Elektromobiļu panākumi uzņēmumā Audi ir ļoti dinamiski: R8 e-tron Nirburgringas Nordšlaifes trasē, kas ir viena no sarežģītākajām testu trasēm pasaulē, ir uzstādījis sērijveida elektromobiļu pasaules rekordu.
Audi R8 e-tron Foto: Audi
Sacīkšu braucējs Markuss Vinkelhoks (Markus Winkelhock) ar šo augstas veiktspējas elektropiedziņas sporta automobili nobrauca 20,8 kilometrus garo trasi 8:09.099 minūtēs. Tādējādi Audi pēc vairākām uzvarām 24 stundu sacīkstēs Nirburgringā un Lemānā ir sasniedzis kārtējo atskaites punktu savā panākumu stāstā.
„R8 e-tron lieliski nodemonstrēja savu potenciālu pasaulē sarežģītākajā sacīkšu trasē,” teica Mihaels Diks (Michael Dick), AUDI AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis. Diks, kurš pēdējo apli ar R8 e-tron pieveica pats, piebilda: „Rekordlaiks braucienā apstiprināja, ka mēs esam uz pareizā ceļa. Mums elektromobiļi nekad nav nozīmējuši kaut kā upurēšanu, bet gan emocijas, sportiskumu un braukšanas prieku.”
Salīdzinājums ar pašreizējo apļa rekordu, kas sasniegts ar iekšdedzes dzinēja sērijveida automobili, parāda to, cik iespaidīgs patiesībā ir 8:09.099 minūšu rezultāts. Rekordlaiks 7:11.57 minūtes tika sasniegts ar automobili Gumpert Apollo Sport, ko darbina 515 kW (700 ZS) Audi V8 benzīna dzinējs.
Automobiļa Audi R8 e-tron, ar ko Markuss Vinkelhoks sasniedza pasaules rekordu, piedziņas daļa līdz mazākajam sīkumam atbilst tai, kāda būs sērijveidā ražotajiem modeļiem, kas tiks laisti tirdzniecībā gada beigās. Abi Audi R8 e-tron elektrodzinēji attīsta 230 kW jaudu un 820 Nm griezes momentu. Vairāk nekā 4900 Nm tiek sadalīti starp aizmugurējiem riteņiem praktiski uzreiz, uzsākot braukt.
Audi R8 e-tron uzņem ātrumu no 0 līdz 100 km/h nieka 4,6 sekundēs. Tā maksimālais ātrums parasti tiek ierobežots pie 200 km/h. Lai trasē sasniegtu apļa rekordlaiku, tika apstiprināts ātrums 250 km/h.
R8 e-tron uzlādējamais litija jonu akumulators spēj uzglabāt 49 KWh enerģijas, kas ir pietiekami, lai nobrauktu aptuveni 215 kilometrus. Tā „T” veida forma ļauj to uzstādīt centrālajā tunelī starp blakussēdētāja nodalījumu un aizmugurējo asi. Tas tiek uzlādēts ar bremzēšanas vai ripošanas laikā atgūtu enerģiju. Īpaši vieglā Audi R8 e-tron virsbūve ir veidota pārsvarā no alumīnija, kā arī oglekļa šķiedru pastiprināta polimēra sastāvdaļām. Tas ir galvenais iemesls, kāpēc šis augstas veiktspējas sporta automobilis, neskatoties uz lielo akumulatoru, sver vien 1780 kilogramus.
Lai vēl vairāk uzsvērtu R8 e-tron atbilstību sērijveidā ražotajai versijai un tā piedziņas daļas spējas, Audi papildus viena apļa rekordlaikam Nordšlaifē uzstādīja vēl vienu rekordu. Uzreiz pēc pirmā rekorda Markuss Vinkelhoks otrajā R8 e-tron automobilī, kura ātrums bija ierobežots līdz 200 km/h, nobrauca divus ātrus apļus pēc kārtas. Ar rezultātu 8:30.873 un 8:26.096 minūtes abi apļi tika veikti krietni ātrāk kā deviņās minūtēs.
„Nobraukt rekordlaikā man bija fantastiska pieredze,” teica Makuss Vinkelhoks. 32 gadus vecajam Štutgartē dzīvojošajam sacīkšu braucējam ir, ar ko salīdzināt – Audi R8 LMS ultra, ar ko viņš kopā ar Marku Basengu (Marc Basseng), Kristoferu Hāsu (Christopher Haase) un Frenku Stipleru (Frank Stippler) pirms pāri nedēļām uzvarēja 24 stundu sacīkstēs Nirburgringā.
„Protams, R8 e-tron ir sērijveida modelis, nevis sacīkšu auto, kam palīdz aerodinamika,” uzsvēra Vinkelhoks. „Tomēr tā zemais smaguma centrs un uz aizmuguri izvietotais smaguma sadalījums sniedz tam daudzas sportiskas īpašības. Griezes moments, ar ko elektrodzinēji dzen automobili kalnā, pārspēj visu man zināmo – pat ja tie praktiski nerada troksni, kas sākumā man bija pilnīgi jauna pieredze. Brīžos, kad patiešām nepieciešama vilkme, griezes momenta vektorēšana – griezes momenta sadalījums starp riteņiem, kam tiek pievadīta jauda – patiešām palīdz.”
Mihaels Diks lepni rezumēja notikumus pēc rekordbrauciena Nirburgringā. „Tikai dažu nedēļu laikā mēs esam uzņēmušies vairākus ievērojamus izaicinājumus, un procesa gaitā mēs esam pierādījuši, ka ar visām savām piedziņu koncepcijām atrodamies priekšgalā,” viņš teica, piebilstot: „Maijā mēs ar Audi R8 LMS ultra ar desmit cilindru dzinēju uzvarējām 24 stundu sacīkstēs Nirburgringas trasē.
Jūnija vidū ar Audi R18 e-tron quattro mēs triumfējām Lemānas 24 stundu braucienā – tā ir pirmā hibrīdautomobiļu uzvara šajā pasaulē smagākajā sacensībā. Tagad mēs ar elektropiedziņas R8 e-tron esam uzstādījuši vēl vienu rekordu pasaulē sarežģītākajā trasē.”