Bezkaunīgus autovadītājus ir jāsoda arī ārzemēs 9

27.maijs 2011 9:16

Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma (TRAN) komiteja apstiprināja savu pozīciju attiecībā uz topošo ES direktīvu par pārrobežu sodu piemērošanu smagu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu gadījumos.

Jaunās direktīvas galvenais mērķis ir radīt sistēmu, kas ļaus atrast un sodīt ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus arī tad, ja pārkāpums veikts kādā citā ES dalībvalstī, neatkarīgi no automašīnas reģistrācijas valsts.

Kā atzīst Transporta komitejas ECR grupas koordinators Roberts Zīle: "Jaunā Direktīva palīdzēs izbeigt nelāgo praksi, kad bezkaunīgi autovadītāji citās ES valstīs faktiski netiek sodīti. Direktīvas uzdevums ir radīt kopēju mehānismu un datu apmaiņas sistēmu pārkāpēju "izķeršanai" un sodīšanai arī tad, ja pārkāpums izdarīts ārpus automašīnas reģistrācijas valsts. Protams, ir būtiski nodrošināt, lai šī datu apmaiņas sistēma kalpotu tikai vainīgā pārkāpēja atrašanai un sodīšanai, nevis kādiem citiem mērķiem. Pēc pārkāpēja sodīšanas jebkādai informācijai no datu bāzes ir jātiek izdzēstai".

Jaunā sistēma tiks attiecināta uz smagākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, tādiem kā braukšana alkohola vai narkotiku reibumā, ievērojama atļautā ātruma pārsniegšana, luksofora signāla ignorēšana, drošības jostu vai ķiveru nelietošana, nelikumīga drošības joslu izmantošana, nelikumīga mobilā telefona lietošana braukšanas laikā.

Direktīva ļaus identificēt un sodīt autovadītājus neatkarīgi no tā, kurā ES dalībvalstī pārkāpums ir izdarīts. Praktiski tas nozīmē, ka dalībvalstis ar datu sistēmas palīdzību varēs savstarpēji apmainīties ar automašīnu reģistrācijas datiem. Līdzko valsts, kurā pārkāpums izdarīts, saņems nepieciešamo informāciju no valsts, kurā automašīna reģistrēta, pārkāpuma protokols tiks nosūtīts vainīgajam autobraucējam.

Pastāv gan vairākas būtiskas juridiskas nianses, ko vēl nepieciešams atrisināt tālākā direktīvas apstiprināšanas gaitā. Viena no tām ir par pārkāpumu atbildīgās personas noteikšana, jo dalībvalstu likumdošana atšķiras - ir valstis, kurās sods ir jāsaņem automašīnas īpašniekam, nevis personai, kura sēž pie stūres. Otra lieta ir nepieciešamība skaidri norādīt, ka pārkāpējs tiks sodīts pēc tās valsts likumiem, kurā pārkāpums izdarīts.

Direktīvas teksts šobrīd vēl atrodas saskaņošanas procesā starp Eiropas Parlamentu un ES Padomi, un sagaidāms, ka sarunas varētu tikt pabeigtas tuvāko nedēļu laikā. Līdz ar to pagaidām vēl nevar precīzi paredzēt sarunu iznākumu un iezīmēt galīgo direktīvas versiju.
 

 
Visi komentāri
 
282911. viesis 27.maijs 2011 11:55
0 0 Atbildēt

It kā jau loģiski - jābūt vienotam dosjē par autovadītāja biografiju. Šobrīd ļoti daudz ir dzirdēts, ka mūsu autovadītāji ārvalstīs regulari taisa ziepes. Par to pats pārliecinājos, kad pagājušogad braucu ekskursijā ar busu. Busa vadītājs naktī Polijā vismaz 10 reizes izbrauca zem "sarkanā" un vairākas reizes apbrauca dzelzceļa barjeras zem "sarkanā"....labi, ka viss beidzās OK.

Ja no ārvalstīm arī ieplūdīs infa par reģistrētiem mūsu autovadītāju pārkāpumiem, dosjē materiali tikai papildināsies, un attiecīgā situacijā būs vairāk materiala par katru autovadītāju. Pagaidām ši sistema vēl nestrādā. Vēl vakar redzēju, ka uz jūrmalenes moto policmenis par ātrumu apturēja vienu frici, bet par pārkāpumu viņam tikai simboliski aizrādīja. Un viss. Friclandē neviens papīrs par viņa huliganissmu pie mums neparādīsies.

282913. viesis 27.maijs 2011 14:12
0 0 Atbildēt

Drošības jostu nelietošana noteikti ir vissmagākais pārkāpums. Noteikti tieši šo cilvēku dēļ ir jāveido šadu datu bāzi. Un pareizi vien ir, ka tajā neuzskaitīs tos, kas brauc bet TA, ar auto, kura tehniskais stāvoklis apdraud satiksmes drošību u.t.t.

282923. viesis 28.maijs 2011 12:48
0 0 Atbildēt

Seene 282 [?] pirms 22 stundām

Drošības jostu nelietošana noteikti ir vissmagākais pārkāpums. Noteikti tieši šo cilvēku dēļ ir jāveido šadu datu bāzi. Un pareizi vien ir, ka tajā neuzskaitīs tos, kas brauc bet TA, ar auto, kura tehniskais stāvoklis apdraud satiksmes drošību u.t.t.

---------------------

Gan jau uzskaitīs arī tos. Bet pantu par drošības jostām, runāšanu pa

telefonu un tamlīdzīgu iniciatori parasti ir apdrošināšanas sabiedrības

un valsts pārvaldes institūcijas - atmini, cik izmaksā, teiksim, 30 gadīga

cilvēka nāve vai smaga sakropļošana valstij? IV te raksta par polici, kurš

par ātruma pārsniegšanu vācieti tikai pabrīdinājis. Principā tā ir poliča

izvēle, ko darīt. Tai pat Vācijā, ja tevi nogrābs, tad mierīgi atsūtīs vēsti

uz šejieni, ir pieredze ar Šveici :-) Savukārt , ja mūsējie aizsūtītu vēsti uz

Vāciju, attiecīgais pilsonis saņemtu savus "Flensburgas punktus", no kā

viņi dikti baidās, normālu soda naudu un nelabvēlīgāku "klimatu"

nākošajā auto apdrošināšanas reizē :-) Ja piefiksē, bet aizlaižas, var sanākt,

kā kādam čeham, kurš bija Vācijā pārkāpis vairākkārt, bet allaž it kā ticis sveikā cauri. Un tad ... kārtējā Vācijas apmeklējuma reizē viņu piefiksēja

auto numuru atpazīšanas iekārta, čehu aizturēja un piestādīja kvīti par

tādu summu, ka viņam nācās tuvējā šrotā pārdot savu auto , lai varētu

samaksāt sodu. Citādi draudēja pāris mēneši čokā + liegums uz vairākiem

gadiem iebraukt Vācijā ...

282924. viesis 28.maijs 2011 16:51
0 0 Atbildēt

Crankshaft, a kā tu to zini?

282927. viesis 29.maijs 2011 9:00
0 0 Atbildēt

282924. viesis pirms 16 stundām

Crankshaft, a kā tu to zini?

-----------------------

Ko īsti? Bet vispār gan paša, gan draugu un paziņu pieredze

Vācijā, Austrijā, Šveicē. Bez tam es regulāri mēdzu palasīt

vācvalodīgu autopresi, ne AutoBild gan :-)))))))

282929. viesis 29.maijs 2011 23:26
0 0 Atbildēt

nu ja, viss buus vienots, sodi, datubaazes, tikai algas mums kaa aafrikaa

282930. viesis 30.maijs 2011 7:18
0 0 Atbildēt

282929. viesis pirms 8 stundām

nu ja, viss buus vienots, sodi, datubaazes, tikai algas mums kaa aafrikaa

-----------------------------

Vispār jau muļķīgi runāt par algām Āfrikā :-)90+% tai kontinentā

vispār nezin, kas ir alga :-) Toties ietilpstam to ļaužu lokā, kuri pēc

"prastā" āfrikāņa priekšstata ir bagāti , kā Krēzi. Būs turīga valsts,

būs arī algas, kaut jāsaka, es arī nesaprotu, kā minimālā alga var

būt mazāka par iztikas minimumu ...Un sūrošanās par sodiem -

brauc tā, lai tevi nebūtu jāsoda, es personīgi pēdējo sodu norāvos

vaaaai kur sen :-) Bija gan arī citreiz par ko, bet tā pieklājīgi parunājos,

nopļāpājām kādas 15 minūtes, un ar laimes vēlējumiem tiku

pavadīts turpmākajā ceļā :-)

282933. viesis 30.maijs 2011 11:48
0 0 Atbildēt

gribu redzeet, kaa tu miili parunaasies 15 min ar Shveices fotoradaru

282940. viesis 30.maijs 2011 17:50
0 0 Atbildēt

282933. viesis pirms 6 stundām

gribu redzeet, kaa tu miili parunaasies 15 min ar Shveices fotoradaru

==================

Pēc zibšņa pakaļstiklā es tā mīļi sarakstījos ar Aargau kantona policijas

šefu, viss beidzās pa nullēm, bet varēja ielidot uz gandrīz 300,- CHF :-)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists ietriecas mašīnas aizmugurē (+ VIDEO) 3

Motociklists bez ekipējuma un bez (....) visai prognozējami piedzīvo avāriju, ietriecoties vieglās automašīnas aizmugurē. Lasīt vairāk

 

Nepilni 44 000 eiro - 300 Zs jaudīgo Volkswagen T-Roc R jau var pasūtīt (+ FOTO) 13

Pasūtīšanai kļuvis pieejams 300 Zs jaudīgais Volkswagen T-Roc R, Vācijā tas maksās no 43 995 eiro. Lasīt vairāk

 

Autobuss uztriecas vieglajam (+ VIDEO) 87

Vieglais auto strauji nobremzē brīdī, kad luksofora zaļais signāls sāk mirgot un saņem triecienu no autobusa, kura vadītājs nepaspēj laikā apstāties. Lasīt vairāk

 

Dodge nosvinēs Charger Daytona jubileju ar īpašo versiju (+ FOTO) 1

Dodge laidīs klajā muskuļauto Charger Daytona jubilejas versiju, kas veltīta modeļa 50.gadu jubilejai. Pavisam tiks izgatavots 501 eksemplārs – tāpat kā oriģinālajam 1969.gada modelim. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti