Degvielas cenu kāpums iespaido autopārvadātājus 6

 
18.marts 2003 0:03

@Degvielas cenu nemitīgais kāpums kritiski iespaido Latvijas autopārvadātāju darbu, jo izmaksas strauji palielinās. Savukārt degvielas tirgotāji cenu samazināšanos nesola gan pasaules notikumu, gan Latvijas prasību dēļ.

Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš BNS uzsvēra, ka degvielas cenu kāpums ir pārāk ātrs un turpinās jau ilgāku laiku, bet autopārvadātāju pakalpojumu tarifi nekāpj tik strauji, līdz ar to autopārvadātāji ir spiesti daudz "precīzāk kalkulēt savas izmaksas".

Trēziņš sacīja, ka degvielas cena veido aptuveni 50% līdz 60% no kopējām autopārvadātāju izmaksām, tādēļ pārvadātāju pakalpojumu tarifiem būtu jāpieaug apmēram no 10% līdz 15%.

Asociācijas prezidents pauda, ka tāpat papildu problēmas rada arī Polijas noteiktie ierobežojumi degvielas daudzumam, ko pārvadātāji drīkst ievest, šķērsojot Polijas robežu.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Uldis Sakne savukārt neprognozēja, ka Latvijā tuvākā laikā varētu mazināties degvielas cena, paužot, ka pašreiz "ļoti neveiksmīgi sakrīt dažādi degvielas tirgu iespaidojoši faktori - krīze Irākā, degvielas rezervju uzkrāšanas prasība Latvijas degvielas tirgotājiem, aizsalusī Baltijas jūra un Mažeiķu rūpnīcas plāni saistībā ar rekonstrukciju no 1.aprīļa aptuveni uz mēnesi pārtraukt ražošanu, kā arī valdības plāni noteikt augstākas degvielas kvalitātes prasības".

Sakne norādīja, ka, uz laiku pārtraucot darbu Mažeiķu rūpnīcai, kas Latvijai piegādā vairāk nekā 50% no visiem naftas produktiem, vajadzēs pārorientēties uz citiem degvielas piegādātājiem, bet jaunās kvalitātes prasības var izslēgt ražotājus Krievijā un Baltkrievijā, kuriem "nav garantēta atbilstoša kvalitāte jaunajam prasībām". Savukārt no Somijas, tajā skaitā Porvo ražotnes, kas ir otra tuvākā pēc Mažeiķiem, piegādes ir traucētas aizsalušās jūras dēļ.

Tāpat vietējiem degvielas tirgotājiem līdz 1.jūlijām ir jāpaspēj izveidot valsts noteiktās degvielas krīzes rezerves 47 tūkstošu tonnu apjomā, kas prasīs papildu ieguldījumus vairāk nekā desmit miljonu latu apjomā.

Sakne gan noraidīja bažas, ka varētu izveidoties krīze degvielas piegādes jomā, jo par atbilstošu samaksu degvielu varēs piegādāt arī no citām Eiropas valstīm, bet "tas, protams, var sist pa kopējām tautsaimniecības kabatām".

Arī degvielas tirgotāja "Hydro Texaco Latvija" tirdzniecības direktors Māris Liepiņš pauda, ka turpmāk no "cenu kāpuma neizbēgt", jo aptuveni par 1,5 santīmiem pieaugs degvielas cena degvielas krīzes uzkrājumu veidošanas dēļ.

Viņš norādīja, ka jau tagad ir jūtams, ka "privātpersonas sākušas rūpīgāk izvērtēt nepieciešamību pārvietoties, bet juridiskām personām darbs ir jāpaveic tā vai tā, tāpēc viņi ir spiesti pārrēķināt savu pakalpojumu cenas".

Liepiņš, tāpat kā Sakne, nedomā, ka tirgū varētu rasties problēmas ar degvielas piegādi, uzsverot, ka "nopirkt varēs vienmēr, bet jautājums atduras tikai pret cenu".

Viņš atzina, ka, vēl augot degvielas cenām, iedzīvotāji to izjutīs arī citu preču cenās un tas var iespaidot kopējo ekonomisko situāciju.

BNS

 
Visi komentāri
 
70561. viesis 18.marts 2003 10:27
0 0 Atbildēt

it s****

baac juus labaak pasakiet kad vinjas kritiisies, man liekas ka cenas kaapj jau peedeejos nezin cik daudz gadus.... :(

neko jaunu neuzrakstiija

70572. viesis 18.marts 2003 10:46
0 0 Atbildēt

Toch, gribu leetu benzhu! :D

70585. viesis 18.marts 2003 11:02
0 0 Atbildēt

interesanti, kapeec man kaa klientam ir jaamaksaa par devielas uzkraajumiem. Tad jau man ir jaabuut peec tam talonam par kuru es x% ni taas degvielas varu sanjemt bez maksas jo es jau vienreiz esmu samaksaajis. Kautkaa interesanta politika. :(

70643. viesis 18.marts 2003 12:32
0 0 Atbildēt

Iiistais laiks sarosiities tiem kas nodarboajs ar degvielas ieveshanu :) biku leetaak

70752. viesis 18.marts 2003 20:17
0 0 Atbildēt

Vajag suknet naftuno krievijas, jaunā BMW neliesi, tomēr veciem fordiem derēs.

Atgādinu, ka lielu daļu no degvielas cenas sastāda akcīzes nodoklis, bez nodokļiem degviela būtu krietni lētāka. Varbūt ir pienācis laiks tomēr valdībai lemt par šī nodokļa samazināšanu.

Vai kāds man var paskaidrot tos noteikumus, kas ir polijā.

70758. viesis 18.marts 2003 22:12
0 0 Atbildēt

tas viss sako, man tagad noleeja pa nakti visu bendzhu, *******s, un tas notiks ar visiem, jo cena turpinaas augt!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti