Distances neievērošana – biežākais negadījumu iemesls 4

11.septembris 2012 18:02

Visbiežāk – aptuveni 38% - ceļu satiksmes negadījumi notiek distances neievērošanas dēļ, kad apdzīvotās vietās, aizmugurē braucošais autovadītājs izvēlas nepareizu braukšanās ātrumu un ietriecas priekšā braucošajā automašīnā, liecina If Apdrošināšana apkopotie dati par pieteiktajām OCTA atlīdzībām 2012.gadā.

 

Citi biežākie negadījumu iemesli ir saistīti ar braukšanas joslu maiņu, krustojumu šķērsošanas noteikumu neievērošanu un negadījumiem, automašīnai pārvietojoties atpakaļgaitā.
Distances neievērošana starp transportlīdzekļiem ir visbiežākais ceļu satiksmes negadījumu veids apdzīvotās vietās. Aizmugurē braucoša autovadītāja argumenti vienmēr ir saistīti ar to, ka, viņuprāt, priekšā braucošais autovadītājs ir negaidīti vai strauji bremzējis vai arī pārāk lēni braucis. Taču gandrīz vienmēr satiksmes negadījuma rašanās iemesls ir nepareizi izvēlēta braukšanas distance.
Aptuveni 19% gadījumu pieteiktie OCTA negadījumi bijuši saistīti ar braukšanas joslu maiņas noteikumu pārkāpumiem. „Autovadītāji vēl salīdzinoši reti demonstrē pieklājīgu braukšanas kultūru. Braukšana pēc „rāvējslēdzēja” principa gan situācijās, kad pa galveno ceļu braucošie dod iespēju izgriezties automašīnai arī no mazākas nozīmes ceļa, gan situācijā, kad vienā joslā atrodas šķērslis un nākas pārkārtoties uz blakus esošo joslu, samazina risku iekļūt negadījumos, tomēr autovadītāji to īpaši nevēlas ievērot,” norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa. Šādi negadījumi notiek ne tikai lielajās pilsētās, bet arī uz lielceļiem un tajos nereti ir iesaistīti smagie kravas auto, kuri aklajā zonā nepamana garām braucošo auto un notiek negadījums.
Vēl aptuveni 18% ceļu satiksmes negadījumu ir saistīti ar vadītāju neuzmanības dēļ notikušiem negadījumiem, kad tiek ignorētas ceļa zīmes, kas regulē satiksmi krustojumos. 12% gadījumu pieteiktie OCTA atlīdzību negadījumi ir saistīti ar situācijām, kad automašīna pārvietojusies atpakaļgaitā, vai arī stāvējusi ielas vai ceļa malā. „Visi šie negadījumi ir saistīti ar neuzmanīgu vai nevērīgu braukšanu, kad autovadītājam ir bijis nepieciešams koncentrēties manevra veikšanai, taču situācija uz ceļa nav tikusi adekvāti novērtēta,” norāda Līga Bērziņa.
If Apdrošināšana atlīdzību statistika liecina, ka visbiežāk – aptuveni 35% gadījumu - no visām pieteiktajām atlīdzībām ir saistītas ar automašīnas bamperu stūru skrāpējumiem, kā arī lukturu bojājumiem. „Šie ir tipiski pilsētas negadījumi, kurus iespējams novērst 3-4 dienu laikā,” informē Līga Bērziņa. Smagāku auto bojājumu gadījumos, kad cietusi virsbūve (motora pārsegs, spārni, durvis) un jāveic remonts gan atjaunojot virsbūvi, gan nomainot bojātās detaļas, remonts ilgst nedēļu vai pat ilgāk. Savukārt situācijās, ja noticis smags ceļu negadījums, auto remonts var ilgt arī mēnesi vai ilgāk.

 

 
Visi komentāri
 
286991. viesis 12.septembris 2012 22:41
0 0 Atbildēt

Nevienam jau nav noslēpums Rīgas satiksmē novērojamie džigiti, kuri pamanās ''ielekt'' it kā brīvajā vietā starp mašīnām, aizmugurē braucošajam atņemot viņa distanci un izraisot avārijas situācijas un arī sadursmes.

287042. viesis 13.septembris 2012 14:08
0 0 Atbildēt

Viens no šādiem džigitiem ir arī pats deksters...

287081. viesis 14.septembris 2012 15:25
0 0 Atbildēt

šis avārijas tiešām visbiežāk taisa fiksi zēni, kuriem visu laiku patīk pedējā brīdī kaut kur iespraukties. Reiz no rīta uz vantinieka pavēroju vienu audi a4 braucēju, kurš abbraucot vienu auto aiz otra kādas 3 reizes līda no pirmās uz otro joslu un atpakaļ...4 reizi jau nobrauktuvē veiksmīgi iespraukties vairs neizdevās, jo mikrobusss pēkšņi nobremzēja - un crachs bija gatavs ! Tā arī rodas šis avarijas. (IV)

287261. viesis 26.septembris 2012 17:16
0 0 Atbildēt

Pie kam viņi tā nervozē pārējos, piespiežot tos "saspiesties ciešāk". Uz Pārdaugavas ielām tiltu virzienā no rītiem un darba laika beigās tā bieži veidojas potenciālas avārijas situācijas, jo pārējie spiesti pierauties viens otram tuvak, citādi brīvajā vietā tūlīt ielīdīs tāds kretīns.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Bažas par negodīgu CSDD numurzīmju iepirkumu (+ VIDEO) 24

Ceļu satiksmes drošības direkcijas pirms vairākiem gadiem rīkotais automašīnu numurzīmju iepirkums bijis labvēlīgs vienam konkrētam uzņēmumam un noticis faktiski bez konkurences, konstatējusi Konkurences padome. Lasīt vairāk

 

Latvijā katrs desmitais veic sarunas pa telefonu braucot

70 procenti Latvijas iedzīvotāju brauciena laikā izmanto mobilo tālruni. Teju puse jeb 48 procenti izmanto savu viedtālruni navigācijai, 35 procenti veic zvanus un sarunājas, izmantojot austiņas, un 14 procenti klausās iecienītu mūziku. Taču vairāk nekā desmitā daļa atzīst, ka veic sarunas pa telefonu, neizmantojot brīvroku sistēmu, kamēr 9 procenti sērfo internetā un raksta īsziņas. Lasīt vairāk

 

Viļņā no nākamās nedēļas būs aizliegts automašīnās šķērsot vecpilsētu 1

Viļņā no nākamās nedēļas stāsies spēkā aizliegums automašīnās doties cauri vecpilsētai, proti, tajā varēs tikai iebraukt no četrām dažādām pusēm, nevis šķērsot to tranzītā. Lasīt vairāk

 

Vācieši meklē pilsētai nepiemērotāko auto modeli 49

Vācijas vides aktīvistu organizācija Deutsche Umwelthilfe (DUH) aicina balsot par pilsētai nepiemērotāko auto modeli, rezultātus solot paziņot septembrī. Lielākās izredzes tikt pie ne visai glaimojošās balvas ir BMW, Mercedes un Range Rover. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti