Latvijas patērētāju auto izvēle ne vienmēr ir racionāla 8

25.augusts 2011 11:59

Auto izvēle Latvijā ne vienmēr ir balstīta uz racionāliem argumentiem un vairumā gadījumu par automašīnu lietošanu tiek pārmaksāts, liecina pasaulē atzītās metodikas TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini.

Jūlijā kompaktklasē visvairāk pārdoti Renault Megane un VW Golf automobiļi, kas pēc auto dzīves cikla izmaksām ir līdz pat 23% dārgāki par trešajā vietā esošajiem Ford Focus.

Jūlijā kopumā Latvijā reģistrēti 743 jauni pasažieru auto. Ekonomiskajā klasē jūlija visvairāk iegādāti Škoda Fabia (17 auto) un Toyota Yaris (7 auto), kompaktklasē līderi ir VW Golf (63 auto), Renault Megane (33) un Ford Focus (30 auto), vidējā klasē VW Passat (33 auto) un Toyota Avensis (20 auto). Vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši Peugeot Partner (18 auto) un Renault Kangoo (12 auto).

Izvēloties ekonomiskās klases auto, priekšroka dota mašīnām ar benzīna dzinēju. Savukārt kompaktklasē pārdošanas līderi ir VW Golf un Renault Megane ar dīzeļa motoru, kā arī Ford Focus ar benzīna dzinēju. Izvēloties komerctransportu, priekšroka dota dīzeļauto.

* Sixt TCO norādīts latos bez PVN mēnesī, lietošanas periods ir 36 mēneši, nobraukums – 90 000 km, kombinētais degvielas patēriņš. Sīkāk par aprēķina metodiku – www.sixt.lv/tco

Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas trīs pārdotāko kompaktklases auto modeļiem, redzams, ka Ford Focus automašīnas ar benzīna dzinēju TCO ir krietni zemāks kā VW Golf un Renault Megane automašīnu ar dīzeļa dzinēju - attiecīgi 374.92, 423.31 un 482.11 Ls/mēnesī. Būtiskā atšķirība skaidrojama ar automašīnu pārdošanas cenu un to atpirkumu operatīvā līzinga beigās – Ford Focus dīleris Latvijā piedāvā viszemāko pārdošanas cenu un visaugstāko atpirkumu, kas nodrošina zemāko ikmēneša nomas maksājumu. Savukārt VW un Renault dīleri ir daudz piesardzīgāki, vērtējot automašīnas cenu otrreizējā tirgū. Attiecīgi, lai arī Ford Focus ir augstākas degvielas izmaksas, starpībai ikmēneša maksājumā šajā gadījumā ir noteicošais faktors. TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar ekonomisku dīzeļa motoru ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka par citām visā tās lietošanas laikā. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, bet arī apkopju, remontdarbu izmaksas.

Šī gada jūlijā pārdotāko automašīnu Sixt TCO aprēķini ir pieejami www.sixt.lv/tco.


Sixt TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Sixt katru mēnesi publicē TCO aprēķinus Latvijā pārdotāko ekonomiskās klases, kompaktklases, vidējās klases un vieglā komerctransporta klases automašīnām, tā palīdzot uzņēmumiem un privātpersonām pieņemt racionālākus lēmumus būtiskajā auto iegādes procesā. Aktuālā informācija ir pieejama www.sixt.lv/tco.

Par Sixt
Sixt ir vadošais mobilitātes pakalpojumu sniedzējs Eiropā, kas dibināts 1912. gadā Minhenē, Vācijā. Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs, 4000 apkalpošanas vietās. Sixt sniedz auto nomas, pilna servisa auto līzinga, autoparku vadības un konsultāciju pakalpojumus, būdams tehnoloģisko inovāciju līderis šajās sfērās. Vairāk par uzņēmumu: www.sixt.lv.

Par Sixt Latvija
Sixt Latvija savu darbību uzsāka 2010. gada jūnijā, kad autoparku vadības uzņēmums Transporent kļuva par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs. Jau vairāk nekā astoņus gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, apkalpo un konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu.
 

 
Visi komentāri
 
283772. viesis 28.augusts 2011 21:37
0 0 Atbildēt

Tad nu gan, izvēle aprobežojas ar iespējām... pērk lūžņus, pārsvarā... tautai, ja būtu piķis, nekad nepirktu sūda Golfu un Focusu, nulles golfs, pēc gada jau sāk pārklāties ar rūsu, sākot no sliekšņiem :) vispār autiņi sāka palikt tizli ar 2003 gadu, aptuveni, Volvo pat nav Volvo vairs, pēdējie BMW ar izskatās nez pēc kā, Saab, nu kas ir ar Saab šodien? sviests... jā, varbūt smieklīgi, bet daudz gadus atpakaļ ( ap 1993g), cilvēks no Vācijas atdzina Ford Granada, kas ražota 1979 gadā, V6, karburators, puķe ne mašīna bija, jā kantaina:), bet izturīga, un kad viņai bija 23 gadi, izdega virzulis... bet līdz tam laikam nekas nopietnāks par bremžu diskiem mainīts pat nebija... a šodien iebrauc ar Citronu bedrē, šis paliek mierīgs un kompis tik bļauj par problēmām... Cryslera kārbas ar tik dārgas, bizness tāds, vai? VW vai Audi ritošā daļa ar 8- iem stieņiem tikai priekšā, pa mūsu ceļiem? normāli? Renault teiksiet? da tam Kandoo " kangoo" plastmasas uzraksts vien piķo pāri pa 20 latiem??? Lagunai bufera uzlika pa 10 latiem lētāk kā kā vis buferis!!! jā, tie dīleri ar detaļām, bet kopaina tak pa sīkumiem lasās, ne? G mersis 2005 gada, vāks vispār, no pr. spārniem krāsa lobās nost ( nav pirms tam krāsots), visām durvīm enģes sarkani brūnas, jā rūsa... ehh, kāds var ielikt autiņu markas un modeli kuras ir vairāk nekā dzelži???? es domāju nabaga latvietim pieejamas markas :):)

283773. viesis 29.augusts 2011 9:03
0 0 Atbildēt

Iepriekšējais komentators gan tā smagi uz sevi apbižojies... nopelni vairāk un nebūs jāraud par bleķu čupu ;) Un vari netirst,ka 2005 gada G mersim krāsa lobās nost. Pilnīgu tuftu nes.

283776. viesis 29.augusts 2011 10:45
0 0 Atbildēt

nu vispār viņš netirš. un ne tikai G meršiem tā ir. citiem ar.

283778. viesis 29.augusts 2011 11:27
0 0 Atbildēt

Mjā, Ford Granada - tiešām, savam laikam izcili labs auto bija. 1995.gadā ar tādu gadu pabraukāju. Salona panelis teju kā šodienas amerikānu smagajiem... Automāts, 6v motors, super ērts salons. Labs komforts, izcila gaita,kluss. Pēc fateriša volgas bija ar ko salīdzināt. Vēlos uzsvērt ļoti izturīgo Granadas ritošo daļu - gada laikā skrūvīte pat nebija jāapmaina. Nedaudz tikai bija probzas ar karbiķi. Bet nu, jāsaka, ka katrai lietai ir savs laiks. Šodienas jaunatne jau reti kurš vairs tādu Granadu zin un atceras. iAuto redaktors ,varbūt, varēja ielikt kadu lapu ar 90-to gadu sākuma populārākajiem lietotajiem auto Latvijas autotirgos. Tie varētu būt: Ford excort, Ford granada, Ford taunus, BMW 300 e-21,BMW 500 (1979.g.izl.)BMW-700 e-23, Audi 80, 100, 200 (1979.gada izlaid), Slavenie "cigari" arī drīz būs vēsture. Arī Mercedesi w-123, 116, 126, Volvo 340, 240,740, Opel record, Opel ascona, Renault 5, 21,25, arī 70-to gadu mazdiņas u. c. to laiku japanieši.

283785. viesis 29.augusts 2011 17:50
0 0 Atbildēt

Ford sierru neaizmirti ;) Daži vēl braukā apbrīnojami labā stāvoklī, nez kā tas viņiem izdevies.

283792. viesis 29.augusts 2011 23:06
0 0 Atbildēt

IV cigārs = vēsture? Kur?

Sāk arvien stiprāk likties ka tie iauto lietotāji, kuri nav spameri, bet tā vietā bīda tekstus par tēmu "ai, tas desmit gadus vecais vācietis ir vecs, mans divus gadus vecais kujdajs/gonda/koijota ar viens pieci nemotoru ruļez, operatīvais līzings kujīzings, dīlerserviss, tiri piri traļi vaļi" ir tāda neliela, visuma centra apkaimē labos mitekļos mītoša, no realitātes atrauta grupiņa, kuriem liekas ka visuma centrs ir visa latvija utt. Es toties redzu kaut ko citu - izbrauc mikrobs no lidostas, iebrauc pirmajā rajonā un sākas B3, B4, kupejas, cigāri, otrie golfi, trešās paaudzes passāti utt, un šādi skati turpinās visu ceļu līdz liepājai un liepājā. Un tie paši cigāri ir manāmi vairāk nekā divus gadus atpakaļ. Ļoti patīkami pēc apvienotās karalistes, kur jau bija apriebies manīt musarus līdz desmit gadu vecumam un divi B3, pusducis B4 un pāris C4 A6 pilsētā divreiz lielākā par liepāju - šajā valstī vismaz musaru proporcija ir pieciešama, jo tie iejūk uz pārējās masas :)

Par cik manējajam A90q līdz braukšanai pa ceļu ir vismaz divi mēneši jāgaida, ļoti kaitinoši redzēt liepājā ik pa gabaliņam pa kādam B3 stāvot... :| :D

283798. viesis 30.augusts 2011 13:32
0 0 Atbildēt

Neliels papildinājums manam iepriekšējam komentam. JĀ, Ford Sierras es tiešām piemirsu. Bet reali, 90-tajos pie mums tas populars auto bija. Igaunijā vispār tolaik bija totāls Sierru bums - teju katrs otrais estonis gribēja sierru.... Dažnedažādas dzinēju, virsbūvju, citu elementu komplektacijas iespējas. Savdabīgs autodizains, tiem laikiem arī interesants salona panelis, kas patika autovadītājiem. 1993. gadā parasto hečbeku ar 2.0 dzinēju varēja nopirkt vidēji par 2300 $. Ar 6V 2,8 dzinēju jau varēja iedzīt BMW, bija arī sporta kvadro versija. Dārgāki bija sedani, jau ar "skorpio" līdzīgo priekšu - tie tolaik vilka jau pār 5000$ un skaitījās pavisam smalki auto. Šodien vēl pa laikam kādu sierru vēl ielās mana. Šķiet, ka pēckrīzes laikā tās palikušas vēl vairāk - droši vien, ne viens viens "bij.celtnieks" izvilcis no vectēva šķūnīša, kad banka atņēma jaunos X5 bembjus un poršes... Nu, tas tā. Piebildīšu arī vēl par vecajiem VW passatiem(82.gada izlaid.), kas savu ērto izmēru dēl ilgu laiku bija populars lauku iedzivotāju auto. Rumbulā varēja nopirkt par 1500$. Otrais passats gan bija izplatītāks, bet tam ilgi turējās augsta cena. Ilgu laiku tam nekrita nost 5500$ cena. Laucinieki to finansiali spēja pavilkt tikai šajā tūkstošgadē. Un nekādas lielas jēgas no viņiem nebija - rūsēja vēl vairāk par vecajiem. Dažos vārdos būtu jāpiemin arī tolaik retāk sastopami auto ar it kā jaudīgiem 6 cilindru dzinējiem: Opel commandore un Opel senator. Senators bija divas paaudzēs - kā luksa versija recordam un Omegai. Bet, šķīet, ka lielas rūsēšanas dēļ, kas bija bēdīgi slavena to laiku opeļiem , šodien šie auto ielas vairs nav manāmi. japaniešu auto slava un popularitāte pie mums sākās ar paveciem Datsun auto, labu slavu ieguva 80-t0 sākuma 626 mazdas un corollas. Bet, autocienītāju TOPĀ pie mums reali iekļuva 88 -tā gada modeļa mazdas 626. Tas "ferrari sarkanās" vispār kādu laiku bija kulta auto statusā - daudzi pat sajūsmā tās ieraugot ģiba...Atšķirībā no Krievijas un daudzām citām valstim, pie mums popularitāti neieguva vecais VW žuks - daži ar tiem pakrāmējās, bet fiksi tās aktivitātes noplaka. VW pie mums topos aizgāja ar Golf1 un Golf2, kuri sevi pierādīja kā izcili un uzticami auto. Daudzviet slavenie Bīna Mini-Roveri latviešu autovadītājus "nepaņēma", Trabantus no Vācijas neviens nedzina.

Citi izslavinātie vecie angļu ROVER auto ,diemžēl, uz tiem liktās cerības neattaisnoja - mūsu ceļos bieži bojājās , remonti sanāca neadekvati dārgi. Atsevišķi entuziasti vēl cīnijās ar Rover vecajiem dzīpiem, bet arī lielas jēgas nebija. Kā par brīnumu, līdz lietotiem Morganiem mēs tomēr nenonācām...Bet, Polijā tajos gados bija pilns ar trabjiem - poļi no fričiem ņēma cik vien var. Arī amerikānu auto tolaik nekādus popularitātes panākumus neguva - kaut kādi ford-mercury un dodge bija nopērkami, bet uzticamību un popularitāti neieguva. Bija švaki un dārgi remontējami. Tikai šajā tūkstošgadē sākās vojadžeru popularitāte - tas arī vienīgais amerikāņu panākums pie mums. Un tie paši vairums ražoti tepat eiropā. Bet , cilvēkiem patīk - lai rullē.

283817. viesis 1.septembris 2011 13:17
0 0 Atbildēt

Jāa. Mana auto izvēle arī nav ne tuvu racionāla, un nebūs arī. Jo man ir 1 kritērijs, pats pirmais, ja es normāli nevaru kājas izstiept, tad es tādu auto nepērku. Tapēc, lai arī pārsvarā braukāju viens, bet ar pašmasu 1.7 tonnas. Tikai tāpēc , ka mazākos, "racionālos" auto nav kur kājas likt ;)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists ietriecas mašīnas aizmugurē (+ VIDEO) 5

Motociklists bez ekipējuma un bez (....) visai prognozējami piedzīvo avāriju, ietriecoties vieglās automašīnas aizmugurē. Lasīt vairāk

 

Lapsenes okupē Chevrolet Malibu salonu (+ VIDEO) 3

ASV, kāds Chevrolet īpašnieks bija spiests griezties pēc palīdzības pie speciālistiem visai neparasta iemesla dēļ – viņa automašīnu bija pārņēmušas lapsenes. Lasīt vairāk

 

Uz Lada bāzes – Krievijā izgatavo katafalku ar autopilotu 3

Krievijā studenti izgatavojuši katafalku uz Lada Kalina bāzes un aprīkojuši to ar autopilotu. Lasīt vairāk

 

Biķerniekos sācies “Riga Summer Race” autosporta festivāls (+foto)

Pirmo reizi latviešu līdzjutējiem 6 stundu braucienā būs iespēja “fanot” uzreiz par trim mašīnām. “Flash Racing” komandas “Lamborghini Huracan” cīnīsies par uzvaru absolūtajā ieskaitē, “Bruno Racing Team” ar “BMW E46” sacentīsies A3000 klasē, bet TCR klasē lietuviešu “DHL Racing Team” komandas sastāvā startēs Valters Zviedris. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti