Jūrmala – bagātākais Eiropas kūrorts? 16

 
13.jūlijs 2011 10:19

Piedāvājam lasītājiem iepazīties ar LAMB prezidenta Jura Zvirbuļa viedokli par satiksmes problēmām Jūrmalā.



Kad atbildīgām valsts vai pašvaldību amatpersonām publiski jānosauc joma, kura sekmēs valsts ekonomisko augšupeju, bieži vien tiek akcentēts tūrisms. Pragmatiski vērtējot diez vai Latvija, ņemot vērā ģeogrāfisko izvietojumu un izteikto klimatisko sezonalitāti, kādreiz varētu kļūt par Eiropas tūrisma līderi, tomēr mums ir savas jau attīstītas iespējas un vēl neattīstīts potenciāls. Diemžēl ne vienam vien autovadītājam, kurš saulainā vasaras dienā mēģina aizbraukt uz Latvijas tūrisma simbolu, Jūrmalu, rodas šaubas vai par tūrisma nozīmi ir dzirdējusi kūrortpilsētas domes vadība.

Jau kuro gadu nožēlojami izskatās garu garās automašīnu rindas uz Jūrmalas šosejas labos laika apstākļos, kad „pludmale sauc”. Katru vasaru par to tiek runāts, Jūrmalas domes vadība „zīmē” dažādus plānus un ieceres, solot līdz nākamajai vasaras sezonai situāciju kardināli uzlabot, tomēr iebraukšanas iespējas tikai pasliktinās, izmaiņu infrastruktūrā nav, bet autobraucēju apjoms, kas vēlas atpūsties pie jūras tikai palielinās.

Gudrs un tālredzīgs pilsētas saimnieks šādu attīstību spētu prognozēt, jo kopējais iedzīvotāju pirktspējas samazinājums rosina dārgākus ārvalstu apmeklējumus nomainīt pret pašmāju tūrismu vai tikai pludmales apmeklējumu brīvdienās. Arī ārvalstu autotūristu skaits palielinās kopš Latvija ir pievienojusies Šengenas zonai. 

Jūrmala nav un nekad nebūs industriāla telpa, tādēļ tieši tūrisma pakalpojumi nodrošina gan darba vietas, gan ienākumus un nodokļus. Diemžēl rodas iespaids, ka Jūrmalas domei ienākumi nav vajadzīgi, tikai diez vai tā domā visi jūrmalnieki, kuriem no pašvaldības pienākas sociālie maksājumi, kurus neapmierina ceļu stāvoklis un cita pilsētas infrastruktūra?

Var jau vienkāršoti uzskatīt, ja reiz atpūtnieki par Jūrmalas domi nebalso, tad nav ko par viņiem domāt, tomēr diez vai par kaut cik nopietnu pilsētas attīstību var runāt, balstoties tikai uz jūrmalnieku patēriņu, kuru lielākā daļa strādā Rīgā.

Acīmredzami nepieciešami operatīvi pasākumi, kas iebraukšanu Jūrmalā pilnībā normalizētu. Autovadītājam, kurš saulainā vasaras dienā dodas uz Jūrmalu, būtu jābūt iespējai iebraukšanas caurlaidi iegādāties bez grūtībām un savlaicīgi. Būtu jānodrošina iespēja to iegādāties internetā, kaut vai izmantojot internetbanku, sms, arī Rīgas pilsētā būtu jāizvērš caurlaižu automātu tīkls, par kuru atrašanās vietu liecinātu karte mājas lapā jūrmala.lv un jāpagarina vai pat jāatceļ noteiktais vienas stundas iebraukšanas laiks kopš caurlaides iegādes. Arī policijai ārkārtas situācijā ir jāstrādā ārkārtas režīmā, aktīvāk palīdzot autovadītājiem.

Autovadītāji ir dzirdējuši arī par nozīmīgākām iecerēm, kā Lielupes tilta paplašināšana un pat jauna tilta celtniecība, tomēr varbūt varas iegūšanas un noturēšanas process Jūrmalas domē  ir pārāk laikietilpīgs, lai nodarbotos ar „sīkām autotūristu vajadzībām”.

Juris Zvirbulis,
LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
283377. viesis 13.jūlijs 2011 11:16
0 0 Atbildēt

mjāāā... riktīgs Zuris Jirbulis... Ibio...

Jūrmala ir tik liela, atvainojos - MAZA, cik ir.

Tās tūristu uzņemšanas kapacitāte ir tik liela, atvainojos- MAZA, cik ir!

kas? - Dzintari, Bulduri, Majori - vienīgais piejūŗas tūrisma galamērķis Latvijā? Turp visiem jānokļūst ar auto???

ja nu tomēr tā jūrmala tik ļoti patīk un patīk sajusties kā grilvistiņai pārpildīā grilā, padižoties uz Jomas ielas utt. - drīkst taču turp doties ne tikai ar pie pakaļas pieaugušu auto, bet arī ar vilcienu, velopisēdu utt.

Venēcijā vaše visi stumj mašīnas vajprātīga izmēra parkingos pie pilsētas un tālāk dodas kājām vai ar ūdens transportu. Nekādu problēmu!

Kāpēc tas Zuris necepjās par Vecāķu "nedraudzību" tūŗismam? Tur tik pat viss slikti!

Labāk būtu cepies par to, ka Latvijai it > 400 km lieliskas piekrastes un lielākajā daļā pie tās piekļūt ir neiespējami, vai jebkāda piebraukšana ar auto ir neiespējama. Vai nu jābrauc kāpu zonā - tas ir pārkāpums, vai nemaz nedrīkst parkoties piejūras šosejas malā - jo arī tas aizliegts...

283378. viesis 13.jūlijs 2011 11:31
0 0 Atbildēt

šī situācija ne ar ko neatšķiras no maksas bāņa, grib lai plūsma nenobremzētos sāk izmantot RFID tehnoloģijas un neviena nebūs jāstājas un jāmet "kapeikas". No otras puses - tā satiksmes būve ar kases aparātiem ir stulba šajā vietā - Ventspils virziena kārotājiem jāmīcas vienā plūsmā ar Jūrmalas gribētājiem.

Principā ja privātais kuram pieder tur tās atrakcija uztaišītu normālu daudz stāvu autostāvvietu un paņemtu ar pa 1 Ls/dienā, tad daudzi noliktu auto tur un dotos pāri ar kājām vai velo, jo ne visiem ir veloceliņš "pie dibena", un apkārtnes lielceļi nav tie draudzīgākie lisapēdistiem !!!

283380. viesis 13.jūlijs 2011 12:55
0 0 Atbildēt

wala - līz jūŗmalai no rīgas dodas ļoti pat tālu no dajebkādiem autoceļiem izbūvēts veloceliņš... ;)

P.S. Kam nav pie dibena velopisēc, to var par salīzinoši nelielu naudu paņemt no FlikBaltic kompānijas... Pieļauju, ka sanāks ja ne lētāk, tad veselīgāk noteikti...

Cena, bija no 70 santīmiem stundā. Līdz Jūŗmalai var aizmīties pa pusotru stunu ka čaukst!

283381. viesis 13.jūlijs 2011 12:56
0 0 Atbildēt

pieriebusies šitā onkulīša vāvuļošana.

283382. viesis 13.jūlijs 2011 13:14
0 0 Atbildēt

Palaidniex - tev jau skats kā iesīkstējušam rīdziniekam, ir tak cilvēki kas dzīvo Jaunmārupē, citviet pie Rīgas apvedceļa - vietās no kurām Jūrmala ar velo ir viegli aizsniedzama - gribi teikt ka visiem tagad jāminas uz Rīgu, Imantu/Babīti un tad pa veloceļu - kaut kā pastulbi.

283383. viesis 13.jūlijs 2011 13:32
0 0 Atbildēt

es uzskatu, ka situāciju atrsinātu maksas stāvvietu ierīkošana. daudzstāvu vai ielas malā, tas nav svarīgi.

283384. viesis 13.jūlijs 2011 13:58
0 0 Atbildēt

wala - bet agrāk, kad katram nebija auto zem pakaļas - tak arī kaut kā uz to jūrmalu nokļuva...

Njā - vai tiešām pārbāztie Bulduri, Dzintari Majori ir tā ar medu apziepēti, lai turp tā rautos, būu gatavi stāvēt stūķī, cīnīties atrast kur auto noparkot, tad bilnīģā burzmā spaidītos? Ir Buļļu sala, Mangaļi, Kauguri, Saulkrasti, Lilaste, Tūja, Ragciems, Roja utt... Peldvietas ir ne tikai jūras krastā... ;)

Nomik - dēļ iebraukšanas maksas Jūŗmalā ir bezmaksas parkings. Izdarīsi otrādāk - bezmaksas iebrauktuve un maksas parkingi - atkal visi kauks, kliegs un tiem nebūs labi...

283386. viesis 13.jūlijs 2011 15:11
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Tāpēc jau arī atbalstu maksas parkinga ieviešanu Jūrmalā.

Ne visi, kas iebrauc Jūrmalā, vēlas izmantot stāvvietas, toties šobrīd visi, kas iebrauc Jūrmalā un kam nav caurlaides, iegādājas biļeti (nu labi, ne visi, bet vairākums). Rindas un astrēgumi rodas dēļ biļešu iegādes.

Ja es gribu Jūrmalai tikai izbraukt cauri vai aizbraukt ciemos pie draugiem, tad šobrīd pērku biļeti par veinu latu, bet par parkingu nemaksāju, bet otrā variantā būtu, ka nemaksātu ne par vienu, ne par otru. Savukārt, ja es gribu braukt uz Jūrmalu atpūsties, tad šobrīd pērku biļeti un par parkingu nemaskāju, bet otrajā variantā - maksātu tikai par parkingu, kas visticamāk, būs dārgāk nekā tikai pirkt biļeti. Pat pie Arēna Rīga par parkingu ir 4 lati jāmaksā, arī Rīgā nu jau nomalēs arī ir par parkingu ielas malā jāmaksā. Kāpēc gan stāvvieta pie pašas jūras nevarētu būt maksas?

283387. viesis 13.jūlijs 2011 15:31
0 0 Atbildēt

Palaidniex - auto daudziem dod iespējas kādas kādreiz visiem nebija, un ja reiz "vārās" uz autovadītājiem un tāda veida tūristiem tad pēdējais laiks kā reiz domāt par to ērtībām. JO stipri apšaubu ka Jūrmalas dome būs šausmīgi priecīga ja visi auto atpūtnieki pēkšņi pārkāps uz vilcienu/velo !!!! Kaut gan es jau saprotu - vajag citus aicināt tā darīt, lai pats turp var lepnā vientulībā braukt ar auto :P

283388. viesis 13.jūlijs 2011 17:13
0 0 Atbildēt

braukt uz Rīgas jūrmalu atpūsties? Tieši uz Rīgas jūrmalu un tajā šaurajā miestā censties iespiest 30-40 tūkstošus auto un saukt to par skaistumu, daili, un "way-to-go"... Nezinu kas man būtu jādzer un reizē jāpīpē, lai es to PATIEŠĀM vēlētos... un alko reibumā + zem dūma vadīt auto tāpat nedrīkst...

Da visi nekad nepārkāps. P.S. Vienīgais ko pilsēta zaudēs būs pa latam no katra iebraukt gribētāja.

Bet var jau savādāk - parkings 1 - 2,5 lati stundā un aaaiziet!

P.P.S.

Es nesaskatu iespēju patreizējā Jūŗmalas teritorijā neko nojaucot, kardināli nepārbūvējot vai neizcērtot krietnas meža platības (tātad krietni mainot pilsētas izskatu un dabu) jūtami palielināt pilsētā iedzenamo auto skaitu... Vai tiešām arī lielveikalā ir jāvar iebraukt ar auto līdz piena un maizes stendam???

283389. viesis 13.jūlijs 2011 18:18
0 0 Atbildēt

Viss ir OK, kā patreiz ir. Jūrmalā ierodos ap 9-10 un laižos prom ap pusdienām. Ceļam aziet ~7-8 Ls zupai, un tas +1Ls ir tieši tik labs, lai nepiemaksātu par Parking.

Šogad tik tas 1h limits mazliet jauc galvu, lai gan, ja palieku vairāk kā 24h, tad nav jāsatraucas par legālu izbraukšanu :)

283393. viesis 14.jūlijs 2011 9:09
0 0 Atbildēt

tikai teoretizēju...

Caurlaide ir derīga iebraukšanai Jūrmalā 1 h laikā no tās iegādes brīža. Ja es iebraucu Jūrmalā bez caurlaides un mani uzreiz aiz Lielupes tilta aptur CP vai pašvaldības policija, tad man faktiski nav pat nekas jāuzrāda - caurlaide ir derīga tikai iebraukšanai. Tātad pēc iebraukšanas Jūrmalas teritorijā tā vairs nav derīga un man nav pienākuma uzglabāt nederīgu dokumentu. Līdz ar to sodu arī īsti nav pamata uzlikt.

283394. viesis 14.jūlijs 2011 9:30
0 0 Atbildēt

it kā ne gluži...

tā ļauj 24 stundas uzturēties Jūŗmalā, bet iebraukšanas "manevru" drīkst veikt vienas stundas laikā kopš tās iegādes brīža. Agrāk bieži darīja tā - iebrauc piektdienas vakarā pa vienām darīšanām, sestdienas rīā ar to pašu caurlaidi iebrauc, lai paspaidītos pludmalē vai pazīmētos uz Jomas ielas... :D

283398. viesis 14.jūlijs 2011 21:22
0 0 Atbildēt

Palaidniex, Tu labi zini ka "tā ļauj 24 stundas uzturēties Jūŗmalā" ?

Nevis tikmēr, kamēr izbrauc, kaut gadu???

283403. viesis 15.jūlijs 2011 10:13
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Bilam ir taisnība. Tā ie derīgai iebraukšanai 1 h laikā. Uzturēšanās laiks nav terminēts. Kaut vai gadu ar vienu caurlaidi!

283409. viesis 16.jūlijs 2011 20:37
0 0 Atbildēt

njāā - ir šis tas izmainījies - toč - tā ir iebraukšanas atļauja, nevis uzturēšanās atļauja - kā bija agrāk.

Bet nu man tas vienalga paralēli jūŗmala kā kūrorts pēc definīcijas neeksistē, ja nu pie kāda ciemos aizbraukt, kaut kur tālajā jūrmalā.

personīgi neuzskatu, ka visur par brīvu jāvar piebraukt ar mašīnu tikai tāpēc ka tā man ir, kā tas te dažiem ir svarīgi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti