Vairāk mēģina izkrāpt atlīdzības ar vecām automašīnām 4

 
12.jūlijs 2012 11:22

Salīdzinot ar ekonomiskās nestabilitātes un krīzes laiku 2008. – 2010.gadā, šobrīd krāpniecisku gadījumu īpatsvars transportlīdzekļu apdrošināšanā nav samazinājies, tomēr kā liecina ERGO novērojumi, pēdējo gadu laikā mainījies krāpniecisko gadījumu raksturs un veids.

Ekonomiskās lejupslīdes laikā transportlīdzekļu apdrošināšanas segmentā dominēja krāpnieciskie gadījumi - organizētās auto zādzības. Šo gadījumu atlīdzības saņemšanas nodoms bija apmaksāt kredītsaistības vai līzingu. Savukārt šobrīd, saskaņā ar ERGO statistiku, aptuveni 80% no krāpnieciskiem gadījumiem ir inscenētas autoavārijas, kas izraisītas ne vien Latvijā un citās Baltijas valstīs, bet arī tādās Eiropas valstīs kā Polija, Rumānija vai Slovākija. Lai saņemtu atlīdzību, parādījusies tendence, ka jau iepriekš sasisti automobiļi tiek novietoti tā, lai imitētu ceļu satiksmes negadījumu, kā arī apzināti tiek veikti spēkratu bojājumi, tīši avarējot.

Kā zināms aizvadīto gadu laikā, daudziem autovadītājiem kredītsaistību dēļ tika atsavinātas automašīnas.

Kā arī jāatzīst, ka kopumā Latvijā esošais autoparks ir novecojis, jo pēdējos gados tirgū bija samazinājies jauniegādāto auto skaits. Un, ja agrāk cilvēki izdomāja pretlikumīgus veidus, lai atbrīvotos no automašīnas un pieprasītu apdrošināšanas atlīdzību līzinga vai kredītsaistību dēļ, tad šobrīd tas notiek dēļ tā, ka vecāka gadu gājuma transportlīdzekļus ir grūtāk pārdot. Tāpēc, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, auto īpašnieki reizēm ir gatavi atbrīvoties no auto, inscenējot avārijas.

ERGO dati liecina, ka vidējā automašīnas vērtība inscenētas avārijas gadījumā svārstās ap 2000 – 2500 latiem. Te būtiski atgādināt, ka saskaņā ar apdrošināšanas noteikumiem, transportlīdzekļa bojāejas gadījumā apdrošinātājam ir tiesības atlīdzību arī neizmaksāt naudā, bet gan bojāgājušo transportlīdzekli aizstāt ar citu, pēc vērtības un citiem kritērijiem atbilstošu transportlīdzekli.

Nemainīgais krāpniecības gadījumu daudzums veicinājis arī apdrošināšanas nozares pielāgošanos, proti, gan Latvijas, gan ārvalstu apdrošināšanas sabiedrību vidū notiek pastāvīga, savstarpēja informācijas apmaiņa, kas ievērojami atvieglojusi pretlikumīgu gadījumu identificēšanu, izmeklēšanu un operatīvu informācijas apmaiņu.

Mūsdienās ikvienā apdrošināšanas sabiedrībā darbojas profesionāli eksperti, kas specializējas pretlikumīgu apdrošināšanas situāciju pārbaudē, noteikšanā, analizēšanā un nepieciešamības gadījumā informē tiesībsargājošās institūcijas. Latvijas Apdrošinātāju asociācijā ir izveidota drošības komisija, kas apvieno visu apdrošināšanas sabiedrību ekspertus. Līdz ar to apdrošināšanas sabiedrībām ir iespēja veikt operatīvu informācijas apmaiņu un veikt preventīvas darbības krāpniecisku pārkāpumu novēršanai apdrošināšanas nozarē. Krāpniecisko gadījumu apkarošanai LAA ir iesniegusi priekšlikumus Latvijas valdībai par nepieciešamām izmaiņām Krimināllikuma pantā par apdrošināšanas krāpšanu.

 
Visi komentāri
 
286478. viesis 12.jūlijs 2012 11:28
0 0 Atbildēt

Te būtiski atgādināt, ka OCTA likums neparedz bojā gājušas automašīnas aizstāšanu ar līdzvērtību, bet paredz tikai izmaksu naudā.

Auto aizstāšanas parasti tiek paredzētas Kasko līgumos.

286482. viesis 12.jūlijs 2012 15:53
0 0 Atbildēt

Paredz atlikušās vērtības izmaksu naudā, ja remontizmaksas ir lielākas par auto vērtību.

286489. viesis 13.jūlijs 2012 16:01
0 0 Atbildēt

Toč, apdrošinātāji melo:

[c]27.pants. Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojāeju

(1) Transportlīdzeklis uzskatāms par bojā gājušu, ja tā remonts nav tehniski iespējams vai tas ir ekonomiski nepamatots. Remonts tiek uzskatīts par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz summu, kas aprēķināta kā starpība starp transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma un bojātā transportlīdzekļa atlieku vērtību pēc ceļu satiksmes negadījuma.

(2) Ja transportlīdzekļa īpašnieks piekrīt transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, zaudējumu atlīdzību izmaksā apmērā, kas atbilst transportlīdzekļa vērtībai pirms ceļu satiksmes negadījuma, kā arī atlīdzina izdevumus par izziņu, kas apliecina numurētā agregāta piederību, un izdevumus par transportlīdzekļa atlieku nogādāšanu autokapsētā. Tiesības uz transportlīdzekļa atliekām iegūst apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.

(3) Ja transportlīdzekļa īpašnieks nepiekrīt transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, zaudējumu atlīdzību izmaksā apmērā, kas atbilst starpībai starp transportlīdzekļa vērtību pirms un pēc ceļu satiksmes negadījuma.

(4) Transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma nosaka eksperts, ņemot vērā attiecīgā transportlīdzekļa faktisko nobraukumu un citus transportlīdzekļa vērtību ietekmējošus faktorus.[/c]

286493. viesis 16.jūlijs 2012 10:48
0 0 Atbildēt

Kanibāl, tač beidz jaukt OCTA, kuru regulē likums, kuru tu te tagad citē, ar KASKO, kura noteikumus diktē pats apdrošinātājs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti