Brūk ceļi – brūk pilsētas ekonomika! 17

 
18.janvāris 2013 9:44

Ir veiksme dzīvot sabiedrībā, kurā nauda pietiek visam, kas nepieciešams, tomēr, ja tik ļoti nav paveicies, jānosaka prioritātes, tātad jāizvēlas svarīgākais. It kā labi zināma patiesība, ar kuru saskaras lielākā iedzīvotāju daļa, tomēr, kad runa vairs nav par personisko sadzīvi, tad prioritāšu noteikšana bieži vairs nav tik racionāla un loģiska.

Iekšpagalmu remonts, kuru šobrīd tik aktīvi piesaka Rīgas domes vadība, protams, nebūtu slikta lieta, tomēr autovadītājiem, kuri ikdienā šķērso, piemēram, Ulmaņa gatves pārvadu, Salu tiltu, Brasas tiltu vai kratās pa sabrūkošajiem un bedrainajiem Rīgas ceļiem, var rasties šaubas vai iekšpagalmu sakārtošana ir svarīgākā prioritāte.

Brūkošais Ulmaņa gatves pārvads ir reāls drauds satiksmes dalībnieku veselībai un dzīvībai, kā arī krasi bremzē pilsētas ekonomisko situāciju, jo tiek ierobežota mobilitāte, tātad arī ekonomiskie sakari starp partneriem gan Rīgā, gan ārpus tās. Tas galarezultātā atsaucas uz pilsētas ieņēmumiem un pēc tam uz sociālajiem maksājumiem. Brasas tilts rada iespaidu, ka Rīgā atgriezies dinozauru laikmets, un tie visi draudzīgi grauž šī tilta malējās konstrukcijas, tik robainas tās kļūst. Kas notiktu, ja vienā no neskaitāmajām Salu tilta deformētajām šuvēm un bedrēm ieskrietu benzīna vedējs, kurā ietriektos maršruta autobuss ar pasažieriem? Zinot, ka nākamajā gadā ceļu remontam pilsētas budžetā paredzēti vien nieka 10 tūkstoši LVL, bet iekšpagalmiem 4 miljoni LVL, nav pārliecības par pareizu prioritāšu izvēli.

Neapstrīdot nepieciešamību sakārtot pagalmus, rodas bažas, ka, šādi plānojot, nākotnē ārpus tiem ceļu nebūs, un autovadītāji būs spiesti braukāt iekšpagalmu ietvaros. Pie kam jāatceras, ka liela daļa iekšpagalmu ir privātā zeme, bet sakopšana plānota par visu pilsētas nodokļu maksātāju līdzekļiem. Šāda pilsētas attīstības politika apdraud iedzīvotāju mobilitāti, iespēju droši pārvietoties no vienas pilsētas teritorijas uz otru, var novest pie bīstamiem satiksmes negadījumiem gan autovadītājiem, gan sabiedriskā transporta pasažieriem, kā arī reāli bremzē pilsētas ekonomisko attīstību. Brūkošs tilts vai ceļu pārvads ir daudz bīstamāks par nesalabotu iekšpagalma ceļu, un kamēr tādi infrastruktūras objekti Rīgā ir, un to stāvoklis arvien pasliktinās, savukārt ceļiem paredzētais finansējums pilsētas budžetā ir nesamērīgi mazs, tikmēr tik plaša iekšpagalmu sakārtošanas programma ir priekšlaicīga.

Šajā kontekstā nav saprotama jēga socioloģiskajai aptaujai par pagalmu sakārtošanas tēmu. Saprotams, ka uz jautājumu, vai vēlaties, lai jūsu iekšpagalmu sakārtotu, absolūtais vairākums atbildēja pozitīvi. Domājams, ja jautājumus par nepieciešamību salabot ceļus uzdotu autovadītājiem pie kādas bīstamas bedres, atbalstītāju būtu visi 100%., bet tādēļ jau ir pilsētas vadība un tās noteiktās prioritātes, lai līdzekļus izmantotu kādā loģiskā nepieciešamību secībā nevis balstoties uz tādu sabiedriskās domas aptauju jautājumiem, kuru atbildes jau iepriekš ir zināmas.

Juris Zvirbulis,
Autokluba LAMB prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
 

 
Visi komentāri
 
289035. viesis 18.janvāris 2013 12:49
0 0 Atbildēt

Jopereste, ko tas Zvirbulis ir REĀLU izdarījis, taustāmu bez šitās mūžīgas gaudošanas, ka viss ir nepareizi???

289037. viesis 18.janvāris 2013 13:25
0 0 Atbildēt

Ja kāds mūžīgi gaudo, tad tas ir DekstersFF. Bet kur nu šim savā acī baļķi saskatīt.

Par tēmu - nāk taču pašvaldību vēlēšanas, bet SC jau ir pateicis, ka darīs visu, lai tikai saglabātu varu Rīgā. Kādi te vēl racionāli un loģiski apsvērumi par naudas tērēšanu, ja mērķis ir pavisam cits.

289039. viesis 18.janvāris 2013 13:55
0 0 Atbildēt

nezinu...

pagaidām visi tie Zvirbuļa raksti ir kā vecā parunā - "kaķa lāsti debesīs nekāpj"

No tā, ka tas čalis šeit nopublicierē vispārzināmus faktus pilnībā NEKO nemaina tautas masu domās un nenovērš konkrētās problēmas...

Jo es kaut kā neatceros nevienu Zvirbuļa megatēmu, kas būu atrisināta vai sakārtota...

289044. viesis 18.janvāris 2013 20:56
0 0 Atbildēt

interesanti vai tas cālis vai kā tur to putnu sauc saprot, ka katrs saremontēts iekšpagalms dod papildus apmēram 100 vēlētāju balsis?

289045. viesis 18.janvāris 2013 21:40
0 0 Atbildēt

Ne jau saremontēšana, bet gan remontēšana ir vajadzīga politiskās reklāmas laikposmā. Iedomājies - katrā pagalmā visu acu priekšā var uz kādu laiku izvietot remontam vajadzīgo tehniku ar informāciju uz tās...

289047. viesis 19.janvāris 2013 11:07
0 0 Atbildēt

Vēl jau nav skaidrs, kā tas zvirbelis nonāca pie cipara 10k vs 4M.

Izklausās pēc klajas nezināšanas vai demagoģijas...

Ja nemaldos tad kopējais budžets ceļiem Rīgā ir kādi 35M, no kuriem, ņemot vērā maģistrālo ielu stāvokli arī 4M iekšpagalmiem tāpat ir vājprātīgi daudz...

289050. viesis 19.janvāris 2013 19:02
0 0 Atbildēt

Brūk auto.

289053. viesis 20.janvāris 2013 11:01
0 0 Atbildēt

Zvirbulis kaut ko murgo.

Minētajam K. Ulmaņa gatves pārvadam kāreiz 2013. gadā izdalīti, ja nemaldos, 4.4 milj. latu, kā arī paredzēts sākt Salu tilta remontu 2014. gadā. Tāpat notiks arī vairāku ielu posmu rekonstrukcija.

No kurienes izrauts iekšpagalmu remontu cipars galīgi nav skaidrs.

Un vispār, no malas jau viegli komentēt, bet kad pašam būtu jādara, izrādītos, ka naudas ta nav...

289054. viesis 20.janvāris 2013 13:11
0 0 Atbildēt
289060. viesis 21.janvāris 2013 12:48
0 0 Atbildēt

Ne jau ceļi grauj ekonomiku, bet valdība! Dombrovskis nav ne pirksu pakustinājis, lai salabotu kaut vienu ceļu. Viss tiek taisīts par ES vai pašvaldību naudu, dzenot pašvaldības smagos parādos. Dombrovskim interesē tikai kā noslaukt no šiem projektiem naudu vai atrast kādu nepareizu teikumu līgumā, lai atkal noslauktu naudu...

MK trepēm, jā, tur nauda atradās, tuvu ļimonam...

289063. viesis 21.janvāris 2013 13:18
0 0 Atbildēt

Nu ja nu ja, Dombrovskis :D

289074. viesis 21.janvāris 2013 16:18
0 0 Atbildēt

289060. viesis

nedris, ka lācīc nav pirkstu kustinājis ceļu sakarā

lācenītei ir doļa pāris būdiņās kuras nekādi nevar iztirgot jau kopš treknajiem gadiem.... un tur garām tai vietiņai nesen tika uzbliezts jauns piķītis :D:D:D

289166. viesis 24.janvāris 2013 13:53
0 0 Atbildēt

Pirmo slimnīcu Dombrovskis arī nogrāva, bet Ušakovs par Rīgas naudu atjaunoja. Tikai nezin kāpēc viņā laiž iekšā arī lauķus...?

289169. viesis 24.janvāris 2013 14:01
0 0 Atbildēt

:D:D:D viens te tic reklāmām :D:D:D:D:D Aizej uz zivju tirgu un palūdz bišķi mencu smadzenes.

289172. viesis 24.janvāris 2013 14:18
0 0 Atbildēt

Starp citu, Dombrovskis tā arī nav spējis atrisināt mencu problēmu. Vairāk par kuģu sagriešanu viņš nespēj piedāvāt. Par cik %-tiem Dombrovska laikā ir palielinātas kvotas mūsu zvejniekiem? Kāpēc igauņu zvejnieki joprojām siro mūsu daļā?

289195. viesis 24.janvāris 2013 21:28
0 0 Atbildēt

Zvejnieki gan par to saka ko citu. Zvejnieki, nevis ļetraki.

289243. viesis 28.janvāris 2013 9:56
0 0 Atbildēt

Cik valtij piederošos graustus Rīgā ir nojaucis Dombrovskis?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti