Privātpersonas izvēlas ekonomiskus apvidus auto 14

 
3.oktobris 2011 7:35

Saskaņā ar LPAA datiem, Latvijā pieprasītākie ir apvidus auto.

Apvidus auto aizņem vienu trešdaļu no šogad jauniegādātajām automašīnām. Šī gada augustā pirktākie auto šajā klasē ir Nissan Juke un Toyota Rav4 – attiecīgi 26 un 19 auto. Lielāko daļu ir iegādājušās privātpersonas. Viņu izvēli vada tādi racionāli un ekonomiski pamatoti argumenti, kā TCO izmaksas, augsts komforta līmenis, atbilstoša izvēle Latvijas ceļu stāvoklim un sniegotajām ziemām. Turklāt šī auto TCO izmaksas mēnesī pielīdzināmas kompaktklases auto izmaksām.

Augustā kopumā Latvijā reģistrēti 685 jauni pasažieru auto. Ekonomiskajā klasē augustā visvairāk iegādāti Opel Corsa (18 auto) un Škoda Fabia (13 auto), kompaktklasē līderi ir VW Golf (55 auto) un Hyundai i30 (18 auto), vidējā klasē VW Passat (38 auto) un Toyota Avensis (32 auto), apvidus auto klasē priekšroka dota Nissan Juke (26 auto) un Toyota Rav4 (19 auto). Vieglo komercauto klasē pieprasītākie bijuši VW Caddy (14 auto) un Citroen Berlingo (13 auto).

Izvērtējot augustā pārdotāko automobiļu pircējus, redzams, ka ekonomiskās klases auto, īpaši ar dīzeļdegvielas dzinēju, un komercklases auto, izvēlas uzņēmumi. Savukārt privātpersonas iecienījušas apvidus auto, īpaši Nissan Juke – 73% no visām šīs markas augustā reģistrētajām mašīnām iegādājušās privātpersonas. Kompaktklasē un vidējā klasē pircēju sadalījums ir salīdzinoši līdzīgs.

* Sixt TCO norādīts latos bez PVN mēnesī, lietošanas periods ir 36 mēneši, nobraukums – 90 000 km, kombinētais degvielas patēriņš. Sīkāk par aprēķina metodiku – www.sixt.lv/tco

Salīdzinot auto dzīves cikla izmaksas apvidus auto modeļiem, redzams, ka Nissan Juke 1.6i ar benzīna dzinēju TCO ir par 152,17 LVL zemāks nekā Toyota Rav4 2.0 un ir līdzvērtīgs kompaktklases auto izmaksām. Tas skaidrojams ar Nissan Juke zemāko pārdošanas cenu (par 4155,43 LVL zemāka), atpirkuma vērtību operatīvā līzinga beigās (par 5,7% augstāks) un būtiski zemāko degvielas patēriņu (1,5 l/100 km zemāks). Ņemot vērā, ka 19 no 26 Nissan Juke iegādājušās privātpersonas, var secināt, ka tieši privātpersonu auto izvēli nosaka racionāli un ekonomiski pamatoti argumenti.

Sixt TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai parēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.

Sixt katru mēnesi publicē TCO aprēķinus Latvijā pārdotāko ekonomiskās klases, kompaktklases, vidējās klases un vieglā komerctransporta klases automašīnām, tā palīdzot uzņēmumiem un privātpersonām pieņemt racionālākus lēmumus būtiskajā auto iegādes procesā.

Par Sixt
Sixt ir vadošais mobilitātes pakalpojumu sniedzējs Eiropā, kas dibināts 1912. gadā Minhenē, Vācijā. Šobrīd Sixt ir pieejams vairāk nekā 100 pasaules valstīs, 4000 apkalpošanas vietās. Sixt sniedz auto nomas, pilna servisa auto līzinga, autoparku vadības un konsultāciju pakalpojumus, būdams tehnoloģisko inovāciju līderis šajās sfērās. Vairāk par uzņēmumu: www.sixt.lv.

Par Sixt Latvija
Sixt Latvija savu darbību uzsāka 2010. gada jūnijā, kad autoparku vadības uzņēmums Transporent kļuva par Sixt Rent a Car un Sixt Leasing franšīzes partneri Baltijas valstīs. Jau vairāk nekā septiņus gadus uzņēmums sniedz auto nomas un līzinga pakalpojumus, apkalpo un konsultē Baltijas lielāko uzņēmumu autoparkus, kā arī uzņēmumus ar nelielu automašīnu skaitu.
 

 
Visi komentāri
 
284000. viesis 3.oktobris 2011 15:13
0 0 Atbildēt

nū nezin! pēc tās tabulas gan sanāk ,ka 1 vietā ir Golfs ar 55, otrais paasaats, bet āpvidus Joke ir kautkur pa vidu!

284001. viesis 3.oktobris 2011 15:46
0 0 Atbildēt

Vēl nesen gan bija ziņas, ka džipveidīgo auto tirdzniecībā lideris joprojām ir lendkruisers un honda CRV. Pa kuru laiku tad mazos sākuši pirkt ?

284007. viesis 3.oktobris 2011 19:39
0 0 Atbildēt

kas maksā, tas pasūta mūziku... tb aptaujas tāpat kā statistika - ir meli, lieli meli un statistika...

284008. viesis 3.oktobris 2011 23:24
0 0 Atbildēt

Ekonomiskie apvidus auto, kuru pirkšanas iemesls esot ziemas un ceļu stāvoklis... :D :D :D

284012. viesis 4.oktobris 2011 8:24
0 0 Atbildēt

Bet tas ir saprotams, jo Latvijā ir daudz jābrauc pa apvidu.

284016. viesis 4.oktobris 2011 12:02
0 0 Atbildēt

Ja jau cilvēks dzīvo laukos, kur ikdienā jābrauc pa grants ceļiem, mežiem, purviem - tad džipveidīgā auto izvēle ir saprotama un pat atbalstāma. Auto lielumu, protams, var izvēlēties pēc maciņa biezuma - iespēju ir daudz. Bet, ja cilvēks ir rīdzinieks un bez dāčas un lauku īpašumiem , tad nu neredzu, kāda jēga ir pirkt apvidnieku. Treknajos gados, 2006.gadā, kad šķiros no sava e-34, biju nolēmis iegādāties tolaik jauno Santa Fe. Bet pēc tam sāku domāt - kur gan man to džipu īsti izmantot ? Ne man lauku mājas, ne meži, ne purvi....mednieks/makšķernieks arī neesmu. Nedomāju, ka mana ikdienas braucienu "trase" Rīga-Sloka ir tā piemērotākā apvidniekam (kaut arī parketniekam). Tāpēc, jau toreiz izšķīros pa labu Sonatai, un savu izvēli nu jau 5 gadu laikā neesmu nozēlojis. Auto tiešām ir ļoti labs , joprojām problemu nekādu. Arī otra, 2004.gada modeļa Sonata, ko izmanto mana meita, ir ļoti labs auto. Tas auto gan mazāks izmēros, toties ar labāku gaitu, ekonomiskāks un klusāks. Arī bez tehniskām probzām.

284019. viesis 4.oktobris 2011 19:44
0 0 Atbildēt

Pašam smiekli nenāk? Pilsētas sprukstiņiem, kas nemāk braukt, varbūt arī lai izbrauktu ārpus visuma centra vajag tādu "apvidus auto", bet dzīvojot tur, kur aizbraukt viņi šausminās, gan paveras cita aina - varbūt pagastā vienam ir treknajos gados tāda ieķerta nevērtīga miza, bet tā cilvēki pamatā brauc ar divdesmitgadīgiem fofāgeniem, opeļiem un audī, brauc un izbrauc, vai arī otra galējība - brauc ar īstiem džipiem, jo ir mednieks vai mežinieks - atkal visādi veci patroļi, pajēri un tamlīdzīgi aparāti, kuri spēj vilkt un kuri spēj izturēt, nevis kaut kādi gondas cirvji un kujdaji, kuri iebraucot dziļākā bedrē izjūk, jo tehniski tā miza ir vieglā mašīna ar augstāku piekari un lielāku būdu... Tagad, dzīvojot un strādājot vēl dziļākos laukos :D kā agrāk redzu ka latvijā arī pikapus izmanto... :)

Ā, un kāpēc lai brauktu ikdienā pa graņķarofku vajadzīga tāda nekam nederīga kaštele? Visi pazīstamie cilvēki, kuri dzīvo vismaz kādus piecus kilometrus no asfalta un pa bezceļiem ikdienā nebraukā brauc ar parastām 15-20 gadus vecām mašīnām. No personīgās pieredzes grūti iedomāties kas varētu būt braucot ar kaut kādu kujdaja kašteli pa graņķarofku - ja pa ne pārāk līkumainu ceļu ar audī, kam pareizā piedziņa, var komfortabli braukt uz 120 kmph, augsta kaštele asākā S veida līkumā mošk vāku paņemtu... :D

284022. viesis 5.oktobris 2011 8:18
0 0 Atbildēt

Patiesi , kur palikuši LV dižpārdoķļi Kaškaji un CRV , LC . Kad amservā braucu uz apkopēm tad LC dominē . Mjā.... paminījās hondas dīleris un Latvijas top parketnieks vairs nav TOP .

284023. viesis 5.oktobris 2011 9:46
2 0 Atbildēt

Es te palasīju IkdienasViesis ko raksta, pilnībā var piekrist. Man ir līdzīga situācija, bet ar vienu mazu bet. Un tas BET ir tie 3 ziemas mēneši, kad es savu 1 km laukā līdz lielajam ceļam ar Omegu, kaut nošaujies, nevaru izbraukt. Bet džipu pirkt tikai tā dēļ arī nav lietderīgi. Tāpēc reizēm auto stāv pie lielā ceļa un tiek kājām, brists pa sniegu līdz tam :)

284027. viesis 5.oktobris 2011 13:55
0 0 Atbildēt

Pārdesmit golfus nopirka CSDD. Tātad viens pircējs, krietni uzlaboja statistiku, bet tas neparāda tendenci, ka cilvēki pērk tādus daudz...

284028. viesis 5.oktobris 2011 15:14
0 0 Atbildēt

Pirms pāris gadiem tikos ar vienu amerikānu studentu grupu. Viens no jautājumiem, kas interesēja ASV študentus, bija lielais džipu daudzums Rīgas ielās, ko viņi bija pamanījuši. Viņiem bija radusies pārliecība, ka ārpus pilsētas šoseju vietā ir vieni vienīgi bezceļi.... Jāsaka, ka pašlaik gan tas džipu duadzums mūsu ielās ir krietni samazinājies - banķieri tos ir konfiscējoši. Bet vidēji pirms 3 gadiem Hondas CRV džipiņs'bija manāms teju uz katra stūra, arī Santa Fe, Porche kaijons un BMW x5 nebija retums. Arī vienam manam študentam tolaik bija bembis x5 - viņš šancēja bruģētāju firmā. Katru dienu viņa bembis tolaik bija piegruzīts ar bruģi, blietētājiem, lāpstām...Diemžēl, krize ...

284034. viesis 6.oktobris 2011 8:43
1 0 Atbildēt

ak 278

Es te palasīju IkdienasViesis ko raksta, pilnībā var piekrist. Man ir līdzīga situācija, bet ar vienu mazu bet. Un tas BET ir tie 3 ziemas mēneši, kad es savu 1 km laukā līdz lielajam ceļam ar Omegu, kaut nošaujies, nevaru izbraukt.

=======================

Mjā, var pilnīgi piekrist, man ir līdzīgi - regulāri jāapmeklē "fazenda", vasarā to aptuveni 1.5 km varētu izbraukt kaut ar Ferrari :-), ceļš ir praktiski ideāli ciets un gluds, bet ziemā , kad sasnieg, rodas problēmas ...Tas ir t.s. pagasta ceļš, kurš ved no asfalta cieši gar "fazendu", un nav tas, kuru tīra primāri. Tad nu ziemā nākas izmantot 4x4, es gan neizmantoju "džipu" , bet pikapu, Mitsubishi L200, principā laukiem ideāls dzelzis. Rudenī, kad vāc kartupeļus,

var vest maisus uz glabātavu :-) Ar mazo čehu dārztraktoriņu MF tas iet daudz lēnāk un, ja gadās slapjākas ražas dienas, vispār ir problēmas pabraukt

pa lauku ... Un pavasarī, kad sāk atkust sasalušais ceļš, ar vieglo vispār tur nevar laisties ceļā iekšā - lūst cauri un sēžas "uz vēdera". L200 iet kā tanks :-)

284036. viesis 6.oktobris 2011 9:12
0 0 Atbildēt

Es saprotu par L200. Man ir traktors. Bet tad ir jāceļas sasnigušā rīā 5:00, jāuzsilda traktors, janotīra tas ceļš, un tad 7:00 var izbraukt. Ja līdz vakaram atkal neaizputina. Un pavasarī, kad sāk kust tā sasalusī sniega pamatne, laicīgi ar tratoru jānotīra. Tāpat laukos labi dzīvot :)

284048. viesis 8.oktobris 2011 11:55
0 0 Atbildēt

"IkdienasViesis 572 [?] pirms 3 dienām

Pirms pāris gadiem tikos ar vienu amerikānu studentu grupu. Viens no jautājumiem, kas interesēja ASV študentus, bija lielais džipu daudzums Rīgas ielās, ko viņi bija pamanījuši. Viņiem bija radusies pārliecība, ka ārpus pilsētas šoseju vietā ir vieni vienīgi bezceļi... "

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu, nu... Kaut ko tādu varētu paprasīt EU studenti, bet ne amerikāņi.

Ja spriež pēc džipu (to skaitā pikapu) daudzuma pilsētās, tad Amerikā vispār ceļu nav...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti