Auto izvēle Latvijā ne vienmēr ir balstīta uz racionāliem argumentiem un vairumā gadījumu par automašīnu lietošanu tiek pārmaksāts, liecina pasaulē atzītās metodikas TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini.
Jūlijā kompaktklasē visvairāk pārdoti Renault Megane un VW Golf automobiļi, kas pēc auto dzīves cikla izmaksām ir līdz pat 23% dārgāki par trešajā vietā esošajiem Ford Focus.
Jūlijā kopumā Latvijā reģistrēti 743 jauni pasažieru auto. Ekonomiskajā klasē jūlija visvairāk iegādāti Škoda Fabia (17 auto) un Toyota Yaris (7 auto), kompaktklasē līderi ir VW Golf (63 auto), Renault Megane (33) un Ford Focus (30 auto), vidējā klasē VW Passat (33 auto) un Toyota Avensis (20 auto). Vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši Peugeot Partner (18 auto) un Renault Kangoo (12 auto).
Izvēloties ekonomiskās klases auto, priekšroka dota mašīnām ar benzīna dzinēju. Savukārt kompaktklasē pārdošanas līderi ir VW Golf un Renault Megane ar dīzeļa motoru, kā arī Ford Focus ar benzīna dzinēju. Izvēloties komerctransportu, priekšroka dota dīzeļauto.
* Sixt TCO norādīts latos bez PVN mēnesī, lietošanas periods ir 36 mēneši, nobraukums – 90 000 km, kombinētais degvielas patēriņš. Sīkāk par aprēķina metodiku – www.sixt.lv/tco
Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas trīs pārdotāko kompaktklases auto modeļiem, redzams, ka Ford Focus automašīnas ar benzīna dzinēju TCO ir krietni zemāks kā VW Golf un Renault Megane automašīnu ar dīzeļa dzinēju - attiecīgi 374.92, 423.31 un 482.11 Ls/mēnesī. Būtiskā atšķirība skaidrojama ar automašīnu pārdošanas cenu un to atpirkumu operatīvā līzinga beigās – Ford Focus dīleris Latvijā piedāvā viszemāko pārdošanas cenu un visaugstāko atpirkumu, kas nodrošina zemāko ikmēneša nomas maksājumu. Savukārt VW un Renault dīleri ir daudz piesardzīgāki, vērtējot automašīnas cenu otrreizējā tirgū. Attiecīgi, lai arī Ford Focus ir augstākas degvielas izmaksas, starpībai ikmēneša maksājumā šajā gadījumā ir noteicošais faktors. TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar ekonomisku dīzeļa motoru ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka par citām visā tās lietošanas laikā. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana, bet arī apkopju, remontdarbu izmaksas.
Šī gada jūlijā pārdotāko automašīnu Sixt TCO aprēķini ir pieejami www.sixt.lv/tco.
Sixt TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.
Sixt katru mēnesi publicē TCO aprēķinus Latvijā pārdotāko ekonomiskās klases, kompaktklases, vidējās klases un vieglā komerctransporta klases automašīnām, tā palīdzot uzņēmumiem un privātpersonām pieņemt racionālākus lēmumus būtiskajā auto iegādes procesā. Aktuālā informācija ir pieejama www.sixt.lv/tco.
Par Sixt
Sixt ir vadošais mobilitātes pakalpojumu sniedzējs Eiropā, kas dibināts 1912. gadā Minhenē, Vācijā. Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs, 4000 apkalpošanas vietās. Sixt sniedz auto nomas, pilna servisa auto līzinga, autoparku vadības un konsultāciju pakalpojumus, būdams tehnoloģisko inovāciju līderis šajās sfērās. Vairāk par uzņēmumu: www.sixt.lv.
Par Sixt Latvija
Sixt Latvija savu darbību uzsāka 2010. gada jūnijā, kad autoparku vadības uzņēmums Transporent kļuva par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs. Jau vairāk nekā astoņus gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, apkalpo un konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu.
Tad nu gan, izvēle aprobežojas ar iespējām... pērk lūžņus, pārsvarā... tautai, ja būtu piķis, nekad nepirktu sūda Golfu un Focusu, nulles golfs, pēc gada jau sāk pārklāties ar rūsu, sākot no sliekšņiem :) vispār autiņi sāka palikt tizli ar 2003 gadu, aptuveni, Volvo pat nav Volvo vairs, pēdējie BMW ar izskatās nez pēc kā, Saab, nu kas ir ar Saab šodien? sviests... jā, varbūt smieklīgi, bet daudz gadus atpakaļ ( ap 1993g), cilvēks no Vācijas atdzina Ford Granada, kas ražota 1979 gadā, V6, karburators, puķe ne mašīna bija, jā kantaina:), bet izturīga, un kad viņai bija 23 gadi, izdega virzulis... bet līdz tam laikam nekas nopietnāks par bremžu diskiem mainīts pat nebija... a šodien iebrauc ar Citronu bedrē, šis paliek mierīgs un kompis tik bļauj par problēmām... Cryslera kārbas ar tik dārgas, bizness tāds, vai? VW vai Audi ritošā daļa ar 8- iem stieņiem tikai priekšā, pa mūsu ceļiem? normāli? Renault teiksiet? da tam Kandoo " kangoo" plastmasas uzraksts vien piķo pāri pa 20 latiem??? Lagunai bufera uzlika pa 10 latiem lētāk kā kā vis buferis!!! jā, tie dīleri ar detaļām, bet kopaina tak pa sīkumiem lasās, ne? G mersis 2005 gada, vāks vispār, no pr. spārniem krāsa lobās nost ( nav pirms tam krāsots), visām durvīm enģes sarkani brūnas, jā rūsa... ehh, kāds var ielikt autiņu markas un modeli kuras ir vairāk nekā dzelži???? es domāju nabaga latvietim pieejamas markas :):)