Lielākā daļa OCTA atlīdzību izvēlas saņemt skaidrā naudā 5

 
26.aprīlis 2012 9:00

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati liecina, ka vairāk nekā 50% gadījumu klienti OCTA apdrošināšanas atlīdzību izvēlas saņemt skaidrā naudā.

Savukārt KASKO segmentā atlīdzības skaidrā naudā izvēlas saņemt aptuveni 30% gadījumos.
ERGO speciālisti vērtē, ka atlīdzību skaidrā naudā visbiežāk izvēlas saņemt privātpersonas, savukārt juridiskās personas šādu iespēju izmanto tikai retos gadījumos (15%), galvenokārt nelielu transportlīdzeklim radītu bojājumu novēršanai.

Pērn veiktie grozījumi OCTA likumā un ERGO noteikumi KASKO segmentā paredz, ka gadījumos, ja pēc apdrošināšanas atlīdzības saņemšanas transportlīdzekļa īpašnieks izvēlas veikt transportlīdzekļa remontu autoservisā, tad Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) summa tiek atmaksāta tikai pēc īpašnieka iesniegtiem maksājuma veikšanu apliecinošiem dokumentiem, ka šāds remonts patiešām ir veikts un ir veikta PVN samaksa.

OCTA likumā veiktās izmaiņas, lai mainītu esošo situāciju un motivētu transportlīdzekļu īpašniekus veikt remontu servisā, nevis saņemt atlīdzību skaidrā naudā, nav vēl attaisnojušās.

Atlīdzību skaidrā naudā visbiežāk izvēlas saņemt ziemā

Saskaņā ar ERGO datiem apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai skaidrā naudā ir sezonāla tendence, un visvairāk šādi gadījumi notiek tieši ziemas mēnešos.

Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors: „Tendence apdrošināšanas atlīdzību saņemt skaidrā naudā vērtējama kā sezonāla. Proti, ziemas mēnešos, kad ceļus klāj sniega kārta un nereti tie ir arī apledojuši, transportlīdzekļu vadītāji brauc daudz uzmanīgāk un lēnāk, līdz ar to ceļu satiksmes negadījumi un transportlīdzeklim nodarītie bojājumi visbiežāk ir nelieli, zaudējumu apmērs vērtējams kā neliels. Savukārt vasarā negadījumi visbiežāk notiek izvēloties nepiemērotu braukšanas ātrumu un stilu, kā rezultātā transportlīdzeklim nodarītie bojājumi ir daudz lielāki, un to novēršanai nepieciešams nopietns remonts servisā. Protams, jaunām vai garantijas laika automašīnām bojājumu novēršanai gandrīz vienmēr izvēlas remonta servisā.”

Ivars Vismanis norāda, ka ne tikai ERGO praksē, bet kopumā 90% gadījumos KASKO atlīdzību pieteikumu iemesls ir bojājumi, kas gūti ceļu satiksmes negadījumu rezultātā, nevis, piemēram, auto nozagšanas rezultātā.

ERGO: vienus un tos pašus bojājumus mēdz pieteikt atkārtoti

ERGO praksē ir bijuši gadījumi, kad vienus un tos pašus transportlīdzeklim radītos bojājumus piesaka atkārtoti, uzdodot tos par jauniem. Tāpat ir gadījumi, kad iepriekš gūtus transportlīdzekļa bojājumus vēlas novērst, pamatojoties uz KASKO polisi, kas iegādāta tikai pēc notikušā. Šāda rīcība tiek uzskatīta kā apdrošināšanas krāpšana un ir vērtējama kā kriminālnoziegums.

Savukārt attiecībā uz gadījumiem, kad atlīdzību par transportlīdzeklim radītajiem bojājumiem izvēlas saņemt skaidrā naudā, jāmin, ka nereti tas darīts ar nolūku atlīdzību izmantot ne tikai bojājumu novēršanai, bet arī sadzīviskiem tēriņiem.

ERGO eksperti norāda, ka visbiežāk atlīdzību skaidrā naudā izvēlas saņemt par tādiem bojājumiem kā virsbūves skrāpējumi, kā arī par detaļu zādzībām. Jāmin, ka transportlīdzekļu detaļu zādzību gadījumu līderi nemainīgi ir BMW markas transportlīdzekļi - šīs markas automašīnas ir gan pieprasītas, gan arī vērtīgas (detaļas), turklāt pēdējā laikā arvien biežāk tiek konstatēti to bojājumu vai zādzību gadījumi.
 

 
Visi komentāri
 
286051. viesis 26.aprīlis 2012 9:42
0 0 Atbildēt

Jaa, jaa, un pasi apdrosinataji veicina detalu zadzibu, jo neapmaksaa, piemeram jauna spogula iegadi, nozagsanas rezultata, bet lietota. Un kaa Jus domajat, no kurienes nak lietotie spoguli... Es, piemeram, maksaju ap 400Ls gadaa KASKO, bet detalas man apmaksaja pagasgad tikai lietotas...

286052. viesis 26.aprīlis 2012 14:14
0 0 Atbildēt

Jaunas detaļas liek tikai jauniem (garantijas) auto.

286053. viesis 26.aprīlis 2012 15:35
0 0 Atbildēt

Ja neviens nezagtu detaļas, bankrotētu puse apdrošināšanas kompāniju un apšaubāmu servisu. Jānomarķē visas 10000 auto detaļas, lai tie paši darboņi pāriet marķēšanas biznesā.

286060. viesis 28.aprīlis 2012 11:38
0 0 Atbildēt

Kad viens no octas remonta "kantoriem" zoļļukā pirms vairākiem gadiem remontēja manu Mondeo, visas bojātās detaļas tika nomainītas uz pilnīgi jaunām. Bamperi ieskaitot. Pat valsts numurzīme, kas nelielajā crachā bija nedaudz saspiesta, pat tika nomainīta. Remontnieki pat bija iztaisnojuši bukti spārnā, kas bija iepriekš radusies no krītoša ledus. Paldies meistariem. Manuprāt, naudā octas izņem tie, kuri grib savu auto saremontēt no lētajām šrotu vai nelegali iegūtām rezerves daļām...

286080. viesis 4.maijs 2012 11:23
0 0 Atbildēt

uzlika tev visticamāk jaunu ķīnu, nevis originālu, kas maksātu pusi no auto vertības. man gan patīt lietots origināls, pofig ka no šrota

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 6

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti