Divos gados BMW auto spoguļu zādzībām trīskārtējs samazinājums 11

 
15.decembris 2011 15:30

BMW auto spoguļu un spoguļu stikliņu zādzību skaits pēdējo divu gadu laikā ir piedzīvojis iespaidīgu samazinājumu.

Jau visa 2010.gada ietvaros bija vērojams pakāpenisks BMW markas auto spoguļu zādzību samazinājums. Taču šogad, sākot no maija, tas nepārsniedz dažas zādzības mēnesī, lai gan iepriekšējos gados viena kvartāla ietvaros tika reģistrēts pat 60 un vairāk zādzību, liecina If Apdrošināšana dati.

BMW spoguļi – zagtāko spoguļu top augšgalā

Šogad vērojama BMW markas auto spoguļu īpatsvara samazināšanās kopējā spoguļu zādzību statistikā. Ja iepriekšējos gados tas bija pat 64% apmērā, tad šogad to īpatsvars dažos mēnešos ir bijis vairs tikai 25%. Turklāt zīmīgi, ka apzagti tiek faktiski visu modeļu BMW auto, arī tādi, kuri ir vecāki par 8 gadiem.

„Jāatzīst, ka BMW markas automašīnas Latvijā ir ļoti populāras, ko nosaka gan to neapšaubāmā kvalitāte, gan imidžs. Tādējādi arī nevienai citai auto markai nav bijusi tik izteikta dominante zagto spoguļu un spoguļu stikliņu ziņā kā BMW. Zināmu popularitāti zagļu vidū kampaņveidīgi bauda arī Mercedes-Benz spoguļi, taču BMW marka ir nemainīga līdere – ir bijuši mēneši, kuros no visiem pieteiktajiem spoguļu zādzību gadījumiem KASKO klientu vidū pat 2/3 ir bijušas BMW spoguļu zādzības,” norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa.

Vienkārši nozagt un pārdot

Iepriekšējos gados spoguļu zādzības bija ienesīga nodarbe, jo spogulis bija viegli nozogama auto detaļa ar salīdzinoši lielu vērtību. Kā zināms, spoguļu stikliņus var nozagt dažu sekunžu laikā. Turklāt autoīpašnieki, kuru auto nav apdrošināti, veido pateicīgu klientūru gan autozagļiem, gan autoservisiem, kas piedāvā uzstādīt lietotus auto spoguļus.

Pašlaik speciālisti spoguļu zādzību samazinājumu skaidro ar diviem faktoriem. Pirmkārt, ir vērojams kopējais auto vandālisma gadījumu skaita un arī spoguļu zādzību skaita samazinājums, ko daļēji var skaidrot ar klientiem piedāvāto spoguļu marķēšanas iespēju. If Apdrošināšana dati liecina, ka pirms marķēšanas uzsākšanas faktiski katra otrā BMW markas automašīna tika apzagta. Kā zināms, marķēšana ir efektīvs līdzeklis, jo ir pierādīts, ka marķētus spoguļus zog krietni retāk un tos ir sarežģīti realizēt.

Otrkārt, autoīpašnieki, kuri cietuši no vandāļu vai zagļu rīcības, arī paši rūpīgāk izvēlas vietu, kur novietot auto, lai izvairītos no atkārtotām nepatikšanām.
 

 
Visi komentāri
 
284611. viesis 15.decembris 2011 16:10
0 0 Atbildēt

Nav jau to bembju ielās vairs tik daudz kā agrāk. Vairums jau bija 5-serijas e-39 modeļi, kuri pēdējā laikā manāmi izzuduši. Un tiem,pēc apdrošinātāju statistikas, jau spoguļus spēra visvairāk. Jūrmalā, trijiem maniem kaimiņiem tādi e-39 jau gadu stāv garažā , un šie nezin ,ko ar tiem iesākt - vest uz šrotu žēl, bet naudiņas dārgiem remontiem arī nav. Vecie e-34 un e-38 ielās vēl manāmi diezgan daudz. E-34 modelis vispār tiek uzskatīts par vienu no izturīgākajiem auto visā bmw dinastijā - to piebeigt nepavisam nav viegli. Ritošā un piekare arī viņam vēl lētā, pa kabatai visiem lietotājiem. Bembjiem ir kopēja pozitiva īpašiba, ka tie nerūsē tik briesmīgi, kā merši, sākot jau no 1995. gada "acaino" paaudzes.

284613. viesis 15.decembris 2011 16:45
0 0 Atbildēt

priekš kam bembjiem spoguļi?

284615. viesis 16.decembris 2011 1:35
0 0 Atbildēt

IV tie tavi kaimiņi ir savus bembjus ap stabiem aptinuši un tāpēc gada laikā nevar sakasīt naudu remontam un varētu šrotā nodot, jeb par simtlatniekiem, pardon, astoņdesmitlatniekiem strādā? :D

284617. viesis 16.decembris 2011 9:13
0 0 Atbildēt

Iespējams, ka spoguļu zādzības ir samazinājušās, jo apdrošinātāji pirms gada beidzot vienojās neizmantot servisus, kur liek virsū lietotus (lasi: zagtus) spoguļus. Nav noieta, tātad nav zādzību. Tas tikai mans minējums.

284620. viesis 16.decembris 2011 15:57
0 0 Atbildēt

Nezog , jo tur nav biznesa, Kinas spoguli pa 15ls gabala.

284636. viesis 19.decembris 2011 15:04
0 0 Atbildēt

Vēl lētāk sanāk stiklinieku/spoguļu salonos - parastu,kvalitatīvu spoguli vajadzīgajā izmērā var sarunāt pa 5-8 ls. Tiesa, bez apsildes un tonalitates funkcijas, bet savu pamtfunkciju tas tomēr izpilda. Tādu savulaik vienā darbnicā izgatavoja manam kādreizējam skorpim, kuram oriģinalais spoguļstikliņš bija oksidējies. Nobrauca ar tādu pāris gadus, nebija nekādu problēmu.

284644. viesis 19.decembris 2011 21:08
0 0 Atbildēt

Jā, IV, e39 izzuduši, jo to vietā nākuši jaunākie modeļi. Tu nu gan esi tormoznutijs opis.

284645. viesis 19.decembris 2011 23:21
0 0 Atbildēt

IV a kāds sakars spoguļa stikliņam ar silšanu? Es arī drīzumā taisos savam audī šādi tikt pie apsildāmiem spoguļiem - nopērkot veikalā stikliņu, citā veikalā nihroma stiepli, pēc omes likuma sarēķināt nepieciešamo stieples garumu, uztīt, salīmēt un aiziet. Budžets gan jau būs kādi 5-7 ls, kamēr dīleris par tādu mantu simt pudiņi vismaz 30 laši gabalā prasa.

284652. viesis 20.decembris 2011 12:24
0 0 Atbildēt

es arī braucu ar 2008.gada izlaiduma 5-serijas bembi - man tos spoguļus ir nospēruši jau kādas 3 reizes. un interesantākais ir tieši tas, ka nevis dārgos oriģinalos, bet gan šitos stiklinieku kantorī taisītos pa piecīti gabalā...!? jautri, vai ne ? Pats arī brīnijos. Zagļi jau neskatās, ko sper. Oriģinalie spoguļi man garažā stav - gaidu, kad tas zagšanas bums beigsies, tad likšu virsū.

284656. viesis 21.decembris 2011 9:00
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kur jūs ņemat tādas cenas? Man savulaik nospēra

Volvo spoguli, "līko", ar apsildi, maksāja RūsasRotorā nieka

16,- lašus. Nu,jā, tas bija 1990. gadu vidus...

284682. viesis 22.decembris 2011 10:25
0 0 Atbildēt

...kā arī volvo varbūt nav firmas politika dīleriem ierubīt vismaz dubultu uzcenojumu. Mutere savai mk3 golfmašīnai kādus piecus gadus atpakaļ izšķaidīja labās puses spoguli, parasts spogulis, pamatne un stikliņš, bez apsildes - kaut kādi 15 laši pēc tam fofāgena centrā tika nolocīti...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti