@Nereti, braucot pa ceļu, nākas konstatēt – re, cik labi paslēpušies. Kopš "jaunajiem laikiem" šādas metodes netiek akceptētas – policistiem ir jāstāv redzamās vietās, lai ne tikai sodītu, bet arī disciplinētu...
Sestdienas pēcpusdienā (15.martā) varēja novērot dažādas ceļu policijas darba metodes – gan redzamās, gan pusredzamās, gan arī totāli slēptās...
Tuvojamies Rīgas robežai no Berģu puses. Kā redzams, puiši (lasi CP) ir izvēlējušies ļoti piemērotu vietu. Zīme "80" bija pirms 50 metriem. Varbūt kāds to arī nav pamanījis. Tad arī CP var iekasēt kādu naudiņu...
Tuvojoties RĪGAs burtiem, var redzēt, ka tomēr tur kāds IR. Bet jau krietni pa vēlu, un ja esi braucis vairāk kā atļauts, sāc jau bremzēt.
Interesanti, ka no otras puses skatoties, varētu pat likties, ka policisti strādā ar atklātām metodēm.
Un tagad iedomāsimies, kas būtu bijis, ja šie paši CP neslēptos un stāvētu atklāti – visi vadītāji atcerētos, ka jāpiesprādzējas, jāsamazina ātrums, jāieslēdz gaismas un vispār jābūt uzmanīgam. Jā, bet tad jau plānu neizpildīt... Šīs mašīnas valsts numuru nesaskatīju, bet domāju, ka tas nevienam nav noslēpums – var taču apskatīties, kura ekipāža ir (es ceru) sastādījusi dokumentus par ātruma pārkāpumiem pie Rīgas robežas.
Savukārt, braucot uz Rīgu no Jelgavas puses, darba metode ir nedaudz cita.
Uz Jelgavas - Rīgas šosejas tūlīt sācas apdzīvota vieta. Nu neviens tieši uz robežas jau nemet pa mēmajiem. Priekšā, aiz krustojuma redzams dažs transporta līdzeklis, bet ne jau ceļu policijas. Bet... izrādās, ka tur strādā ceļu policija.
Mašīnas tiek apturētas vienā laidā. Brīžiem pat liekas, ka policistu kungi netiek galā ar klientiem. Viņi arī neko nav dzirdējuši par vadītāju tiesībām nestāvēt saliekušamies pie CP auto un gaidīt, kad tie sarakstīs dokumentus.
Jā, par šo darba metodi varētu arī strīdēties. Uzņemt ātruma rādījumu pret vietu, kur mainās ātrums no 90 uz 50? Kā tad policists var būt tik pārliecināts, ka mašīna jau atrodas 50km/h zonā? Kārtējie supercilvēki ar superredzi? Šķiet, CP iekšējā instrukcijā arī bija norādījums nestrādāt ar radaru zīmju maiņas tuvumā. Ak, jā! Mums taču tās instrukcijas nav jāzina... VAZ2193 valsts numurs CJ6453.
Bet ir vēl interesantākas metodes – superslēptās. Nezinu, vai to tagad māca jaunajos policistu "uzlabošanas" kursos, bet viņiem tas izdodas tīri labi.
Skatamies foto un meklējam zaļo. Ja teiksiet, ka šeit tā nemaz nav, tad iesaku pievērst uzmanību kokiem. Blakus kreisākajam stabam, spīd zaļā vestīte. Labi!
Skatamies tuvāk – IR! Paskatoties no cita rakursa, kur apstājāmies, šis partizānis redzams jau labāk.
Protams, ka viņš tur ne tikai stāv un sildās saulītē, bet arī šaudās. Pēc veiksmīgā šāviena – teciņus uz ceļmalu, kur arī aiztur lielos skrējējus.
Kad policists pamanīja, ka kļuvis par fotomodeli, viņa darba metodes kļuva manāmākas – aiz kokiem tik ļoti vairs neslēpās, jo laikam atcerējās, ka tā tagad nav pieņemts darīt.
Kamēr viens slēpdamies mēģina kādu noķert, otrs sēz savā (atvainojiet, mūsu) lepnajā auto ar valsts numuru EJ173 un raksta kvītis un protokolus. Nu ko, slēptās metodes rullē?
No policijas pārvaldes puses biju dzirdējis, ka šādas slēptās un pusslēptās metodes netiek atbalstītas. Tas ir labi. Ne par velti atklātos policistus pilsētā var ieraudzīt arvien biežāk.
Ja kādam ir zināmi gadījumi, kad ceļu policija izmanto slēptas metodes, lūdzu ziņot – mēs informāciju nodosim tālāk. Būtu labi zināt valsts numuru, laiku, vietu un vislabāk - arī foto.
Šis raksts nav radīts ar domu, ka ceļu policija nebūtu vajadzīga! Vienkārši CP primārās funkcijas ir nevis pēc iespējas vairāk sodīt, bet gan uzlabot satiksmes drošību. Arī no CP sapratnes ir atkarīga mūsu (autovadītāju) attieksme pret to...
iAuto redaktors
ja ieveero csn manis peec shie var kaut ierakumos sleepnjus taisiit nu ja paarkaap tad kaada skirba vai aptur no sleepnja vai redzamas vietas vai ne taa?