Kad auto pārvēršas par cepeškrāsni... 11

 
20.jūnijs 2011 0:00

Ja ārā gaisa temperatūra ir 33°C, tad automašīnā, kas novietota stāvēšanai, tā pēc 20 minūtēm jau sasniedz 50°C, bet pēc 40 minūtēm – gandrīz 60°C.

Pat tad, ja ārā temperatūra ir tikai 21°C, tiešos saules staros atstāta automašīna var uzkarst tik ļoti, ka rada draudus veselībai un dzīvībai*. Tieši tāpēc bērnu vai mājdzīvnieku atstāšana automašīnā bez uzraudzības var izraisīt nopietnus draudus viņu veselībai, pat nāvi. Augstai temperatūrai automašīnas salonā ir negative ietekme uz autovadītāja koncentrācijas spējām un fizisko pašsajūtu, kas, savukārt, palielina satiksmes negadījumu risku.

Saule var uzsildīt automašīnas salonu līdz dzīvībai bīstamai temperatūrai vien 30 minūšu laikā, turklāt pat samērā vēsā dienā. Tas skaidrojams ar to, ka temperatūra automašīnas salonā ir atkarīga no saules gaismas daudzuma, nevis temperatūras ārpusē. “Pat ja ārā gaisa temperatūra nav tik augsta, automašīnas salonā, pateicoties saules gaismai, tā pieaug. Loga atvēršana ne vienmēr būtiski samazina temperature, jo gaisa apmaiņa, automašīnai stāvot, notiek ļoti lēni. Turklāt atvērta loga atstāšana automašīnā, kas novietota stāvēšanai, ir bīstama,” skaidro Renault Braukšanas Skolas direktors.

Atrašanās slēgtā automašīnā, kas novietota stāvēšanai, ir ļoti bīstami, tāpēc vienmēr pārliecinieties, ka tajā nav palikuši pasažieri (ieskaitot mājdzīvniekus). Mazi bērni, it īpaši zīdaiņi, ir īpaši jūtīgi pret temperatūras svārstībām un daudz sliktāk pārcieš karstumu – viens no galvenajiem iemesliem tam ir, ka, ņemot vērā izmēru proporcijas, zīdaiņi karstumā zaudē visvairāk ūdens. Tāpēc zīdaiņu atstāšana automašīnā, kas novietota saulē, pat uz īsu mirkli ir nepieļaujama un var kļūt par traģēdijas cēloni.

Augsta temperatūra automašīnas salonā ir bīstama arī dzīvniekiem. Ja dodaties ceļojumā ar savu mājdzīvnieku karstā vasaras dienā, plānojiet maršrutu tā, lai nebūtu dzīvnieks jāatstāj viens pats automašīnā. “Mēs rekomendējam šādos gadījumos atpūtai izvēlēties vietas, kur atļauta ieeja dzīvniekiem, lai tie nebūtu jāatstāj automašīnā. Ja tomēr zināt, ka nāksies mājdzīvnieku atstāt automašīnā, tad labāk to neņemiet līdzi,” iesaka Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ja iespējams, novietojiet automašīnu stāvēšanai ēnā. Pēc iekāpšanas sakarsušā automašīnā, pirmkārt, jāatver visi logi un durvis un jāuzgaida dažas minutes, kamēr temperatūra salonā samazinās.

Karstā laikā arī gājējiem vajadzētu pievērst papildu uzmanību automašīnā atstātiem bērniem vai mājdzīvniekiem. “Ja pamanāt, ka automašīnā atstāts bērns bez uzraudzības, brīdiniet policiju vai sabiedriskās kārtības sargus. Nekādos apstākļos šādu situāciju ignorēt nedrīkst,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

“Vasaras laikā salonā saglabājas samērā augsta temperatūra arī braucot. Autovadītājiem vajadzētu atcerēties pirms braukšanas uzsākšanas atdzesēt automašīnas salonu, jo karstums ietekmē ne tikai komfortu, bet arī drošību. Autovadītājs, kura auto salonā būs augsta temperatūra, nogurs daudz ātrāk, turklāt ievērojami samazināsies arī koncentrēšanās spējas,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori. Ja automašīna aprīkota ar gaisa kondicionieri, ieteicams to izmantot braukšanas laikā, noregulējot temperature tā, lai tā ir par dažiem grādiem zemāka kā ārā. Jāņem vērā, ka temperatūras atšķirības nedrīkst būt pārāk lielas, citādi iespējams saaukstēties. Automašīnās bez gaisa kondicioniera ieteicams izmantot ventilāciju vai atvērt logus.

Renault Braukšanas Skola

Renault Braukšanas Skola ir pirmā Renault zīmola pareizs braukšanas tehnikas apmācības skola pasaulē. Tā atrodas Varšavas-Bemovo lidostas teritorijā. Skola piedāvā apmācību kursuuus gan individuāli, gan uzņēmumiem, īpašas programmas piegādes automobile vadītājiem, apmācības braukšanai pilsētā, “eko-braukšanas” kursus, kā arī dažādas lekcijas par psiholoģiju un satiksmes drošību un pirmās palīdzības kursus. Skolas apmācības laukuma kopējā platība ir 50 000 m², ieskaitot slīdēšanas trasi 120 m un sānslīdes apli 60 m diametrā, kā arī dažādas citas instalācijas, piemēram, imitējot bezceļu braukšanu.
Renault Braukšanas Skola ir Ceļu drošības partnerības un Polijas automobiļu asociācijas biedrs. Papildu informāciju skatīt: www.szkolajazdyrenault.pl


* Avots: Stenfordas Universitāte
 

 
Visi komentāri
 
283131. viesis 15.jūnijs 2011 1:29
0 0 Atbildēt

Jaunvārdi latviešu valodā: temperature un negative. Kas to tulko google translate?

283132. viesis 15.jūnijs 2011 8:57
0 0 Atbildēt

Tas viss attiecas tik uz renault markas auto! Jaunā VW vai Ford (pašam tādi ir), pie pareizi izvēlēta auto aprīkojuma augsta āra temperatūra problēmas nerada!

283133. viesis 15.jūnijs 2011 9:52
0 0 Atbildēt

vai tad tiešām nav pašcieņas, lai ko tādu pārpublicētu???

283137. viesis 15.jūnijs 2011 11:12
0 0 Atbildēt

Liela nozīme ir arī auto krāsai. Gaišie,sudrabainie toņi karstumu atstaro, auto salons sakarst mazāk. Spilgtie un tumšie toņi savukārt karstumu uzņem vairāk, kādēl salons sakarst vairāk. Savulaik man bija tumši zils bembis(e-34) bez kondiķa - vasarās ar karstumu salonā vienmēr bija problemas. Izvēdināt to auto arī nebija viegli, visu laiku bija jāveic piespiedu caurvējš, kas nebūt uzlaboja veselību. Šodien jau vasarā braukt ar auto bez kondiķa šķistu neiespējami. Ja kondiķi neizmanto max. režimos, ar veselību problemu nav.

283138. viesis 15.jūnijs 2011 11:49
0 0 Atbildēt

Kondiķi jāmāk izmantot, neļauj tur vairoties baktērijām un problēmu nebūs. Ja auto ir ar A/C tad tas tomēr ir jālieto(pat ziemā jāieslēdz kopā ar pečku lai logus ātrāk atkausētu), lai nevairojas pelējums. Kādu kilometru pirms galapunkta kondišku izslēdz un izvēdina. Nav tādas slimības "apaukstēšanās", tā kā ne jau dēļ caurvēja kāds saslimst, bet gan dēļ pazeminātas imunitātes.

283139. viesis 15.jūnijs 2011 13:16
0 0 Atbildēt

Lai mazāk sakarst jāliek stāvēt ar aizmuguri pret sauli, tāds mans novērojums.

283140. viesis 15.jūnijs 2011 13:16
0 0 Atbildēt

Es pēc kondiškas iesnas esmu ķēris tikai 1 reizi - pirms 11 gadiem amerikā, kad pirmo reizi izbaudīju, ko nozīmē auto ar kondicionieri. Savu pirmo un vienīgo auto ar kondicionieri (pareizāk - klimu) nopirku pirms 4 gadiem un tā kā A/C atslēgšana tur ir diezgan neparocīga, tad es to nemaz nedaru. Un ar iesnām neesmu slimojis kādus gadus piecus, ne ziemā, ne vasarā.

283142. viesis 15.jūnijs 2011 21:52
0 0 Atbildēt

Nu re. Ar iesnām slimo tad, kad ir novājināta imunitāte un parasti tas ir rudeņos/ziemā un tikai daļēji tas ir saistīts ar aukstumu, tieši otrādi vīrusiem vieglāk vairoties siltumā. Iemesls kāpēc iesnas ir ziemā, ir tāds, ka tad cilvēki ilgstoši uzturas siltās,sausās, nevēdinātās telpās un pietiek, ka kādu dienu imūnsistēma nav uzdevumu augstumos(neizgulējies, stress, slikts uzturs) un gotovs. Citi ar iesnām slimo arī cauru gadu, nevajag nekādu A/C. Klimatkontrole vēl jo vairāk novērš to, ka sapūšs kaklu aukstu un novājina limfmezglus, jo nav tādu krasu lēcienu.

283210. viesis 24.jūnijs 2011 22:41
0 0 Atbildēt

283138. viesi tu ziemā nemaz kondišu ieslēgt nevari - podziņu tu nospied, bet kompresors griezties nesāk :)

283214. viesis 26.jūnijs 2011 13:33
0 0 Atbildēt

Nestāsti viss, ziemā kondiška strādā gan, kā nospied podziņu tā uzreiz var manīt, ka motoram grūtāk. Tātad strādā kompresors. Gluži -20 grādos, protams efekta nekāda, bet ap 0 līdz -10 grādiem noder.

283224. viesis 28.jūnijs 2011 3:58
0 0 Atbildēt

Nu varbūt hreņiem tā ir [raksta teksta autors tur kaut kādas hreņu skolas kas tur tāds :D ], fofāgena grupas veidojumiem jau no tiem laikiem, kad astoņdesmito vidū parādījās kondiša opcija, pat visprastākajiem kondišiem ir vadības blociņš, kura funkcija ir nepieļaut kompresora ieslēgšanu zemās temperatūrās. Neatceros vienīgi cik zemās, bet negatīvās nu tiešām nē. Izņēmums - ja kāds nosprāgušo temp devēju vietā ielodējis parastas pretestības ar lielumu, kas atbilst kādiem plus piecpadsmit...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti