Nozare cieš zaudējumus 26

5.februāris 2013 14:39

„Saskaņā ar Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veikto statistiku par OCTA nozares darbību, jāsecina, ka situācija pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, nav būtiski izmainījusies. Lai arī atsevišķos nozarei svarīgajos rādītājos redzamas pozitīvas iezīmes, nozare joprojām cieš zaudējumus un noslēdz gadu ar negatīvu bilanci, ” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Saskaņā ar LTAB datiem kopējais 2012.gadā uz zaudējumu pieteikumu pamata reģistrēto CSNg skaits ir 29800, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu ir samazinājies par 5,6% (2011.gadā - 31564 CSNg). Uz Saskaņoto paziņojumu pamata 2012.gadā reģistrēti 18841 CSNg, kas ir par 3,9%, mazāk nekā 2011.gadā, (2011.gadā - 19605 CSNg). „Tajā pat laikā, jāsecina, ka būtiski palielinājusies autobraucēju vēlme reģistrēt CSNg tieši ar Saskaņotā paziņojuma palīdzību. Analizējot datus par CSNg skaitu, kas notikuši pēdējos piecos gados un reģistrēti uz Saskaņoto paziņojumu pamata, redzam, ka 2007.gadā tādi ir 54,2%, 2010.gadā – 59,6%, un 2012.gadā jau 63,2%,” skaidro J.Stengrevics.

No visiem pērn reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem 91,80% gadījumi ir notikuši Latvijā, bet 57,9% - Rīgā. „Salīdzinot šos datus pēdējo piecu gadu periodā, var izdarīt secinājumu, ka ārvalstīs notikušo apdrošināšanas gadījumu skaitam ik gadu ir tendence palielināties, jo, piemēram, 2005.gadā tas sastādīja 4,4%, 2008.gadā – 5,3%, 2012.gadā – jau 8,2% no visiem reģistrētajiem gadījumiem,” stāsta J.Stengrevics, piebilstot, ka visvairāk reģistrēto apdrošināšanas gadījumu 2012.gadā fiksēts Vācijā (454), Krievijā (345) un Polijā (282).

2012.gadā apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB kopā iesniegti 36580 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 5,3% mazāk nekā 2011.gadā. Saistībā ar 2012. gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem, 2012.gadā ir pieņemti 35475 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu Ls 22,3 milj. latu. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu 2012.gadā sastādīja Ls 739, kas, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 4,4%. „Jāatzīmē, ka vidējais atlīdzības izmaksas lielums par 2012.gadā Latvijā notikušo apdrošināšanas gadījumu sastādīja Ls 594, savukārt par ārvalstīs notikušu apdrošināšanas gadījumu - Ls 2219,” stāsta J.Stengrevics, piebilstot, ka šīs atšķirības par vismaz 3,7 reizēm skaidrojamas ar to, ka ārvalstīs ir ievērojami augstākas vidējās atlīdzības cietušajiem, jo atlīdzinot zaudējumus par ārvalstīs notikušajiem negadījumiem tiek piemēroti konkrētās valsts OCTA limiti, kas vairumā gadījumu ir augstāki nekā Latvijā, un zaudējumu atlīdzināšanas principi, kas nosaka konkrētās valsts likumdošanā paredzēto zaudējumu atlīdzināšanu. Tā piemēram, ir valstis, kur tiek apmaksāti līdzvērtīga transportlīdzekļa nomas izdevumi bojātā transportlīdzekļa remonta laikā, juridiskie pakalpojumi u.c., kā arī, runājot par cietušajām personām, jāatzīmē, ka pamatā ES valstīs ienākumu līmenis (darba samaksa) ir augstāka nekā Latvijā, līdz ar ko arī nodarīto zaudējumu apmērs, piemēram, par nesaņemtajiem ienākumiem pēc CSNg rēķināms atbilstoši faktiski zaudētajiem ienākumiem.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa pērn tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 81,1% no kopējās atlīdzību summas. „2012.gadā atlīdzību lēmumu summa par transportlīdzekļa bojāeju ir pieaugusi par 12,3% salīdzinot ar 2011.gadu, un var pieļaut, ka šo pieaugumu galvenokārt ir ietekmējušas atlīdzības par jauno vai mazlietoto transportlīdzekļu bojāeju” skaidro J.Stengrevics.

2012.gadā atlīdzību izmaksām no Garantijas fonda par 666 apdrošināšanas gadījumiem ir pieņemti 818 lēmumi par kopējo summu Ls 657 314, no tiem 738 lēmumi ir pieņemti par Latvijā notikušajiem CSNg par kopējo atlīdzību summu Ls 443 052, bet par ārvalstīs notikušajiem CSNg 2012.gadā ir pieņemti 80 lēmumi par kopējo atlīdzību summu Ls 214 262.

2012.gadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasību neto summa sastādīja Ls 19,8 milj. latu kas ir par 12,6% vairāk nekā 2011.gadā, un attiecīgi nopelnīto prēmiju summa sastādīja Ls 27,8 milj. latu, kur arī ir vērojams pieaugums par 9,5%. Analizējot OCTA apdrošināšanas nozares darbības rezultātus 2012.gadā, kopumā var pateikt, ka situācija būtiski nav izmainījusies, salīdzinot ar 2011.gadu, jo līdzīgi kā gadu iepriekš, OCTA nozare noslēgusi ar turpat 2 miljonu latu lieliem zaudējumiem. 2012.gadā nopelnīto prēmiju summas pieaugums ir bijis par 3,1% mazāks, nekā piekritušo atlīdzību prasību neto summai. Kombinētais zaudējumu un izdevumu rādītājs nav izmainījies, bet joprojām tas ir lielāks par 100%.

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultants
Gints Lazdiņš
 

 
Visi komentāri
 
289371. viesis 5.februāris 2013 15:11
0 0 Atbildēt

katru gadu viens un tas pats - žēlabains raksts par octas zaudējumiem! :D

289372. viesis 5.februāris 2013 16:42
0 0 Atbildēt

atkal sākās gaudu dziesmas.... Octa izmaksātie cipari ir apmēram 2 reizes mazāki kā parakstītās prēmijas....

Kurš vainīgs, ka apdxxxxxxx šefu džipi un mīļāko mikrosunīši ir tik dārgi????

289373. viesis 5.februāris 2013 17:57
0 0 Atbildēt

Un pie katra raksta viens un tas pats - pirmā un seaman komentāri, pat nesaprotot tēmu... :D

289374. viesis 5.februāris 2013 18:10
0 0 Atbildēt

ak jā - GB12 ir apdxxxxxxx čomaks - jamie šim atpogā doļu ;)

bet kas tur tēmā ko nesaprast?

nozare mīnusos.... vajag steidzami kautko darīt.... mikrosunīšiem cenas nekrītās, tātad jāpaaugstina polises cenas

tajā pašā laikā apdxxxxxxxx publisko pavisam citus ciparus

par polisēm iekasēti 27.8 ļimoni, izmaksāti 19.8, pāri paliek 8 miljoni... kur tur ir mīnusi???? labi, tur vēl ir izmaksas garantijas fondam uttt.

GB12 gan varētu nākt klajā ar savu metemātiku

289378. viesis 6.februāris 2013 8:54
0 0 Atbildēt

Izmēģini - OCTA kalkulators www.salidzini.lv/octa.php

289381. viesis 6.februāris 2013 9:33
0 0 Atbildēt

Pirmajam viss ir ļoti vienkārši, nekas nekur nav jāmēģina saprast, galvenais ir paziņot, ka viņš zin, KĀ IR :D

289382. viesis 6.februāris 2013 10:10
0 0 Atbildēt

GB12 ar neko jaunu klajā nav jānāk. Kur paliek tie 8 miljoni, redzams LTAB mājas lapā. Bet, ja pirmais uzskata, ka vienīgās izmaksas sastādā iemaksas garantijas fondā... nu, ko lai saka, var redzēt, cik liela pirmajam ir izpratne par nozari.

Starp citu, pirmais, negribi uzcept pats savu apdrošinātāju kantori? Varēsi beidzot mājai jumtu uzlikt un zaļo ateju ierīkot... Un vēl pāri jaunam renim paliks.

289384. viesis 6.februāris 2013 10:26
0 0 Atbildēt

Nu un sievai varēs arī mikrosunīti nopirkt ar briļukiem ap kaklu.

Tas par Pirmo, tie sunīši kaut kā viņu satrauc, laikam nevar atļauties, bet dikti prasa.

289387. viesis 6.februāris 2013 10:42
0 0 Atbildēt

Pirmajam ir sieva? Es domāju, ka Šams ir gejs...

289389. viesis 6.februāris 2013 11:05
0 0 Atbildēt

Tas, ka šams ir gejs, netraucē sievas esamībai. Pirmais jau nav pirmais, kuram tas tā ir.

289391. viesis 6.februāris 2013 14:09
0 0 Atbildēt

Jāpaceļ OCTA polišu cenas lielajiem un regularajiem auto sitējiem. Tāda prakse ir daudzviet eiropā. Var arī nedaudz paaugstināt OCTA vidējās cenas , samazinot cenas augstākajai 17 b/m klasei .Audzinoši - profilaktisks process.

289392. viesis 6.februāris 2013 14:35
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi-tas jau sen notiek, tu laikam neko nezini par bonus malus sistēmu ? Re kādi mums ''speciālisti'', Eiropā, redz, tā esot :D:D

289393. viesis 6.februāris 2013 18:03
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesis, līdzīgi kā pirmais, ir speciālists par visu, ap visu, uz visu, visur...

289394. viesis 6.februāris 2013 18:52
0 0 Atbildēt

Nu be ja nozare nes zaudējumus, tad huliš tie piznesmeņi tajā ir iekrampējušies ar visām četrām un vēl zobiem???? Ja pizness neiet, tad tas ir jāklapē ciet, nevis apzināti jācieš zaudējumus. Moška cer uz lācīti, ka tas izručīs kā paruksi?

289399. viesis 6.februāris 2013 20:20
0 0 Atbildēt

Regulāri 1x gadā kāds apskādē manu auto. Vai zini, tie katrreiz ir citi sitēji! Regulārais apstāklis ir vien tas, ka esmu cietējs.

289403. viesis 7.februāris 2013 8:13
0 0 Atbildēt

289394... tu vispār saproti, ko nozīmē jēdziens - zaudējumi nozarei?

289409. viesis 7.februāris 2013 9:58
0 0 Atbildēt

Ceļinieki arī gaudo, ka nozarei ir zaudējumi, bet paskatoties kā dzīvo ceļubūves kantoru augša, tad redzam, ka apstākļi ir pat labāki kā treknajos gados...

289418. viesis 7.februāris 2013 16:05
0 0 Atbildēt

hei gābē12

davaj pastāsti kādi apdirsinātājiem ir izdevumi?

nu no vienas puses ieņēmumi par octām 27.8 ļimoni

no otras puses

1) izdevumi par apdirsināšanas gadījumiem 19.8 ļimoni

2) obligātās iemaksas Fondā - vienreizējs cipars + %ti no prēmijām

kādi tad vēl ir "izdevumi"?

3) pārējie izdevumi, kas (teorētiski) ir parasts bizness, ķipa mikrosunīši šefa mīļākajai uttt....

ķipa algas, elektrība uttt - vienīgais secinājums - apdirsinātājkantori nemāk efektīvi strādāt - tiem ir pārāk lielas administratīvās izmaksas..... kā gan savādāk var notrallināt to kāpostu....

289419. viesis 7.februāris 2013 16:07
0 0 Atbildēt

nu vai varbūt milzīgo atlaižu dalīšana grauj dažu apdirsinātāju pīzdnesu??? tur jau paši vein jamie ir vainīgi....

pat vadons neraks kūdru, ja pārdot varēs par 200latiem kravu, bet sarakšanai būs jātērē 400 :D:D:D

289441. viesis 8.februāris 2013 8:37
0 0 Atbildēt

A tu padomā pats, kādi vēl ir izdevumi... Es jau reiz tev rakstīju. Apnicis jau skaidrot visu laiku vienu un to pašu. Un varētu jau to darīt, tikai kaut kā šķiet, ka pie nākamā raksta par šo tēmu pirmais jau visu būs aizmirsis.

Vadons raktu kaut ko citu, tērējot 400, pārdodot par 200, ja, pateicoties tam, viņš varētu pārdot kūdru kādam daudz izdevīgāk. Bez tam, neiet runa par vadoņa zaudējumiem, bet gan par visu kūdru racēju zaudējumiem uz vienu konkrētu pakalpojumu veidu, kurš pie tam nav galvenais bizness (nezinu, kas tas kūdras biznesā varētu būt, bet enīvei, domu saprati... varbūt)

289443. viesis 8.februāris 2013 9:20
0 0 Atbildēt

To,ka okta ir papildinājums tam biznesa veidam, Pirmais nespēj saprast. Rams par vecu.

289451. viesis 8.februāris 2013 12:45
0 0 Atbildēt

āāāāā, octa apzināti iet mīnusos, lai tos mīnusus atsistu caur dzīvības atdrošināšanu?

dajoš reālu piemēru - ar vadoņa kūdru tu iebrauci auzās - nespēju iedomāties nevienu lohu, kas no vadoņa pirktu sābu par 3kāršu cenu tikai tāpēc, ka vadons tirgo kūdru par puscenu :D:D:D

a huļiš tad vienkārši nepārtraukt tirgot octas tiem apdirsinātājiem, kuriem jamās ir mīnusos? kālab jāgaudo, ka jāpaceļ cenas????

289452. viesis 8.februāris 2013 12:49
0 0 Atbildēt

Ja tu to nespēj saprast, tas nenozīmē, ka tas tā nav. Tu, vārgalvīt ;)

289476. viesis 11.februāris 2013 12:24
0 0 Atbildēt

a ko tad jamie ņaud??????

no dzīvības tak nāk akujennā varka :D

289477. viesis 11.februāris 2013 13:08
0 0 Atbildēt

Pacelt cenas lielakajiem auto sitējiem? Nu bet tad taču viss bizness nobruks.....tagad, piemēram, uzņēmumā, kurā ir 30 vienadu transp.līdz., visiem ir vienāda bonus/malus klase. Lai gan potenciāli avāriju izraisa AUTOVADīTāJS, malusu maksā auto īpašnieks. Par visām 30. Bet vainīgais vadītājs dodas uz nākamo kantori. gadījumā, ja OCTA attiektos uz autovadītaju, tad ko no tā viena paņemsi(piemēram, ja uztaisa avāriju uz bāņa Vācijā)? Galu galā- lielakajā daļā CSNeg. vainīgais paliek nesodīts (saskaņotais paziņojums).

289478. viesis 11.februāris 2013 14:17
0 0 Atbildēt

A kas saka, ka ņaud? Man kaut kā liekas, ka tieši tu te visu laiku ņaudi, ka tev nesanāk mikrosunītim.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu sedans uzstāda Nirburgringas trases dubultrekordu (+ VIDEO)

Ķīnā ražotais Lynk&Co 03 sacīkšu sedans izbraucis Nirburgringas 20,8 km garo trasi 7 minūtēs un 20,1 sekundē un uzstādot jaunu rekordu gan priekšpiedziņas automašīnām, gan četrdurvju sedaniem. Lasīt vairāk

 

290 Zs jaudīgs Golf ikdienas satiksmei (+ VIDEO) 4

Šodien TAVS AUTO TV izmēģināsim īpašu automobili! Lai gan vizuāli tas ir pelēks un varbūt kāds teiks parasts ģimenes hečbeks, patiesībā zem tā veidola slēpjas jaudīgs un gana dinamisks spēkrats! VW Golf GTI TCR ir jaudīgākā šī modeļa modifikācija. Tā divu litru dzinējs spēj attīstīt 290 zs jaudu un paātrināt šo hečbeku līdz 100 km/h nieka 5.6 sekundēs. Lasīt vairāk

 

Atjaunotajam autoceļam pie Skrīveriem konstatēti defekti; būvnieks tos labos par saviem līdzekļiem

Jūlijā tika pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) posmā no krustojuma ar autoceļu Tīnūži–Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km), taču pārbaudēs atklājās defekti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti