Līdz fināla balsojumam (1. decembris) turpinām iepazīstināt ar konkursa „Latvijas Gada auto 2013” titula pretendentiem un žūrijas biedriem. Šoreiz diskusijas objekts – Fiat „500L”.
Fiat 500L
Edmunds Zazerskis
Apguvu auto vadīšanas prasmi 14 gadu vecumā, pāris gadus vēlāk izjaucu un arī veiksmīgi saliku pirmo motoru (GAZ-21). Vēlāk apguvu arī teorētisko pusi Latvijas Valsts Universitātē un Latvijas Lauksaimniecības Akadēmijā. Ikdienā braucu ar daudziem dažādiem automobiļiem (vieglajiem, pasažieru, kravas, kā arī smagajiem, ja nepieciešams).
- Interesanti sakompilēts auto dizains ar izteikti nepietiekošas veiktspējas 1,4l motoru. Vadāmība uzdzen drebuļus un kompleksus, kā vecos laikos, braucot ar žiguļiem - tā vien liekas, ka mašinas aizmugure katrā asākā situācijā cenšas apdzīt tās priekšu.
Māris Dzelzgalvis
Štata un ārštata žurnālists (1997 - 2009) izdevumos "Auto", "Auto un moto", "Tehnika mums", "Diena", "Auto Bild Latvija" un "Latvijas Avīze". Sauszemes transportlīdzekļu tehniskais eksperts, sertifikāts AA018 no 1997.gada. "Latvijas auto inženieru asociācijas" biedrs. "Latvijas Gada auto" žūrijā no 2006. gada.
Tas ir Mini Countryman aizstājējs, ja žēl vai nav līdzekļu īstajam. Tā jokoja daži no GA ekspertiem. Fiat ,kā zināms, nebaida eksperimenti auto dizaina jomā un šis modelis atkal ir uzdrīkstēšanās. Pavājš motors, par daudz mīksta balstiekārta, nepārskatāmi mērpulksteņi, neergonomiski sēdekļi, slikta pārredzamība dubulto priekšējo statņu dēļ. Arī trokšņu līmenis par augstu neskatoties uz pārstāvja aizrādījumu par ziemas riepu esamību. Salona ietilpība, stilīgs dizains un panorāmas stikla jumts ir lielākais ieguvums izdarot šādu izvēli. Stop! Par stikla jumtu būs jāpiemaksā un tad saskrien jau 21000 eiro naudiņas.
Jānis Grinhofs
Auto mani interesē jau no bērnības. Pusaudzis būdams ar tēvu apmeklējām dažādas autosporta sacensības. Lielākais piedzīvojums bija līdzbraucēja loma viena no pirmajiem amatieru rallijiem Kurzemes pusē. Savā laikā piedalījos ziemas sprintos Rumbulā. Pēc specialitātes esmu autoceļu inženieris, un esmu uzbūvējis daudz ielas un ceļus. Paralēli gatavoju publikācijas par auto remontiem, testiem un spēkratu aprīkojumiem. Latvijas Gada Auto konkursā esmu kopš 1999. gada.
- Visus pretendentus varētu iedalīt pārsteigumos, fināla cienīgajos un pārējos „cīnītājos”. Pie pirmajiem es noteikti pieskaitītu Nissan Leaf, VW UP un varbūt arī Fiat 500L.
Populārā „500” pagarinātā versija, neskatoties uz pastiepšanos, nav zaudējusi savu imidžu. Pateicoties izmēros lielajam salonam, tas kļuvis pietiekami ērts pasažieriem un arī bagāžas transportēšanai. Savukārt dizains 500-to ļauj iemīlēt gan modernām mājsaimniecēm, gan radošiem , praktiskiem jauniešiem. Auto nepazudīs pelēcīgā pilsētas ikdienā.
Atis Jansons
"Latvijas Gada Auto 2013" žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists
1971. – 1976.g. – laikraksts „Padomju Jaunatne” („Stūre tavās rokās”). 1993. – 2003.g. – žurnāls „Auto”, galvenais redaktors.. 1999. gads – „Lielā autogrāmata”. Kopš 2004. gada – „Latvijas Avīze” – iedaļas „Auto. Tehnika” redaktors. Latvijas čempions autorallijā (1978g., VAZ 2106). Rallija skolas „Kurzeme” un „Auto akadēmijas” lektors (2005. – 2009. gads). Latvijas „Gada auto” žūrijā kopš pirmā konkursa (1998.g.). „Labāko auto atrast nav iespējams. Savējo var – iekārot, iegūt, mīlēt.”
- Re, kā veči strīdas! Un tas ir labi. Tā ir mūsējās, no visdažādāko auto lietotāju un mīlētāju grupu pārstāvjiem veidotās žūrijas priekšrocība. Rezultāts veidojas atšķirīgus viedokļus summējot.
Par „500L”. Es, Mālpils trasi veidojot, ar šo nobraucu kilometrus 250. Atšķirībā no Edmunda un Māra – nesteidzīgi, gandrīz visu ceļu CSN limitu ietvaros. Un tad dzinējs ir pietiekams, vadamība gluži normāla. Ja kas nepatīk – patēriņš šosejas režīmā tomēr prāvs. Bet tas jau neizbēgami šādam „burbuļa” dizainam. Gaisa pretestība liela. Bet liela ir arī ietilpība un ērtības. Mērlente gan nebija pa rokai, taču subjektīvi priekšējā „elkoņu rūme” te lielāka kā manā ikdienas „kaškajā”.
Un Jāņa G. teiktais – nepazudīs ikdienā – ir svēta patiesība. „500L” ir neparasts, uz to atskatās. Iespējams – pirks, kā pērk manuprāt visai dīvainā izskata Nissan „Juke”. Pirks, ja vien netraucēs nepārtraukto Fiat pārstāvju maiņas Latvijā, kuras firmas prestižu pabojājušas.
Katrā ziņā – „500L” ir pārsteigums. Un par gada pārsteigumiem (nevis perfektu tehniku – kā Golf7) mēdz nobalsot arī Eiropas COTY žūrija.
Lai nu žūrijai veicas -uzdevums nav no vieglākajiem, ko piedāvājums šogad ir līdzvērtīgs. Ar nelieliem izņēmumiem. Bet kopumā, visiem iauto lasītājiem novēlu priecīgus gaidāmos Svētkus ! (IV)