25% vadītāju pirms brauciena veic degvielas un izmaksu aprēķinu 19

 
4.jūlijs 2011 10:56

9 no 10 autovadītājiem Latvijā pievērš uzmanību ekonomiskai braukšanai ar auto un regulāri seko līdzi sava automobiļa degvielas patēriņam un izmaksām.

Savukārt katrs ceturtais autovadītājs ne tikai nopietni apsver, bet arī veic degvielas un izmaksu aprēķinu pirms katra izbrauciena ar auto, liecina Drošas Braukšanas Skolas (DBS) un SIA Latvija Statoil veiktā autovadītāju aptauja.

Vairāk nekā trešdaļa aptaujāto autovadītāju atzīst, ka degvielas iegādei paredz konkrētu summu mēnesī un rūpīgi rēķina izmaksas, lai tās nepārsniegtu iepriekš plānoto. Gandrīz puse autovadītāju degvielas iegādei mēnesī tērē līdz 50 latiem, 37% šoferīšu ikmēneša degvielas rēķins sasniedz pat 100 latus, savukārt katrs desmitais autobraucējs mēnesī “degvielā nobrauc” vairāk nekā 100 latus.

Braucot ekonomiski, iespējams ietaupīt līdz pat 15% degvielas

Ekonomiskas braukšanas pamatprincipu ievērošana ir elementāra, norāda DBS eksperti. “Svarīgi ir gan izvērtēt notikumus uz ceļa un adekvāti reaģēt, gan savlaicīgi parūpēties par savu auto. Ekonomiskai braukšanai ir jāizvēlas pareizi pārnesumi, jākontrolē motora apgriezieni, jāseko līdzi gaisa spiedienam riepās un jāievēro citas svarīgas nianses. Braucēji ikdienā par šīm detaļām piemirst, tomēr, it īpaši tālākos braucienos ar lielu bagāžu, šie principi palīdz ekonomēt degvielu un, līdz ar to, arī brauciena kopējās izmaksas,” uzsver DBS apmācību direktors Andris Pļavenieks.

Domājot par savu personīgo finanšu ekonomiju, lielākā daļa autovadītāju (88%) jau šobrīd ir mainījuši savus braukšanas paradumus un ikdienas izbraucienos ar auto cenšas ievērot dažādus ekonomiskas braukšanas pamatprincipus. Visbiežāk šoferīši degvielu taupa, izvēloties atbilstošus pārnesumus un motora apgriezienus (67% aptaujāto), iepriekš rūpīgi izplānojot maršrutu (45% aptaujāto), kā arī veicot regulāras auto tehniskā stāvokļa pārbaudes (40% aptaujāto).

Ekonomiskas braukšanas principus ceļu satiksmē vienlīdz ievēro kā sievietes, tā vīrieši. DBS un SIA Latvija Statoil veiktās autovadītāju aptaujas rezultāti parāda, ka autovadītāji-vīrieši vairāk uzmanības pievērš tehniskām lietām, proti, pareizai pārnesumu un motora apgriezienu izvēlei (70% aptaujāto) un regulārai spiediena pārbaudei riepās (31% aptaujāto). Toties daiļā dzimuma pārstāves cenšas būt uzcītīgākas uz ielas – regulāri plāno maršrutus (46% aptaujāto) un ievēro atbilstošu distanci (35% aptaujāto). Turpretim vecāka gada gājuma autovadītāji daudz biežāk veic auto tehniskās pārbaudes (55% aptaujāto) un spiediena pārbaudes automobiļa riepās (47% aptaujāto).

Mainot braukšanas paradumus, autovadītāji var būtiski ietaupīt, samazinot degvielas patēriņu vidēji par 10-15%, apgalvo DBS eksperti. “Piemēram, nobraucot 1000 km, vieglā automašīna vidēji patērē 80 l degvielas, kas izmaksā 72 LVL. Turpretim, braucot ekonomiski, degvielas patēriņu iespējams samazināt pat par 15% un tādējādi ietaupīt, sākot no 10 LVL,” skaidro A. Pļavenieks.

Uzsāk akciju “Ar auto pa Latviju”

Šovasar brīvdienu ceļojumā pa Latviju kopā ar draugiem vai ģimenes locekļiem plāno doties katrs otrais autovadītājs, tostarp 34% šoferīšu iecerējuši vairāku dienu braucienu pa Latviju. Savukārt ceturtā daļa autobraucēju vēl nav ieplānojuši nevienu brīvdienu ceļojumu ar auto. Kā galvenos iemeslus, kas attur no došanās ceļojumā ar automobili, autovadītāji minējuši savus ierobežotos finanšu līdzekļus un pārāk augstās degvielas cenas.

Lai mudinātu iedzīvotājus apceļot Latviju un vērstu uzmanību uz ekonomiskas braukšanas kultūru, DBS sadarbībā ar SIA Latvija Statoil, Audi dīleri Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta, kā arī portālu Delfi uzsāk akciju “Ar auto pa Latviju”, aicinot ikvienu autobraucēju iesaistīties ekobraukšanas kustībā.

Kā pirmie “Ar auto pa Latviju” ekobraukšanas kustībā iesaistījušies tādi ceļošanas entuziasti kā Nacionālā teātra aktieris Artuss Kaimiņš, TV3 raidījuma Bez Tabu vadītāja Agnese Drunka un DJ un sociālo mediju eksperts Artūrs Mednis, kopā ar draugiem un ģimenes locekļiem piedaloties ekonomiskas braukšanas rallijā ar Audi automobiļiem pa Kurzemi un iepazīstot militārā mantojuma atstātās liecības, kā arī citas ievērojamas šī reģiona vietas.

Vairāk par akciju “Ar auto pa Latviju”, kā arī DBS ekspertu eko braukšanas padomus un citus vērtīgus ieteikumus meklē akcijai īpaši radītā sadaļā portālā www.delfi.lv.

DBS un SIA Latvija Statoil kopīgiem spēkiem ekobraukšanu Latvijā popularizē jau kopš 2006. gada, ne tikai ieviešot pirmo ekonomiskas braukšanas apmācību programmu “Statoil ekoceļš”, kas balstīta uz Somijā populārās metodes principiem, bet arī īstenojot virkni citu aktivitāšu.
 

 
Visi komentāri
 
283286. viesis 4.jūlijs 2011 17:32
0 0 Atbildēt

:) man patīk šīs optimistiskā statistika, par ekonomisko braukšanu. Tas jau priecē ka cilvēki var iekļauties 50 un 100 Ls robežās, sliecos domāt ka šie cilvēki dzīvo un strādā pilsētā, jo man kā lauķim degviela iet uz urrā, neskatoties uz ekonomisko braukšanu un jonizētāju bākā, grozies kā gribi 2,5 -3,5 tūkst. mēnesī salasās, jo katrai valsts iestādei savs reģionālais klientu apkalpošanas centrs atrodas savā pilsētā.... tā vietā lai aizbrauktu uz vienu pilsētu lai izdarītu visas lietas, tagad braucu uz četrām :(

Janciss

283287. viesis 4.jūlijs 2011 18:30
0 0 Atbildēt

:D

vienīgais kam tagad sekoju līdzi vai degvielas patēriņš nav pieaudzis debesīs - virs saprāta normas konkrētajam auto... un ja tā ir meklēju servisu lai novērstu problēmu...

esmu nobraucis mērot degvielas patēriņu ar "pilnās bākas" principiem... nekas vairāk kā santīmu pišana nesanāca... busam vidējais ikdienā braucot sanāk ~8l/100km maļot pa pilsētu/pierīgu...

čakarējoties 7,5 l/100km otreiz 7,9 l/100km...

jēga to darīt? šaubos...

cita lieta ka pirms katra brauciena aptuveni tiek piemest degvielas patēriņš jeb Ls par braucienu un tad varbūt izlemts nebraukt... tas gan tā ir...

tas pie ~1000 km nobrauktuma, bet aptuveni pukšas bākas...

283290. viesis 4.jūlijs 2011 23:01
0 0 Atbildēt

Es arī izjūtu krīzi, vairs nevarēju atļauties agrāko degvielas kapsētu, pašreizējais auto tērē tikai ~ 12 litriem, tomēr pa litru mazāk kā iepriekšējais.

283291. viesis 4.jūlijs 2011 23:49
0 0 Atbildēt

Vienīgais veids, kā samazināt izmaksas par degvielu ir maršrutu optimizācija. Respektīvi pastāvīgi pieņemot lēmumus braukt/nebraukt.

Manuprāt, visa šī "ekonomiskās braukšanas skola" nav nekas cits, kā netiešā degvielas tirgotāju reklāma

1) liekot cilvēkiem uzmanīgi sekot degvielas mikrosvārstībām un meklējot izdevīgākus pirkumus;

2) liekot cilvēkiem domāt, ka viņi var atļauties nesamazināt nobrauktos km, ja brauks ekonomiskā stilā;

3) liekot cilvēkiem domāt, ka degvielas cenās un to mikrosvārstībās ir kaut kādas citas cēloņsakarības (nevis vēlme nopelnīt).

283293. viesis 5.jūlijs 2011 1:30
0 0 Atbildēt

Bet protams, ka tas domāts, lai klienti nepārdotu savus auto. Kur citādi ideja benzīntankiem aicināt nepirkt savu degvielu. Šī sasodītā ekobraukšana sačakarē tik visu satiksmi. Ja tā nebūtu reklāma, tad degvielas tirgotaji aicinātu pārsēsties uz velo vai sabtrans ;)

283295. viesis 5.jūlijs 2011 9:06
0 0 Atbildēt

JA piedomā pie braukšanas stila, tad ekonomija ilgākā laika posmā sanāk laba! Ģimenē ir divi autiņi, viens pēc papīriem tērē 7.9 l/100 km - faktiski 7.2 l/100 km, otrs 6.2 l/100 km, faktiski 5.7 l/km, tas viss pie vienmērīgas nesaraustītas braukšanas ar kloķvārstas apgriezieniem līdz 2.5 t/min!

Ja parēķina , tā rupji, uz mēnesī vidēji nobrauktajiem 3000 km, sanāk 14 LVL ekonomija! Savi 10 l nefilrētā aliņa sanāk!

283296. viesis 5.jūlijs 2011 9:25
0 0 Atbildēt

283295. viesis - baigā jēga ietaupīt 14ls, lai izlaistu caur urīnpūsli :D

Dzer tā vietā ūdeni no akas/avota/whatever !!!

283305. viesis 5.jūlijs 2011 22:09
0 0 Atbildēt

tak pat vēvēfans aprēķinus veic tikai jau PĒC brauciena :D

283307. viesis 5.jūlijs 2011 22:27
0 0 Atbildēt

reno braucēji iepiš sani PIRMS brauciena, jo nopērk lētu lūzni.

283311. viesis 6.jūlijs 2011 2:24
0 0 Atbildēt

>tas viss pie vienmērīgas nesaraustītas braukšanas ar kloķvārstas apgriezieniem līdz 2.5 t/min

Kādi vēl kloķvārpstas apgriezieni. Apgriezienus skaita no sadalenes

283313. viesis 6.jūlijs 2011 9:06
0 0 Atbildēt

283311.

>tas viss pie vienmērīgas nesaraustītas braukšanas ar kloķvārstas apgriezieniem līdz 2.5 t/min

Kādi vēl kloķvārpstas apgriezieni. Apgriezienus skaita no sadalenes

===================

Tas ir kas jauns! :-)))))))))))))))))))))))

283320. viesis 6.jūlijs 2011 17:40
0 0 Atbildēt

nu nav tāda kloķvārpstas datčika, tahometrs apgriezienus ņem no sadalītāja, dāā

283327. viesis 7.jūlijs 2011 7:53
0 0 Atbildēt

283320. viesis pirms 14 stundām

nu nav tāda kloķvārpstas datčika, tahometrs apgriezienus ņem no sadalītāja, dāā

=====================

Kā kuram auto, ir auto, kuriem sadalītājs tikai izmētā dzirksteli pa

cilindriem, bet devēji ir uz spara rata / priekšējā šķīvja. Ja neesi

redzējis, neesmu vainīgs. Savukārt tahometrs signālu saņem no ECU,

kurš savukārt saņem no iepriekšminētajiem. Un vispār, kāda

starpība, no kurienes ņem signālu - rāda ta kloķvārpstas apgriezienus.

283333. viesis 7.jūlijs 2011 13:38
0 0 Atbildēt

283320. viesis - vai tik tu nebūsi pārsteigts ieraugot ka nu jau ļoti daudziem auto nav vairs sadalītāja kā sugas !!! Droši vien tad pēc tavām domām ECU zīlē "kafijas biezumos". :D

283334. viesis 7.jūlijs 2011 13:39
0 0 Atbildēt

P.S. neesmu vēl redzējis nevienu auto kuram uz kloķenes-spara rata nebūtu Holla devējs.

283339. viesis 7.jūlijs 2011 16:49
0 0 Atbildēt

WALA

paprasi Centim no leišmales - jams tev varbūt pastāstīs par aizdedzes sistēmām, kurām ir mehāniski kontakti un ekscentriņš, kas griežas un tos kontaktus virina... un nekādas elektronikas ;)

un nekāds pilsonis hols tur blakus nav gulējis....

283341. viesis 8.jūlijs 2011 3:19
0 0 Atbildēt

WALA atver jebkuram divdesmitgadīgam VAGmobīlim ar 8v motoru, kam darba tilpums ir starp 1.6l un 2.0l, haubi, un tu būsi ieraudzījis :D , jo tur sadalītāju piedzen parazītvārpsta, kuru griež zobsiksna, bet uz kloķenes vai sadalenes nav nekāda elektronikas krikuma :)

283342. viesis 8.jūlijs 2011 3:25
0 0 Atbildēt

Bet tur tā "piedomāšana pie braukšanas stila" ir domāta cilvēkiem, kam patīk apgrūtināt sevi ar kapeiku skaitīšanu un saņa sipšana ir mīļa nodarbe, ā un motoriņš arī ir vismaz vidēja izmēra, jo mazu motoriņu mocot nekāda seksonomija nesanāk :) Kad man bija A80 un es ar viņu ikdienā braukāju, princips bija vienkāršs - braukt izbaudot braukšanu - komplektā ar to automātiski nāca normāls degvielas patēriņš. Protams, braucot domājot nevis par braukšanu, bet gan par kapeiku jāšanu, noteikti patēriņš būtu bijis par litru un varbūt pat diviem mazāks, bet nakuj man sipt sev prātu ar kaut kādām kapeikām?! Ja jutu vēlmi, iespiedu pedāli grīdā un izvēdināju motoriņu. Un ja nevar atļauties zupu ieliet, tad jāliek gāzes šprici un jāturpina braukt normāli.

283343. viesis 8.jūlijs 2011 11:11
0 0 Atbildēt

MSH & Pirmais - baigie gudrīši parokoties akmens laikmetā mēs ne to vien varētu atrast. Var redzēt ka darīt nav ko. ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti