Ne vienmēr automašīnas ar dīzeļa dzinēju ir ekonomiski izdevīgākas, un par to lietošanu tiek pārmaksāts, liecina Sixt Leasing veiktie TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini par 2012. gada maijā pārdotākajiem auto.
Statistikas dati liecina, ka maijā visvairāk pārdotākās kompaktklases automašīnas ir VW Golf (46) un Opel Astra (27). Salīdzinot dzīves cikla izmaksas VW Golf 1.6TDI Trendline ar dīzeļa dzinēju un Opel Astra 1.4i ar benzīna dzinēju, secināts, ka Opel Astra tās ir par 41,95 LVL (bez PVN/mēnesī) zemākas, salīdzinot ar VW Golf. Starpību lielākoties veido ikmēneša līzinga maksājums un degvielas izmaksas, kas VW Golf ir salīdzinoši augstākas.
Saskaņā ar Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas sniegto informāciju, 2012. gada maijā kompaktklasē visvairāk iegādātas VW Golf (46) un Opel Astra (27) automašīnas; ekonomiskajā klasē līderi ir Ford Fiesta (63) un Hyundai i20 (20); vidējā klasē – Toyota Avensis (46) un VW Passat (32). Apvidus klasē visvairāk pārdotas Škoda Yeti (53) un Nissan Juke (25), bet vieglā komerauto klasē – VW Caddy (21) un Renault Kangoo (15).
Salīdzinot dzīves cikla izmaksas pārdotākajām kompaktklases automašīnām VW Golf 1.6TDI Trendline un Opel Astra 1.4i,, jāsecina, ka Opel Astra izmaksas ir par 41,95 LVL (bez PVN) zemākas, salīdzinot ar VW Golf. Tas skaidrojams gan ar automašīnu pārdošanas cenu (Opel Astra tā ir par 2294,48 LVL bez PVN/mēnesī zemāka), gan automašīnas atpirkuma vērtību operatīvā līzinga termiņa beigās (Opel Astra dīlera piedāvātā atpirkuma vērtība ir 43% no sākotnējās cenas, savukārt VW Golf – 37%), kas attiecīgi veido mazāku ikmēneša līzinga maksājumu -,Opel Astra tas ir par 60,68 LVL (bez PVN/mēnesī) zemāks nekā VW Golf. Otru būtiskāko izmaksu atšķirību veido degvielas izmaksas, kas Opel Astra ir par 23,85 LVL (bez PVN/mēnesī) zemākas. Pārējo starpību veido atšķirības apdrošināšanas, uzturēšanas (apkopes un remontdarbi) un nodokļu izmaksās.
TCO aprēķins pierāda to, ka automašīna ar ekonomisku dīzeļa motoru ne vienmēr būs ekonomiski izdevīgāka, salīdzinot ar automašīnu ar benzīna dzinēju. Racionālai auto izvēlei jāņem vērā ne tikai tādi faktori kā auto pārdošanas cena, bet arī tā atpirkuma vērtība, degvielas patēriņš, apdrošināšana un apkopju, remontdarbu izmaksas. Tāpat būtiski ir ņemt vērā plānoto automašīnas nobraukumu konkrētajā laika periodā, kas būtiski ietekmē automašīnas dzīves cikla izmaksas noteiktā periodā.
2012. gada maijā pārdotāko automašīnu Sixt TCO aprēķini ir pieejami www.sixt.lv/tco.
Sixt TCO aprēķins ir metodoloģija, kurā tiek ņemts vērā līzinga mēneša maksājums, degviela, nodokļi un valsts nodevas, tehniskās apskates, apdrošināšana (OCTA, KASKO), kā arī tādi pakalpojumi kā normāla nolietojuma remontdarbi, apkopes, riepas, to maiņa un uzglabāšana un 24h palīdzība uz ceļa, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī. Metodoloģija ir vispārināma, un ar tās palīdzību ir iespējams salīdzināt dažādu marku un modeļu automašīnas, lai izvēlētos izdevīgāko.
Sixt katru mēnesi publicē TCO aprēķinus Latvijā pārdotāko ekonomiskās klases, kompaktklases, vidējās klases un vieglā komerctransporta klases automašīnām, tā palīdzot uzņēmumiem un privātpersonām pieņemt racionālākus lēmumus būtiskajā auto iegādes procesā. Aktuālā informācija ir pieejama www.sixt.lv/tco.
Domāju, ka to izdevīgumu neviens nekad nav apstrīdējis. Bet ar nosacījumu, ka tas dzinējs nav vecs un nodzīts. Tie , kuri jau savulaik "līdz kaulam" ir nomocījušies ar veciem passatu , meršu u.c. dīzeļiem - šodien vairs par dīzeļmotoriem vairs īpaši nefano. Ja nu vienīgi par pilnīgi jauniem - tieši no autosalona. Vairums mani paziņas gan no dīzeļiem ir pārgājuši uz benzīnniekiem. Katrā gadījumā, otru reizi neviens lietotu auto ar dizeli nav pircis....
DODOS atvaļinājumā ! Novēlu labu vasaras atpūtu arī citiem iauto lasītājiem un iauto redakcijas vadībai.