stop funkciju, bremzēšanas enerģijas reģenerāciju un Efficient Dynamics papildu tehnoloģijām.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti