Pētījums: 90% autovadītāju auto iegādē svarīga ir cena 14

 
14.oktobris 2011 12:47

Būtiskākie faktori auto iegādē ir cena un degvielas patēriņš, mazāk svarīgi – auto radītais CO2 izmešu daudzums.

Lai gan vairāk nekā 60% autovadītāju atzīst, ka videi draudzīgu un ekonomisku auto izmantošana varētu būt iespēja samazināt patērētās degvielas izmaksas, tomēr vēl aizvien vairāk nekā trešdaļa šoferīšu nav gatavi savu auto nomainīt un priekšroku dot “eko auto”, secināts SEB bankas veiktajā Baltijas valstu pētījumā par autovadītāju paradumiem un eko braukšanu. Turklāt autovadītāji, lai arī norāda, ka viņiem rūp auto nodarītais kaitējums apkārtējai videi, tomēr ne vienmēr ir informēti par sava auto CO2 izmešu daudzumu un iespējām ekonomēt degvielu.

Autovadītāji Baltijas valstīs lielākoties atbalsta ekonomisku un videi draudzīgu braukšanu un auto izmantošanu. Vissvarīgākie šie aspekti ir lietuviešiem (gandrīz 75% autovadītāju), kamēr Latvijā un Igaunijā par auto ietekmi uz apkārtējo vidi satraucas vien 52% un 62% autovadītāju. Tomēr reālā situācija apliecina pretējo – tikai retais no autovadītājiem zina, cik daudz CO2 izmešu rada viņa automobilis. Vislabāk informēti ir lietuvieši – katrs piektais autovadītājs Lietuvā var pateikt precīzu viņa auto radīto CO2 izmešu daudzumu, kamēr Igaunijā tie ir 13%, savukārt Latvijā – vien 8% autovadītāju.

SEB bankas prezidents Ainārs Ozols: „Iedzīvotāju prātos eko domāšana ienāk pakāpeniski. Ja kādu laiku atpakaļ minot vārdu eko auto, prātā nāca „elektromobīļi”. Pēdējo gadu laikā auto industrija ir gājusi straujiem soļiem uz priekšu, lai autobraucējiem nodrošinātu videi draudzīgāku un ekonomiskāku auto. SEB banka ir ņēmusi vērā šo aspektu un kopš šodienas papildina līzinga pakalpojumu klāstu, piedāvājot īpašu EKO līzinga piedāvājumu. Tas ir loģisks solis līdzšinējai bankas iniciatīvai par drošu satiksmi, kurai tagad pievienots arī izdevīguma aspekts, lai mašīnas līzings būtu ekonomisks klienta maciņam un ekoloģisks apkārtējai videi. Īpašais EKO līzinga piedāvājums paredz, ka visām mašīnām, kuru CO2 izmešu apjoms nepārsniedz 130 g/km, tiks nodrošināta 1 procentpunkta atlaide no aprēķinātās klienta līzinga likmes. Pēc SEB bankas datiem, ekoloģiskas mašīnas izvēle salīdzinājumā ar parastu automašīnu, uz degvielas, apdrošināšanas un līzinga maksājumu rēķina, ļauj ieekonomēt līdz pat 1300 eiro gadā, kas četru gadu laikā sasniedz ceturto daļu no automašīnas iegādes cenas”.

Turklāt, iegādājoties jaunu auto, vairāk nekā 90% autovadītāju daudz būtiskāka par auto radīto CO2 izmešu daudzumu, ir cena un degvielas patēriņš. Iespēja ekonomēt degvielu joprojām ir ļoti aktuāla autovadītājiem visās Baltijas valstīs. Aptuveni 60% autovadītāju visās Baltijas valstīs ir pārliecināti, ka, izmantojot ekonomiskāku automobili, viņi varētu būtiski samazināt tēriņus par degvielu, tādējādi ģimenes budžetā ietaupot līdzekļus. Tikai katrs desmitais aptaujātais autovadītājs nesaskata iespēju ietaupīt, ikdienā braucot ar ekonomiskāku auto.

Kā viens no lielākajiem “degvielas zagļiem” – iemesliem, kas ievērojami palielina auto ikmēneša degvielas patēriņu, tiek uzskatīta sēdēšana sastrēgumos. Puse no visiem Latvijas autovadītājiem ik dienu sastrēgumos pavada vismaz 15 minūtes, savukārt katrs ceturtais – pat vairāk nekā pusstundu. Līdzīga situācija ir arī abās kaimiņvalstīs, taču Latvijā ir krietni vairāk to autovadītāju, kas ik dienu sastrēgumos „nosēž” vairāk nekā pusstundu. Sastrēgumu problēma aktuālāka ir tieši galvaspilsētās un lielajās pilsētās, kur šoferīši katru dienu „korķos” pavada vidēji 30 minūtes, kamēr reģionos autovadītāji aizkavējas vien maksimums 15 minūtes. Turklāt vīrieši sastrēgumos pavada ievērojami vairāk laika nekā sievietes, kas skaidrojams ar to, ka arī ikdienā vīrieši pie stūres redzami daudz biežāk.

Bez tam tieši stiprā dzimuma pārstāvji ir tie, kas mēnesī ar automobili nobrauc vairāk kilometru nekā sievietes-autovadītājas. Kopumā Latvijā trešdaļa šoferīšu katru mēnesi ar auto nobrauc vismaz 1000 kilometru, savukārt katrs desmitais autovadītājs pie stūres mēro vairāk nekā 1500 kilometru. Pētījumā secināts, ka vīrieši ar mašīnu mēnesī mēro lielākus attālumus, nekā sievietes. Stiprā dzimuma pārstāvji ik mēnesi vidēji nobrauc vismaz 1000 kilometru (aptuveni 30% respondentu), kamēr gandrīz 40% sieviešu mēnesī nemaz nepārsniedz 600 kilometru robežu.

Savukārt aptuveni piekto daļu autovadītāju Latvijā var dēvēt par “neekonomiskiem” braucējiem, jo viņi ikdienā ar auto pārvietojas vieni paši. Puse aptaujāto autovadītāju parasti vienā auto brauc kopā ar vēl kādu pasažieri, savukārt vien 10% šoferu plāno savus braucienus tā, lai auto būtu vismaz trīs un vairāk pasažieri.

Domājot par degvielas ekonomiju, taupīgākas ir Latvijas sievietes. Tieši vairums (gandrīz 90%) daiļā dzimuma pārstāvju parasti izvēlas auto braukt kopā ar vēl kādu pasažieri, kamēr katrs ceturtais vīrietis-autovadītājs auto pārvietojas viens pats.

Drošas Braukšanas Skolas eksperti norāda, ka, pareizi plānojot savu ikdienas maršrutu, izvairoties no sliktāk organizētajiem satiksmes punktiem pilsētā, kā arī ievērojot dažus ekonomiskas braukšanas principus, katru mēnesi ir iespējams ieekonomēt ne vien ievērojamu daudzumu degvielas, bet arī laiku. „Autovadītājiem ir jāmeklē alterantīvas un rūpīgi jārēķina nobrauktā attāluma attiecība pret laiku un patērēto degvielu, kas īpaši palielinās, ik dienas „sēžot” sastrēgumos. Rīgā joprojām ir vairāki neefektīvi organizētas satiksmes punkti jeb tā dēvētie “degvielas zagļi”, no kuriem ieteicams izvairīties, lai lieki „nesvilinātu degvielu”, ietaupītu savu laiku un nodarītu pēc iespējas mazāku kaitējumu apkārtējai videi,” norāda Andris Pļavenieks, Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors.

 
Visi komentāri
 
284086. viesis 14.oktobris 2011 12:57
0 0 Atbildēt

co2 izmešu daudzums ir tieši proporcionāls patērētajam degvielas daudzumam

tāpēc nav pareizi teikt co2 neinteresē - neviens nepērk tačku, kas daudz strebj

284087. viesis 14.oktobris 2011 13:18
0 0 Atbildēt

īpaši patīk šitā frāze no raksta

"Turklāt, iegādājoties jaunu auto, vairāk nekā 90% autovadītāju daudz būtiskāka par auto radīto CO2 izmešu daudzumu, ir cena un degvielas patēriņš."

no kā tad tas co2 rodas, ja ne no patērētās (sadedzinātās) degvielas :D:D:D

jo vairāk degvielas sadeg, jo vairāk h20 un co2 rodas.... no neskaitot tur co, ch, c un citas figņas, kas mazos daudzumos rodas

284089. viesis 14.oktobris 2011 16:22
0 0 Atbildēt

Svarīgākais jauna auto iegādē ir tas, lai tas būtu bmw un otrs svarīgākais - V8. Pārējais pēc maka biezuma.

284090. viesis 14.oktobris 2011 16:23
0 0 Atbildēt

Ne jau cena ir galvenais, bet gan izdevumi. Tas nav viens un tas pats. Kaut kāds murgains raksts.

284091. viesis 14.oktobris 2011 16:45
0 0 Atbildēt

NU šis viss liecina ka rakstā pieminētajiem personāžiem ekoloģija ir pliks mārketings kas nesaistās ar reālu dzīvi un fiziku.

284092. viesis 14.oktobris 2011 17:47
0 0 Atbildēt

284089. viesis

v8 tak sakz

bemberasam tak ir v12

284095. viesis 15.oktobris 2011 16:20
0 0 Atbildēt

nu jau tā stellēšanās ar tiem V8 ir kaut cik beigusies - puišeļiem tā izklaide jau sanāk pa dārgu. Bet vēļ pirms 10 gadiem bari treniņbikšaino kretinu masvedā vizinājās ar tolaik popularajiem BMW e-32 -500-simtniekiem...Tādus auto šodien vēl atļaujas biezais gals, bet arī jau krietnā mazākumā . Nu jau "sešinieks" ir maximums, kas kādu vispār interesē. Lielāko daļu šodien pilnībā apmierina 2,o četrinieks.

284100. viesis 16.oktobris 2011 1:54
0 0 Atbildēt

vot e-32 5litrīgais kakraz ir divi kopā sastutēti 2.5litrīgie sešinieki

tobiš v12

284101. viesis 16.oktobris 2011 18:28
0 0 Atbildēt

Būtībā, mazo un vidējo parketnieku vidu populārākie ir 2,0 dizeliši. Mazai un vidējai klasēm - populārākie benzīnnieki ir 1,6l. Sākot no D unE klasēm, tad jau sākot no 2-2,5 l. Vairāk jau šodien tiešām prasa biezie. A, tie treniņbikšanie šodien jau vairs tikai bomžu klase - veci ,nojāti e-36 un e-34, varbūt pa retam kāds e-38....Tiem džekiem ar piķi tagad tā pašvaki.

284105. viesis 16.oktobris 2011 21:12
0 0 Atbildēt

Murgains raksts bez konkrētiem skaitļiem cik maksā parastais nedraudzīgais auto salīdzinot ar hibrīdu. Lai paskatās eko auto cenas un padomā ar galvu.

P.S. Patīk man 2+ litrīgie dzinēji, nepirkšu vairs šujmašīnas un lai ekoloģija iet dirst, jauno hibrīdu izstrāde rada vairāk izmešu un dārgāk apkopjami kā standarta auto.

284106. viesis 16.oktobris 2011 21:26
0 0 Atbildēt

Kad būs reālas finansiālas iespējas, tad arī cilvēki pirks autiņus pēc ieskatiem, a tagad pērk kas sanāk... pa lielam :(

284107. viesis 16.oktobris 2011 22:38
0 0 Atbildēt

NU es ar piekrītu recluse - kur tur tā ekoloģija rodas, ja hibrīda ražošanā magnētiem rūda nāk no Ķīnas, akumlatora baterijas šķiet arī, kamēr tas viss nonāk līdz patērētājam man ir tāda klusa aizdoma ka 10 gadus vecs 5 litrīgs bembis ir gaisā mazāk izmetis CO2 nekā hibrīda ražošanas un salikšanas process.

284108. viesis 17.oktobris 2011 8:21
0 0 Atbildēt

Sūds par hibrīdiem - mans audī noteikti ir ekoloģiskāks par jaunu golfu, jo jaunu golfu jāuzražo reizi pa desmit gadiem citu, kamēr mans audī ir davilcis jau 24 gadus... :D

Un par mazmotoru ekonomiju - kāds nevar pateikt cik izmaksā piereģistrēt mašīnai pārbūvi uz luksusa tilpuma motoru - tikpat, cik pirmo reizi piereģistrēt mašīnu ar tādu motoru? Man nebūtu nekas pretī kad pienāks laiks motora maiņai ielikt savā audī nevis piecu katlu ļurbo, bet gan 4.2, jo gāze tāpat būs un tas V8 noteikti būtu vēl baudāmāks... :D

284112. viesis 17.oktobris 2011 21:53
0 0 Atbildēt

no hibridiem točna jēgas nav. biju panēmis pajaunu primusu - jēgas nekādas. 90% braukšana tikai ar dvižoku, 10% ar elektribu. Kāda tur vēl ekonomija? Tā kaste r visiem loriņiem pasmaga, apkopes arī sālītas, servisniekiem arī diezko nepatīk ar tiem verķiem ņemties...Priiecīgs biju, kad tiku no tā braucamā vaļā. Tagad paņēmu pajaunu i30w hundaju un esmu pavisam priekā - braucamais tiešām labs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti