Tikai 4 minūtes, lai palīdzētu izdzīvot! 5

 
28.jūnijs 2011 10:54

Statistika liecina, ka 55% gadījumu nāve satiksmes negadījumos iestājas pirmajās minūtēs. 85% gadījumu būtu iespējams kaut ko mainīt, ja vien tiktu sniegta pirmā palīdzība.*

Satiksmes negadījuma liecinieka rīcībā ir vien četras minutes, lai palīdzētu cilvēkam, kuram vairs nav pulsa vai nepieciešama mākslīgā elpināšana. Tāpēc zināšanas, kā sniegt pirmo palīdzību, ir ļoti svarīgas, jo var glābt dzīvību.

“Bez atbilstošas apmācības mēs nezinām, ko darīt. Lielākoties mēs baidāmies, ka darot kaut ko mēs varētu radīt vēl lielākus bojājumus. Cits satiksmes dalībnieks parasti arī ir pirmā persona, kas ierodas satiksmes negadījuma vietā, tieši tāpēc autovadītājiem ir jāapgūst pirmā palīdzība. Pirmās palīdzības apmācības, kas tiek organizētas jauno atovadītāju teorētiskās apmācības ietvaros, var izrādīties ļoti nozīmīgas, tāpēc būtu ieteicams tās ik pa laikam atsvaidzināt un papildināt,” norāda Renault Braukšanas Skolas direktors. Pirmā palīdzībā ir zināšanas par to, ko un kādā kārtībā darīt, lai otram palīdzētu.

Galvenais ir saglabāt mieru. Satiksmes negadījuma dalībniekam vai lieciniekam, pirmkārt, ir jānodrošina, ka visu automašīnu dzinēji ir izslēgti, novilktas stāvbremzes un jāizņem atslēgas no aizdedzes visām automašīnām, kas iesaistītas satiksmes negadījumā, ja autovadītāji nav spējīgi to izdarīt pašu spēkiem. Pēc tam jānovērtē situācija, kuram visvairāk nepieciešama palīdzība. Jāņem vērā, ka palīdzība vispirms būtu jāsniedz tiem, kas ievainoti visnopietnāk. “Upurim, kas atrodas klīniskās nāves stāvoklī, ir tikai četras minūtes laika, kamēr iestājas dzīvībai bīstami simptomi, tieši tāpēc ātrai reakcijai ir vitāla nozīme,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Palīdzot citiem, noteikti neaizmirstiet arī par savu drošību. Parūpējieties, lai arī citi satiksmes dalībnieki ir informēti par negadījumu. Noteikti ieslēdziet automašīnas avārijas brīdinājuma signālus un uzstādiet atstarojošo trijstūri. Ja nepieciešams izveidot apbraukšanu satiksmes negadījuma vietai, esiet īpaši piesardzīgs un vēlams, lai, organizējot satiksmi, jums mugurā būtu atstarojošā veste.

Noteikti jāpārbauda, vai no automašīnām, kas iekļuvušas satiksmes negadījumā, ārā netek degviela vai kādi citi šķidrumi. Ja pastāv reāli uzliesmojuma draudi, pārūpējieties, lai visi cilvēki atrastos drošā distancē no bīstamās zonas. Tikai un vienīgi šādos apstākļos vai arī tad, ja upurim nav iespējams sataustīt pulsu vai nav elpošanas pazīmes, atļauts upuri atbrīvot no automašīnas, pretējā gadījumā – atstājiet to automašīnā, līdz ierodas papildu palīdzība.

Lūdzot palīdzību, sniedziet tik daudz informācijas, cik iespējams. “Ļoti svarīgi ir aprakstīt ievainojumu, cik sīki vien iespējams. Tāpat detalizēti jāapraksta negadījuma tips un jāinformē glābšanas dienesti, vai upuri elpo/ asiņo. Šāda informācija ļaus glābšanas dienestiem sniegt pēc iespējas efektīvāku palīdzību. Noteikti jāziņo arī par ugunsgrēka draudiem un jebkādu šķidrumu noplūdi. Un noteikti nosauciet telefona numuru, no kura zvaniet.Sagaidiet, kamēr operators sniedz jums atbildi – nekad nebeidziet zvanu, pirms operators nav apstiprinājis informācijas saņemšanu,” brīdina Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Lietas, ko ir vērts atcerēties

o Saglabājiet mieru;
o Izslēdziet visu satiksmes negadījumā iesaistīto automašīnu dzinējus;
o Novērtējiet negadījuma nozīmību un sniedziet palīdzību, kam tā nepieciešama vispirms;
o Palūdziet palīdzību citiem, palūdziet kādam sazināties ar glābšanas dienestiem;
o Esiet drošībā – atzīmējiet negadījuma vietu un parūpējieties, lai jūs pats nebūtu apdraudēts.
o Paziņojot par satiksmes negadījumu glābšanas dienestiem, sniedziet detalizētu informāciju par negadījuma tipu, upuru skaitu, ievainojumiem un potenciālajiem draudiem. Nosauciet operatoram savu mobile tālruņa numuru.

Renault Braukšanas Skola
Renault Braukšanas Skola ir pirmā Renault zīmola pareizs braukšanas tehnikas apmācības skola pasaulē. Tā atrodas Varšavas-Bemovo lidostas teritorijā. Skola piedāvā apmācību kursuuus gan individuāli, gan uzņēmumiem, īpašas programmas piegādes automobile vadītājiem, apmācības braukšanai pilsētā, “eko-braukšanas” kursus, kā arī dažādas lekcijas par psiholoģiju un satiksmes drošību un pirmās palīdzības kursus. Skolas apmācības laukuma kopējā platība ir 50 000 m², ieskaitot slīdēšanas trasi 120 m un sānslīdes apli 60 m diametrā, kā arī dažādas citas instalācijas, piemēram, imitējot bezceļu braukšanu.
Renault Braukšanas Skola ir Ceļu drošības partnerības un Polijas automobiļu asociācijas biedrs. Papildu informāciju skatīt: www.szkolajazdyrenault.pl

* Avots: www.bbc.co.uk /Lielbritānijas Sarkanais krusts
 

 
Visi komentāri
 
283229. viesis 28.jūnijs 2011 13:51
1 0 Atbildēt

Man bija iespēja sniegt palīdzību pirmajās minūtēs, tikai nebija lāpstas, ar ko savākt...

283239. viesis 29.jūnijs 2011 12:47
1 0 Atbildēt

Reti kurš autovadītājs, redzot nupat notikušu smagu CSN, zināšanu trūkuma dēļ - spēj sniegt adekvatu pirmo medicinisko palīdzību . Ar cietušā izvilšanu no auto bieži ir par maz. Bieži, tas arī nav nemaz iespējams. Svarīgākais ir izvērtēt cietušo elpošanu - ja tā ir saglabājusies, tad visu pārējo var atstāt mediķu ziņā. BET, ja elpošanas pazīmju nav, vai tās ir vājas - jārīkojas nekavējoties. Elpošana var apstāties arī no šoka. Reti kuram līdzi būs rokas elpināmais aparāts, tāpēc cietušam jāpalīdz izmantojot tradicionalo mākslīgās elpošanas sistēmu: no mutes mutē. Tas var izšķirt cietušā dzīvības jautājumu. Ātrie parasti CSN ierodas ne ātrāk kā 15 minūšu laikā, kas bieži ir jau par vēlu. Cilvēks var aiziet bojā, pat neieguvis smagas traumas. Viennozīmīgi uzskatu, ka VISIEM autovadītājiem būtu jābūt labāk apmācītiem sniegt pirmo med.palīdzību uz ceļa. Profesionaliem mediķiem būtu korekti savos auto glabāt attiecīgus pirmās palīdzības reanimacijas koferīšus - Vācijā tāda prakse ir. Reali uz ceļiem pēc CSN tiktu izglābtas vēl vairāk cilvēku dzīvības. Pats esmu no dakteru familijas, arī manā auto ir rokas elpināmais aparatiņš, nepieciešamības gadījumā būtu gatavs sniegt pirmo palīdzību. Pēc nesenās aviokatastrofas Krievijā, dažu cilvēku dzīvības izdevās izglābt tikai pateicoties vairāku garāmbraucošu autovadītāju aktivitātēm, kuri riskējot ar savu dzīvību, no avarējušas lidmašīnas izvilka cilvēkus.

283259. viesis 30.jūnijs 2011 22:15
0 0 Atbildēt

Elpināt bez sirds masāžas ir neefektīvi. Tāpat uztraukumā pulsu nesataustīt. Tā kā ja šķiet, ka neelpo tad taisa visu komplektu.

283269. viesis 1.jūlijs 2011 16:07
0 0 Atbildēt

Šī ir viena no tām lietām par kurām vidējais autobraucējs nedomā, kamēr tā nepienāk! Kāda sociālālā kampaņa varētu līdzēt!

283275. viesis 2.jūlijs 2011 11:07
0 0 Atbildēt

Nezinu, gan... neesmu ar medicīnisko izglītību un šaubos vai ķeršos cilvēkam klāt ar savu "palīdzību", iespēja "palīdzot" viņu aizsūtīt pie Tēviem ir pārāk liela...

viena lieta pārsiet, izvilkt no degošas mašīnas, otra - cilvēkam ar smagu muguras traumu vai plaušās sadzītām ribām mēģināt veikt sirds masāžu... Klasē, tā saucamo "Mašku" mīcīt ir viens, sakropļotu, iespējams mirstošu cilvēku, kuru tieši tu, ar savu dikti labo vēlmi "palīdzēt" un dikti slikto vai aplamo rīcību vienkārši vari piebeigt...

Kaut gan bārdainajam, traktoristam, jebkuram no 100 viedajiem un vēl veselai plejādei noteikti palīdzētu, tā no visas sirds...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti