Ķīna var. Mēs?(+ foto) 100

 
20.novembris 2012 10:41

Elektromobiļa Nissan „Leaf” komforta un dinamikas īpašības ir izcilas. Tā pēc testa braucieniem atzina vairāki „Gada auto” žūrijas biedri. Tiešie izdevumi par degvielu reizes 3 – 5 mazāki nekā tradicionālajiem iekšdedzes auto. Izklausās fantastiski...

 Tomēr – par savu šodienas (pat rītdienas) pārvietošanās līdzekli to neuzskata neviens. Pārāk dārgs. Bez globālas vai valsts mēroga atbalsta programmas nesasniedzams.

Šajā sakarā interesanta ir ziņa no „Avtorevju”.

- Ķīnā sākta vietējā ražojuma elektromobiļa „Roewe E50” pārdošana. Automobilītis (garums 366 cm) būvēts sadarbībā ar „General Motors”, un tā līdzība ar Chevrolet „Spark” ir nepārprotama. Dzinēja jauda 52 kW („Spark” – 56). 18 kW*h ietilpības baterejas uzlādes laiks 6 stundas. Nobraukuma resurss – līdz 180 km. Maksimālais ātrums 130 km/h.

Cena – 37500 USD. Taču – katrs pircējs saņems valsts subsīdiju (gandrīz 10000 USD) un Šanhajā arī pašvaldības atbalstu (vēl 6400 USD). Rezultātā nepieciešamie paša ieguldījumi sarūk gandrīz līdz „parasta” mazauto līmenim. Un ekspluatācija lētāka.
Valsts valdības prognoze – pēc astoņiem gadiem Ķīnā ik gadu tiks pārdoti vairāk nekā miljons elektromobiļu.

Vai līdzīgs valsts atbalsts iespējams Latvijā? Nebūsim naivi. Mums citu problēmu pietiek. Un prognozēt 2020. gadā kaut 100 „Leaf” vai „Spark” tipa ZEV („nulles izmešu auto”) parādīšanos būtu nepamatots optimisms.

 
Visi komentāri
 
287970. viesis 20.novembris 2012 11:08
0 0 Atbildēt

Varbūt pirms īdēt,ka valsts neatbalstīs, painteresēties, kāpēc neviens negrib ko tādu uzražot, samaksāt valstij vairāk nodokļos, lai būtu no kaut kā subsidēt.

Baigā gudrība, palūkoties, ko dara Ķīnā un tagad pārmest LV valdībai, ka tā neko tādu nedara...

287971. viesis 20.novembris 2012 11:23
0 0 Atbildēt

Nevajag jau Ķīnu, lai aizbrauc tepat blakus uz igauņiem paskatās. Zināšanai, šajā gadā bija plānots kaut ko tādu ieviest arī pie mums, tikai... sākumā plānoja jūnijā, tad septembrī, tad oktobrī... vispirms nevarēja saskaņot elektromobiļu standartus, tad uzlādes staciju standartus, tad nomainījās ierēdnis, kas visu šo bīdīja un tagad atkal notiekot "izvērtēšana, pieredzes ņemšana, skatīšana" utt... nu, kā jau pie mums pieņemts...

287972. viesis 20.novembris 2012 11:25
0 0 Atbildēt

Starp citu, Dekster, nauda, cik zinu, jau bija iedalīta... ;) Bet nu, globāli skatoties, tā jau ir, nodokļus nemaksā, bet brēc, ka naudu nedod. Tikai, nu, šis īsti nebija tas gadījums.

287973. viesis 20.novembris 2012 11:29
0 0 Atbildēt

Daļēji jau ir tas pats gadījums. Paņemt un uztaisīt pašiem šitādu te emobīli, iesaistīt Dambi uc gudros prātus jau mēs nevaram. Sāksies skaidrošanās, dalīšana, diskusijas TV, iesaistīto pušu 27 gadu vecu grēku izcelšana gaismā, iejauksies augstskolu rektori un tādā garā ...

Paši bāleliņi nevar neko lāgā izdarīt, tikai kasīties un nograut viens otram visu pēc kārtas.

287974. viesis 20.novembris 2012 12:53
0 0 Atbildēt

elektromobiļi uz bačām nav un nebūs iekšdedzes dzinēja aizvietotāji! Tās ir un paliks spēļlietiņas auto koncernu inženieriem un bieziem čudakiem. Nodokļu maksātājiem par tādām izklaidēm nav jāmaksā!

287975. viesis 20.novembris 2012 12:57
0 1 Atbildēt

Vēlreiz aicinu palasīt tā paša Avtorevju reāla testa(Leaf) aprakstu www.iauto.lv/show.php?sid=19071&id=521&str= .Un Leaf laikam uz šo brīdi ir labākais šajā lauciņā.

287976. viesis 20.novembris 2012 12:58
0 0 Atbildēt

Bačas mēdz būt dažādas. Kaut kur rakstīja par kaut kādām spinu baterijām, gan nāks vēl kaut kas daudz efektīvāks nākotnē.

Ir vai nav iekšdedzes konkurents, nezinu, bet par to,ka tas nav jāapmaksā nod maksātājiem, pievienojos.

287978. viesis 20.novembris 2012 13:15
0 0 Atbildēt

Vienmēr būs pielietojums, kas nederēs te iekšdedzes, te elektrobīlim...

Un tad?

Pie vidējā nobraukuma 90% braucēju ar esošajām bačām pietiek ka prieks, tik pagaidām pati lādēšana mazliet apgrūtināta un nereāla daudzdzīvokļu iemītniekam, kurš strādā lielā biroju ēkā...

287979. viesis 20.novembris 2012 13:23
0 0 Atbildēt

Kautkā neviens negrib domāt par izmaksām jaudas celšanai esošajos elektrotīklos. Kas notiks ja, piemēram, kaut vai trešā daļa Mārupes privātmāju īpašnieku vienlaicīgi uzliks lādēties pa divām tačkām? Visai čuhņai izsitīs trafus kā likts! Tāpēc visiem elektroauto apšaubāmajiem "plusiem" piemetat klāt vēl infrastruktūras (apakštaciju) izmaksas un visi "plusi" aizies mīnusos.

287980. viesis 20.novembris 2012 13:27
0 0 Atbildēt

Nevajag pārspīlēt, vienā dienā visā Mārupē katrā mājā nebūs 2 elektrotačkas. Un cik uzlādēšanai ir nepieciešami A ?

Anonīmais viesis laikam domā, ka LAtvenergo tāpat vien ies un visur cels jaudas esošajos tīklos.

Vai patlaban ir problēmas ar auto uzlādi Mārupes privātmājā?

287981. viesis 20.novembris 2012 13:35
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka Latvenergo necels neko par velti, tāpēc trafu izmaksas jāierēķina auto iegādes cenā. Patreiz ar uzlādi varētu būt problēmas tiem auto, kam vajag 380V (tā saucamajiem ātrās uzlādes lādētājiem). Jo cik zinu, tad visiem nav to 380. Un pat ar 220V tīkla jaudu reizēm ir problēmas. Nevarēs lādēt vienlaicīgi ar veļasmašīnu un čaiņiku.

287982. viesis 20.novembris 2012 13:49
0 0 Atbildēt

Švaki zini. Tas saucas ''pīlīšu pūšana''. Nu, kā iedgars.

287983. viesis 20.novembris 2012 14:19
0 0 Atbildēt

Jāsakā tā- ja cilvēks dzīvo tādā vietā,kur vienlaicīgi nedarbojas veļasmašīna un tējkanna, tad viņam elektromobilis vēl ilgi nebūs.

287984. viesis 20.novembris 2012 15:55
0 0 Atbildēt

Ideja ir laba - jārealizē arī pie mums. Gan jau pēc pāris gadiem tas process aizies. Protams, jāizstrādā konkreti nosacījumi, lai katrs parastā hibrida braucējs neaizsapņojas, ka brauc ar elektromobili... Vēlams būtu iesaistīt arī eirosojuza naudiņu. Jāsaka, ka tieši pēdējos gados manāms progress elektro auto attīstībā. Un jāpiekrīt jau šeit izskanējušam viedoklim, ka latvenergo nav īsti gatavs šo procesu aktivitātēm. Loti daudzās vietas Latvijā ir situacijas, kad strāva ir tik vāja, ka sievasmāte pat tradicionalos pīrādziņus nespēj uzcept...Tad var gadīties, ka elektromobili pa visu nav iespejams uzlādēt. (IV)

287985. viesis 20.novembris 2012 16:14
0 0 Atbildēt

IV, tu droši vien esi klasisks ierēdnelis. Naudu nepelni, bet dalīt esi liels speciālists.

287986. viesis 20.novembris 2012 16:28
0 0 Atbildēt

Nu, it kā, lai popularizētu un attīstītu to zaļo domāšanu, ir vajadzīgs kāds grūdiens, tā teikt, no malas, jo tāpat jau nekas nemainīsies. Protams, te jāmaina arī mazliet tipiskā "Pasarg dies, no maniem nodokļiem" domāšana. Jautājums, protams, ir, vai mums ir vajadzīgi elektromobiļi vispār. Vairums attīstīto valstu domā, ka ir, tāpēc ir dažādas programmas, kas motivē tos iegādāties - subsīdijas, nodokļu atlaides, atļaujas braukt pa sabtransu joslām, bezmaksas pārkingi centrā, pazeminātais PVN utt.

Bet nedomāju, ka te būtu īpaši par ko satraukties attiecībā uz latvenergo. Pirmkārt, kā jau Vadonis teica, "ja cilvēks dzīvo tādā vietā, kur vienlaicīgi nedarbojas veļasmašīna un tējkanna, tad viņam elektromobilis vēl ilgi nebūs."

Otrkārt, pat pie visoptimistiskākajām prognozēm šito lietu spečuki neplāno vairāk kā 20% elektromobiļu tuvāko 20 gadu laikā.

287987. viesis 20.novembris 2012 16:31
0 0 Atbildēt

manos uzskatos, - nav jārealizē šī ideja LV. Elektrobilancē ir imports. Elektrības tarifā par e@auto uzlādi nav akcijas nodoklis mūsu ceļiem. Un to izkontrolēt, cik jauda aiziet tējkannā un cik e@auto, nav iespējams. No tā paliks budžeta iztrūkums, kuru kompensēs no citām pozīcijām. Vai esiet gatavi par to maksāt, pat ja nelietojiet emobili?

287988. viesis 20.novembris 2012 19:57
0 0 Atbildēt

Latvijā tas nestrādās, jo šeit nestrādā nekas. Latvietis taupīgais sačakarēs visu.

287991. viesis 20.novembris 2012 23:35
0 0 Atbildēt

Latvijā kā reiz ir novērots nenormāls elektroenerģijas pārpalikums. Gribētu eksportēt, bet kaimiņi tik daudz nespēj nopirkt. Un Gudrona dīķu vietā viena kārtīga veco akumulatoru noliktava arī būs gatava, lai zaļie nezaudētu formu. VOT - VAJAG mums elektromobīļus. Ātri un daudz!!!

287993. viesis 21.novembris 2012 7:39
0 0 Atbildēt

287988. viesis pirms 12 stundām

Latvijā tas nestrādās, jo šeit nestrādā nekas. Latvietis taupīgais sačakarēs visu.

-------------------------------------------------------------------------------------

Nu, mums jau ir pieredze ar'' latvieti'', kuram ir plašs vēriens :D

Kredīts mājai, kredīts savam bembim un sievas leksim, kredīts ceļojumam un divriteņiem un kredīts sievas silikona pupiem... Tagad nav nekā, tikai sieva ar silikona pupiem dzīvo pie cita :D

287994. viesis 21.novembris 2012 10:06
0 0 Atbildēt

52kw motors 18kwh baču izēd 20 minūtēs

un tas ir kamēr jamā ir jauna ;) un protams, ka pie nosacījuma, ka netiek lietots sēdekļu sildītājs un rāčiņš ar lielo bumsiku...

tāpēc - nav nekāda rezona pirkt to lūzni par 30 tūkstošiem.... ja jau pirkt elektromobīli, tad stilīgu un tādu, kas braucams vasarā -

www.renault.com/en/vehicules/...ges/twizy.aspx

www.autoexpress.co.uk/renault/34751...ices-confirmed

un vēl - katrs, kam ir ķapļaps, zina, ka pēc pāris gadiem tā bača turēs tikai 5 minūtes... nu knapi varēs paspēt to tačku pārspraust citā kontaktā :D:D:D

287995. viesis 21.novembris 2012 10:17
0 0 Atbildēt

Man ir laptopi, Pirmais. Viens no tiem pirkts 2007. gada vasarā. Tam ir oriģinālā bača un ''tur'' tā tagad apmēram 15 minūtes. Pēc 5 gadu lietošanas !

Nu nevajag šķidri tirst par visu pēc kārtas.

287996. viesis 21.novembris 2012 10:45
0 0 Atbildēt

ooo, jā

ir ko salīdzināt :D:D:D man pēdējo 10 gadu laikā ir bijuši 4 ķapļapi X23, X41, X61 un T520

X23 bija bumbulītim klēpī pirms netām slavenos bauskas kūleņus... tagad jamais ir izjucis sastāvdaļās... savā laikā tika apēdis 2 baterijas

X41 - vai tik šim nav kādi gadi 10 jau - joprojām strādā - ir jau nodzīvojis 2 baterijas, tagad pilna bača tur ~5 minūtes

X61 - nomira dabīgā nāvē sākot ar disku, es jamo dafigā vazāju mašīnā ar aslēgtu diskprotekšinu...

T520 jauna bača turēja ~4 stundas filmu skatīšanos... tagad vairs tikai 3

jauna bača ķapļapam tur (atkarībā no modeļa un tā ko kompim jādara) no 1.5 līdz 5 stundām

ja jau ar jaunu paču var nobraukt 80 kilometrus, tad diez vai būs liels mierinājums tas, ka pēc 5 gadiem varēsi nobraukt nevis 3 kilometrus, bet gan veselus piecus :D:D:D

287997. viesis 21.novembris 2012 10:50
0 0 Atbildēt

Runa ir par to , ka nevajag vispārināt.

287998. viesis 21.novembris 2012 10:55
0 0 Atbildēt

nupat paskatījos tvīzija cenas, utttt.

pieņemsim, ka pati ķerra maksā 5000ls + 40ls mēnesī par bateriju īri (nu kādreiz jau arī pie mums būs tas iespējams)

nu tas par to, lai es no meža varētu atbraukt uz rīgu ~300 reizes gadā.... tobiš nobraukt ~12000km

elektrību var droši rēķināt lats uz 100km

praktiskajam latvietim izdevīgāk ir ņemt prastāko 1.2litru renault clio (vai pat twingo), uzstutēt gāzi un maukt kaut uz pasaules malu....

jo elektromobīļa gadījumā tāpat vajag otru mašīnu lai aizbrauktu uz līvāniem....

287999. viesis 21.novembris 2012 11:34
0 0 Atbildēt

Es arī domāju, ka tuvākajos 20 gados nekas daudz nemainīsies. Mūžam praktiskais latvietis joprojām turpinās uzskatīt (un uzspiest savu domu citiem latviešiem), ka labākais auto bija, ir un būs 10 gadīgs Vw passsats variant... Šajā ziņā nekas daudz nav mainījies. To labi apzinās ari latvenergo - tie elektrovagenu uzpildes problēmas vēl nemaz nav iekļāvuši 10-gades plānos., un i nedomā par jaudu palielināšanu - īpaši jau jaunajos māju ciematiņos.

288000. viesis 21.novembris 2012 11:54
0 0 Atbildēt

nevajag nemaz uz Ķīnu skatīties. tepat pāri Baltijas jūrai - Norvēģijā, ir labs piemērs - elektroauto ir bez PVN, samazināts gada nodoklis, atļauts lietot sabtransa joslas un pašvaldību stāvvietas bez maksas. pie tam vēl daudz kur lādēšana bez maksas. un pērk tos auto, gada laikā vairāk nekā 1000.

288001. viesis 21.novembris 2012 12:21
0 0 Atbildēt

Nu, DimanC, Kad LV būtu tā naudiņa, Kas guļ Norvēģjūras dibenā., jeb, kā teica filmā CEPLIS:Ko vēlējies runāt? Ja par naudu, tad, naudas nav un nebūs" LOL :)))))

288002. viesis 21.novembris 2012 14:16
0 0 Atbildēt

Norvēģu nauda - tā nāk, precīzāk - tiek ietaupīta uz lētā darbspēka rēķina (iebraucējiem), tai skaitā latviešiem. No tā arī mums būtu jāmācās - jāatver darba tirgus lētākam darbspēkam.

288003. viesis 21.novembris 2012 14:17
0 0 Atbildēt

:D:D nja, piesaukt Norvēģiju par piemēru Latvijai nevajag daudz sapratnes....

288004. viesis 21.novembris 2012 14:44
0 0 Atbildēt

Latviešiem par piemēru var piesaukt jebko. Vairums tā arī dzīves laikā neiemācās atšķirt ******* no pirksta.

288005. viesis 21.novembris 2012 15:52
0 0 Atbildēt

Ja paši ražotu, tad saprotu. Bet tā, valsts atbalstu citas valsts ražojumu iegādei. Nea. Ja nu vienīgi tiek baigi smalki aprēķināts, ka tādējādi kompensēsies ar no citām valstīm neiepirkto degvielu.

288007. viesis 21.novembris 2012 18:55
0 0 Atbildēt

Norvēģijā vairumā ir tikai t.s."non licence cars",piem., tāds www.topspeed.com/cars/others/2...-ar136988.html .Un arī cenas tādiem nav kosmoss + visi iepriekš piesauktie bonusi no Valsts puses.

288008. viesis 21.novembris 2012 23:49
0 0 Atbildēt

Ar laptopa baterijām variet pat nesalīdzināt. Tās ir pilnīgi dažādas lietas un dažādi lādēšanas režīmi. Laptopiem baterijas nav tas uz ko skatās pircējs, tāpēc par kvalitāti ilgtermiņā ražotāji nesatraucas. Laptopi bieži tiek lietoti stacionāra datorā vietā un vairāk laika pavada piesprausti pie vada nevis darbojoties uz baterijām, baterija tādā režīmā ir pielādēta vislaik pilna(slikti) , tiek regulāri karsētas no laptopa izdalītā siltuma(vēl sliktāk) un lādēšana tām līdz šim vizbiežāk bija primitīva. Tāpēc salīdzināt var tikai ar salīdzinoši jauniem dārgā gala laptopiem un tādiem, kur lādēšanas režīms ir pārdomātāks. Darba specifika man tāda, ka sanāk apkopt laptopus, ko pamatā lieto profesionālā līmenī un vai zinies tā gala datoriem nevienam nav baterija mirusi tā ka velk vien 5min. Ja arī baterija ir bijuso brāķēta, tad jau sen nomainīta garantijas laikā. Aceriem, HP, Lenovo/IBM un tādiem širpotreba mēsliem gan baterijas mirst.

Elektroauto tiek ļoti piedomāts pie akumulatoriem un to lādēšanas režīmiem. Ja tiek lietotas Li-ion tad tām tiek regulēts temperatūras režīms, lādētas netiek vairāk par 80%, tiek izlīdzināts lādiņa līmenis starp akumulatora elementiem. Tā kā tas viss stipri pagarina ekspluatācijas laiku un ietilpību. Protams tas neizslēdz varbūtibu, ka kāds no akumulatora elementiem iziet ātrāk no ierindas, bet tie ir atsevišķi gadījumi un visticamāk labots garantijas laikā. Nav jau tā ka elektroauto ir kaut kas pavisam jauns, uz hibrīdiem jau tehnoloģija tiek atsrādāta. Ja tiešām elektrauto kļūs populārāki un pamanīsies arī nobraukt līdz baterijas ietilpība vairs nav apmierinoša tad ap to laiku būs arī servisi, kas nodarbojas ar akumulatoru restaurēšanu nemainot visu bloku, līdzīgi kā to jau dara Priusiem un Insight. Tā kā tās izmaksas būs samērīgas.

288009. viesis 22.novembris 2012 7:46
0 0 Atbildēt

Pēdējais koments labs taja ziņā,ka cilvēks stāsta no zinātāja skatu punkta, Pirmais gan piestāstīs pilnu te visu, ka tas viss fufelis.

Taču no tāda cilvēciskā skatu punkta, tu, jefiņ,kas ir ''profesionālā līmeņa laptops'' ?? Ko ? Ja es savu HP lietoju tikai darbam, mētāju to pa mašīnu un lasu pastus uc lietas gan mežā gan jebkur citur, komandējumos, tad tas nav profesionāli?

Vēl viens uzpampušais....širpotreba mēsls viņam. Tev brokastis droši vien gatavo savs pavārs un mašīna tev ir vismaz Bugatti, vai ne ?

288010. viesis 22.novembris 2012 8:45
0 0 Atbildēt

Nu ko tu Dekster uzreiz apsaukā citus par jefiņiem? Tu savādāk māki komunicēt ar cilvēkiem? Cilvēks normālu tekstu uzrakstīja, bet tev obligāti par jefiņu jānosauc. Un, ja nesaproti, ko viņš ar to gribēja teikt, pats vainīgs. Tavs HP pavisam nav nekāds ūberkūlais profesionālais aparāts. Tāds Getzs salīdzinājumā ar mašīnām vien sanāk. Un ar pa mežu var pabraukt gan Getzu, gan ar mežakaķi., Nu tad padomā, kurš no tiem ir profesionāls aparāts. Un armijas "profesionālie" portatīvie maksā 3-5k lati nevis 350, kā tavs HP.

288011. viesis 22.novembris 2012 9:13
0 0 Atbildēt

Tā arī viņš raksta kā jefiņš tajā sadaļā par ''profesionālajiem''. Kaut kāda tizleņa attieksme pret kaut ko citu. Viņam, redz, ir profesionālie, šis ir baisais speciālists, bet pārējiem ir sūdi.

PAr to pārskatu vispaŗ par baterijām jau teicu-normāli uzrakstījis. Bet raspaļcovku uztaisīt un pārējos nolikt neaizmirsa :D

288012. viesis 22.novembris 2012 10:31
0 0 Atbildēt
288013. viesis 22.novembris 2012 10:46
0 0 Atbildēt

Jā, dekster, ir profesionālie datori un ir "sadzīves" datori. Tāpat kā ir profesionālie instrumenti un parastie. Arī traķi var būt profesionālie, tāpat kā auto, apģērbs, jebkas cits.

Zini ar ko atšķirās parastā UV lampa no profesionālās (bankā lietojamās)?

Nezini??? Padomā...

288014. viesis 22.novembris 2012 10:57
0 0 Atbildēt

Tāpat kā cilvēks var būt profesionālis, ar attiecīgo IGLĪTĪBU, nevis diletants, kurš mētājoties apkārt pa pasauli ir beidzot uzsēdies un kļuvis par SPECIĀLISTU kūdras ieguvē. Tas tā, piemēram.

288015. viesis 22.novembris 2012 11:04
0 0 Atbildēt

eu...

kas ir profesionālie laptopi?

nu dažus piemērus ar marku un modeli....

piemēram renault kangoo...

un par elektroautomašīnu akumulatoriem uttt spriest varēsiet tikai tad, kad paši tajā peļķē iekāpsiet....

tikai reklāmas bukletos tie akumulatori ir ideāli

pat renaulC savā akumulatoru īres procesā nosaka, ka akumulators būs ar vismaz 75% ietilpību

līfam ir 80kw motors un tikai 24kw/h bača.... rezultātā - ar maksimālo jaudu tas gludeklis (pat tīri teorētiski) var pabraukt tikai dažas minūtes.... labi, normālā gadījumā

nisanlīfa elektrības patēriņš ideālos apstākļos esot ~18kwh uz 100 km... 24niecei bačai vajadzētu spēt nobraukt ~130km.... ja ņem vērā EKSPERTA teikto par 80% vēlamo pielādējumu, tad tie ir 100km

tad nu jautājums ir - cik ar jamo varēs nomočīt pēc 5 gadiem uz ziemassvētkiem?

www.nissanusa.com/leaf-electric-car/battery

The Lithium-ion battery (EV battery), like all lithium-ion batteries, will experience gradual capacity loss with time and use. Loss of battery capacity due to or resulting from gradual capacity loss is NOT covered under the Nissan New Vehicle Limited Warranty.

288016. viesis 22.novembris 2012 11:26
0 0 Atbildēt

ja parastam kalkulātoram stūros pielīmē hokeja ripas, tas tas ir uzskatāms par profesionālu datoru, jo jams ir aizsargāts pret stūru nodauzīšanos :D

vēl uz profesionāla laptopa var skatīties profesionālus porņukus :D:D:D

288017. viesis 22.novembris 2012 12:13
0 0 Atbildēt

Tjaplopu specialists pats nejēdz atšķirību starp profesionālo un paaugstinātas izturības laptopu. "Rugged" ir specifiski paredzēti darbam ārpusbiroja apstākļos, iespējami arī ar paaugstinātām prasībām beterijai (ar atbilstošu cenu), bet ir diletantiski izdalīt tos, kā profesionālos - kam jēdzieniski daudz vairāk atbilst HP Elitebook u.c. ražotāju sērijas, kas paredzētas nopietnai darba izmantošanai klasiskajā izpratnē. Zināma taisnība ir par to, ka tas pats Elitebook ir "aprīkots" ar baterijas mūža pagarināšanas rīkiem, kuriem analogus gan neviens neliedz katram pašam uzlikt arī uz jebkura lētākā dzelža. Un te nu mēs nonākam pie tā, ka mašīnai ir grūtāk (nevis kā te dažs labs mēģina apgalvot pretēji) nodrošināt baterijas īpašo lādēšanas režīmu - kas patiesībā nozīmē iespējami ilgu atrašanos izlādes/uzlādes procesā attiecībā pret dzīves ciklu. Laptopam, kas dzīvojas pie vada, nav grūti nodrošināt automātiku, kas ieslēdz uzlādi pie 20% un atslēdz pie 80%. Ko darīsi ar auto, kam vakarā būs 40-50% baterijai? Vispirms iztukšot līdz 20% (kā?) un tad lādēt atpakaļ sanāks diezgan dārgi... :)

288018. viesis 22.novembris 2012 12:13
0 0 Atbildēt

Jautājums, ar ko mēs vispār saprotam vārdu "profesionāls".

interesantas pārdomas: www.kakao.lv/index.php?zoomzina=4867

288019. viesis 22.novembris 2012 12:14
0 0 Atbildēt

mandomāt ka elekroauto spers megasili tad, kad publika redzēs un peradīs pie tiem. Resp, būs viens kritiskais punkts gan cenās, gan tehnoloģijās, un aizies tā lieta.

pn man nebūtu pretim, ja kā 2. auto, ko braukt uz bodi un tepat pa Siguldu, būtu elektriskais, un ja vēl nodoklis utt nebūtu par to jāmaksā

288020. viesis 22.novembris 2012 12:40
0 0 Atbildēt

Kamēr vien pasaulē būs nafta, naftnieki nepieļaus elektroauto tehnoloģijas ieviešanu masveidā. Gandrīz visas attīstītās valstis ir zem naftnieku lobija. Un neizskatās, ka tik drīz varēs tikt ārā. Ja arī tiks, tad tikai tad, kad naftnieki būs uzlikuši ķepu elektroauto tehnoloģijām.

Man ir elektroauto, tikai tā darbības rādiuss ir atkarīgs no kabeļa garuma. Bet tā, nekādas vainas, var braukt pa teritoriju un arī pa slēgtu angāru, neriskējot nosmakt.

288021. viesis 22.novembris 2012 13:38
0 0 Atbildēt

Pag, man te uz ļapķopa rakstīts ProBook, tad tas ir profesionālais un īstais? Uz tā otra, vecā, ir rakstīts, ka tas arī ir ProSeries Fujitsu Siemens, to man HaLs ietirgoja un ir ar izturīgs, maita.

Tad ko ?

Bet tam lempim, kurš te bezdēja par kūdru, paskaidroju-kūdras speciālistus iekš LV vispār nesagatavo skolās, viss pašmācību ceļā. Un jā, es šo to zinu gan un pieprotu šajā nozarē. Bet tu irs vien tālāk, bet dūša ir tikai anonīmai ļekstēšanai ;)

288022. viesis 22.novembris 2012 13:48
0 0 Atbildēt

Ja uz akumulatora rakstīts SuperPower, tad tas ir paredzēts tikai Supercar???

Ja uz sētas rakstīts "Izpis mani", tad deksters dara ko...???????

288023. viesis 22.novembris 2012 13:55
0 0 Atbildēt

Ja pašu lētāko laptopu grāmatvedis izmanto darbam, tas ir profesionālais dators?

288024. viesis 22.novembris 2012 14:00
0 0 Atbildēt

Secinājums viens - ja ir kautkas ko deksters var atļauties, tad tas ir profesionālais, ja par īstu, tad sūds. Kautkā tā...

288025. viesis 22.novembris 2012 14:02
0 0 Atbildēt

:D izlasīt iemācies, dornīt.

288026. viesis 22.novembris 2012 14:29
0 0 Atbildēt

Tāds pats stils ir arī msh - ja tev ir kautkas krutāks par profesionālo audi80, tad tas ir sūds defaultā, kaut arī profesionālais.

A Pirmajam viss ir sūds, kas nav paša rokām taisīts.

288027. viesis 22.novembris 2012 15:08
0 0 Atbildēt

Profesionālos akumulatorus nevar lādēt no parastās strāvas. Jāņem no Latvenergo īpašs profesionālais pieslēgums. Citādi ražotāja garantija pagalam.

288028. viesis 22.novembris 2012 15:38
0 0 Atbildēt

apmēram piemetu....

Lai Pirmais janvāra vidū aizbrauktu no meža līdz rīgai un vakarā apakaļ, vajadzētu to nisanlīfu uz lādēt uz kādiem 3 latiem... Cerībā, ka vakarā varēs tikt līdz mājai...

To pašu var izveikt ar renaultu... Patreiz tieši tādā režīmā braucot uz tāfeles stāv 6.4-6.5 litri uz sotaku.... Uz 50 kiļiem tas ir tie paši 3 lati.....

Un nakui pirkt to elektromizu par cenu, kas pusotru reizi pārsniedz līdzvērtīgas mašīnas cenu???

Pie tam - ja augs degvielas cena, tad augs arī elektrības cipari....

288029. viesis 22.novembris 2012 16:19
0 0 Atbildēt

Ja pašu lētāko Depo nopērkamo urbi kāds izmanto darbam, tas tik un tā nav profesionāls instruments un nosvilst visnotaļ ātri. Nez kādēļ attiecībā uz šadām lietām visiem ir diezgan skaidrs, ko nozīmē "profesionāls"un neviens nemeģinās apgalvot, ka profesionālāks ir tas urbis ar kuru vairāk naglas var iedzīt. Bet par datoriem nez kādēļ par "profesionālu" grib saukt to, kas paredzēts naglu dzīšanai...

Un jā - uzraksts uz datora ProBook šajā konkrētajā gadījumā patiešam to arī nozīmē. HP mājas lietošanai ražo Pavillion sēriju, normālām darba vajadzībām ProBook /EliteBook sērijas, kas abas ir uzskatāmas par profesionālajiem (t.i. darba) datoriem. Ražotāja katalogā ir atrodami sadaļā "For Business"

288030. viesis 22.novembris 2012 17:22
0 0 Atbildēt

288029. viesis

laptopuspeciālists savā tekstā rakstīja, ka ibm/lenovo un arī hp vai vadoņa sīmensis NAV profesioanlie datori :D:D:D

Pirmais nav lietojis R sēriju, bet ne T, ne X nav tās *******ās gaujas spīdīgā ekrāna sajūtas, ka lietotājs profesioānāli redz savu sejas atspīdumu nevis iauto vai pornosaitu

bet bazars ir par akumulatoriem....

tīklā piespraustam kompim jau nu vispār ir elementāri nomenedžet to, ka bača visu laiku ir tieši tik pilna kā ražotājam gribās.... tātad acīmredzot ražotājam gribās lai bača visu laiku būtu pilna ;)

un pat ražotājs savā reklāmsaitā maziem burtiņiem tomēr ir pierakstījis, ka akumulatora ietilpība krītas un tas NAV garantijas gadījums....

visādi bauskas purva āži gan ar putām uz lūpām TO mēģina noliegt.....

un ja akumulatoru lādēšanas gadījumā ir salīdzinoši viegli kontrolēt temperatūru, tad praktiski neiespējami ir nokontrolēt kompakti sapakotas akumulatoru baterijas normālu dzesēšanos maksimālajā slodzē (dzinējs ir 80kw)

288032. viesis 22.novembris 2012 18:33
0 0 Atbildēt

Tad jau Windows Professional ir profesionālais, ja????

288033. viesis 22.novembris 2012 18:38
0 0 Atbildēt

Kā jau minēju, redz kur ir profesionālais dators:

www.automation.siemens.com/mcms/industri...s/default.aspx

Latvijā ir uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi profesionāļi, kas tādu lieto. Ikdienas jūzeriem, tādiem kā iauto fufeļa dzinējiem pat sapņos nav nepieciešamības pēs tāda. Viņi pat nezina, ko ēd Profibus.

Šitādus lieto cilvēki, kuri ar vienu projektu nopelna vismaz 4 ciparu skaitli. Pie kam, pirmais cipars var būt visai paliels...

288034. viesis 22.novembris 2012 19:16
0 0 Atbildēt

par to jau bija bazars - tas ir tehniski viduvējs (pat vājš) kompis ar stūros uzmontētām hokeja ripām :D:D:D lai zemē krītot neizsit svaigajā betonā robu :D

kāpēc vājs? tāpēc, ka tādi kompjivairāk vai mazāk bija pirms 2 gadiem....

tāpēc, ka dualcore procesorus jau labu brīdi ir pagrūti atrast pat širpotreba lētajā galā un piemēram usb3arī jamajam nav :D

kāpēc dārgs???? tāpēc, ka jamajam nāk virsū specifiskas programmas :D

tādus varētu lietot betonēšanas profesionāļi :D:D:D lai operatīvi varētu paskatīties cik armatūras jābāž katrā veidnī :D

neredzu kāpēc profesionālam kūdras purva grāmatvedim tāds būtu vajadzīgs :D:D:D

288035. viesis 22.novembris 2012 19:25
0 0 Atbildēt

Bildītē redzamais dators ir dators īpašiem darba apstākļiem - teiksim - darbam lietuves cehā. Kaut kur bankā vai grāmatvedei, kaut vai IT speciālistam, tāds nu nepavisam nav vajadzīgs. Par elektromobīļiem - pagaidām tie noteikti atpaliek no iekšdedzes dzinējiem visās lietās, pat ekoloģijā. Jo, lai nobrauktu attiecīgu km skaitu, tie noteikti piesārņo dabu daudz spēcīgāk kā labs iekšdedzes dzinēja autiņš. Jo elektrība ir gan jāsaražo, gan jāpiegādā, gan jāuzglabā. Un tas viss prasa krietnu kumosu no mūsu biosfēras:)

288036. viesis 22.novembris 2012 20:16
0 0 Atbildēt

Bet tieši tāpēc tas arī ir profesionālais dators. Tādus datorus pērk konkrētam uzdevumam, nevis lai zīmētos ar kodoliem, GHz, GB, ko ikdienas lietotājs pārsvarā izmanto word dokumentu rakstīšanai un čatošanai sociālajos tīklos.

288037. viesis 22.novembris 2012 20:50
0 0 Atbildēt

rekur ir pats profesionālākais dators....

tie, kas nevēlas zīmēties ar megabaitiem un kodoliem, tie profesionāli pērk šito

sfrolov.livejournal.com/63639.html

protams, ka var jau teikt, ka kosmosa apguve ir hobijs, bet man domāt, ka tas pasākums tiešām ir saucams par PROFESIONĀLU :D

288038. viesis 22.novembris 2012 20:53
0 0 Atbildēt

a čatošanai sociālajos tīklos ir jāpērk PROFESIONĀLAIS televizors www.boot.lv/tehnika/ari-s...er-aplikacijas

288040. viesis 22.novembris 2012 21:12
0 0 Atbildēt

reku laptopeksperts piesauc gudru vārdu

PROFIBUS

un vēl prasa, ko jamais ēd :D:D:D

starp citu - jamajam nav nekādas saistības ar profesionālismu ;)

šis vārdiņš ir vienkārši radies saīsinot PROcess FIeld BUS

jamo izmanto specifiskos devaisos, bet ja akurāt vajag piespraust prifibusisku PROFESIONĀLO iekārtu NEprofesionālam laptopam, tad vienkāršāk ir paķert USB-PROFIBUS pāreju

starp citu - USB (Universal Serial Bus) piedāvā vairāk iespēju, tajā skaitā lielāku datu apmaiņas ātrumu

Pirmais savām izstrādnēm izmanto 1-wire..... kas arī galu gal;ā ir BUSs ;)

288041. viesis 22.novembris 2012 21:41
0 0 Atbildēt

Protams, Siemens kompānijā strādā vieni vienīgi idioti, kas nezin, ka visu var palaist caur USB pa vienu vadu...

Starp citu, USB-Profibus adapteris maksā 350 Ls un viņa veiktspēja nav ne tuvu iebūvētai Profibus kartei.

288043. viesis 22.novembris 2012 22:51
0 0 Atbildēt

"Šitādus lieto cilvēki, kuri ar vienu projektu nopelna vismaz 4 ciparu skaitli. Pie kam, pirmais cipars var būt visai paliels..." :D :D :D

Tiešām pēc profesionāļa izklausās. Interesanti, kādu neprofesionālo tehniku lieto tie, kas vienā projektā nopelna 5 un vairāk ciparus?

288046. viesis 22.novembris 2012 23:54
0 0 Atbildēt

To jau arī paredzēju, ka sāksies ņemšanās ap terminu "profesionāls". Kur te tie daži jefiņi izlasīja, ka es nosaucu visus HP vai Siemens utt. par nekvalitatīviem, lai izmazgā acis. Es teicu, ka tie modeļu, kas ir šo brendu lētā gala nav salīdzināmi ar "profesionālo" tehniku kaut vai tā paša ražotāja. Ar profesionālu es nedomāju specifisku paaugstinātas izturības tehniku, lai gan tas būtu pat tuvāk īstenībai salīdzināšanai ar auto akumulatoriem. Ok, pārfrāzēšu, ar profesionālo tehniku ir domāts biznesa klases datori, kas parasti cenas līmenī ir ap 1000Ls un ne tāpēc, ka tur sabāzstas jaunākās modes un praksē nepārbaudītas detaļas. Ražotājs ar to arī paredz, ka dators tiks lietots diendienā darbam ar paaugstinātu slodzi.

-------------------------

Pirmais un pēdējais:

24niecei bačai vajadzētu spēt nobraukt ~130km... ja ņem vērā EKSPERTA teikto par 80% vēlamo pielādējumu, tad tie ir 100km

--------------------------------------

Ne gluži tā, tas nobraukums jau jaunam ir dots pie 80%, tev panelī rāda 100%, bet baterijā fiziski ir 80%. Nissan paredz, ka 10 gadu laikā ietilpība dabiska nolietojuma rezultātā samazināsies par 20%, tātad pēc desmit gadiem varēsi nobraukt par 30km mazāk, kas īstenībā ir samērīgi ar to, ka arī pavecs benzīnmotors ēd vairāk degvielu nekā papīros norādīts. Tā kā nevajag pārspīlēt.

Nissan leaf akumulatora paka ir veidota no 192 litija-mangāna elementiem(laptopos nav sastopamas) pa 2 paralēli un 96 virknē @360V (3.75V ir nominālspriegums). Kopējā max teorētiskā ietilpība ir 27kw, bet tās netiek lādētas vairāk par 4.2V uz celli. Značit tiek lādētas līdz 84-88% tā pagarinot mūžu. Nu ok nav 80% bet tuvāk 90%.

288047. viesis 23.novembris 2012 0:22
0 0 Atbildēt

Ko darīsi ar auto, kam vakarā būs 40-50% baterijai? Vispirms iztukšot līdz 20% (kā?) un tad lādēt atpakaļ sanāks diezgan dārgi...

--------------------------------------------------------------------------------

Kur tādas muļķības rāvi? Tieši otrādi un tas ir kopīgs visam litija lādējamajām baterijām, ka pēc iespējas retāk ir jāļauj izlādēties tukšām. Ekonomiski vislietderīgāk ir lādēt atkal pilnas, kad vēl iekšā ir 50-80%, tad mūžš būs ilgāks.

-------------------------------

tad praktiski neiespējami ir nokontrolēt kompakti sapakotas akumulatoru baterijas normālu dzesēšanos maksimālajā slodzē (dzinējs ir 80kw)

--------------------------

Tā ir viena no litija labajām īpašībām, ka no izlādes jaudas ietilpība būtiski neatšķiras(Peukert effect) tātad arī siltums neizdalās, kā svina-skābes aķī. Pie tam maksimālā slodze nav ilgstoša.

288048. viesis 23.novembris 2012 0:43
0 0 Atbildēt

Tagad visi anonīmie var reģistrēties iAuto.lv bezmaksas - Ienāc www.iauto.lv/user.php

288050. viesis 23.novembris 2012 9:00
0 0 Atbildēt

Es esmu profesionālis un man viss ir profesionālais, pat paika tikai profesionālā.

288051. viesis 23.novembris 2012 9:07
0 0 Atbildēt

288047

Pirmais to vēl nezina, jo nav saļepījis nevienu litija bateriju. Tāpat kā viņš nezina to, ka iekštelpās nav vajadzīgs lietussargs, jo vēl neko nezina par jumtiem.

288059. viesis 23.novembris 2012 10:21
0 0 Atbildēt

Mja, vispār jau sākumā runa bija par elektriski braucošiem Ķīnas riteņotajiem

pribambasiem, bet kaut kā netverami un plūstoši pārgāja "ķap-ļap" orbītā ... :-)

Būtībā ar tiem ķinīzeriem un citām DA-Āzijas valstīm ir tā, ka viņiem pilsētās ir

baisas problēmas ar gaisa tīrību. Ne velti Taizemes 2-taktu motoreļļu testi ir

nežēlīgākie pasaulē :-) Atminiet, kā Olimpisko spēļu laikā Ķīnā pat apturēja

rūpnīcas un elektrostacijas, lai nodrošinātu pieņemamu gaisa kvalitāti - ķīniešu visvairāk lietotais kurināmais, gan rūpnieciskiem mērķiem, gan mājsaimniecībās ir akmeņogles... Elektrovelosipēdos, motopēdos, motociklos un elektroauto ķīnieši redz iespēju risināt pirmām kārtām šo jautājumu, tāpēc

arī spēcīgs valsts atbalsts, gan tiešs, gan netiešs. Citur tāda mēroga pievēršanās individuālajam elektrotransportam pagaidām vēl nav vērojama, ja nu vienīgi tai pašā Taizemē...

288070. viesis 23.novembris 2012 11:27
0 0 Atbildēt

288047. viesis

blablabla ......Tā ir viena no litija labajām īpašībām, ka no izlādes jaudas ietilpība būtiski neatšķiras (Peukert effect) tātad arī siltums neizdalās... blablabla

------

nu ka tagad sīkāk pastāsti par to siltuma neizdalīšanos :D:D:D:D

starp citu - pilnīgi visiem akumulatoriem maksimāli ātras izlādes gadījumā akumulators sasilst... tas tāpēc, ka katram akumulatoram normālos apstākļos ir pretestība....

bļē, nu pat raimondsm savulkaik teica, ka fiziku nevajadzēja skolā aizstāt ar dziedāšanas strundām...

skolā taču fizikas stundās mācīja oma likumu ķēdes posmam.... un tas likums (tikai nedaudz citā formā) nosaka, ka tikai gadījumā, ja akumualtora pretestība ir 0, tad tad varētu vispār nesilt....

īsumā fakti - nu tā uz pirkstiem

ja elektriskajā ķēdē plūst strāva, tātad tā veic kaut kādu darbu.... tajā skaitā silda ķēdes elementus....

ir tāda lieta, kā strāvas blīvums.... katram vadītājam ir noteikta elektrovadītspēja - pa lielam tas ir saistīts ar maksimāli iespējamo strāvas blīvumu.... jamo mēra ampēros uz laukuma vienību....

tagad mēs neapskatīsim temperatūras iespaidu uz strāvas vadīšanu - īsumā ir tā, ka jo aukstāki vadi, jo vairāk elektrības tajos var sabāzt....

ja strāvas stiprums ir liels, tad vadītājs pastiprināti silst.... tieši tas pats notiek ar jebkuru akumulatoru lielas izlādes strāvas gadījumā....

svina akumulatoriem šis efekts ir ļoti izteikts.... litija akumulatoriem tas ir mazāks, bet tik un tā tas ir.....

288072. viesis 23.novembris 2012 11:33
0 0 Atbildēt

rekur eksperts 288046 pastāstīja kādi aķi ir nisanā

tagad gribētu dzirdēt eksperta verdiktu šādā jautājumā

pieņemsim, ka līfā ir 24 kw/h aķis (nu tā ir specifikācijā ierakstīts)

ārā ir ~15 janvāris ar -10grādiem dienā un -15naktī... garāžā varētu būt čut silātks, bet garāža netiek kurināta...

nupat 8 vakarā piebraucu ar savu līfu mājās man jamajam panelī rāda 10% uzlādi....

es jamo piespraužu lādēties ar parasto kabeli pie parastās 220 rozetes...

no rīta 9 es eju uz garāžu, izštepselēju vadu un braucu ārā...

jautājums ir - CIK kilovatstundas būs uz mana elektrības skaitītāja?

288075. viesis 23.novembris 2012 12:06
0 0 Atbildēt

Nevajag strīdēties ar Pirmo, viņš zin VISU.

288083. viesis 23.novembris 2012 14:57
0 0 Atbildēt

visu raksta tikai reklāmas bukletos :D

šeit mēs diskutējam par akumulatoriem, to ietilpību un lietošanas īpatnībām latvijas apstākļos....

Pirmais apgalvo, ka sliktākais, kas ir elektromašīnā, tas ir akumulators....

1) tas ir salīdzinoši smags - jāvadā līdzi lieka krava (piemēram ar 5 vai pat mazāk kilogramiem fosīlā kurināmā var nomočīt tos 100km) vispār lai pārvadātu pāris rumpīšus līdzi jāvazā

2) tas ir dārgs, prasa lielus resursus ražošanā, ekspluatācijā un vēlākā utilizācijā - daži avoti pat uzskata, ka tas ir videi nedraudzīgāk kā močīt ar 20 gadīgiem audī :D

3) tas pa lielam ņifigā netur.... kāpēc jāliek līfā 80kw motors, ja ar tādu jaudu var pabraukt tikai 10 minūtes... ir liels risks turēt vienā vietā tik daudz enerģijas...

4) akumulators ir ķīmisās-elektriskās enerģijas pārveidotāji, kas samērā strauji nolietojas un zaudē sākotnējos parametrus.

5) mūsu apstākļos tikai daļa enerģijas tiek izlietota lai pārvietotos.... daudz elektrības tērē apkure, gaismas un muzons...

pat vēl nenopērkamas (renault) mašīnas specenē ir ierakstīts, ka pat saudzīgi lietojot akumulatora ietilpība krītas... pie tam tiek dotas norādes kā būtu jādara... aprakstīts, ka nav vēlams izmantot ātro lādēšanu, kas akumulatoru čakarē vairāk kā parastā.... tāpēc renault arī izstrādā akumulatoru nomas koncepciju, pēc kuras lietotājs varēs iebraukt punktā un samainīt tukšo akumulatoru pret pilnu.... pie tam renault uzņemās to akumulatoru remontu un uzturēšanu vismaz 75% kondīcijā.... un tas ir 5 gadu laikā...

kā jums reklāmbulketu lasītājiem liekas - kāpēc ir tādi cipari....

un portatīvos datorus Pirmais piesauca tāpēc, ka tas ir vidusmēra lietotājam vispateicīgākais salīdzinājums... ar mabiļņikiem situācija ir līdzīga, bet tos ļautiņi maina biežāk kā kompjus, tāpēc īsti nemana to, ka aķis tur vairs tikai 1 dienu, iepriekšējo 2 vietā....

pie tam nav jābūt līvānu iņčiņeram lai aptvertu tik elementāras lietas

288085. viesis 23.novembris 2012 15:03
0 0 Atbildēt

Ļaptopam ķīniešu aķis maksā 2-3 reizes lētāk kā orģinālais, bet tur tikpat ilgi. Domāju, ka drīz tas pats būs arī ar elektroauto aķīšiem, kad tie paliks par masveida produktu. Ļidz ar to, tas nemaz nav tik dārgi nomainīt to aķi ļaptopam, vienalga profesionālajam vai parastajam. Tāpēc visi tie Pirmā spriedelējumi ir kaķim zem astes.

Labāk parunāsim, cik veselīgi ir dzīvot mājā bez jumta, cik labvēlīgu ir piesūcināt mājas sienas ar lietusūdeņiem.

288112. viesis 24.novembris 2012 14:18
0 0 Atbildēt

288085. viesis

Ļaptopam ķīniešu aķis maksā 2-3 reizes lētāk kā orģinālais, bet tur tikpat ilgi. Domāju, ka drīz tas pats būs arī ar elektroauto aķīšiem, kad tie paliks par masveida produktu.

====================

Tas ir taisni tas, par ko ruņāja ķīnietis - Bu Siness, tas pats, kura kompānija nopietni taisās kļūt par lielāko elektromobiļu un hibrīdu akumulatoru piegādātāju pasaules tirgum. Uz to brīdi, kad viņi nodrošināja Andra Dambja

eOskaru ar aķiem, viņi bija 3. vietā pasaulē. Bet par prognozējamo cenu attīstību viņš runāja tieši tā, uzsverot, ka viņa kompānija kopā ar (?) Siemens

izstrādājusi litija akumulatoru reģenerācijas tehnoloģiju, krietni efektīvāku par esošo. Viss plūst, viss mainās ... :-)

288113. viesis 24.novembris 2012 21:49
0 0 Atbildēt

Uz doto bridi tikai subsideshana ko lidzees, jo pie musu nabadziibas 10gadiigais pasaats izmaksu zinjaa ir letaaks, diemzheel.

Veel bars samodelkinu gan varetu kadu chupu parasto auto partaisiit (arzemees tas ir populari, kur to likumi lauj) ikdienas pilsetas braukshanai. Pie mums, diemzhel, to izdariit nevar, jo CSDD to visu nocert saknee ar savu birokratiju un tam sekojosham izmaksaam (arii kukuljiem attiecigajam amatpersonaam lai dabutu cauri parbuves). Citadi labprat vizinatos ar pashtaisito elektroauto pa pilsetu, ka to dara daudzkur cilveki jau sen.

288114. viesis 25.novembris 2012 8:19
0 0 Atbildēt

Cik konkrēti izmaksā kukulis un kurai tieši amatpersonai atbildīgajai tas jādod?

288115. viesis 25.novembris 2012 18:15
0 0 Atbildēt

Eu pirmais?

Man tāds jautājums radās, ka parastajam auto ar 5kg smagu kurināmo izdodas nobraukt 100 km tāpēc, ka tam ir visu laiku līdzi 100 kg smags dzinējs un vēl 100 kg smaga transmisija...

Vai tiešām divi elektromotori katrs savā ritenī ir tik pat smagi, katrs pa 100 kg? Nu ok divi elektromotori piedzen pusasis, lai atvieglotu amortizējamā daļas massu...

288117. viesis 26.novembris 2012 9:33
0 0 Atbildēt

288115 tais

nu ko :D:D:D

paoperēsim ar FAKTIEM

nisanlīfs sver 1521 kg

audī a4 2litru dīzelis sver 1500kg.... un audī nav pati mazākā mašīna, kas ir lielāka par nisanu....

un tas audī uzmanīgi braucot (nu no kalna, kā ar ražotājs iesaka braukt ar nisanu) var nobraukt 10 reizes lielāku attālumu

288118. viesis 26.novembris 2012 10:20
0 0 Atbildēt

un? cik izmaksā 10x lielākais attālums? nu tīri degvielā?

288120. viesis 26.novembris 2012 10:29
0 0 Atbildēt

neviens vēl nav atbildējis uz manu jautājumu - cik kilovatstundas ugriežas uz skaitītāja

Pirmais 6783 [?] pirms 3 dienām

288121. viesis 26.novembris 2012 10:31
0 0 Atbildēt

labi - cik man izmaksās uzlādēt līfa bateriju pie nissana dīlera

288122. viesis 26.novembris 2012 10:51
0 0 Atbildēt

a cik izmaksās uzpildīt e-klasnieka bāku pie Domenika?

288123. viesis 26.novembris 2012 12:37
0 0 Atbildēt

Elektrību ir nozagt vieglāk kā degvielu, ja kas... Arī pašam saražot elektrību ir daudz lētāk kā degvielu.

288125. viesis 26.novembris 2012 15:16
0 0 Atbildēt

Cik maksā pašam saražot elektrību ?

288126. viesis 26.novembris 2012 15:21
0 0 Atbildēt

starp citu - tiem praideriem, kas tikai raksta un raksta, bet neko nelasa

pirms kārtējo reizi šķidri fļītīt šiten ir jāpalasa www.nissan.lv/#vehicles/ele...harging-points

288129. viesis 27.novembris 2012 0:25
0 1 Atbildēt

[c]neviens vēl nav atbildējis uz manu jautājumu - cik kilovatstundas ugriežas uz skaitītāja[/c]

Neesmu neviens, bet tik daudz jau pats varēji sameklēt, ja jau citiem pārmet, ka tie par maz lasa. Lādēšanas efektivitāte ir 85% ar 240V, jeb papildus 300Wh ik stundu lādēšanas, tātad atlikušie 15% apsilda tev garāžu. Ātrā lādēšana ir efektīvāka.

288131. viesis 27.novembris 2012 11:35
0 0 Atbildēt

Kanibaals

ok, ok, tik daudz ir skaidrs...

jautājums bija par konkrētiem temperatūras apstākļiem..... kas būtiski maina tā nisana lādēšanas parametrus....

un ja palasa vēl zemāk, tad Pirmais apgalvoja, ka rūgas brauciens izmaksātu 3 latus ar elektronisanu....

un starp citu - prakstiski tikpat ar dīzeļrenaultu ;)

tad gribot negribot saceļās nākamais jautājums - kāpēc pirkt nisanu par 29000latiem, ja par 16000 var nopirkt piepakotu renaultu

galvenais elektromašīnu atbalstītāju jājamzirdziņš ir lētās izmaksas "degvielai"

un tajā pašā laikā neviens nekur reklāmbukletos nepublicē tabulas vai grafikus atbilstībām starp lādēšanai nepieciešamo elektrību un vides parametriem

tagad saliksim kopā FAKTUS

pieņemsim, ka

renaults tā pieticīgi tērē 5 latus uz 100km

nisans pavisam pieticīgi tērē 2 latus uz 100km

tātad tie ir 3 lati uz sotaku ekonomijas

cenas starpība ir 13000latu - tātad par to naudu var 11 reizes papildus apbraukt apkārt zemeslodei...

pie tam ir jāņem vērā akumulatoru nolietošanās un fakts, ka tas tomēr IR dārgākais elements tajā pasākumā un pie tam to nevar nopirkt šrotā :(

labi, salīdzinam ar lielāku un "prestižāku" auto.... ņemsim audī a4 - pat tas ir lētāks par to nisanu....

secinājums ir viens.... elektromašīnām ir nopietni jāpiestrādā pie cenu līmeņa noteikšanas....

288153. viesis 28.novembris 2012 8:22
0 0 Atbildēt

Jāņem vērā, ka Pirmais ir tikai un vienīgi praktiķis, kurš prot sarēķināt uz kalkulatora cipariņus. Ar reālām lietām viņam nav nekāda sakara. Vienmēr gari, plaši prātuļojumi par teoriju, tas viss.

Un, Pirmais, vāl kas. Tu tur rēķini, cik maksā tas tavs sapņu sūds reinis un salīdzini to ar elektromobili. Salīdzini vēl ar kādu džipu, BMW M6 , velosipēdu vai nez ko vēl. Un neaizmirsti,ka notiek attīstība un tās sākumā vienmēr kaut kas būs ne tā.

Pirmais rēķina, karavāna ( elektriskā) iet tālāk.

288164. viesis 28.novembris 2012 10:39
0 0 Atbildēt

karavāna????

vai tajā karavānā ir visi trīs latvenergo nopirktie elektroauto???

parunāsim, kad Purva Pamuļķītis būs nopircis savu pirmo elektromašīnīti :D:D:D

288190. viesis 28.novembris 2012 17:54
0 0 Atbildēt

Elektroauto ir pamatā pilsētai un piepilsētai, tā kā ne jau ar patēriņu uz štrāses ir jāsalīdzina. Elektroauto tuvākajā laikā neaizstās dīzeļus vai gāzi tālākos braucienos. Tu spītīgi ignorē to, ka arī iekšdedzes auto arī nolietojas un vecs neterē tikpat cika jauns. Pie tam ierēķini arī uzturēšanas izmaksas, elktroauto atskaitot akumulatoru, nav regulāri jāmaina eļļa, sveces, kvēpu filtri, zobsiksnas utt. Protams piekare nolietojas tāpat, bet nekādas negaidītas izmaksas nepārsteigs. Cena jā varēja būt zemāka, bet tas ar laiku, gan jau arī šrotā baterijas parādīsies :)

Par temperatūras apstākļiem ir tā, ka ziemā lādējot neapsildāmā garāžā papildus vēl ir pirmsuzsildīšana(preheat), gan salona, gan akumulatoru, tas arī nedaudz palielina uzlādes ilgumu. To cik tas papildus nokurina jāprasa kanādiešiem, šiem tā kā klimiskie apstākļi līdzīgāki mūsējiem.

288195. viesis 29.novembris 2012 0:22
0 0 Atbildēt

pareizi... paņem elektromašīnas akumultoru šrotā :D:D:D

starp citu - cik maksā jauns nisanlīfa akumulators pie dīlera ;)

288199. viesis 29.novembris 2012 9:56
0 0 Atbildēt

Vienīgā jēga no elektroauto ir tāda pati, kā no trolejbusa - dārgs veids, kā iznest piesārņojumu ārpus blīvi apdzīvotajām pilsētām.

"Zero emission" patiesībā būtu jāaizstāj ar "Relocated emission", ja gribam būt patiešām par piesārņojumu domājoši, nevis tikai saukļiem ticoši.

288205. viesis 29.novembris 2012 13:00
0 0 Atbildēt

Ir jau arī zero emission, nav jau autoražotājs vainīgs, ja elektrību ražo ogļu stacijās.

Jautāts cik tagad akumulators maksā nav būtiski, jo cik maksās vēlāk ir lielais nezināmais, drīzāk jājautā vai elektroauto ir lietoto auto tirgus un varēs nogrūzt kādam pirms baterija ir dead.

288211. viesis 29.novembris 2012 15:36
0 0 Atbildēt

DekstersFF 4480 [?] pirms 3 dienām

Cik maksā pašam saražot elektrību ?

No velosipēda uztaisīt kājminamo elektrības ģeneratoru maksā pāŗdesmit latus. Kamēr čato netā, var uzlādēt aķi tačkai.

Vēl var uztaisīt vēja ģeneratoru, tas gan maksās nedaudz dārgāk. Man kādreiz bija vasarnīca, kurai bija no kautkādas smagās mašīnas ģeneratora uztaisīts vēja ģenerators. Visa elektrosistēma bija uz 12 V, pat ledusskapis.

288212. viesis 29.novembris 2012 16:20
0 0 Atbildēt

varbūt ekonomiski izdevīgāk ir iet kājām?

nav jāstaipa līdz pusotra tonna ar lūžņiem

288215. viesis 29.novembris 2012 17:30
0 0 Atbildēt

100

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti