Pirmoreiz prezentēti šā gada Ņujorkas motoršovā, Jaguar 2012. gada modeļi iemieso nozīmīgas izmaiņas un uzlabojumus, jaunā līmenī paceļot veiktspēju, izsmalcinātību un ekonomiskumu.
Tikmēr svaigi dizaina risinājumi vēl vairāk stiprina moderno Jaguar vizuālo pievilcību.
«Atjaunotā Jaguar saime ir mūsu līdz šim vispilnīgākais piedāvājums. Ikkatrs modelis iemieso markas ideālus – inovāciju, spilgtu dizainu, vieglu un iespaidīgu veiktspēju. Mūsu dizaineri un inženieri nepārtraukti tiecas Jaguar noturēt priekšā konkurentiem, radot automobiļus, kas patiesi izceļas starp tradicionālo luksusa klases piedāvājumu, vienlaikus nodrošinot to pieejamību aizvien plašākam klientu lokam.» Adrians Halmarks, Jaguar Cars zīmola starptautiskais vadītājs.
Jaguar XF
Īsais pārskats:
• ievērojamas dizaina izmaiņas eksterjerā XF tuvina markas flagmanim XJ;
• jaudīgākajam no XF – XFR – izveidots unikālas eksterjera un interjera detaļas;
• lukturos ar lokizlādes (ksenona) spuldzēm dienas gaitas gaismas funkciju nodrošina diodes, kas izkārtotas viegli atpazīstamā J-Blade dizainā;
• trīs diskrētas bamperu versijas palīdz diferencēt modeļus;
• bremžu, pagriezienu un gabarītu gaismas aizmugures lukturos nodrošina diodes;
• atsvaidzināto eksterjeru papildina jaunu riteņu disku un krāsu izvēle;
• jaunais AJ–i4D dīzeļmotors Jaguar XF padara par markas visu laiku ekonomiskāko modeli – ar vienu uzpildi auto var pieveikt vairāk nekā 800 km;
• i4D dīzeļmotors ar 190 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu darbojas kopā ar inteliģento Stop/Start tehnoloģiju, ļaujot panākt 5,4 litru patēriņu uz 100 km un 149 g/km CO2 emisiju;
• jauna ZF markas 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ar optimizētām reakcijām, pārslēgšanas kvalitāti un paaugstinātu efektivitāti;
• uzlabots interjers ar jauniem sēdekļiem, instrumentu paneli un augstākās kvalitātes 1200 W Bowers & Wilkins audiosistēmu kā papildu aprīkojumu.
Avangarda dizains un modernākās no tehnoloģijām
XF – prestižs sedans ar sporta auto dvēseli – dinamikas un spilgtā izskata dēļ ir saņēmis augstākos novērtējumus un iekarojis fanus visā pasaulē. XF dizains turpina attīstīties un, pateicoties gaismas tehnikas tehnoloģiju progresam, ir pārņēmis izteiksmes valodu, ko markas saimē pirmoreiz ieviesa Jaguar modeļu flagmanis XJ.
Šaurāki lukturi automobiļa skatienā vieš noteiktību, bet to funkcionalitāte ļauj gaismas staru raidīt stūrēšanas virzienā. Diožu joslām priekšējos lukturos ir piešķirts īpašs J–Blade dizains, tās padarot par Jaguar atšķirības zīmi. Diožu tehnika ir izmantota arī jauna dizaina aizmugures lukturos, kas tagad iestiepjas uz bagāžas nodalījuma vāka un rada unikālu zīmējumu tumšajā laikā.
Pārveidoti priekšējie spārni, jaunas formas motora pārsegs un jauna radiatora reste XF virsbūvei piešķir dramatiskāku kontūru un izceļ automobiļa dinamisko potenciālu. Trīs jaunas krāsas un papildināts riteņu disku klāsts izmērā no 17 līdz 20 collām piešķir noslēdzošus jaunā dizaina akcentus.
XF salona centrālais jauninājums ir priekšējie un aizmugures sēdekļi ar izteiktāku sānu atbalstu. Jaunas koka, ādas un paneļu krāsas un to salikumi ļauj arvien vairāk personalizēt salonu. Lai braukšanu padarītu vēl vienkāršāku un reizē drošāku, atsevišķu funkciju vadībai uz paneļa izvietotas speciālas pogas. Vadītājam domātā informācija vieglākai nolasīšanai un ar augstāku izšķirtspēju tiek atainota uz krāsu displeja. XF pieejamo trīs audiosistēmu vidū īpaši izceļas britu ekspertu Bowers & Wilkins 1200 W iekārta ar 17 skaļruņiem.
Jauns četrcilindru dīzelis un 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba
Nozīmīgākais starp tehniskajiem jauninājumiem ir 2,2 litru turbodīzelis AJ–i4D. Pateicoties īpaši zemai berzei cilindros un turbīnai ar šķidrumdzesi, kā arī aktīviem motora balstiem, inženierim ir izdevies panākt īpaši zemu vibrāciju un trokšņu līmeni. Vēl vairāk – šis ir visu laiku ekonomiskākais Jaguar motors, kas darbības īpašību ziņā pilnībā spēj aizstāt iepriekš izmantoto 2,7 litru V6 agregātu.
Modernā dīzeļdzinēja jauda ir 190 ZS, ko papildina iespaidīgs 450 Nm griezes moments. 100 km/h sasniegšana prasa vien 8,5 sekundes, savukārt auto maksimālais ātrums ir 225 km/h. Neskatoties uz dinamiku, motors demonstrē priekšzīmīgu ekonomiskumu un nelielu izmešu daudzumu. Tā vidējais degvielas patēriņš saskaņā ar ES ciklu ir tikai 5,4 l uz 100 km, savukārt CO2 izmeši nepārsniedz 149 g/km robežu. Tas nodrošina atbilstību Euro 5 atgāzu normatīviem.
Jaunā motora perfekts kompanjons ir ZF ražojuma automātiskā ātrumkārba ar 8 pārnesumiem. Specifiski adaptēta debijai Jaguar automobilī, transmisija vienlaikus nodrošina gan dinamikas, gan ekonomiskuma ieguvumus. Pārnesumu maiņa notiek 200 milisekundēs jeb četrreiz ātrāk nekā cilvēka sirdspuksti. Vienlaikus ir pilnveidota pārnesumkārbas vadība, ļaujot vadītājam ar taustiņiem pie stūres uz leju pārslēgt uzreiz vairākus pārnesumus. Vieglu materiālu izmantošana ir nodrošinājusi, ka jaunā pārnesumkārba nesver vairāk par iepriekšējo.
Reizē ar jauno dīzeļmotoru XF debitē arī inteliģentā Stop/Start sistēma, kas motoru izslēdz tikai 300 milisekundēs pēc auto apstādināšanas, ļaujot uzlabot degvielas ekonomijas un CO2 rādītājus par 5 līdz 7 procentiem. Speciāli tehniski risinājumi nodrošina sistēmas uzticamu darbību bez jebkādas vadītāja iejaukšanās.
Jaguar XJ
Īsais pārskats:
• viegla alumīnija konstrukcija nodrošina nepārspējamu gaitu, vadāmību un ekonomiju;
• spilgti, brīnišķīgi stila akcenti atjauno Jaguar dizaina valodas enerģiskumu;
• XJ pieejams standarta versijā un ar pagarinātu riteņu bāzi, kura nodrošina vēl vairāk luksusa un komforta otrās sēdekļu rindas pasažieriem;
• jauna aprīkojuma ietvaros pieejami aizmugures sēdekļi ar elektriski regulējamu atzveltnes leņķi, izliekumu un masāžas funkciju;
• automobilī integrēto tehnoloģiju vadība īstenota, izmantojot duālā skatījuma skārienjutīgo ekrānu;
• jauns papildu aprīkojums Executive, kas automobili ar pagarināto riteņu bāzi ļauj izmantot kā pilnvērtīgu biznesa centru;
• papildu aprīkojums Illumination ar apgaismojuma efektiem, kas agrāk bija pieejami tikai XJ dārgākajā versijā Supersport;
• pēc klientu pieprasījuma paplašināta virsbūves krāsu izvēle.
Oriģinālais XJ bija pēdējais auto, ko radīja Jaguar dibinātājs sers Viljams Laionss, un jaunākā paaudze, kas nes leģendāro indeksu, neapšaubāmi ir tikpat inovatīva, brīnišķīga un iekārojama kā tās slavenais priekštecis.
Revolucionārs, nevis evolucionārs – XJ ir īsts 21. gadsimta produkts un tīrākais, skaidrākais indikators tām idejām, ar kurām markas nākotni saista kompānijas galvenais dizainers Aians Kallums. Izcilo dizainu balsta īpaši konstruktīvie principi, kuru radīšanā Jaguar ir bijis pionieris. Alumīnija struktūra, kas par 50% izgatavota no otrreizējā pārstrādē iegūta materiāla, ne tikai piedāvā labāku degvielas ekonomiju un samazinātus izmešus, bet arī minimizē ietekmi uz vidi visā auto dzīves ciklā.
Svara ietaupījums, izmantojot alumīniju, salīdzinājumā ar konkurentiem ir vidēji 150 kg, un tas pozitīvi ietekmē arī gaitas īpašības un vadāmību. Visiem XJ motoriem ir paredzēta sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba.
Uzlabojumi 2012. gadam
Smalki pilnveidojumi XJ kabīnē ļauj izvērst neierobežotu kabīnes individualizāciju un paplašināt izmantošanas daudzveidību. Jauns aizmugures sēdekļu aprīkojums piedāvā krēslus ar elektriski regulējamu atzveltnes leņķi, izliekuma regulēšanu un masāžas funkciju. Paaugstinātu komfortu nodrošina arī jauni galvas balsti ar izvērstu sānu atbalstu, kāju balsti, kā arī iespēja priekšējo pasažiera sēdekli aizbīdīt tālu uz priekšu, tā vēl vairāk palielinot vietu kājām.
Versijai Portofolio ar pagarināto riteņu bāzi ir radīts aprīkojums Executive, kas XJ pārvērš par ātrgaitas biroju ar darba virsmām portatīvajiem datoriem un elektrisku saulsargu diskrētākam braucienam. Aprīkojums ietver arī īpašus paklājus, koka un ādas apdares kombinācijas.
Jaguar vienmēr ir uzmanīgi ieklausījies klientos, un XJ gadījumā atsvaidzinātajā interjerā tas nozīmē jaunas krāsu kombinācijas. Visos XJ variantos tagad ir pieejams Illumination aprīkojums, kas agrāk bija standarts tikai Supersport modelī. Tas ietver izgaismotas sliekšņu uzlikas un gaisa deflektorus priekšā un aizmugurē.
«XJ ir jābūt pēdējam vārdam komfortā, dizainā un tehniskā izsmalcinātībā. Īpašajām interjera izmaiņām, ko esam veikuši 2012. gada modelim, atrašanos šajā automobilī vadītāja vai pasažiera lomā ir jāpadara vēl īpašāku.» Aians Kallums, galvenais Jaguar Cars dizainers.
Amerikā samērā populara lieta ir ekskluzivus auto turēt garažā un priecāties uz tiem skatoties. Kad biju ASV, tur viens pabiezs latviešu izcelsmes advokats arī lauku fazendā bija saglabājis kādus 30 pavecus retus bembjus, meršus, fordiņus un vietējos GM auto. Visi restaurēti, smuki - kā no bodes. Bet, izbraukšana ar tiem notiek labi ja pāris reizes gadā - LIELOS ģimenes svētkos. Šos auto, kā izskatās, arī gaida līidzīgs liktenis - vairāk pokazuhai, nevis ikdienas braukšanai.