Neapdrošināti transportlīdzekļi būtu jāizņem no satiksmes 17

 
1.marts 2012 11:48

Lai novērstu situāciju, ka ceļu satiksmē piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, tādējādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) nācis klajā ar ierosinājumu izņemt no satiksmes transportlīdzekļus, kuri pārvietojas bez OCTA.

Šo transportlīdzekļu vadītājiem būtu iespēja pēc soda noformēšanas iegādāties OCTA vai arī viņu transportlīdzeklis tiktu evakuēts uz stāvvietu. Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics „Šobrīd sanāk paradoksāla situācija, ceļu satiksmē piedalās neapdrošināti transportlīdzekļi, taču pēc to apstādināšanas un soda kvīts izrakstīšanas tie turpina ceļu ar to pašu neapdrošināto spēkratu tā it kā nekāds pārkāpums nebūtu noticis. Savukārt situācijas nopietnība tiek aptverta tikai tad, kad ir notikusi milzu avārija. Prevencijas pasākumi jāveic pirms traģēdija vēl notikusi, nevis pēc tās”.

Šobrīd Ceļu satiksmes likuma 18.panta 2.punkts nosaka, ka transportlīdzeklim ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē, ja nav iegādāta OCTA. Savukārt saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu (LAPK), par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTA ir paredzēts naudas sods, neaizliedzot konkrētajam transportlīdzekļa vadītājam turpināt piedalīties ceļu satiksmē pēc soda piemērošanas, tādējādi LAPK pilnībā neļauj nodrošināt likumos paredzētās normas.

„Aplūkojot pēdējo gadu statistiku varam secināt, ka neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisīto negadījumu sekas bieži vien ir ļoti nopietnas. Parasti OCTA neesamība „iet roku rokā” arī ar citiem nopietniem ceļu satiksmes pārkāpumiem – autovadītāji brauc reibumā, pārvietojas bez tiesībām, kā arī transportlīdzeklim nav izieta tehniskā apskate. Tādējādi gandrīz vai katrā šādā lielā avārijā cieš līdzbraucēji vai gājēji, kļūstot par invalīdiem vai arī negadījuma rezultātā ejot bojā.

Esam arī konstatējuši, ka gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam nav OCTA un ar šādu spēkratu tiek izraisīta avārija, tas kalpo par iemeslu, kāpēc vadītājs mēģina aizbēgt no notikuma vietas. Šobrīd jau normatīvie akti nosaka, ka gadījumā, ja transportlīdzeklis tiek vadīts alkohola reibumā, tas tiek izņemts no satiksmes. Tādējādi, ņemot par pamatu jau esošo kārtību un likumus, būtu pilnveidojams tiesiskais regulējums, kas paredzētu, gadījumā, ja vadītājam nav iegādāta OCTA, izņemt transportlīdzekli, nepieļaujot tā tālāku dalību ceļu satiksmē līdz apdrošināšanas iegādei”, informē Juris Stengrevics.

Ar iniciatīvu par neapdrošinātu transportlīdzekļu izņemšanu no satiksmes, LTAB ir vērsies pie atbildīgajām institūcijām, rosinot Latvijai pārņemt citu valstu piemērus, kur neapdrošināti transportlīdzekļi tiek izņemti no ceļu satiksmes līdz apdrošināšanas iegādei. Tomēr lai izdarītu attiecīgus grozījumus likumdošanā, ir veicams liels darbs pie noteikumu un to piemērošanas kārtības izstrādes. Piemēram, precīzi būtu jādefinē, kā transportlīdzekļa īpašnieks tiks informēts par spēkrata izņemšanu, gadījumos, kad pats nebūs pie stūres. Tāpat būtu apspriežama iespēja, kad pēc soda izrakstīšanas OCTA tiek iegādāta attālināti, izmantojot elektroniskos sakaru līdzekļus, vai tiek izsaukts apdrošināšanas aģents, pēc kā vadītājam netiek konfiscēts transportlīdzeklis, bet ir iespēja turpināt ceļu.
 

 
Visi komentāri
 
285581. viesis 1.marts 2012 18:28
0 0 Atbildēt

Atkal kaut kāda demagoģija... Nu un kāda tad ir tā "situācijas nopietnība" no demagoga skatu punkta - nepieciešamība piedzīt piķi no cilvēka? Diez kā tad viņš iedomājas to OCTA nopircienu - cepists un OCTA tirgonis divi vienā? :D

285583. viesis 1.marts 2012 19:18
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji par maz sazagušies? Vajag vēl???

285592. viesis 1.marts 2012 23:59
0 0 Atbildēt

Es īsti nesaprotu, ko viņi tik ļoti satraucās? Sasitīs kādu bentliju, pats maksās, kāds sakars apdrošinātājiem par citu kabatu?

285593. viesis 2.marts 2012 0:14
0 0 Atbildēt

"...piedalās transportlīdzekļi bez OCTA, tādējādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus..."

nu, es vēl saprotu, ka bez TA apdraud citus, bet bez OCTA... kā tad tas apdraudējums izpaužas? Nemaz nav tik sen, kad tāda OCTA vispār nebija, un?

285599. viesis 2.marts 2012 10:07
0 0 Atbildēt

> msh - ļoti elementāri, vai nu tuvākais staķiks, vai arī, ja ir nets telefonā, tad tur vai arī zvans draugam - brokerim vai aģentam. nu un, ja nav iespējama ne viena no opcijām, pats vainīgs, nākamreiz, pirms braukt ar neapdrošinātu auto, aizdomāsies (varbūt).

> 285592 - un ja pieteiks maksātnespēju, kurš tad maksās? viss ir loģiski un pareizi, tieši tāpat, kā dzērušam neļauj braukt tālāk, tikai, nu ja, demagoģija par apdraudējumu...

285601. viesis 2.marts 2012 11:09
0 0 Atbildēt

Tad jau loģiskāk būtu apdrošināt uz vietas, nevis izrakstīt sodu un palaist!

285602. viesis 2.marts 2012 11:13
0 0 Atbildēt

Būs jāpieškir CP darboņiem iespēja papildus legali nopelnīt - tirgot OCTA polises. Ja tevi noķer bez polises un nav vēlme, ka auto ved uz stāvvietu, nopēc uz vietas pie CP polisi ar attiecīgu piemaksu(nu,kādi 25%) . Protams,vēl arī sods par brauksānu bez OCTAS. Un visi paliek apmierināti. Loģiski, ka visām tml. izmaiņām nepieciešami grozījumi Satiksmes likumā un valdības noteikumos.

285603. viesis 2.marts 2012 11:36
0 0 Atbildēt

Hmm, normāls pasāciens, kāpēc cilvēkiem, kas pērk octas un saprot kāpēc tās ir vajadzīgas, jāmaksā par tām vairāk, jo redz '"daži" vēl joprojām nesaprot kas ir octa un kāpēc tā vajadzīga"un nepērk tās, un kad pienāk regresa vēstule tad kārto 10latus mēnesī un skaidrs ka lielās summas neatgūt...

285608. viesis 2.marts 2012 17:58
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

Būs jāpieškir CP darboņiem iespēja papildus legali nopelnīt - tirgot OCTA polises. Ja tevi noķer bez polises un nav vēlme, ka auto ved uz stāvvietu, nopēc uz vietas pie CP polisi ar attiecīgu piemaksu (nu, kādi 25%). Protams, vēl arī sods par brauksānu bez OCTAS. Un visi paliek apmierināti.

==================

Vispār, kāpēc ne? Tieši tā notiek, ja tevi Rietumeiropā noķer uz autobāņa

bez "bāņuzlīmes" :-) Tikai tā uzlīme nemaksā 25% dārgāk, bet Sengotāra

tunelī, par provi, 2x dārgāk :-)

285611. viesis 2.marts 2012 19:54
0 0 Atbildēt

GB12 nevaru iztēloties nevienu no taviem diviem variantiem. Tie varētu būt reāli visuma centra mietpilsonim, tas gan, bet tādi reti arī bez OCTA paliek... :)

1) Iztēlojies variantu ka pie mana miesta, teiksim, desmitos vakarā noķer kādu bez OCTA. Tuvākais tanks 25 km un tas nupat aizvērās, tuvākais scukoils 50 km attālumā... :) Jebkurā gadījumā - ja arī tā būtu rīga un tas būtu tikai 2 km attālumā - pārkāpējs ar kājām ies? Brauks uz tanku bez OCTA?

2) Es nebūtu diži pārsteigts ja neviens no mana ciema iedzīvotājiem nezinātu nekādu "brokeru" vai aģentu numurus :) Nu varbūt daži no novada iedzīvotājiem tādu pakalpojumus izmanto, var jau gadīties.

285631. viesis 3.marts 2012 23:31
0 0 Atbildēt

Vēl jau bija 3. variants - nets telefonā, bet pieļaujot, ka tas arī ir tikai pasākums priekš "visuma centra" mietpilsoņiem, kaut gan - man arī tāda šobrīd nav, tad laikam šo variantu arī atmetīsi. Bet ir viens tāds ļoti labs sīkums un patīkams - "csdd e-pakalpojumi", kas atsūta īsziņu, ja mašīnai beidzas octa. Un tā īsziņa nepienāk pēdējā dienā. Un tad jau, ja tavs miesta biedrs nav laicīgi parūpējies par polises iegādi, nu, tā jau ir viņa vaina un citiem par viņa nolaidību nav jācieš.

Bet, ja nu pilsonis ir pagalam mucā audzis, labāk varbūt viņam auto nelietot vispār, bet jāt ar pajūgu vai braukt ar divriteni kā agrākos laikos, jo tad viņš elementāri var arī netikt informēts par to, ka mainījies kāds būtisks satiksmes noteikumu punkts.

Un iesaku beigt attaisnot noteikumu pārkāpējus tikai ar to, ka viņš, redz, dzīvojot miestā. Dzīvošana kaut kur nekādi neattaisno likuma pārkāpumus. Ja viņam miestā grūti dzīvot, lai iet uz "visuma centru", kā neviens vien to ir izdarījis. Es arī "visuma centrā" audzis neesmu, tā vienkārši dzīvē iegrozījās, ka pēc mācībām neaizgāju atpakaļ uz mazpilsētu, kaut arī pa lielam būtu gribējis, jo dabūju darbu šeit.

285636. viesis 5.marts 2012 11:52
0 0 Atbildēt

msh, klau - kad un kā Tu iepērc degvielu?

Bez degvielas stum mašīnu līdz tuvākajai tankštellei, kad tā JAU IR BEIGUSIES? Vai tomēr pamanies laikus saorganizēt (nenotērēt līz galam) kaut kādu degvielas daudzumu bākā, kas nodrošina tikšanu līdz nākamajai tankštellei?

285641. viesis 6.marts 2012 9:06
0 0 Atbildēt

Situācija - paziņa iedevusi savu auto savam radam. OCTA beigsies pēc 2 dienām. Abet tas tur jau agrāk ir atzīmējies ar visādiem cunduriem. Kas būs, ja šis ieplēsīs kādā lambordžīni? Kas maksās?

285642. viesis 6.marts 2012 9:46
0 0 Atbildēt

Kādam idiotam ir jābūt, lai tādam vēl dotu savu auto? :D

Maksās OCTA, ja notiks to divu dienu laikā. Ja pēc tam un polise nebūs atjaunota, tad īpašnieks. Bet, nu, OCTAi cena būs dārgāka. Un pamatoti, ja tik bezatbildīgi dod mašīnu.

285654. viesis 7.marts 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Vairums autovadītāju šodien ir pārāk izlaidušies ar sava( u)auto aizdošanu citām personām. Un ja kaut kas notiek, tad pēc tam izrāda dziļu neapmierinātību, raksta sūdzības, skrien pat uz TV. Jāsaka, padomjlaikos ar pilnvaru sistēmu ši kārtība tika itin stingri regulēta, un nebija tas sliktākais variants. Šobrīd daudziem attieksme ir pārāk vieglprātīga- tiek aizdoti auto bez TA, bez OCTAS, bieži ar tehniskiem bojājumiem, cerībā - ka nekas jau nenotiks. Bet, reizēm arī kaut kas notiek, un sekas pat ir ļoti smagas. Uzskatu, ka procesuali tomēr auto nodošanas fakts svešām personām ir jāfiksē. Kaut ar vienkāršōtu noteiktas formas vietēju pilnvaru sistēmu . Izņēmums varētu būt- savas ģimenes locekļi.

285665. viesis 8.marts 2012 13:34
0 0 Atbildēt

varētu būt pavisam vienkārš dokuments/veidlapa - īpašnieks parakstās, kad un kam auto nodevis, saņēmējs: no kā un kad auto saņēmis. Veidlapas numurētas. Viena puse paliek pie viena. otra pie otra. Un viss. Un ja kādas problemas, tiesu darbi, apdrošinātāju pretenzijas- ir vismaz kāds dokuments,kas apliecina auto nodošanas faktu citai personai.

285671. viesis 9.marts 2012 18:24
0 0 Atbildēt

Kādā bezsakarā? Ja kāds ir idiots, kas savu mašīnu aizdod kuram katram garāmgājējam [nu reku ikdienasviesim ir tādi ne pārāk gudri radinieki], tad lai pats par savu stulbumu arī atbild, nevajag tāpēc sarežģīt dzīvi tiem, kas tik stulbi nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti