Prestižajā „Zelta stūres” godalgas gala pasākumā Berlīnē Zaļās stūres godalgu par videi visdraudzīgāko tehnoloģiju izmantošanu piešķīra Peugeot 3008 Hybrid4.
Peugeot 3008 Hybrid4 ir pirmais sērijveida ražošanā nonākušais hibrīda automobilis, kurā ir apvienoti dīzeļa un elektrodzinēji - parasti hibrīda automobiļos izmanto benzīna un elektrodzinēju kombināciju. Agrāk par ekonomiski izdevīgāko uzskatīja lētākā benzīna dzinēja izmantošanu, tajā pašā laikā hibrīda automobiļi parasti ir no reģioniem, kur dīzeļdzinēji nav ļoti izplatīti – piemēram, ASV un Japāna.
Franči ar jaunajiem modeļiem cenšas pierādīt, ka dīzeļa-elektrodzinēja hibrīds ir ne tikai draudzīgs videi, bet arī pilnībā noderīgs.
Hybrid4 tehnoloģiju izmanto arī drīzumā tirgū nonākošie Peugeot 508 Hybrid4 un 508 RXH.
Risinājums zem dzinēja pārsega parasti ir pārņemts no 3008 dīzeļa versijas, savukārt visu ar elektrodzinēju saistīto apvienojot kompaktā blokā aizmugures tiltā.
Inženieri, ņemot vērā cenu, ir kombinējuši dažādus esošos risinājumus, veiksmīgi apvienojot agrāko modeļu pozitīvos elementus ar jaunajām tehnoloģijām. "Peugeot viena no galvenajām prioritātēm ir draudzīgums videi," sacīja Peugeot importētāja Latvijā KW Bruun Baltic OÜ mārketinga speciāliste Kerli Maro. "No agrākajiem modeļiem piesaistošo pazīstamo dizainu un rūpīgi pārdomāto braukšanas komfortu Peugeot tagad kombinē ar ilgtspējīgas tehnoloģijas pēdējiem sasniegumiem," piebilda Maro.
Hybrid4 tehnoloģija ir unikāla, jo nav divu dzinēju mehāniska savienojuma. 163 ZS 2 litru dīzeļdzinējs atrodas uz automašīnas priekšējā tilta, un 37 ZS elektrodzinējs- uz aizmugures tilta. Tātad ir 200 ZS pilnpiedziņas automobilis, taču, tā kā nav mehāniska savienojuma, nav nepieciešams kardāns.. Kā pārnesumu kārba klasikā automāta vietā ir izvēlēta sešu pārnesumu robota kārba, kurā, pateicoties elektrodzinēja darbam, pārnesumu maiņa ir ļoti viegla un tā strādā kā parastā automātiskā pārnesumu kārba.
Jaunais 3008 Hybrid4 mūsu tirgū nonāks jau 2012. gada pavasarī.
Das Goldene Lenkrad auto ir viena no pasaulē prestižākajām balvām jaunajām automašīnām. Balva tiek piešķirta kopš 1976. gada, kopš 2009. gada- sadarbojoties ar Auto Bild. Šogad balvas tika piešķirtas septiņās kategorijās: mazie automobiļi, kompaktautomobiļi, Zaļā stūre, vidējas un augstas klases automobiļi, apvidus automobiļi, sporta auto un privātpersonai piešķiramā Zelta stūre. Uzvarētājus nosaka speciālistu, rallija dalībnieku un automobiļu vadītāju ekspertu žūrija, kas divas dienas intensīvi testē automobiļus.
Peugeot joprojām rulzzzz. :)