CSDD turpina mērīt autovadītāju risku iemigt pie auto stūres 8

8.maijs 2012 10:51

Neizgulējies un noguris autovadītājs reaģē lēnāk, nespēj laikus pieņemt lēmumus un pat uz sekundi iesnaužas. Šāds šoferis ceļu satiksmē ir tik pat bīstams kā iereibis autovadītājs.

Līdz šim Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sadarbībā ar speciālistiem veiktais pētījums liecina, ka trešdaļa autovadītāju riskē iemigt pie auto stūres, turklāt vairāk nekā 90% no riska grupas šoferiem šo problēmu pat neapzinās. Lai aktualizētu miegaino autovadītāju problēmu un pievērstu tai sabiedrības uzmanību, tiek turpināts noguruma pētījums.

Jau tuvākajās divās nedēļās pētījumi notiks STATOIL degvielas uzpildes stacijās:

  • otrdien, 8.maijā no 10:00 līdz 17:00 Ādažos;
  • trešdien 16.maijā no 10:00 līdz 17:00 Jelgavā;
  • ceturtdien 17. maijā 10:00 – 17:00 Ogrē.

Līdz šim Latvijā mērījumos ir piedalījušies vairāk nekā 300 autovadītāju. Par spīti tam, ka pētījums tika veikts tikai diennakts gaišajās stundās, gandrīz trešdaļai autovadītāju tika konstatēts paaugstināts iemigšanas risks, t.sk.11% – augsts risks. Gandrīz 6% no visiem šoferiem bija tik miegaini, ka mērījuma laikā uz brīdi iesnaudās, daži pat vairāk kārt. Ja tas notiktu reāli pie stūres, sekas būtu traģiskas.

Valsts policijas ir apkopojusi informāciju par tiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuru iemesls, visticamāk, ir miegainība. Pērn diennakts tumšajās stundās ir reģistrēti 645 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bojā gājuši 20 cilvēki, bet ievainoti – 276. Šo negadījumu iemesls varētu būt ātrums, neuzmanība vai autovadītāja miegainība, kas ir grūti pierādāmais apstāklis. 2012.gada februārī uz autoceļa Baltezers-Igaunijas robeža notika traģiska avārija, kad neskaidru iemeslu dēļ vadītājs iebrauca pretējā braukšanas joslā un sadūrās ar pretim braucošo automašīnu. Sadursmē bojā gāja divi cilvēki un cieta vēl divi. Pēc aculiecinieku teiktā pirms sadursmes automašīnas šoferis bija iesnaudies,
   
CSDD uzsver, ka nepieciešama skaidrojoša kampaņa, kurā tiktu sniegta informācija par sekām, kādas var izraisīt pārguris autovadītājs. Līdzīgas kampaņas par nogurumu un miegainību norit vairākās Eiropas valstīs un to galvenais vēstījums ir „15 minūšu miegs”. Speciālisti ir pierādījuši, ka nepieciešams ceturksnis stundas, bet ne vairāk ilgs miegs, pēc kura nogurušie autovadītāji var turpināt ceļu. Iespējams, ka šāda veida kampaņa tiks organizēta jau šoruden.

Latvijā noguruma pētījums tiek veikts sadarbībā ar „Statoil Latvia” un „Latvijas Samariešu apvienību”.

 
Visi komentāri
 
286088. viesis 8.maijs 2012 15:20
0 0 Atbildēt

Pašam gan 35 gadus ilgajā autovadītāja prakses laikā nav gadījies ne reizi pie stūres iemigt. Bet gadīties var katram. Nesen braucu ar maršrutnieku uz zoļļuku - pie melnsila ielas krustojuma vadītājs pamanījās iemigt tik cieši, ka ar grūtībām bija pamodināms....

286089. viesis 8.maijs 2012 16:11
0 0 Atbildēt

Es vienreiz iemigu Vācijā uz bāņa, braucot ar k-kādiem 150-160 km/h. Bija tumšs sestdienas vakars, braukts kādas 14 stundas iepriekšējā naktī gulēts kādas 3-4 stundas, sieva blakus bija aizmigusi, tā nu pats arī atslēdzos un ar acīm vaļā pilnīgā bezfilmā tesos pa bāni vienai fūrei tieši pakaļā. Tad kaut kādā brīdī kaut kāds klikšķis ieslēdzās, atjēdzos, bet jau sapratu, ka sabremzēt nepaspēšu, pēdējā brīdī paspēju paraut mašīnu uz blakus joslu... Pēc tam to stundu, kas līdz Hamburgai bija jābrauc, braucu žirgts kā zaķītis. :D

286091. viesis 9.maijs 2012 12:07
0 0 Atbildēt

Ja nu tiešān "miega mākonis" neglabjami nāk virsū, optimālākais variants ir atrast ceļmalā kādu kabatiņu, un uz minūtēm 15 pagulēt....pēc tam var mierīgi braukt tālāk. Kāda viegla kafijiņa arī palīdz.

286092. viesis 9.maijs 2012 18:09
0 0 Atbildēt

ar 15min snaušanu bieži būs par maz.

pēc savas pieredzes, ja nav gulēts un ilgi būs jābrauc, tad labāk pārcel izbraukšanu par 1-2h un paguli, kā censties krāpties ar 15min

286093. viesis 9.maijs 2012 21:03
0 0 Atbildēt

Kā to ņem - no miega viedokļa tās 15-30 min būs tikpat vērtīgas kā tās tavas 1-2 stundas, ja ne vērtīgākas :)

286115. viesis 13.maijs 2012 20:03
0 0 Atbildēt

Nu nez par to miegu,ja esi puslīdz gulējis ok,pietiek nedaudz nosnausties,bet ja gulēts 4h,un vēl pa nakti sāc vālēt,tad labāk mest pie malas.Pāris dienas atpakaļ izprovēju,pēc kādiem trim gadījumiem ar uzraušanu uz borģūriem vai sadalošām salām,sapratu ,ka jameklē hotelis.Ātri var norauties.

286117. viesis 14.maijs 2012 9:47
0 0 Atbildēt

Pa TV Discoveri laikam bij eksperimets . Viens vīrelis pa stadionu brauca ar promilēm , vajadzēja pa līniju braukt , nu viņš to veiksmīgi paveica , savukārt miega badā turētais to nevarēja paveikt .

Pāris reižu ir uznācis miegainums , momentā stājos ,kau tvai kautko kavēju .

286119. viesis 15.maijs 2012 8:27
0 0 Atbildēt

2x esmu aizbraucis no Bauskas līdz Frankfurtei pie Mainas bezgulēšanas 22-23h, nekad vairs to necentos atkārtot.

Nav vērts. Ir viesnīcas , ir atpūta,pavadu ceļā 2 dienas, bet atpūties un vēl pa ceļam šo to apskatījis, nevis maucis ar acīs iespraustiem sērkociņiem.

Bet CSDD varētu vairāk pievērsties infrastruktūras sakārtošanai uz LV ceļiem, lai mums būtu stāvvietas, kur apstāties un atpūsties.

Un nevajag melst,ka tas nav CSDD atbildība-ir un kā vēl, lai spiež uz tiem,kam tas tieši jādara, tak valsts organizācija vien ir.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamācošs stāsts: busiņa vadītājs, kurš brauca bez vinjetes, saņēmis paziņojumu par vēl 2000 eiro lielu soda naudu 16

Kāds busiņa vadītājs divās dienās par braukšanu bez vinjetes saņēmis 1000 eiro sodu. Taču tās vēl nebija beigas, jo saņemti vēl vairāki paziņojumi par soda naudām kopumā vēl 2000 eiro apmērā. Lasīt vairāk

 

Latvijā vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts nodots ekspluatācijā (+ FOTO) 5

Lāčplēša dienā Jaunpilī līdzās pilij svinīgi tika atklāts pārbūvētais tilts pār Bikstupi. Tilts atrodas uz vietējā autoceļa Annenieki–Jaunpils (V1457) un tas ir vienīgais kokbetona konstrukcijas tilts visā valsts ceļu tīklā. Lasīt vairāk

 

Nepatīkams atklājums – bezpilota automobili var apmānīt ar bildi 3

Vācu zinātnieki atklājuši vienkāršu metodi, kas samulsināt bezpilota auto „elektroniskās smadzenes”. Lasīt vairāk

 

Rolls-Royce Cullinan Black Badge versijā: 600 Zs un 1344 diožu griesti (+ FOTO) 2

Britu luksuss limuzīnu ražotājs Rolls-Royce atkāpies no ierastajiem standartiem un izstrādājis nedaudz dumpīgāku krosovera Cullinan versiju ar nosaukumu Black Badge. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti