Distances neievērošana – biežākais negadījumu iemesls 4

11.septembris 2012 18:02

Visbiežāk – aptuveni 38% - ceļu satiksmes negadījumi notiek distances neievērošanas dēļ, kad apdzīvotās vietās, aizmugurē braucošais autovadītājs izvēlas nepareizu braukšanās ātrumu un ietriecas priekšā braucošajā automašīnā, liecina If Apdrošināšana apkopotie dati par pieteiktajām OCTA atlīdzībām 2012.gadā.

 

Citi biežākie negadījumu iemesli ir saistīti ar braukšanas joslu maiņu, krustojumu šķērsošanas noteikumu neievērošanu un negadījumiem, automašīnai pārvietojoties atpakaļgaitā.
Distances neievērošana starp transportlīdzekļiem ir visbiežākais ceļu satiksmes negadījumu veids apdzīvotās vietās. Aizmugurē braucoša autovadītāja argumenti vienmēr ir saistīti ar to, ka, viņuprāt, priekšā braucošais autovadītājs ir negaidīti vai strauji bremzējis vai arī pārāk lēni braucis. Taču gandrīz vienmēr satiksmes negadījuma rašanās iemesls ir nepareizi izvēlēta braukšanas distance.
Aptuveni 19% gadījumu pieteiktie OCTA negadījumi bijuši saistīti ar braukšanas joslu maiņas noteikumu pārkāpumiem. „Autovadītāji vēl salīdzinoši reti demonstrē pieklājīgu braukšanas kultūru. Braukšana pēc „rāvējslēdzēja” principa gan situācijās, kad pa galveno ceļu braucošie dod iespēju izgriezties automašīnai arī no mazākas nozīmes ceļa, gan situācijā, kad vienā joslā atrodas šķērslis un nākas pārkārtoties uz blakus esošo joslu, samazina risku iekļūt negadījumos, tomēr autovadītāji to īpaši nevēlas ievērot,” norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa. Šādi negadījumi notiek ne tikai lielajās pilsētās, bet arī uz lielceļiem un tajos nereti ir iesaistīti smagie kravas auto, kuri aklajā zonā nepamana garām braucošo auto un notiek negadījums.
Vēl aptuveni 18% ceļu satiksmes negadījumu ir saistīti ar vadītāju neuzmanības dēļ notikušiem negadījumiem, kad tiek ignorētas ceļa zīmes, kas regulē satiksmi krustojumos. 12% gadījumu pieteiktie OCTA atlīdzību negadījumi ir saistīti ar situācijām, kad automašīna pārvietojusies atpakaļgaitā, vai arī stāvējusi ielas vai ceļa malā. „Visi šie negadījumi ir saistīti ar neuzmanīgu vai nevērīgu braukšanu, kad autovadītājam ir bijis nepieciešams koncentrēties manevra veikšanai, taču situācija uz ceļa nav tikusi adekvāti novērtēta,” norāda Līga Bērziņa.
If Apdrošināšana atlīdzību statistika liecina, ka visbiežāk – aptuveni 35% gadījumu - no visām pieteiktajām atlīdzībām ir saistītas ar automašīnas bamperu stūru skrāpējumiem, kā arī lukturu bojājumiem. „Šie ir tipiski pilsētas negadījumi, kurus iespējams novērst 3-4 dienu laikā,” informē Līga Bērziņa. Smagāku auto bojājumu gadījumos, kad cietusi virsbūve (motora pārsegs, spārni, durvis) un jāveic remonts gan atjaunojot virsbūvi, gan nomainot bojātās detaļas, remonts ilgst nedēļu vai pat ilgāk. Savukārt situācijās, ja noticis smags ceļu negadījums, auto remonts var ilgt arī mēnesi vai ilgāk.

 

 
Visi komentāri
 
286991. viesis 12.septembris 2012 22:41
0 0 Atbildēt

Nevienam jau nav noslēpums Rīgas satiksmē novērojamie džigiti, kuri pamanās ''ielekt'' it kā brīvajā vietā starp mašīnām, aizmugurē braucošajam atņemot viņa distanci un izraisot avārijas situācijas un arī sadursmes.

287042. viesis 13.septembris 2012 14:08
0 0 Atbildēt

Viens no šādiem džigitiem ir arī pats deksters...

287081. viesis 14.septembris 2012 15:25
0 0 Atbildēt

šis avārijas tiešām visbiežāk taisa fiksi zēni, kuriem visu laiku patīk pedējā brīdī kaut kur iespraukties. Reiz no rīta uz vantinieka pavēroju vienu audi a4 braucēju, kurš abbraucot vienu auto aiz otra kādas 3 reizes līda no pirmās uz otro joslu un atpakaļ...4 reizi jau nobrauktuvē veiksmīgi iespraukties vairs neizdevās, jo mikrobusss pēkšņi nobremzēja - un crachs bija gatavs ! Tā arī rodas šis avarijas. (IV)

287261. viesis 26.septembris 2012 17:16
0 0 Atbildēt

Pie kam viņi tā nervozē pārējos, piespiežot tos "saspiesties ciešāk". Uz Pārdaugavas ielām tiltu virzienā no rītiem un darba laika beigās tā bieži veidojas potenciālas avārijas situācijas, jo pārējie spiesti pierauties viens otram tuvak, citādi brīvajā vietā tūlīt ielīdīs tāds kretīns.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks avarē Tukuma aplī (+ FOTO) 40

Tukuma aplī, piebraucot no Rīgas, šodien, 26.februārī, avarējis vilcējs ar puspiekabi. Policija noskaidros, vai tas noticis ceļa apstākļu, vai kādu citu iemeslu dēļ. Lasīt vairāk

 

Jaunais Renault Talisman ar modernām tehnoloģijām un vēl izsmalcinātāku būtību 4

Jaunais “Renault Talisman” tiks izlaists 2020. gada jūnijā. Lasīt vairāk

 

A3 sēdekļiem - Audi izdomā, kā pielietot PET pudeles (+ FOTO) 2

Ilgtspēja ir Audi korporatīvās stratēģijas galvenā vērtība, kas attiecināma gan uz tehnoloģijām, gan ražošanu. Līdzīgi kā modes nozare no PET pudelēm izgatavo apģērbus, somas un pat juvelierizstrādājumus, Audi no otrreizējiem izejmateriāliem izgatavo automobiļu sēdekļu apdari. Lasīt vairāk

 

Huawei demonstrē jaunos 5G produktus (+ FOTO)

Vakar virtuālās prezentācijas laikā Barselonā Huawei izziņojis virkni jaunu 5G produktu, tostarp salokāmo viedtālruni Huawei Mate Xs, jaunākās paaudzes Huawei Wi-Fi AX Series, 5G planšetdatoru Huawei MatePad Pro 5G, papildinājumus Huawei MateBook klēpjdatoru sērijai, kā arī lietotņu platformu Huawei AppGallery. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti