Žūrija strīdas...(+ foto) 3

 
15.novembris 2012 11:55

Līdz fināla balsojumam (1. decembris) turpinām iepazīstināt ar konkursa „Latvijas Gada auto 2013” titula pretendentiem un žūrijas biedriem. Šoreiz diskusijas objekts – Fiat „500L”.

Fiat 500L


Edmunds Zazerskis


Apguvu auto vadīšanas prasmi 14 gadu vecumā, pāris gadus vēlāk izjaucu un arī veiksmīgi saliku pirmo motoru (GAZ-21). Vēlāk apguvu arī teorētisko pusi Latvijas Valsts Universitātē un Latvijas Lauksaimniecības Akadēmijā. Ikdienā braucu ar daudziem dažādiem automobiļiem (vieglajiem, pasažieru, kravas, kā arī smagajiem, ja nepieciešams).


- Interesanti sakompilēts auto dizains ar izteikti nepietiekošas veiktspējas 1,4l motoru. Vadāmība uzdzen drebuļus un kompleksus, kā vecos laikos, braucot ar žiguļiem - tā vien liekas, ka mašinas aizmugure katrā asākā situācijā cenšas apdzīt tās priekšu.


Māris Dzelzgalvis


Štata un ārštata žurnālists (1997 - 2009) izdevumos "Auto", "Auto un moto", "Tehnika mums", "Diena", "Auto Bild Latvija" un "Latvijas Avīze". Sauszemes transportlīdzekļu tehniskais eksperts, sertifikāts AA018 no 1997.gada. "Latvijas auto inženieru asociācijas" biedrs. "Latvijas Gada auto" žūrijā no 2006. gada.


Tas ir Mini Countryman aizstājējs, ja žēl vai nav līdzekļu īstajam. Tā jokoja daži no GA ekspertiem. Fiat ,kā zināms, nebaida eksperimenti auto dizaina jomā un šis modelis atkal ir uzdrīkstēšanās. Pavājš motors, par daudz mīksta balstiekārta, nepārskatāmi mērpulksteņi, neergonomiski sēdekļi, slikta pārredzamība dubulto priekšējo statņu dēļ. Arī trokšņu līmenis par augstu neskatoties uz pārstāvja aizrādījumu par ziemas riepu esamību. Salona ietilpība, stilīgs dizains un panorāmas stikla jumts ir lielākais ieguvums izdarot šādu izvēli. Stop! Par stikla jumtu būs jāpiemaksā un tad saskrien jau 21000 eiro naudiņas.


Jānis Grinhofs


Auto mani interesē jau no bērnības. Pusaudzis būdams ar tēvu apmeklējām dažādas autosporta sacensības. Lielākais piedzīvojums bija līdzbraucēja loma viena no pirmajiem amatieru rallijiem Kurzemes pusē. Savā laikā piedalījos ziemas sprintos Rumbulā. Pēc specialitātes esmu autoceļu inženieris, un esmu uzbūvējis daudz ielas un ceļus. Paralēli gatavoju publikācijas par auto remontiem, testiem un spēkratu aprīkojumiem. Latvijas Gada Auto konkursā esmu kopš 1999. gada.


- Visus pretendentus varētu iedalīt pārsteigumos, fināla cienīgajos un pārējos „cīnītājos”. Pie pirmajiem es noteikti pieskaitītu Nissan Leaf, VW UP un varbūt arī Fiat 500L.
Populārā „500” pagarinātā versija, neskatoties uz pastiepšanos, nav zaudējusi savu imidžu. Pateicoties izmēros lielajam salonam, tas kļuvis pietiekami ērts pasažieriem un arī bagāžas transportēšanai. Savukārt dizains 500-to ļauj iemīlēt gan modernām mājsaimniecēm, gan radošiem , praktiskiem jauniešiem. Auto nepazudīs pelēcīgā pilsētas ikdienā.


Atis Jansons


"Latvijas Gada Auto 2013" žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists
1971. – 1976.g. – laikraksts „Padomju Jaunatne” („Stūre tavās rokās”). 1993. – 2003.g. – žurnāls „Auto”, galvenais redaktors.. 1999. gads – „Lielā autogrāmata”. Kopš 2004. gada – „Latvijas Avīze” – iedaļas „Auto. Tehnika” redaktors. Latvijas čempions autorallijā (1978g., VAZ 2106). Rallija skolas „Kurzeme” un „Auto akadēmijas” lektors (2005. – 2009. gads). Latvijas „Gada auto” žūrijā kopš pirmā konkursa (1998.g.). „Labāko auto atrast nav iespējams. Savējo var – iekārot, iegūt, mīlēt.”


- Re, kā veči strīdas! Un tas ir labi. Tā ir mūsējās, no visdažādāko auto lietotāju un mīlētāju grupu pārstāvjiem veidotās žūrijas priekšrocība. Rezultāts veidojas atšķirīgus viedokļus summējot.
Par „500L”. Es, Mālpils trasi veidojot, ar šo nobraucu kilometrus 250. Atšķirībā no Edmunda un Māra – nesteidzīgi, gandrīz visu ceļu CSN limitu ietvaros. Un tad dzinējs ir pietiekams, vadamība gluži normāla. Ja kas nepatīk – patēriņš šosejas režīmā tomēr prāvs. Bet tas jau neizbēgami šādam „burbuļa” dizainam. Gaisa pretestība liela. Bet liela ir arī ietilpība un ērtības. Mērlente gan nebija pa rokai, taču subjektīvi priekšējā „elkoņu rūme” te lielāka kā manā ikdienas „kaškajā”.
Un Jāņa G. teiktais – nepazudīs ikdienā – ir svēta patiesība. „500L” ir neparasts, uz to atskatās. Iespējams – pirks, kā pērk manuprāt visai dīvainā izskata Nissan „Juke”. Pirks, ja vien netraucēs nepārtraukto Fiat pārstāvju maiņas Latvijā, kuras firmas prestižu pabojājušas.
Katrā ziņā – „500L” ir pārsteigums. Un par gada pārsteigumiem (nevis perfektu tehniku – kā Golf7) mēdz nobalsot arī Eiropas COTY žūrija.

 

 
Visi komentāri
 
287935. viesis 16.novembris 2012 14:28
0 0 Atbildēt

Lai nu žūrijai veicas -uzdevums nav no vieglākajiem, ko piedāvājums šogad ir līdzvērtīgs. Ar nelieliem izņēmumiem. Bet kopumā, visiem iauto lasītājiem novēlu priecīgus gaidāmos Svētkus ! (IV)

287939. viesis 16.novembris 2012 17:29
0 0 Atbildēt
287989. viesis 20.novembris 2012 20:40
0 0 Atbildēt

Laikam, vismaz Eiropā, tais žūrijās kaut kādi mazohisti savākušies. Vienmēr uzvar sīki, galīgi neinteresanti autiņi, vai arī tādi unikumi kā šis - dārgs mēģinājums pārsteigt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti