Vai iespējams atrast „labāko”?(+ foto) 2

 
12.novembris 2012 21:30

Kā jau ziņojām – aizvadītajā sestdienā Mālpils apkārtnē notika konkursa „Latvijas Gada auto” pēdējā testu diena. 34 žūrijas biedri dienas laikā veica kopumā ap 8000 km ar 20 automobiļiem, kas šogad pretendē uz titulu.

Par savu simpātiju portālos gadaauto.lv vai delfi.lv variet balsot arī jūs. Pirms uz vienu vai otru pretendentu klikšķināt, pārdomu rosināšanai piedāvājam viena žūrijas biedra sestdienas piezīmes.

Jānis Mežulis, arhitekts

Vizitkarte no „gadaauto.lv”

Auto lietas mani ir saistījušas vienmēr. Lai gan profesionāli darbojos mēbeļu dizaina un arhitektūras jomā, tomēr kā labs auto amatieris esmu daudz pieredzējis. Auto testēšanas jomā kopā ar Ati Jansonu esam sadarbojušies jau no deviņdesmito gadu vidus. Kopš tā laika ir redzētas un apskatītas praktiski gandrīz visas Latvijā pieejamās jaunās automašīnas. Auto vērtēju pragmatiski un ar kritisku aci. Ražotājs ar skaļu nosaukumu manā skatījumā nav noteicošais. Svarīgi, lai auto būtu piemērots savam laikam. Manā redzējuma Latvijas gada auto definīcija būtu: „Latvijas gada auto ir auto, kurš būtu vislabāk piemērots pēc iespējas lielākam mūsu valsts auto lietotāju lokam„.

Īss iespaidu pārskats

Vispirms vēlējos izteikt atzinību pasākuma organizatoriem par profesionālu darbu.
Viss tika organizēts saskaņoti, pārdomāti, tā, ka relatīvi īsā laikā bija iespēja veikt tiešus iespaidu un emociju salīdzinājumus starp visiem gada auto pretendentiem.


Ford B-Max
Ja jums ir ģimene ar maziem bērniem, kurus regulāri jāpārvadā, tad tas ir tieši tas, kas vajadzīgs.
Durvju koncepts ir revolucionārs. Protams, tas, ka durvis veras katra uz savu pusi un auto iztiek bez vidējās sānu statnes, nav nekas jauns, tomēr veids, kā dizaineri un inženieri to atrisinājuši, ir ievērības vērts. Vienīgais, jāuzmanās no aizķeršanās aiz vadu kabeļa. Proti, kad aizmugurējās durvis atvērtas, tad tām līdzi seko vadu kabelis, kurš veido tādu kā cilpu, aiz kuras varētu aizķerties kāds ne tik veikls pasažieris.


Audi A6, A3
Priecājos, ka Audi markas pārstāvji Latvijā nav lepni un labprāt izrāda savus produktus. Tas ir labi, jo šādos salīdzinājumos tie darbojas kā atskaites punkts, kā mērvienība, pēc kuriem līdzināties pārējiem. Tas tāpēc, ka Audi markai vispār ir kāds tikai tai piemītošs, dzirkstošs perfektuma šarms.
Un tādu efektu nespēj dot ne MB, ne BMW, ne Lexus. Viss, ko redzam salonā, kam pieskaramies ir taisīts ar mīlestību un nav žēlots ne laiks, ne nauda rezultāta iegūšanai. Vienīgais mīnuss, ka lielākajai daļai pilsoņu ir jāiztiek tikai ar skatīšanos...


Nissan Leaf
Nākotne? Varbūt. Braukšana kā pasakā. Kluss, dinamisks, stabils un perfekts, tikai, kā paliek ar jautājumiem, uz kuriem tā arī neesmu saņēmis atbildes. Galvenais no tiem ir akumulatoru baterija.
Kā kritīsies mans nobraukuma attālums, ja ziemā būs jālieto apsilde un ventilācija? Vai aizbraucot uz darbu, varēšu pa dienas vidu izbraukt vēl pa pilsētu darīšanās, un tad atpakaļ uz mājām?
Vai auto aizvilks līdz manām lauku mājām, kas ir 100km no Rīgas? Vai pēc piecu gadu lietošanas auto varēs ar pilnu uzlādi nobraukt to pašu attālumu? Vai tajās dienās, kad Latvenergo labos naktī tīklus man uz darbu būs jābrauc ar sabiedrisko transportu?
Testējot šo auto, visi šie jautājumi man jaucās pa galvu. Vai, ja tagad ieslēgšu radio un ventilāciju, varēšu vēl izmest līkumiņu līdz veikalam, varbūt labāk nē.


VW Golf
Šķiet neko jaunu nepateikšu. Viss, kur skaties ir perfekts, bet ne tā kā Audi, bet tā drusku vienkāršāk, lētāk. Ja sāktu sūdzēties, tas būtu nepamatoti un nepieklājīgi, varbūt pat negodīgi. Respekts – 100%. Vienīgā emocija ir tā, ka varbūt es pats neesmu tik perfekts un pareizs, kā šis auto un tas būtu vienīgais arguments, kas varētu mani atturēt dot tam gada auto titulu.


VW UP! – dienas (un varbūt pat vairāk) pārsteigums!

No ārpuses sīkais auto iekšpusē nemaz nerada saspiestu sajūtu. Tieši pretēji, liekas pat plašs. Iespējams, tas laikam ir pateicoties plānākām durvīm un vizuālajiem efektiem, kad panelis un durvju iekšpuse krāsoti virsbūves krāsā. Ja iepriekš sūdzējos par Fiat 1,4l dzinēja vājumu, tad šis sīkais 1l motorītis ļāva mierīgi sasniegt simtu bez pāri nodarījuma sajūtas. Vēl vairāk, tas mudināja uz dinamisku braukšanas stilu šajā ātruma diapazonā neskatoties uz četriem pasažieriem. Ja Jums nav izteiktu vēlmju pēc lieliem auto, tad tas būs tieši laikā un bez kompromisiem.


Chevrolet Aveo
VW UP tiešākais konkurents šajā testā. Subjektīvo sajūtu līmenī Aveo piekāpjas savam sāncensim, gan emocionālajā salona uztverē, gan uzvedībā uz ceļa. Līkumos rodas sajūta, ka auto peld un tas jāmēģina koriģēt. Paneļa asociācija ar motociklu neliekas saprotama. Priecājos, ka šim auto ir tiešām ļoti pārdomāta multimediju sistēma. Cimdu nodalījumā ir atrasta speciāla ērti piekļūstama vieta USB pieslēgumam. Ir padomāts arī par kabeļu nišu, kad cimdu nodalījums aizvērts. Pieļauju, ka vēl šajā auto atradīsiet daudz dažādus šādus pozitīvus sīkumus.


Chevrolet Malibu, Hyundai i40 un Kia Optima
Visi šīs klases auto pēc būtības ļoti līdzīgi. Šajā situācijā varat ļauties emocijām un izvēlēties pēc sev tīkamākā dizaina. Manai latvieša gaumei vistuvākais, šķiet, Optima interjers. Tas veidots bez liekām ārišķībām un rada nosvērtas pārticības iespaidu. I40 un Malibu varētu patikt vairāk tiem, kurus iepriecina kādi spilgtāki akcenti. Brauc visi līdzīgi, labi. Arī ārpuse pārliecina un nekādi nepazemos tā īpašnieku.

Hyundai i30, Kia Cee'd
Šie brāļi arī ir nākuši no vieniem vecākiem.
Brauc tie labi, izskatās arī jauneklīgi. Tālāk jāskatās pēc patikas. Subjektīvi Ceed's ir tuvāks, jo nespēlējas ar dizainu, bet veido sakārtotu un loģisku iespaidu. Vienkārši lieto to. Man šie auto liekas pārdomu vērti konkurenti Golfam. Ja piekasīgi salīdzinām visus parametrus, tad Golfs ir priekšā, taču neuzvar vienmēr, jo ne visi vēlas būt vienādi.

Peugeot 208
Manuprāt, cīnās pats savā līgā, jo ir izteikti individuāls, nav ne liels, ne mazs, ar savu pieeju dizainam un izpratnei, kas ir svarīgs. Piemēram, tas pats spidometra novietojums virs stūres ļauj koncentrēties ceļam, nezaudējot skatu uz rādītājiem. Pārējais ir tikai baudāms.


Esmu dzirdējis daudzas pārdomas par tā saucamo džipu segmentu. Tie tiek saukti par SUV, parketniekiem, krosoveriem, apvidus auto u.t.t. Neviens no šiem apzīmējumiem īsti neatspoguļo šo segmentu pēc būtības. Šeit nedomāju par tiem izmirstošajiem auto ar rāmi un tiltu bloķētājiem, bet gan par tiem, kurus lieto ikdienā braucienam uz darbu.
Tātad Mazda CX-5, Subaru XV, Mitsubishi Outlander un VW Passat Alltrack.
Tos tā arī varētu saukt saīsināti AMKC (Auto mazāk koptiem ceļiem).
Proti, tie ir ērtāki, ja ziemā jums nav pēc uzsnigšanas notīrīts piebraucamais ceļš. Ja ceļš ziemā nebūs šķūrēts, tad pie savas vasarnīcas uz Ziemassvētkiem vai vīriešu dienu tāpat nevarēsiet piebraukt. Neceriet tomēr, ka pilsētā būs ērtāk pārvietoties, jo karavāna ir tik ātra, cik tās lēnākais loceklis, jeb tas nelaimīgais ar vasaras riepām. Diemžēl, par šīm mirkļa ērtībām jums būs vienkārši vairāk jāmaksā - gan par auto iegādi, degvielu, riepām, servisu un stabilitāti. Valstīs ar attīstītu ceļu segumu šādi auto ir reta parādība. Tomēr arguments “augstāk sēžu, tālāk redzu” darbojas.

Dienas vilšanās – Fiat 500L.
Iecere, protams, ir apsveicama – radīt modernu ģimenes auto ar plašu salonu un laikmetīgu dizainu, tomēr rasola principa izmantošana auto dizaina veidošanā nevaru subjektīvi akceptēt.
Formula- ņemam mazo smuko Fiat 500, tam piešpricējam pāris izmērus no Multipla un aizņemamies dažus vaibstus no Mini Countryman = Fiat 500L.
Domāju, ka šādu paņēmienu izmanto daudzi, bet to varu atbalstīt tikai tad, ja rezultāts iznāk labāks par izejmateriāliem.
Testa auto bija aprīkots ar 1,4l benzīna motoru, kurš izrādīja īpašu jaudas nepietiekamību četru pasažieru pavadībā, degvielas patēriņu pie ātruma 90, saglabājot uz šosejas tuvu astoņiem litriem.
 

Informatīvi atbalsta: Delfi, jauniauto.lv, Latvijas Avīze, Ātruma cilts, garaza.lv, 10minutes.lv, Telegraf, FHM, iAuto.lv.

Atbalsta: Avalon hotel, SIXT leasing, LAMB, NRJ, Linearis, rentmama.com, Stūres klubs, holography.lv, PRmail.lv, V4 motors, ABI2, Korbi.

 
Visi komentāri
 
287863. viesis 12.novembris 2012 23:15
0 0 Atbildēt

Labi komentāri, bija interesanti palasīt

287882. viesis 14.novembris 2012 14:27
0 0 Atbildēt

Man arī patika komentāri - ļoti korekti un motivējoši. Viennozīmīgi atrast līdera kandidatu starp minētajiem auto nebūs viegli. Katram auto ir savi plusi un minusi. Un zimoliem arī tikai pakārtota nozīme. (IV)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti