Kā liecina BALTA un citu apdrošinātāju pieredze, OCTA jau vēsturiski ir tirgus segments, kas apdrošinātājiem sagādā zaudējumus. Taču AAS BALTA ir secinājusi, ka līdz ar makroekonomisko rādītāju uzlabošanos arī šajā segmentā ir vērojama attīstība.
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem cenas pieaug, tādejādi mazinot apdrošinātāju zaudējumus. Savukārt nākotnē sagaidāms, ka līdz ar OCTA atlīdzība pie sava apdrošinātāja principa plašāku ieviešanu OCTA tirgū autobraucēji arvien lielāku nozīmi piešķirs rūpīgai apdrošinātāja izvēlei.
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
2011
|
H1 2012
|
Apdrošināti transportlīdzekļi (tūkst.)
|
526
|
556
|
640
|
694
|
686
|
667
|
682
|
709
|
752
|
Parakstītās prēmijas (LVL milj.)
|
28
|
28.8
|
35.2
|
59.7
|
68.6
|
46.0
|
31.6
|
31.0
|
16.1
|
Tehniskais rezultāts (LVL milj.)
|
-3.1
|
-0.3
|
-4.3
|
-5.6
|
-1.4
|
3.8
|
-2.6
|
-1.9
|
-0.2
|
Vidējā prēmija uz a/m
|
53
|
52
|
55
|
86
|
100
|
69
|
46
|
44
|
43
|
Apdrošināšanas inflācija
|
42.0%
|
11.1%
|
-0.5%
|
25.7%
|
18.7%
|
-10.6%
|
-25.3%
|
2.0%
|
11.6%
|
"Internetā varam atrast daudz negāciju par remontiem apdrošinātāju autoservisos attiecībā uz OCTA polisēm. Taču lielā mērā paši kā patērētāji mēs arī diktējam šo situāciju, pieprasot lētāko OCTA polisi, un lētākā pakalpojuma sniedzējs ir spiests meklēt lētāku servisu operatoru."
Šeit jau nu gan kungs varēja paklusēt. Balta OCTA cenas ir augstākās tirgū, bet klienti nereti tiek sūtīti uz dažādiem garāžservisiem.
Par pārējo - pa lielam tā tas arī ir. Jau tagad daudzi klienti novērtē t.s. labo apdrošinātāju OCTAs, pat ja tās ir dārgākas. Bet cenas, paldies Dievam, ceļas visai mēreni, daudziem pat joprojām samazinās, kā arī OCTA cenas joprojām ir smieklīgi zemas. Pagājušajā nedēļā vienam klientam OCTu sarēķināju par 9.43 gadā. Viņš paņēma par 2.17 uz 3 mēnešiem :) Tiesa gan, ne santīmmīlēsanas dēļ, laikam tas auto viņa rīcībā būs vēl kādus pāris mēnešus.