@Rallijreidā Italian Baja Stefans Petransels atkal sensacionāli zaudē Hiroši Masuokam. No trim Latvijas ekipāžām finišu sasniedz tikai divas. RE Autoklubs komandas ekipāža Jānis Naglis/Modris Mēters ierindojas 26. vietā.
Itālijas pilsētā Vivaro, ar trīs Latvijas ekipāžu piedalīšanos, no 14. līdz
No trim latviešu ekipāžām finišu sasniedza tikai RE Autoklubs komandas braucēji Jānis Naglis/Modris Mēters, bet, īsi pirms Italian Baja dibinātās komandas Rīga pārstāvji, Māris Saukāns/Didzis Zariņš un Jānis Āzis/Valdis Purvinskis bija spiesti izstāties, jo viņus pievīla tehnika. Automobiļu konkurencē kopumā startēja 82 ekipāžas, un Naglis/Mēters absolūtajā vērtējumā ieņēma 26. vietu.
Šī gada Italian Baja nozīmīgu padarīja divu automobiļu ražotāju rūpnīcu komandu līdzdalība. Bez Mitsubishi uz starta stājās arī Volkswagen komanda ar slaveno vācieti Jutu Kleinšmiti priekšgalā, kā arī spēcīgākās privātkomandas – Ralliart France ar līderiem Hosē Luisu Monterde un Andrea Maijeri, X-Raid ar Gregoru De Meviusu un Luku Alfānu, kuri Dakāras smiltājos lika runāt par BMW rūpnīcas iespējamu iesaistīšanos rallijreidu izcīņā, kā arī Dessoude Nissan, ko pārstāvēja Halifs Al Mutavei.
Uz Itāliju nebija atbraukusi tikai Nissan rūpnīcas komanda, toties kā allaž plaši pārstāvēta bija Promotech, kas ar sacīkstēm pārbūvētiem Nisan Patrol, Terrano un Pickup apgādā arī citas komandas un privētbraucējus. Ar Promotech gatavotiem auto startēja arī pagājušā gada Krievijas čempions Ruslans Misikovs no komandas Nart Time. Ļoti interesantu un, kā izrādījās, arī konkurētspējīgu bagiju zem nosaukuma Honda CR-V pirmoreiz parādīja pazīstamais braucējs Tjerī Manjaldi.
Italan Baja divdienu rallijreidā sportistiem bija jāveic pieci ātrumposmi, kuru kopgarums sasniedza gandrīz 700 kilometrus. Ar Mitsubishi rūpnīcas braucējiem visciešāk konkurēja Juta Kleinšmite ar Volkswagen Tarek bagiju un Karloss Souza, kam pievienojies ir nestartējušā francūža Žana Luī Šlesēra stūrmanis Anrī Manjī, no privātkomandas Mitsubishi Galp. Tiesa, Kleinšmites cerības pacīnīties par kopvērtējuma pjedestālu svītroja tiesnešu piešķirtais soda laiks pirmajā ātrumposmā. Pārējiem braucējiem, pat trešo vietu izcīnījušajam Souzam, tomēr nebija pa spēkam apstrīdēt Petransela un Masuokas Mitsubishi Pajero Evolution hegemoniju.
Cīņu ar ārkārtīgi akmeņaino trasi nespēja izturēt ne De Meviusa BMW X5, ne spēcīgā arābu pilota Al Mutavei Nissan Pickup, ne arī Manjaldi Honda un daudzu citu braucēju automobiļi. Finišu sasniedza tikai 48 ekipāžas. Starp izturējušajiem bija arī Naglis/Mēters, kas augstāko rezultātu – 26. vietu – sasniedza pēdējā ātrumposmā. Pirmajā sacensību dienā divas vietas augstāk spēja pakāpties Saukāns/Zariņš, bet piekto noslēdzošo dopu neizturēja viņu Mitsubishi Pajero. Trešā latviešu ekipāža Āzis/Purviskis dēļ salūzuša auto reduktora izstājās jau pirmās dienas beigās.
Italian Baja 2003 rezultāti
1. H. Masuoka/Ž. Pikārs (Mitsubishi Pajero Evo) 6:29;46
2. S. Petransels/Ž. Kotrē (Mitsubishi Pajero Evo) + 2;52
3. K. Souza/A. Manjī (Mitsubishi L200 Strada) + 17;57
4. S. Henrāds/A. Lovs (Volkswagen Tarek) + 50;04
5. H. L. Monterde/R. Tornabels (Mitsubishi Pajero) + 1:03;58
6. L. Komornickis/R. Mortons (Mitsubishi Pajero) + 1:05;03
7. J. Kleinšmite/F. Ponsa (Volkswagen Tarek) + 1:07;42
26. J. Naglis/M. Mēters (Mitsubishi Pajero) + 2:13;40
LAF 4x4 komisijas preses sekretārs
Ainārs Zariņš
Kura vietaa SAVAA grupaa ir muuseejie?