Ford uzsāk modernā 1 litra EcoBoost dzinēja ražošanu 1

10.novembris 2011 10:32

Ford paziņo par mazākā benzīna dzinēja – ar turbokompresoru un tiešās iesmidzināšanas sistēmu aprīkotā 1 litra EcoBoost dzinēja sērijveida ražošanas sākšanu.

 Tā debija plānota Eiropā 2012. gada sākumā, bet ar laiku tas būs pieejams visā pasaulē.

Ford informēja, ka 1 litra 3 cilindru EcoBoost dzinējs Ford Focus automobilī attīstīs 125 ZS jaudu un radīs īpaši zemu –  114 g/km CO2 izmešu daudzumu, ko Focus konkurenti nespēj piedāvāt. Šī dzinēja  100 ZS versija sniegs klasē absolūti vadošu CO2 izmešu daudzumu –  109 g/km.

„Jaunais 1 litra EcoBoost dzinējs, kā arī visi EcoBoost ģimenes dzinēji, simbolizē iespaidīgus tehnoloģiskos sasniegumus, kas, pateicoties turbokompresoram un tiešās iesmidzināšanas sistēmai, sniedz jaudu, degvielas efektivitāti un zemu CO2 izmešu daudzumu,” uzsver Mulalijs. „Šie dzinēji ļauj piedāvāt mūsu brīnišķīgajiem Ford klientiem degvielu taupošus transportlīdzekļus, kādus tie vēlas un novērtē, un vienlaikus samazina CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu.”
Mulalijam pasākumā pievienojās Vācijas Ziemeļreinas-Vestfālenes apgabala premjerministre Hannelore Krafta (Hannelore Kraft) un Ķelnes mērs Elfi Šo-Antverpes (Elfi Scho-Antwerpes). Ford informēja, ka tas ir ieguldījis  134 miljonus EUR ( 200 miljonus ASV dolāru), lai šī dzinēja ražošanai Ķelnes Dzinēju rūpnīcā izveidotu speciālu modernu ražošanas līniju. Rūpnīcas  870 darbinieki gadā uzbūvēs 350  000 jaunā dzinēja vienību.

Eiropas ražošanas jauda varētu palielināties līdz pat 700  000 vienību gadā, jo, līdztekus jaunā, mazā 1 litra EcoBoost dzinēja ražošanai Ķelnē, 2012. gada sākumā to sāks ražot arī Ford jaunā dzinēju rūpnīca Kraijovā, Rumānijā. Ford prognozē, ka turpmākajos gados ražošana paplašināsies ārpus Eiropas, lai klientiem visā pasaulē varētu piedāvāt līdz pat 1,3 miljonus 1 litra EcoBoost dzinēja vienību gadā.

Jaunais, mazais EcoBoost benzīna dzinējs

Pateicoties ievērojami uzlabotajai degvielas efektivitātei un zemākam CO2 izmešu daudzumam, jaunais EcoBoost dzinējs piedāvā tādu veiktspēju, kas spēj konkurēt ar tradicionālu 1,6 litru dzinēju. 1 litra EcoBoost cilindru bloku iespējams ievietot A4 lapas izmēros, tomēr tas attīsta  125 ZS jaudu un  170 Nm maksimālo griezes momentu (ar  200 Nm virsspiedienu), nodrošinot tam augstākos jaudas blīvuma rādītājus no visiem līdz šim Ford ražotajiem dzinējiem.

„Ford uzticēšanās Vācijai kā progresīvai ražošanas vietai ir nozīmīga," teica Mulalijs. „Nekur citur ārpus ASV nav spēcīgāka inženierija un ražošana kā šeit, Vācijā.”

Mazā un jaudīgā jaunā EcoBoost dzinēja debija plānota 2012. gada sākumā Eiropai paredzētajā Ford Focus. Tas piedāvās iespaidīgu 5,0 l/km degvielas patēriņu un tikai  114 g/km CO2 izmešu daudzumu  125 ZS versijā, bet  100 ZS versijā tas sniegs klasē vadošu CO2 izmešu daudzumu –  109 g/km. Šis dzinējs būs pieejams arī labi pārdotajā Ford C-MAX, kā arī jaunajā Ford B-MAX, kura ražošana tiks uzsākta 2012. gadā. Par  125 ZS un  100 ZS versiju pieejamību citos modeļos Ford informēs vēlāk.

1 litra EcoBoost dzinēju izstrādāja Ford eksperti no visas Eiropas, tai skaitā inženieri Ford Eiropas Izpētes un modernās mašīnbūves centrā Āhenē, Vācijā, un Dantonas Tehniskajā centrā Lielbritānijā.

„Jaunais 1 litra EcoBoost dzinējs no sākuma līdz galam tika izstrādāts, apvienojot Ford Eiropas speciālistu zināšanas. Viņi projektēja gan dzinēju, gan moderno aprīkojumu, kurā tas tiks ražots,” teica Stefans Odels (Stephen Odell), Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors.

„To atspoguļos klasē vadošais CO2 izmešu daudzums, ko jaunais 1 litra EcoBoost dzinējs sniegs, debitējot 2012. gada sākumā Eiropai paredzētajā Ford Focus automobilī. Zemais izmešu daudzums tiks piedāvāts līdztekus enerģiskajai un izsmalcinātajai veiktspējai, ko klienti sagaida no Ford.”

Moderna EcoBoost ražošana

Moderno EcoBoost dzinēju ražošanas aprīkojumu Ford Ķelnes Dzinēju rūpnīcā projektēja Ford ražošanas un tehnoloģiju komanda Dantonā, Lielbritānijā, Ford virtuālajā ražošanas laboratorijā, lai piedāvātu maksimālu elastību un efektivitāti. Tika uzstādītas gandrīz  100 jaunas tehnoloģiskās iekārtas un  580 metrus gara, pēc pasūtījuma būvēta montāžas līnija.

Tiek izmantoti 55 automatizēti un 14 daļēji automatizēti procesi, kā arī 90 darba vietas profesionāliem strādniekiem, kas ļauj nodrošināt augstāko kvalitātes līmeni un ražošanas konsekvenci. Tehnika spēj darboties ar 10 mikronu precizitāti, kas ir 10 līdz 20 procenti no cilvēka mata platuma.

Ford ir ieviesis jaunas ražošanas metodes, kas samazina nepieciešamā dzesētāja daudzumu, kad tiek apstrādātas dzinēja alumīnija daļas, līdz četriem vai pieciem mililitriem uz sastāvdaļu iepriekšējo divu litru vietā. Tas ir par vairāk kā 99% mazāk, kas ļauj samazināt ražošanas radīto ietekmi uz vidi.

Jaunā „aukstās testēšanas” metode ļauj pārbaudīt gatavos dzinējus, tos neiedarbinot, tādējādi par 66% tiek samazināts procesā izmantotais degvielas daudzums un radītais CO2 izmešu daudzums, savukārt  100 procenti rūpnīcai nepieciešamās enerģijas tiek iegūti no atjaunojamiem resursiem. Salīdzinājumā ar Ford 4 litru V6 dzinēja ražošanu, kas šodien Ķelnes Dzinēju rūpnīcā tiks pārtraukta, kopējais ražošanai nepieciešamās elektrības daudzums ir samazināts par 66 procentiem.
 

 
Visi komentāri
 
284375. viesis 21.novembris 2011 17:58
0 0 Atbildēt

incanti gan, neviens vēl nav paspējis aplikt Forda ideju par a4 formāta motoru!

neguļat, amerikāņu auto fani un spameri!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Škoda Octavia G-TEC - "taksistu" sapņu auto (+VIDEO)

Lai gan Volkswagen grupa palikusi pēdējā, kas šobrīd ražo vieglās automašīnas ar CNG iekārtām, un neviens nezina, vai darīs to turpmāk, pagaidām viss ir pa vecam. Jaunā Škoda Octavia pieejama arī braukšanai ar dabasgāzi. To sauc par G - Tec. Lasīt vairāk

 

Par 100 000 dolāriem - āfrikāņu apvidnieks pasargās no lodēm (+ FOTO) 5

Dienvidāfrikas uzņēmums SVI pārbūvējis apvidus auto Toyota Land Cruiser par bruņu automobili, kas pasargās no lodēm. Vienkāršākā versija pieejama par 103 053 ASV dolāru. Lasīt vairāk

 

PlayStation konsoles evolūcija 4

Ir pagājuši jau teju 26 gadi, kopš kompānija Sony nāca klajā ar pirmo PlayStation konsoli. Tie bija laiki, kad mūzikas topos dominēja Spice Girls, kad kinoteātru ekrānos tika demonstrēta filma Pulp Fiction un kad Džastinam Bīberam bija vien pāris mēneši. Lasīt vairāk

 

Jauns Ginesa rekords - elektriskais Porsche Taycan driftē 42,197 km (+ VIDEO) 1

Porsche Taycan „iedriftē“ Ginesa pasaules rekordu grāmatā Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti