Griežam pa labi (pie sarkanā)! 13

17.maijs 2012 9:20

Autokluba LAMB biedri bieži izsaka viedokli par dažādiem ar satiksmes drošību saistītiem jautājumiem un balstoties uz savu pieredzi kritizē satiksmē novērotas nejēdzības.

Autovadītāji regulāri izsaka neizpratni par nepieciešamību ilgstoši gaidīt pie sarkanās luksofora gaismas tukšā krustojumā, lai veiktu labo pagriezienu. It īpaši bezjēdzīga šāda gaidīšana autovadītājuprāt ir vēlu vakaros, naktīs un bieži arī brīvdienās, tādēļ Autoklubs LAMB uzskata, ka būtu jāmeklē risinājums, kas, nepasliktinot satiksmes drošības situāciju un nevairojot iespējamos riskus, novērstu nevajadzīgu gaidīšanu pie luksofora tukšā krustojumā. Tā negatīvi ietekmē ne tikai satiksmes plūsmu, bet arī gaisa kvalitāti pilsētā, jo pētījumi liecina, ka tieši stāvēšana krustojumos un sastrēgumos izraisa lielākos CO2 izmešu apjomus atmosfērā.

Minētā problēma ir zināma ne tikai Latvijā, bet arī citās ES dalībvalstīs un arī ASV. Labi zinām Lietuvas piemēru, kur daudzos krustojumos pie luksofora ir piestiprināta ceļazīme ar zaļu bultiņu, kas atļauj labo pagriezienu, palaižot garām automašīnas, kas krustojumā brauc no kreisās puses. Savukārt, vairākās ASV pavalstīs pastāvīgi tiek atļauts labais pagrieziens pie sarkanās gaismas, un tikai īpaša papildus informatīvā zīme norāda, kurā laikā pie sarkanās gaismas nedrīkst nogriezties pa labi. Cits problēmas risinājums būtu pastāvīgi degoša labā pagrieziena papildus sekcija.

Izvērtējot dažādo praksi, iespējas un Latvijas autobraukšanas tradīcijas, domājams šobrīd efektīvākais būtu Lietuvas modelis. Papildus ceļa zīmes izgatavošana un tās uzstādīšana noteikti būtu vairākkārt lētāka nekā esošo papildus luksoforu sekciju izgatavošana, uzstādīšana un apkalpošana, bet efekts tiktu panākts līdzvērtīgs. Protams, šādā gadījumā autovadītājiem, veicot pagriezienu, jāpalaiž citi satiksmes dalībnieki, tajā skaitā velosipēdisti un gājēji, kas pārvietojas pie zaļās gaismas. Ņemot vērā, ka Latvijā esam izaudzināti pie sarkanās luksofora gaismas neveikt nekādas kustības, iespējams atļaut visos krustojumos veikt labo pagriezienu pie tās pagaidām būtu riskanti.

Domājot par vēlmi risināt satiksmes drošības jautājumus ātrāk, ērtāk un lētāk, nedrīkst aizmirst vārdu “drošāk”. LAMB vienmēr ir atbalstījusi striktu satiksmes noteikumu ievērošanu, tajā pat laikā uzskatot, ka satiksmes noteikumiem ir nepārtraukti jāpilnveidojas, savukārt izpratne par pilnveidošanas nepieciešamību un iespējām rodas regulārā viedokļu apmaiņā starp autovadītājiem, atbildīgajām valsts institūcijām un sabiedriskajām organizācijām. Tādēļ, cerot uz aktīvu dialogu, Autoklubs LAMB ir nosūtījis priekšlikumu par jaunas labo pagriezienu atļaujošas ceļa zīmes ieviešanu atbildīgām institūcijām un gaida kompetentu atbildi.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 

 
Visi komentāri
 
286138. viesis 17.maijs 2012 10:59
0 0 Atbildēt

jau sen bija laiks to ieviest

286140. viesis 17.maijs 2012 11:09
0 0 Atbildēt

Atbalstu

286141. viesis 17.maijs 2012 11:20
0 0 Atbildēt

Ar stingriem ierobežojumiem un nežēlīgu kontroli - varētu, tā kā

to ieviesa Lietuvā savulaik. Gāja smagi viņiem - postpadomju cilvēks

nav tas pateicīgākais materiāls kaut kā jauna ieviešanai :-)

286142. viesis 17.maijs 2012 12:11
0 0 Atbildēt

vispirms vajag kameras krustojumos un izķert recidīvos braucējus pie sarkanās gaismas.

286143. viesis 17.maijs 2012 14:42
0 0 Atbildēt

Kādreiz līdz 60-to vidum jau tā norma pie mums bija spēkā. Prrotams, to varētu šodien atcelt, iegūtu satiksmes intensitāte. Bet ne visos krustojumos tas būtu pietiekoši droši - mums ir pietiekoši daudz braucēju, kuri radītu biežas avārijas situācijas.. Reali iespējamos krustojumos vajadzētu salikt zalās bultas, tas būtu risinājums.

286145. viesis 17.maijs 2012 23:31
0 0 Atbildēt

Piekrītu IV.

Un arī anonimikim, policijai būtu laiks strādāt pie tiešajiempienākumiemun izķert idiotus. Un tad ieviest normālai satiksmei atbilstošus risinājumus.

286147. viesis 18.maijs 2012 9:36
0 0 Atbildēt

Ierosinu LAMB vēl iniciēt arī braukšanas ātruma palielināšanu, jo pat Krievijā, tāpat kā Eiropā, jau taisās atļaut 130 km/h, Latvijā uz asfalta var mierīgi celt līdz 110 km/h, uz grantenes atstājot tos 90 km/h, bet kur divas joslas katrā virzienā atdalītas ar sadalošo josju, pat līdz 130 km/h mierīgi, un apdzīvotās vietās, kur maz gājēju, līdz 70 km/h

286155. viesis 18.maijs 2012 14:47
0 0 Atbildēt

Slikti, ka braucot pie sarkanās samazinās modrība uz šo aizliedzošo signālu. Tomēr liela atšķirība no papildsekcijas jau nav.

286177. viesis 21.maijs 2012 14:07
0 0 Atbildēt

nobraukšana no krasta ielas pa labi uz muitas ielu - kāda hrena pēc tur jāstāv pie sarkanā???

286178. viesis 21.maijs 2012 14:10
0 0 Atbildēt

nobraukšana no Gaujas ielas pa labi uz Vairoga ielas tilta uzbrauktuvi Brīvibas ielas virzienā - kāda hrena pēc tur jāstāv pie sarkanā?

286189. viesis 22.maijs 2012 10:28
0 0 Atbildēt

Absolūti stulba ideja.

Piemērs - divas joslas vienā virzienā, no kreisās var taisīt kreiso. Ja man jābrauc taisni, es ieņemu pirmo joslu, bet no tās var pie sarkanā griest pa labi. Tad *******, mani nopīpinās zilu!!!

Tad pa kuru joslu jābrauc taisni braucējiem?

286194. viesis 22.maijs 2012 12:41
0 0 Atbildēt

Tas attiektos tikai uz nogriešanos pa labi un tikai, kur tas nav bīstami. Piemēram krasta ielas pa labi uz muitas ielu nebūs vieta kur tas būtu pieļaujams, jo tiem kas griežas pa kreisi būs jālaiž tie kas griezīsies uz muitas ielu.

286201. viesis 24.maijs 2012 11:24
0 0 Atbildēt

Viens no nedaudziem sakarīgajiem Zvirbuļa priekšlikumiem, atbalstu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nedēļas nogalē norisinājusies "Latvijas Gada auto 2020" lielā testa diena pie tirdzniecības centra "Mols" (+ FOTO)

Jau sesto gadu auto entuziasti un interesenti pulcējušies pie t/c “Mols”, lai iepazītos ar “Latvijas Gada auto 2020” pretendentiem. Ikvienam apmeklētājam bija iespēja apskatīt jaunākās automašīnas, konsultēties ar “Latvijas Gada auto” žūrijas pārstāvjiem, kā arī doties izmēģinājuma braucienos. Lasīt vairāk

 

Tikai 200 eksemplāri - Volkswagen Golf hibrīds par 48 000 eiro (+ FOTO) 2

Volkswagen laidis klajā Golf GTE Edition – uzlādējamu hibrīdu, kas tiks izlaists 200 vienībās un maksās 47 600 eiro. Lasīt vairāk

 

Toyota parāda ūdeņraža auto ar 800 km gaitas rezervi (+ FOTO) 5

Toyota nodemonstrējusi ar ūdeņraža degvielu darbināmā sedana Mirai prototipu, iezīmējot ceļu otrās paaudzes modelim, kas Japānas tirgū varētu startēt 2020.gada beigās. Lasīt vairāk

 

Porsche un Boeing apvienojas lidojošā auto projektam 2

Vācijas sporta automobiļu ražotājs Porsche un amerikāņu aviācijas gigants Boeing apvienojušies lidojošā auto projektam, ko cer realizēt līdz 2025.gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti